Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: kedd ápr. 23, 2024 8:35



Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Következő
Üzemanyag fogyasztás csökkentő 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Nekem is voltak benzines autóim, tapasztalatok a linkekhez:

-sportgyertya:
semmi nem változott azt leszámítva hogy a kocsi nehezebben indult (pláne hidegben), pedig az elektronika csinált szikrát bőven,
-sportlégszűrő:
szintén semmi nem változott,
-léggyorsító spirál:
inkább léglassító...


kedd máj. 01, 2007 19:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1929
Tartózkodási hely: Há' miko' hol... ;o)
Hozzászólás 
Hi!

Nekem a Spuri adalék vállt be a legjobban.
Igaz, én az égéstér tisztántartása véget használom, de a 0,5l/100km-es fogyasztáscsökkenés sem mellékes. :wink:

http://www.spuri-adalek.hu/start.htm


kedd máj. 01, 2007 19:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólás 
opsz, hát nem kitöröltem? :)
djsms


kedd máj. 01, 2007 18:21
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11870
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Az én véleményem: amíg lósz*ar van addig veréb is lesz. :D

Aki ezeknek hisz, lelke rajta. Aki eladja, annak tutti nyereség. Mivel ezek nehezen mérhető, nem egzakt adatok. Reklamáció kizárva. :shock:

Komolyan godolja valaki, hogy az igen komoly szellemi és műszaki háttérrel rendelkező autógyárak ezekre a dolgokra nem jönnének rá, és nem alkalmaznák, ha jó lenne? :roll:


kedd máj. 01, 2007 18:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Asszem ebben a topikban volt már más fogyasztáscsökkentő csodaszerekről is kérdés, hogy működik-e, és jópáran aszonták, nekik nem jött be, sőt volt aki szerint több lett a fogyasztás.
De ha megnézed az összes kacatot, amit árulnak, és elgondolkozol, hogy ha mindegyik csökkent mondjuk 10%-ot, és növel pár %-ot a teljesítményen, akkor beépítesz néhányat az autódba, és fél benzinnel fogsz dupla annyi teljesítményt kivenni ... aztán ha még több vackot építesz be, akkor a végén nem is fog fogyasztani, sőt még termelni fogja a benzint, ha mész a kocsival :)
Szerintem némelyik működhet, vagy lehet valamilyen fogyasztáscsökkentő hatása, de az is inkább régi autóknál. Manapság az elektronikus motorvezérlés korában sokkal jobban az optimális működés környékén járnak a motorok, mint a karburátorok korában.
Ezért nem érdemes piszkálni szerintem. A karburátoros időkben is volt, aki elpiszkálta, aztán ha szerencséje volt, akkor kevesebb lett a fogyasztás. Ha még nagyobb szerencséje, akkor meg az autója sem ment rosszabbul :)


kedd máj. 01, 2007 14:37
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. máj. 27, 2006 8:37
Hozzászólások: 56
Tartózkodási hely: Boldog
Hozzászólás 
Sziasztok!

Szerintetek ezek érnek valamit?:
http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=t ... mek_id=606
http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=t ... mek_id=636
http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=t ... ermek_id=2
http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=t ... rmek_id=45
http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=t ... mek_id=657
http://magnumtuning.hu/index.phtml?op=t ... rmek_id=44

Írják itt hogy ennyi% plusz LE, annyi% fogyasztáscsökkenés. Vajon ezek mennyire felelnek meg a valóságnak? Valaki próbálkozott már ezek közül valamelyikkel fogyasztást csökkenteni? Ha a fogyasztáscsökkentő elektronika képére kattintunk, akkor le is van írva, hogyan működik. Érdekes ez a levegőgyorsító spirál :D Nem tudom elhinni hogy ez csinál valamit, meg még ráadásul fogyasztást is csökkent... De ha tudja valaki mi ez, esetleg használt ilyet az elmagyarázhatná hogyan gyorsítja ez a levegőt.


kedd máj. 01, 2007 13:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Moderátor

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21
Hozzászólások: 2102
Hozzászólás 
Kate Archer írta:
Debrecen, hibrid troli, nem akkumulátoros, mert az környezetszennyezőbb lett volna, mint a dízelmotor


mozdonyok indításakor sűrítettlevegőt termelnek akkumulátorról és azzal forgatják meg a nagy motort


T-72-es árokásó harckocsi, kicsi indítómotor indított egy Trabant-motort, majd az a 39 literes motort, vicces volt először a trabantvisítás

Zaporozsec motorja is tankindító volt leánykorában :)


pén. ápr. 27, 2007 12:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 28, 2004 18:29
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Érd
Hozzászólás 
Idézet:
mozdonyok indításakor sűrítettlevegőt termelnek akkumulátorról és azzal forgatják meg a nagy motort


T-72-es árokásó harckocsi, kicsi indítómotor indított egy Trabant-motort, majd az a 39 literes motort, vicces volt először a trabantvisítás


Tán ismeritek a régi sokatpróbált DT-ket. Ott vmi Simson motor indította a böszme dízelt. Minden reggel: Prííímpipipipríííí---pakpakpak :roll:
Erőműben (ott dógzok) havária esetén 2db szobányi dízelgenerátor (2,5 MW/db :wink: ) szintén sűrített levegővel indul.


pén. ápr. 27, 2007 10:51
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jó cuccok. Tehát van egy kis haladás. Intermotort ismeri valaki?
http://index.hu/tech/tudomany/kmb070425/


csüt. ápr. 26, 2007 12:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Debrecen, hibrid troli, nem akkumulátoros, mert az környezetszennyezőbb lett volna, mint a dízelmotor


mozdonyok indításakor sűrítettlevegőt termelnek akkumulátorról és azzal forgatják meg a nagy motort


T-72-es árokásó harckocsi, kicsi indítómotor indított egy Trabant-motort, majd az a 39 literes motort, vicces volt először a trabantvisítás


csüt. ápr. 26, 2007 12:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Sparow2 írta:
Volt olyan traktor, aminek az indítómotorja egy gépkocsi motor volt (elektromos indítómotor csak a kis gépkocsimotort indította be, aztán amikor az már járt, akkor az már meg bírta forgatni a nagy motor főtengelyét).
Nekem az ilyeneket úgy mesélték, hogy van egy kis benzinmotor, amit kézzel lehetett beindítani (hasonlóan, mint a fűnyírókat), ezzel felpörgettek egy lendkereket, majd a lendkereket öszeengedték egy kuplunggal a nagy motorral. Pontos megvalósítást sosem láttam, lehet, hogy a benzinmotor a lendkerékkel állandó mechanikai kapcsolatban volt, de az is lehet, hogy a lendkerék a nagy motor üzemi lendkereke is volt egyben. Valszeg ez még az akkus idők előttről származott.

