Szerző |
Üzenet |
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Mondj egy helyet a Földön, ahol folyamatosan süt a nap
|
pén. aug. 17, 2007 21:30 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Szisztok!
Nem sértődtem meg.
Még jó,hogy a nap és szélenegiával műkögő erőműveket mégcsak véletlen sem telepítik olyen helyre ahol csak egy percet is áll a levegő vagy nem süt a nap.
|
pén. aug. 17, 2007 20:02 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Akinek van egy kis érzéke hozzá, az gondolom egyetért velem, hogy a fosszílis, víz és főleg az atomenergia felváltása szél, nap és egyéb ilyen divatos energiával lehetetlen. Szép az elképzelés, van min jártatni a szájukat a zöldeknek és a környezetvédők, de a realitás kicsit más. Ezekből nem biztosítható a folyamatos, a pillanatnyi igénynek megfelelő mennyiség előállítása. Félreértés ne essék, én is igyekszem védeni a környezetet, de azért ezt is ésszel kell csinálni.
Viszont a múltkor a Honda FCX (ebben üzemanyagcella biztosítja a 95kW-os motornak az energiát) bemutatóját nézve elgondolkodtam a dolgokon. A szél és a napenergia felhasználható hidrogéntermelésre. Megfelelő tartályokkal pufferelhető a pillanatnyi termelés és a fogyasztás közötti különbség. Ha kisebb a termelés, mert mondjuk napokig nem fúj a szél, akkor a villamos hálózatból lehet pótolni a mennyiséget, akkor sem lesz rosszabb a hatásfok, mint a benzinnél. Ha meg nagyobb, akkor a felesleg betáplálható a hálózatba. A lényeg az lenne, hogy a termelés hirtelen változásait a hidrogéntermelés venné fel, mert a villamos hálózat szempontjából nem jó a hirtelen kieső több 100MW.
|
szer. aug. 15, 2007 17:44 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> valami ikerdugattyús motor, az egyik henger
> kb. 5°-kal előrébb jár és sűrített levegőt nyom
> a második hengernek
Nemetek anno ezzel jartak (350-es Puch).
Faternak volt, de sajna eladta...
|
szer. aug. 15, 2007 12:49 |
|
|
Kate Archer
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00 Hozzászólások: 54
|
fékezéskor fellépő energiaveszteséget megfogni! már fel is találtuk a Toyota Priust, rendben, de az soha nem fog annyi energiát megtakarítani nekünk, mint amennyibe kerül
szikragyújtásos dízel
nagynyomású közvetlen befecskendezésű benzines öngyulladós motor
valami ikerdugattyús motor, az egyik henger kb. 5°-kal előrébb jár és sűrített levegőt nyom a második hengernek
spiráldugattyús motor (ld. amerikáner fúró)
stb. ezek lennének a megoldások, egyenlőre igencsak gyerekcipőben
hidrogénes BMW, ezzel meg az a baj, hogy a hidrogént hagyományos dugattyús motorban égetik el, a helyes módszer az üa.cella lenne, a szükséges H előállítása pedig vegyi úton történik, és ezáltal a járulékos CO2 kibocsátás kétszeres
az az érzésem, hogy a szabadalmak ott vannak a nagy olajtársaságok páncélszekrényeiben, kellő időben piacra is dobják őket
|
szer. aug. 15, 2007 12:42 |
|
|
proli007
platina tag
Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03 Hozzászólások: 752 Tartózkodási hely: Paks
|
cfm76 írta: Mennyire csökkenti egy járgány légellenállását a menetszél ha átáramlik rajta?A beáramló levegő végig rohan a kialakítot járatokban megforgat egy 6 lépcsős axiálkompresszort és a járgány által kelltett vákum ki szippantja a munka végzés után.Mindez ugy feltud gyorsulni,hogy a menetszelet beszívja a kompresszor,innentőlkezdve nem fejt ki ellenállást.
Kedves Cfm76!
Pont annyival, amennyi energiát termel, plusz a veszteségek.
Sajna ebből pozitívan nem lehet kijönni, kivétel, ha a lejtmenet, vagy fékezés energiáját akarod meglovagolni, mert az energia törvények még egyenlőre életben vannak, ahogyan mások is utaltak rá