Ez automatikusan indult.
Akkor mondták is, hogy milyen fajta autó motorja van benne (nem akarok hülyeséget írni, mert nemtom már, de mintha Volga-t mondtak volna)


szer. ápr. 25, 2007 10:46
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
70V 150A-es a motor, azaz kb 10KW, egy balkancar targoncáé volt. én 10eFt-ért kaptam, de Erdélyből hozták nekem, itt nem hiszem hogy ennyiért hozzájutsz...
Lesz fotó, amint oda jutok.


kedd ápr. 24, 2007 17:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Volt olyan traktor, aminek az indítómotorja egy gépkocsi motor volt (elektromos indítómotor csak a kis gépkocsimotort indította be, aztán amikor az már járt, akkor az már meg bírta forgatni a nagy motor főtengelyét).
Nekem az ilyeneket úgy mesélték, hogy van egy kis benzinmotor, amit kézzel lehetett beindítani (hasonlóan, mint a fűnyírókat), ezzel felpörgettek egy lendkereket, majd a lendkereket öszeengedték egy kuplunggal a nagy motorral. Pontos megvalósítást sosem láttam, lehet, hogy a benzinmotor a lendkerékkel állandó mechanikai kapcsolatban volt, de az is lehet, hogy a lendkerék a nagy motor üzemi lendkereke is volt egyben. Valszeg ez még az akkus idők előttről származott.


kedd ápr. 24, 2007 17:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Sparow: a féklámpákat azért kapcsolta ki, mert van egy tök független akksi a világításnak, indexnek, stb. És versenyeken használja, ezért lehet kikapcsolni.

Az autóknál általában a fő akksibankból állítják elő a 12V-ot DC-DC konverterrel, gondolom ezt meg akarta spórolni. (így is bazi drága lehetett)

Értem, hogy külön akksiról megy, ami független az autót hajtó akkumlátoroktól ...
De miért lehet kikapcsolni??? Az a versenyen se baj, ha világít a féklámpa, gondolom ...
Végülis mindegy, csak feltűnt.

A mozdonyindítós témáról jutott eszembe: régen, még a múlt rendszerben, rokon traktoros volt a helyi tsz-ben. Volt olyan traktor, aminek az indítómotorja egy gépkocsi motor volt (elektromos indítómotor csak a kis gépkocsimotort indította be, aztán amikor az már járt, akkor az már meg bírta forgatni a nagy motor főtengelyét).

Ros-Co.: Milyen motorod van, amit mondtál, hogy a garázsban van?
Mekkora teljesítményű kb., és mennyibe került?


kedd ápr. 24, 2007 9:04
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
idézet:
**************
Ezt mar en is hallottam, de mi az oka? Mozdonyoknal eloszeretettel
> alkalmaznak lugos akkut, pedig a feladat kozel ugyanaz, es az az
> elterjedt nezet, hogy egy lugos akkunak (itt termeszetesen 5-20
> akkurol van szo) minimum ketszer-haromszor akkora az elettartama.


A lugos akku valoban hosszabb elettartamu, ha _megfeleloen kezelik_,
viszont ugyanakkora tomegben, ugyanazert az arert, nem kepes akkora
csucsaramot leadni mind a savas. A toltese is korulmenyesebb, "gondozni"
kell. Vannak lugos akkuk amik kepesek lennenek autot is inditani,
ilyenek vannak pl. repulogepekben, de ezek ara az auto araval
vetekedhet. A mozdonyok inditasa, ( es egyeb nagy dieselek) jelentosen
elter az autoketol. Diesel-elektromos mozdonynal a fogeneratort
motoruzembe kapcsolva inditanak, (sokszor dekompresszor szelep is van a
motorokon) sok akkut sorba kotve, 60-80V feszultseggel. Egy mozdonyban
nem baj, ha sok nehez akku van, annak amugy is kell a nagy tomeg. A
feladat is csak latszolag azonos, a mozdonyt nem allitjak le, majd
inditjak ujra fel-egy orankent, tehat az akkuk nem kapnak annyiszor nagy
terhelest mint egy autoban, es tudtommal, a mozdony elektromos
halozatahoz sincs tul sok kozuk az inditason kivul.(gyakorlatilag egy
segedgenerator/dinamo az inditas utan folyamatosan tolti oket) Az
"egyeb" nagy dieseleket ( harckocsi, hajo, stb) tobbnyire
suritettlevegovel inditjak, itt az akkuknak nincsen szerepe az inditasban.

Udv, Triznyak

********************


hétf. ápr. 23, 2007 18:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Sparow: a féklámpákat azért kapcsolta ki, mert van egy tök független akksi a világításnak, indexnek, stb. És versenyeken használja, ezért lehet kikapcsolni.

Az autóknál általában a fő akksibankból állítják elő a 12V-ot DC-DC konverterrel, gondolom ezt meg akarta spórolni. (így is bazi drága lehetett)

********************

Az akksira változatlanul várok ötleteket. Rat kolléga szerint lúgost kell használni, de az csak akkor érné meg, ha tudnánk "okosban" szerezni. Ha van valakinek kapcsolata, az ne fojtsa magába.

A másik választás a mélykisütést és ciklikusságot bíró savas vagy zselés akksik, de ezek min. 4-5x drágábbak, mint egy sima autóakksi.
a
http://www.permanent.hu
-nál láttam ilyeneket.

Harmadik alternatíva egy marék LiPo akksi lenne, ennek hatalmas az energiasűrűsége, de szinte megfizethetetlen, és nagyon veszélyes.


hétf. ápr. 23, 2007 18:39
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Nálatok az áram komolyan olcsóbb, mint a gáz???
Nem olcsóbb az áram a gáztól, de 1kWh áram olcsóbb, mint Magyarországon, a gáz köbmétere pedig drágább. Nem olyan nagy a különbség, hogy megérje a komplett gázfelszerelést megvenni, mert nem térülne meg, amíg tönkremegy a felszerelés, vagy kb. ugyanott lenne az ember (ne feledjük, azért ott vannak további költségek is a hőtároló kályhához képest). Felénk gázbojlert sem sokan használnak. Van, aki beépítette, de csak ott porosodik a falon, mert ugye azért azzal több gond van, mint az elektromossal, és nem éri meg karbantartani.
Sparow2 írta:
Azt gondoltam, csak akkor lesz olcsóbb, ha már elfogyóban lesz a szénhidrogén készlet (amit van aki 10-15-20 évre jósol, van aki 70 évre, és van aki 200-at

Ezt írtam én is. Szépen lassan, de biztosan fog emelkedni az áruk.


Az elektromos autóhoz: http://freeweb.deltha.hu/zastava.in.hu/electra.htm Nemrég találtam a Microchip fórumán.


hétf. ápr. 23, 2007 17:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
http://totalcar.hu/tesztek/villtrab/

Itt pl. azt számolták hogy 300Ft/100Km nyilván ez nem teljesen korrekt adat, de egy akksi/villanymotor összhatásfoka 60-70% a motor 25-30%-hoz képest, ezt se feledjétek.

Ja és a trabit valahogy én is így akarom átalakítani. Vajon Mo-on beszerezhetőek-e a hozzá szükséges akkuk?


Az kiderül (Ros-Co. kérdezte), hogy kell-e váltó: simán 4-dikben indulnak legtöbbször (a villanymotor nyomattékgörbéje nem olyan görbe, mint a belsőégésűé, ha jóltom majdnem egyenes talán?) A cikk szerint emelkedőn kell visszaváltani. Erősebb motor esetén nem kellene egyáltalán váltó.

100 km 300 ft-ból kijönne? (egy kis fogyasztású belsőégésű motorral hajtott autóban kijön mondjuk 5-6-7-szerese)
Ennyi pénzért kapni lehet mondjuk 7,5 KWh-t (áramot).
A Trabi motorja kb. 20 KW-os.
Max. teljesítményen járatva a 7,5 KWh-t elfogyasztaná kb. 22-23 perc alatt. Tehát hosszabb emelkedőn, 90 Km/h-val menve mondjuk 30 km, és kimerült. Ráadásul az akkumlátorok hatásfoka sem 100%.
Viszont mondjuk sík úton elképzelhető, ha nem kell lassítani-gyorsítani és ha nincs szembeszél, hogy bírja 1 órát, vagy valamivel többet, és megtehető 100 Km vele. Szóval lehet hogy a cikk akár igaz is.
Nekem azért gyanús, hogy ha a motor 20 KW-os, akkor miért kapcsolják le az összesen 40W-os féklámpákat??? Hiszen az elenyésző hozzá képest. Annál sokkal többet számít pl. egy gyorsítás. (A legtöbb energiát a gyorsítás igényli, meg az emelkedőn felmenés, plusz nagyobb sebességnél a légellenásllás. Aztán a súrlódás az már minimális: sík terepen, szilárd útburkolaton egy kézzel odébbtol az ember egy autót, de pl. 100-nál kirakod a kezed, ott már egy tenyérnyi felületet erősen tol a szél, nemhogy az egész autó felületét -> a légellenálláshoz képest a súrlódás elenyésző)
A használat nem drága. De az egyéb költségek: átépítés egyszeri költsége, aztán akksik ára, aztán mennyi lehet az akksik élettartama? Mert ha pl. 2-3 évente cserélni kell az akksikat, akkor abból a pénzből egy normális, nem trabant jellegű autót simán ellát üzemanyaggal az átlag autós. Plusz esetleges egyéb költségek, amikre még nem gondolunk, és nem írták le.
Ha ez tényleg ilyen jó volna, már sorozatban gyártanák régóta.

Másrészt a vasutat villamosították, ha nem érné meg, akkor a vasúttársaságok inkább dízelmozdonyokat használnának.
Vagy a trolibuszok. Igaz abban nincs akkumlátor. Meg a vonatban sem.
Ha valaki otthon van trolibusz témában, írhatna pár fogyasztási adatot a normál buszokhoz képest.

Ui: Vagy ha valaki épített ilyet?
Ros.Co., ha lesz valami, engem érdekelne hogy mi lett, és mennyiből jött ki ... mennyi a fogyasztása ... satöbbi ...
:)


hétf. ápr. 23, 2007 14:48
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
http://totalcar.hu/tesztek/villtrab/

Itt pl. azt számolták hogy 300Ft/100Km nyilván ez nem teljesen korrekt adat, de egy akksi/villanymotor összhatásfoka 60-70% a motor 25-30%-hoz képest, ezt se feledjétek.

Ja és a trabit valahogy én is így akarom átalakítani. Vajon Mo-on beszerezhetőek-e a hozzá szükséges akkuk?


hétf. ápr. 23, 2007 13:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
http://youtube.com/watch?v=Kogz4wedwtk
Ez lenne egy megfelelő megoldás a hatékonyságnövelésre. És azonos méretű motornál se lépne fel teljesítménykülönbség, mert a munkahenger minden ütemben dolgozik.


hétf. ápr. 23, 2007 11:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Sparow2 írta:
potyo írta:
Pedig az elektromos fűtésé a jövő szvsz néhány(tíz) éven belül. A földgáz, kőolaj, szén csak drágulni fog. Az uránból még egyenlőre van bőven, vízenergia nem fogy el, nembeszélve a fúziós erőműről, ha megvalósul. Igaz, hogy nem hiszek a szél és napenergiára alapozott ellátásban, de mindenesetre azok sem fogynak el/nem lesznek drágábbak.

Miért, a villamos áram nem fog drágulni? :roll:
Fűtsél egyik télen árammal, és meglátod az árkülönbséget a gázhoz képest (kivéve ha erőműben dolgozol, és nagy kedvezményed van az áram árán)
Vagy csak nézd meg a gázszámlán, hogy mennyi energiát fogyasztottál el, és számold ki mennyibe kerülne áramból.
Ha az árammal jobban járnánk, mindenki azzal fűtene már régóta.
muszáj okoskodni :?: Szépen írtam, hogy néhány(tíz) éven belül fog megfordulni a helyzet, nem azt, hogy már most mindenki árammal fűtsön. Képzeld, más is tud számolni, nem csak te. És nem a mostani magyarországi gázáremelésben kell csak gondolkodni, mert a gáz máshol már most is jóval drágább. És tovább fog drágulni, mint ahogy a kőolaj is jelentősen megdrágult az utóbbi néhány évben. Amúgy meg én árammal fűtök, mert itt nálunk Vajdaságban a gáz közel sem olyan olcsó, mint Magyarországon, nem éri meg beszereltetni a komplett rendszert és félig szétverni a házat a csöveknek, stb.

Bocs, nem rosszindulatból írtam ...
Nálatok az áram komolyan olcsóbb, mint a gáz???
Azt gondoltam, csak akkor lesz olcsóbb, ha már elfogyóban lesz a szénhidrogén készlet (amit van aki 10-15-20 évre jósol, van aki 70 évre, és van aki 200 évre) és nagyrészt nukleáris erőművek termelnek majd. Aztán a belsőégésű motorokat egy kanna benzinnel beteszik a múzeumokba a kőbalta mellé :)
Itt magyarországon az áram sokkal drágább a gáznál.

Ros-Co. írta:
Nem az a lényeg hogy olcsóbb, hanem hogy elektromos legyen az autó. Arra persze nem is gondolsz, hogy napelemmel, gázmotorral, stb is leleht tölteni, amellett hogy még a ház energiaellátását is arról végzed.

Bocs, aszittem a költségtakarékosság a fő ok, de akkor félreértettem ... (mások írták, hogy olcsón szeretnének utazni, meg az elektormos autónál általában azt hangsúlyozzák, hogy olcsó a használata; pedig szerintem nem olcsóbb - és van hozzá sok megkötés: pl. gyengébb, hamar lemerül, satöbbi)
Napelemmel is lehet akár tölteni, de azt olvastam, az se éri meg anyagilag (konkrétan lakás elektomos ellátására). Ott két fajta napelemet mutattak be: egy olyat, amin nem volt valamiféle védőréteg, és nagyobb hatásfokkal tudta a napfényt elektromos árammá alakítani, de az nagyon érzékeny volt, akár egy erős jégeső is kárt tehet benne. Volt egy erősebb fajta, az viszont kevesebb energiát ad. És minkettő elöregszik egy idő alatt, nemtom mennyi idő alatt, x év, de az árából annyi ideig egy átlagos fogyasztó simán fizeti a villanyszámláját - tehát ez sem olcsóbb, mint az elmű. (És erre is azt mondom, ha megérné, akkor csinálnák sokan)

Ha csak hobbi célra kell, akkor érdemesebb normál autó helyett egy kisebbet, pl. kis go-kart vagy ilyesmibe beépíteni. Annak elég lehet akár 5-6 lóerő is.


hétf. ápr. 23, 2007 10:53
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem az a lényeg hogy olcsóbb, hanem hogy elektromos legyen az autó. Arra persze nem is gondolsz, hogy napelemmel, gázmotorral, stb is leleht tölteni, amellett hogy még a ház energiaellátását is arról végzed.


hétf. ápr. 23, 2007 9:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
potyo írta:
Pedig az elektromos fűtésé a jövő szvsz néhány(tíz) éven belül. A földgáz, kőolaj, szén csak drágulni fog. Az uránból még egyenlőre van bőven, vízenergia nem fogy el, nembeszélve a fúziós erőműről, ha megvalósul. Igaz, hogy nem hiszek a szél és napenergiára alapozott ellátásban, de mindenesetre azok sem fogynak el/nem lesznek drágábbak.

Miért, a villamos áram nem fog drágulni? :roll:
Fűtsél egyik télen árammal, és meglátod az árkülönbséget a gázhoz képest (kivéve ha erőműben dolgozol, és nagy kedvezményed van az áram árán)
Vagy csak nézd meg a gázszámlán, hogy mennyi energiát fogyasztottál el, és számold ki mennyibe kerülne áramból.
Ha az árammal jobban járnánk, mindenki azzal fűtene már régóta.
muszáj okoskodni :?: Szépen írtam, hogy néhány(tíz) éven belül fog megfordulni a helyzet, nem azt, hogy már most mindenki árammal fűtsön. Képzeld, más is tud számolni, nem csak te. És nem a mostani magyarországi gázáremelésben kell csak gondolkodni, mert a gáz máshol már most is jóval drágább. És tovább fog drágulni, mint ahogy a kőolaj is jelentősen megdrágult az utóbbi néhány évben. Amúgy meg én árammal fűtök, mert itt nálunk Vajdaságban a gáz közel sem olyan olcsó, mint Magyarországon, nem éri meg beszereltetni a komplett rendszert és félig szétverni a házat a csöveknek, stb.


hétf. ápr. 23, 2007 9:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Érdekes, hogy nagyon sok autót alakítanak át. Ez jó hír.

http://www.austinev.org/evalbum/geo/Texas
http://www.austinev.org/evalbum/

Jelentem a DC motor már a garázsban tartózkodik! Majd teszek fel fotót.

Ha valakinek van ötlete, hogy hogyan lehetne a motor helyére beleapplikálni, akkor ne fojtsa magába...
Pl. a váltót a helyén kell-e hagyni, vagy egyből a difi műre kell csatlakozni?

Nem néztem végig mindet, de az első sorban amik voltak 12 lóerősek ... egy motorkerékpárhoz még jó volna, de autóba kevés sztem.
És nézd meg mekkora távot tesz meg egy töltéssel: 50 km alatt ...
Szerintem az áram drágább, mint a benzin/gázolaj. Amennyit fizetsz a villanyszámlára a töltéshez, annyiból megtankolsz egy ekkora (12LE) benzines motort.
Csak számolj utána, hogy 1 KWh mennyibe kerül belsőégésű motorral és mennyibe villanymotorral. Kb. 40 ft egy KWh villamos energia ... abból vehetsz kb 1,5 dl benzint ... Pl. egy 60 KW-os belsőégésű motort motort hajtasz 1 percig (max teljesítményen 1 perc alatt ledolgoz 1 KWh-t), az ha elfogyaszt el 1,5 dl benzint -> 1 óra alatt kb. 9 liter.
100 km/h-s sebességgel haladva 1 óra alatt megvan egy 9l/100 km-es fogyasztás (persze ekkor a motor nem jár a maximális terhelésen, de számolhatnánk akár 150 km/h-s sebességgel is, akkor sem jár max. terhelésen és akkor már csak 6l/100km). Tehát kb. ugyanott vagy anyagilag (ugynakkora teljesítményre számolva), és nem egy kismotorkerékpár motorjának megfelelő motor hajtja az autódat, és nem merül le 50 km-enként. De ha beleépítesz a kocsidba egy simson motort az eredeti motor helyett, ugyanott vagy árban is és teljesítményben is, mint a 12 lóerős elektromos hajtással. Csak aztán döcögj fel 12 lóerővel az érdi emelkedőn :twisted:

Hogy ON is legyen benne:
Szerintem a váltót kihagyhatod, ha a motor tud megfelelő nyomatékot adni, akkor nincs rá szükség.


hétf. ápr. 23, 2007 9:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
potyo írta:
Pedig az elektromos fűtésé a jövő szvsz néhány(tíz) éven belül. A földgáz, kőolaj, szén csak drágulni fog. Az uránból még egyenlőre van bőven, vízenergia nem fogy el, nembeszélve a fúziós erőműről, ha megvalósul. Igaz, hogy nem hiszek a szél és napenergiára alapozott ellátásban, de mindenesetre azok sem fogynak el/nem lesznek drágábbak.

Miért, a villamos áram nem fog drágulni? :roll:
Fűtsél egyik télen árammal, és meglátod az árkülönbséget a gázhoz képest (kivéve ha erőműben dolgozol, és nagy kedvezményed van az áram árán)
Vagy csak nézd meg a gázszámlán, hogy mennyi energiát fogyasztottál el, és számold ki mennyibe kerülne áramból.
Ha az árammal jobban járnánk, mindenki azzal fűtene már régóta.


hétf. ápr. 23, 2007 8:57
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
Ros-Co,

a Fénykapu honlapon részletes leírás van egy autó villamosításáról, az egyedüli probléma a fékrásegítő pótlása volt, de hát azt már a dízelmotoroknál is máshogy kell megoldani

műszakilag nem lehet nagy gond (viszonylag), a levizsgáztatás szerintem viszont emberfeletti erőfeszítéseket igényelne


hétf. ápr. 23, 2007 7:38
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Hegyes videken,vontataskor jol johet a valto.
Alfoldon,sik terepen csak veszteseget okoz.


szomb. ápr. 21, 2007 14:20
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Érdekes, hogy nagyon sok autót alakítanak át. Ez jó hír.

http://www.austinev.org/evalbum/geo/Texas
http://www.austinev.org/evalbum/

Jelentem a DC motor már a garázsban tartózkodik! Majd teszek fel fotót.

Ha valakinek van ötlete, hogy hogyan lehetne a motor helyére beleapplikálni, akkor ne fojtsa magába...
Pl. a váltót a helyén kell-e hagyni, vagy egyből a difi műre kell csatlakozni?


szomb. ápr. 21, 2007 9:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Pedig az elektromos fűtésé a jövő szvsz néhány(tíz) éven belül. A földgáz, kőolaj, szén csak drágulni fog. Az uránból még egyenlőre van bőven, vízenergia nem fogy el, nembeszélve a fúziós erőműről, ha megvalósul. Igaz, hogy nem hiszek a szél és napenergiára alapozott ellátásban, de mindenesetre azok sem fogynak el/nem lesznek drágábbak.


pén. ápr. 20, 2007 18:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
bandiras2 írta:
http://www.teslamotors.com/index.php?js_enabled=1
Ez a konkrét, ráadásul pofátlanul olcsó :twisted:
Az akkupack élettartama 100 000-150 000 Km. Addig csak be kell dugni este a konnektorba. 3 óra alatt degeszreszívja magát és 400 Km a hatótávolsága.

Az 1 cent/mérföld valóban pofátlanul olcsó, de maga az autó mennyibe kerül?
Nézd meg a "buy" oldalt ... base price 92.000$ ... plusz az extrákat bepipálhatod hozzá ... ebből elautózól egy darabig benzinnel is.
És azért nem hiszem, hogy az áram olyan olcsó lenne ... azért egy belsőégésű gépkocsimotor nagyságrendileg 50-100 KW-os teljesítményt tud leadni.
Ezt villanyszámlával fedezni anyagilag kész öngyilkosság. Szerintem. Ezzel az erővel fűthetnénk villannyal (ahhoz elég volna 10-15 KW egy átlagos lakásban) pl. gáz meg szén helyett, és de jó volna. Csak ötször annyiba kerülne.


pén. ápr. 20, 2007 13:40
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Most nézem, hogy jó egy évvel ezelőtt ugyanebben a topikban már leírtam ezeket a dolgokat,
bocsánat az ismétlésért. De talán nem olyan nagy baj mert azt mondják, az a tudás anyja. :)


kedd ápr. 17, 2007 23:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2004 17:57
Hozzászólások: 4314
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
cfm76 írta:
Elegem lett abbol ,hogy a mazda 626 glx 1983-as szmgk-im
állandóan megeszi a gazyámat.2500ft-nyi benzin városbsn 90 km.re elég.
állítottam rajta egy kicsit.
A gyertyákat szét nyitottam legalább 1,2mm-re.
Ez jóóó.. ha van elektronkus gyujtótrafó ami stabilan átüti a távot.
Anno nekem bejött a Kovács Ádám féle (Celladam tafó).
Ehhez ki kellett cserélni a gyujtáskapcsolótól a trafó felé futó 12V-os kábelt erősebbre, aminek nincs csillapítása, hogy megkapja a trafó a megfelelő energiát,
legalábbis ezt állapította meg a KovácsÁdám team amikor eleinte gondom volt vele.
Így ki került a gyárilag bizonyos ellenállást kéviselő huzal és jó vezető képességü vastagabb réz került a helyére.


cfm76 írta:
A gyujtáselosztót kitakarítottam megkapargáltam az eloxidált felületeket..
Az elosztó fedelet és minden szigetelő részt én még kikentem vékonyan szilikon zsírral a későbbi kúszóáramok ellen párás időre előre gondolva. Az elosztó fedél külső részét is vékonyan bekentem az egész felületén szilikonzsírral.
A régi csillapítós gyujtáskábeleket kidobtam és tutira jó vezetőképességü vadiúj réz (nem gyujtáshoz gyártott) nagyfesz kébelt tettem bele a régiek helyére. A szigetelések felületét végig bekentem szilikon zsírral, az elosztó kábel csatlakozási helyeit és gumisapkáit is (olyan szilikonnal amit a gázszerelők használnak tömítéshez). A gyertya pipákat kívül-belül bekentem a korábban említett víztaszító szilikon pasztával. A gyujtáskábel és gyertyapipa találkozásánál lévő gumi tömítéseket szintén bekentem szilikonpasztával.

Ezen kívül a középen lévő szenet átfúrtam hosszában 1mm-es fúróval és vékony rézhuzalt fűztem bele.
Lehet rézsodrat is. Nem okozott rádiózavart!

Nagyon energikus kemény szikra jutott el a gyertyákhoz ami stabilan átütött nagyobb távot is.
Az alapjárat is teljesen stabilra változott.

cfm76 írta:
fogtam két hangszórót leszedtem rólla a mágnes gyűrűt egyben , a benzin vezeték ezen megy keresztül.
hasonló mágnes töredéket erősítettem a porlasztó közvetlen közelében a gumicsőre (habár ennek a hatásában bíztam legkevésbé).


cfm76 írta:
És láss csodát,2500ft-nyi benzin városban eddig 113km-ert mutat az óra és még van belőle egy kicsi.
A fentebb szakaszonként leírt módszerrel na meg egy kis fülre gázfröccs és gyujtás állítgatás meg porlasztó állítással elértem AZ EREDMÉNYT egy 1600-as VW passat GLS automata váltós autónál.

A korábbi fogyasztása városban 10-12l/100km volt. Országúton 9l/100km volt.
Az átalakítás után a vegyes átlag 5,95l/100km-re jött ki.

A következő útakon és szakaszokon jártam a mérés alatt:
Csurgig tele tankkal indultam Békásmegyerről, keresztül a városon (nem kell mondanom milyen tötyögés) és a 7-es úton lementünk Igalra, ott napról napra fel-le a szőlőhegyre, a faluban a lány ismerőseihez jártunk, (még szinte ki sem nyit az automata szivató ezek alatt), aztán időnként be Kaposvárra és a környező falvakba, utána egy-két hét után haza Bp-re a 7-es úton és a városon keresztül araszolva.
Közben mértem a távolságot és itthon ismét tele csurgattam a 45 l-es tankot.
Közel 40-50%-al kevesebb volt a fogyasztás, de csak az első zöldkártyáig.

Ahhoz, hogy megfeleljen az előírt követelményeknek, annyira elállították a gyujtást és a porlasztót, hogy onnan elindulva az elsőnéhányadik kereszteződésben lefulladt az addig ugrásszerüen stabilan gyorsuló autó, méghozzá olyan kereszteződésben ahol majdnem elcsaptak, mert addig nem volt vele ilyen gond, tehát bátran bíztam benne.

Mondanom sem kell, az út következő rövid részén az út szélén megálltam és addig tekergettem a gyujtást és a porlasztót és éllítotaam a gyorsító befecskendező dugattyu úthosszát, hogy eltünjön gázadáskor a lyuk, a megtorpanás. amíg ismét stabilan gyorsan nem reagált a gázadásra. (a zöldkártyánál mindent elqúr..eltekertek) Ezután viszont már nem tudtam leszorítani az átlagfogyasztást 7l/100km alá. Talán már nem volt elég türelmem hozzá.


cfm76 írta:
Nem tudom mi a trükk a gyertyák,a gyujtáselosztó,a mágnes ,vagy ezek
együtt de tény hogy tobbet megyek ua benzinnel mint előtte,és egy fillérembe se került csak egy óra szöszmötölésbe.
Sok mindennek a kedvező hatása összeadódik, talán a mágnes számíhat legkevésbé, szerintem.
A stabil gyujtás hosszabb szikrája és még a megfelelő gyujtási pont és a fordulatszámfüggően változó vákumos előgyujtás szabályozó módosításának mértéke (az is állítható /sok türelemmel optimálisra/) végül de nem utolsó sorban az alapjárati keverék állítás is sokat számít.

Ezeket vagy tudatosan szakma szabályai szerint állítod,
vagy pedig ráérzel egy idő után, hogy mit "szeret" a gép, mire hogy reagál. Amikor állítgattam akkor 30méteres távon figyeltem, hogy gázadásra hogyan reagál, közben mindenen módosítottam valamennyit és újra próbáltam. Arra figyeltem, hogy minél jobban ugorjon és gyorsuljon kis gázadásra is. Így jött be a leírt eredmény.


kedd ápr. 17, 2007 22:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Igy is leeszi a gatyadat a Mazda.Nem az o hibaja,hanem a benzinarake-az allame.
Newzzetek meg a fenykapu.free-energy.hu oldalt.Ingyenenergia menu,elektromos auto,vizzel hajtott auto.


kedd ápr. 17, 2007 16:10
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00
Hozzászólások: 54
Hozzászólás 
cfm76,
hát igen, a karbantartás...
új olaj, kellő nyomás a gumikban, új gyertyák, új gyújtáskábel, levegőbeszívó-rendszer takarítása

ja, és prémiumbenzin, a ***-nél a sima 95-ös helyett a prémium 95-ös csak 6 Ft-tal drágább, de a kocsi sokkal jobban megy


kedd ápr. 17, 2007 8:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
http://www.teslamotors.com/index.php?js_enabled=1
Ez a konkrét, ráadásul pofátlanul olcsó :twisted:
Az akkupack élettartama 100 000-150 000 Km. Addig csak be kell dugni este a konnektorba. 3 óra alatt degeszreszívja magát és 400 Km a hatótávolsága.


vas. ápr. 15, 2007 10:32
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Sziasztok srácok!
Elegem lett abbol ,hogy a mazda 626 glx 1983-as szmgk-im
állandóan megeszi a gazyámat.2500ft-nyi benzin városbsn 90 km.re elég.
állítottam rajta egy kicsit.
A gyertyákat szét nyitottam legalább 1,2mm-re.
A gyujtáselosztót kitakarítottam megkapargáltam az eloxidált felületeket,
fogtam két hangszórót leszedtem rólla a mágnes gyűrűt egyben , a benzin vezeték ezen megy keresztül.És láss csodát,2500ft-ni benzin városban eddig 113km-ert mutat az óra és még van belőle egy kicsi.
Nem tudom mi a trükk a gyertyák,a gyujtáselosztó,a mágnes ,vagy ezek
együtt de tény hogy tobbet megyek ua benzinnel mint előtte,és egy fillérembe se került csak egy óra szöszmötölésbe.


vas. ápr. 15, 2007 6:40
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
A kerekpargenerator helyere lehetne epiteni egy villanymotort.(szerintem a dorzshajtas energetikailag es elettartam szempontajbol sem elonyos.)


szer. márc. 28, 2007 15:27
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Az eredeti Dongo kerékpárnál egy dörzskerék hajtotta ha jól tudom az első kereket, úgy hogy a gumihoz nyomódott, de emelkedőn pl. elcsúszott rajta.

Kerékpár hajtáshoz elég voltna mondjuk 1-2 LE-s motor is, egy ember se tud többet kiadni magából.
Ha a hajtás jól meg van oldva, akár még jó is lehet.


szer. márc. 28, 2007 15:19
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Valaki felhívhatná őket. Elég megbízhatatlan a gyártójuk, egy ismerősöm meghajtásnak akarta használni azt a motort, de akkor nem tudtak szállítani, vagy nagyon nagy határidővel, vagy drágán...


szer. márc. 28, 2007 14:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Orszaguti versenybico segedmotor-blokkal:
> 1-1,5l/100km lehetne 50-60km/h mellett.

http://www.dongomotor.hu/

Es meg nem is draga, ujonnan
negy tank benzin ara....


szer. márc. 28, 2007 14:42
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Az a baj,hogy meg az elektromos kerokhoz is draga az akku,egy elektromos autohoz szukseges akkumennyisegrol nem is beszelve.


"A járgány végsebessége: 1 személlyel 37,8 km/h, 2 személlyel 37,3 km/h.

Maximális áramfelvétel induláskor: 50A (50A X 48V = 2,4kW, nem rossz két 600W-os motortól:))

Maximális utazósebességnél az áramfelvétel 27A(71,5Ah)

10 km/h sebességnél 5A az áramfelvétel(50Ah), 20 km/h-nál 10A(50Ah), 30 km/h-nál 18A(60Ah)"

25km/h felett jelentosen emelkedik az energiafelhasznalas.
36V bringara a 48V es (legalabb)20Ah erdekes lehet.
Ott az akkuk tomegetol a vaz nyeklik kette.Ha eros vazat keszitesz,nehez lesz,emiat erosebb motorra lesz szukseg.Erosebb motorhoz nagyobb es dragabb akku kell.Ami szinten nehezebb,igy meg erosebb vaz kell... :D

Elektromos bicikli vs. segedmotor: vs. Honecker Bosszuja vs "2107 benne 4 feherseggu gringo"

V=27km/h
12V 9Ah*3darab=0,324kWh=27km=1 ciklus
akku-elettartam: 350 ciklus=9450km=113,4kWh=3402Ft+10000Ft akku:13402/94,5=
kb 142Ft/100km

V=37km/h
12V 9Ah*4darab=0,432kWh=14km=1 ciklus
akku-elettartam:350 ciklus=4900km=151,2kWh=4536Ft+14000Ft akku:18536/49=
378,3Ft/100km

segedmoci
V=30-40km/h
1,5l/100km
1,5*270+1/40*1,5(1000)=405+37,5=442,5Ft

Marley-Zavidson
V=50-60km/h
2,5l/100km
2,5*270+1/40*2,5(1000)=675+62,5=737,5Ft /2 amber=368Ft is lehet

Ciggamerci:
V=90km/h(50-60nal magasabb a fogyasztas)
7l/100km(volt mar kevesebb is,sokat gurulok uresben,100rol 1km-t is megy a zoto)
7*270=1890Ft /4 gringo(kenyelem) 472 es felpenz

Nikaszeperimeno(Elhuzza Dzson) olyan tajon hol Szuzuki hangja szol meg kevesebb.(5-6l?)

Amig ilyen nehezek,alacsony ciklusszamuak es dragak az akkuk erdemesebb hibridhajtasban gondolkodni...
Persze ha az akkuk jelentosen olcsobbak lennenek(esetleg hazilag,olcson el tudnank kesziteni,pl.olomlemez befotte suvegbe)egeszen maskepp festene a helyzet.(kis feszultsegu akkut(1 cella)viszonylag konnyen keszithetnenk.)
Fokepp ha az akkukat napelemek,ill.szelenergia toltene,es a belsoegesu motorhoz szukseges uzemanyagot is hazilagosan allitanank elo..
Na jo,nem almodom tovabb,meg a vegen beleer a kezem a bilibe :)
Vagy megse?
Orszaguti versenybico segedmotor-blokkal:1-1,5l/100km lehetne 50-60km/h mellett.


szer. márc. 28, 2007 14:11
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
cfm76 írta:
Sziasztok urak!
Ezért gondoltam a mini hő eerőmüre, mert az elektromos autó legalább 5 mázsa aksit cipel.Itt csak annyi kell amennyivel gőzt fejlesztessz a
mini turbina megforgatásához utána a generátor-ok töltik az aksikat,
fejlesztik a gőzt,ellátják árammal a motort a fény és irányjelző berendezéseket és a hi-fit.
A kis mennyiségű vizet ugye könnyebb gőzzé forralni mint egy nagyobb mennyiséget,ezért kellene egy víztartály egy "adagoló vagy egy injektor"
ami mindig egy kis vizet juttat a gőztartályba,hogy folyamatos legyen a gőz ellátás.Egy porszívó méretű turbima rendszer többezres fordulattal
tudna annyi áramot termelni ami vígan repítené a kis gőzöst.
Az 1900-as évek elején a legnagyobb sebesség amit gőzmozdony elért 210km/h volt.Nem hátszéllel.Dugattyús gőzmotorral.

A gőzgép sem csinál energiát a semmiből :roll:
Ennek az egész folyamatnak a hatásfoka sokkal-sokkal rosszabb, mint a villanymotornak, rosszabbul jársz a gőzfejlesztősdivel! Jobban jársz, ha az akkumlátor -> elektromos vízmelegítés -> turbinahajtás -> generátor forgatás -> villanymotor láncolat helyett beraksz az akksikra egy villanymotort.

A porszívó méretű, több ezres fordulatszámú turbináról pedig annyit, hogy a belsőégésű benzinmotor is több ezret forog, és mekkora nyomatéka van?
A turbinádnak is ekkora nyomatékot kell tudnia leadnia, hogy ugyanúgy hajtsa az autót. Ezt hogy vennéd ki egy porszívóturbinából?

Logikusan belegondolva, ha az elektromos autód hajtásához kell mondjuk 30 lóerő (azzel éppen csak döcögne egy hosszabb emelkedőn), akkor ekkora teljesítményt plusz a veszteségeket leadni képes akksik kellenek bele.
Olyat nem fogsz tudni csinálni, hogy mondjuk beadok a gőzgépbe 10 lóerőt (és más külső forrásból nem nyer energiát) és kiveszek belőle 30-at ... aztán abból a 30 lóerőből 10 lóerőnyi teljesítményt visszapumpálok az akksikba, és 20 lóerőt nyertem a semmiből.
De ha mégis sikerül, akkor kérek én is egy ilyen gőzgépet :D

Szerk: a 210 km/ó sebességű vonathoz: gőzgépből is lehet építeni 500 lóerőset is ... csak akkora lesz, hogy tényleg csak egy vonaton fér el, és pakolnod kell szénnel rendesen, mert a hatásfoka elég alacsony. Sima gőzgép hatásfoka kb. 5% ... tehát ha ki akarsz venni belőle 100 lóerős teljesítményt, akkor el kell égetned benne annyi szenet (vagy fát, vagy bármit), aminek a hője 2000 lóerőnyi teljesítményt ad le.
Ha a gőz nem távozik a közvetlenül szabadba, hanem kondenzátort használnak, akkor kb. 25%-os hatásfok is elérhető.
Ha a tüzelőanyag elégetésekor gázturbinát is hajtanak, és csak utána a maradék hőt használják gőzfejlesztésre, akkor elérheti a 60%-ot is.
A 60% már egész jó is a benzinmotorhoz képest. Elvileg építhetsz ilyen gőzgéppel üzemelő autót, de akkor vinned kell magaddal a szenet is :)
Annak viszont semmi értelme, hogy elektromos árammal fűtsél egy gőzturbinát, hogy aztán azzal generátort hajtsál, amivel elektromos motort működtetsz. Mivel sem a turbina, sem a generátor hatásfoka nem éri el a 100%-ot, veszteségeid lesznek csak.
Remélem világos voltam ...


szer. márc. 28, 2007 11:11
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Az az igazság, hogy már léteznek olyan akkuk, amik 10 perc alatt a lejles kapacitásukig feltölthetőek. Most erre jön a válasz, hogy a gyorstöltés miatt hamar tönkremegy. Ez egyszerűen nem igaz.

Az RC modellekben használt (erre alkalmas) akkuk igenis feltölthetőek ennyi idő alatt, sőt kiszedheted a teljes kapacitását pár perc alatt. És NEM megy tönkre. Én se hittem el, de hát kipróbáltuk. Az akku tűzforró volt, de semmi baja.

Utána elővettük egy jó régi (kb 5 éves) akkupakkot, aminek már olvadt volt a fóliája egy túltöltéstől. Még ezzel is megy az autó, a kapactásvesztés 20% körüli. Azért az szép nem?
És ez csak egy sz*ros NiCd akksi volt!!!


Mit az akkuval csinálnak, műprobléma. Egyszerűen amíg az olajüzlet virágzik, nincs értelme halálra fejleszteni. A kis akkuk fejlesztését húzta magával a mobil illetve a notebook-piac. Azt hiszem a Tesla Roadsterben is kis hengeres cellák vannak (2000db?)
A kínaiaknál állítólag már gyártják az újfajta akksikat pont erre a célra, 1/10 áron. Egy autóba való pakk ára kb 2MFt nagyságrendje lesz. Ha megelsz a gyártó úgy is felteszem ide.


szer. márc. 28, 2007 8:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 17, 2004 18:34
Hozzászólások: 811
Hozzászólás 
A Priusban pont az a lényeg amit Potyo leírt. A benzinmotor ami hatásfokra gyúr teljesítmény helyett (nem is Otto motor hanem Atkinson :)) és a villanymotor aminek széles fordulatszám tartományban van nagy nyomatéka (400 Nm @ 0-1200 rpm) elosztják egymás között a terhelést, így a lehető leghatékonybban és környezetbarátabban működik. A benzinmotor állandóan a fix optimális fordulatszámon van tartva, ha nincs dolga leáll. (Városban lámpától lámpáig araszolgatva nem okádja a füstöt.) Hátramenetben is csak a villanymotort használja.
Valamint mivel a villanymotor tud generátorként is működni ezért fékezéskor az egyébkéne elvesző (hővé alakuló) energiával tölti az akkukat. (Valamint a Hybrid Synergy Drive technológia miatt gyakorlatilag fokozatmentes automata váltója van.)

UI:
A Tesla Roadsterekre meg csak előrendeléseket vesznek fel, de elvileg idén már gyártani fogják. (Töltési idő 3 és fél óra!)Itt van róla igazi kép is.
(Igaz, hogy 450 kiló akku van benne de a végsebessége 210 kmh és a gyorsulása 0-100 kmh-ra 4 sec.)

-----
Üdv!
CyberDragon


kedd márc. 27, 2007 20:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
A priusnál nemis az a lényeg, hogy az akkuval jusson messzire, hanem az, hogy átmeneti tárolóként szolgáljon a benzinmotor és az elektromotorok között. Mint tudjuk, a gépjárműveknél a folyamatos haladáshoz a motor teljesítményének csak törekéke szükséges, viszont egy-egy előzéshez jelentős teljesítményre van szükség. Tehát állandó sebességű haladásnál a szükségtelenül nagy motor magasabb fogyasztást eredményez. A Priusban a benzinmotor az állandó sebességű haladáshoz van méretezve, illetve - mivel nincs merev kapcsolat a benzinmotor és a kerekek között - mindig a terhelésnek megfelelő optimális fordulatszámon jár. A terheléscsúcsokat pedig az akkumulátor fedi le.

Amúgy a teljesen akkus járműveknek én azt látom legnagyobb akadályának, hogy nem lehet őket gyorsan feltölteni. Mert ugye a benzin/dízel/gázzal ködő járművel ha kell, megállsz, 2-3 perc alatt teli a tartály, fizetsz és mehetsz. Az akkunál az a gond, hogy sokáig tart a feltöltés. A hatótávolságot nem érzem súlyosnak, benzinkút is van manapság minden 50km-en. Szépen hozzászoknánk, hogy minden 100km után meg kell állni.


kedd márc. 27, 2007 18:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Sziasztok urak!
Ezért gondoltam a mini hő eerőmüre, mert az elektromos autó legalább 5 mázsa aksit cipel.Itt csak annyi kell amennyivel gőzt fejlesztessz a
mini turbina megforgatásához utána a generátor-ok töltik az aksikat,
fejlesztik a gőzt,ellátják árammal a motort a fény és irányjelző berendezéseket és a hi-fit.
A kis mennyiségű vizet ugye könnyebb gőzzé forralni mint egy nagyobb mennyiséget,ezért kellene egy víztartály egy "adagoló vagy egy injektor"
ami mindig egy kis vizet juttat a gőztartályba,hogy folyamatos legyen a gőz ellátás.Egy porszívó méretű turbima rendszer többezres fordulattal
tudna annyi áramot termelni ami vígan repítené a kis gőzöst.
Az 1900-as évek elején a legnagyobb sebesség amit gőzmozdony elért 210km/h volt.Nem hátszéllel.Dugattyús gőzmotorral.


kedd márc. 27, 2007 16:12
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
A Priusban is csak pici akku van:202V 7Ah.Azzal nem jut messzire.Persze a semminel ez is jobb.


kedd márc. 27, 2007 13:09
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04
Hozzászólások: 385
Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
Hozzászólás 
Az elektromos koltsegek es az akku-amortizacio okozta koltsegek csokkentesere legegyszerubb es legolcsobb modszer lenne talan egy napelemekkel is toltheto 50km/h sebessegnel is legalabb 100-150km hatotavolsagu elektromos kerekpar.(220V-os motorok alakalmazasa?)
Esetlegesen egy meglevo segedmotor elso kerekebe epiteni egy kerekagymotort,mely visszatoltesi funkcioval bir.
Mikozben a benzinmotor hajtja a jarmuvet a kerekagymotor feltoltene az akkumulatorait.Az uzemanyagfogyasztas nem no egyenes aranyban a terhelessel.Talan 100km-bol 70-et megtehetnek a benzinnel,30at az elektromotorral.Mar ez is jelentos haladas lehetne.Raadasul nem maradnal az ut szelen ha lemerul az akku!Ez a tisztan elektromos jarmuvekrol nemigen mondhato el.
Ha az akkuk ara nem lenne ennyire magas sokkal tobb elektromos jarmu haladna utjainkon...


kedd márc. 27, 2007 13:04
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 237
Tartózkodási hely: Szekesfehervar
Hozzászólás 
teslamotorsnal kicsit piszkalja a szemem hogy csak modellek vannak, ha jol veszem eszre egyetlen valodi geprol keszult foto nincs.


kedd márc. 27, 2007 12:55
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Urak!
Én úgy gondolom ,hogy a robbanó motor az első le mann-i versenyen el érte csúcspontját azóta semmi érdemi változás nem történt.
Mostanramár valamiféle pulzáló motorralkellene közlekednünk vagy
vmiféle folyadék áramlású frekvencia motorral.
A cél ,hogy minél olcsóbb és minél kőrnyezetkímélőbb, minél hatékonyabb
legyen.
De amíg az emberiség az olaj rabja addig nem fog történni semmi.
Talán az utolsó pillanatban amikor már késó.
Az a probléma ,hogy nem tudunk kiszakadni a mechanikai korlátok közül,
nincs egységes nézet,nincsennek megoldások alternatívák,kevesen foglalkoznak a kérdéssel.

Elnézést a sok hülyeségért amit leírtam de kikívánkozott.
Lehet ,hogy furcsa az amit írtam, de nem vagyok műszaki szaki csak lelkes amatőr.


kedd márc. 27, 2007 11:59
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 108 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség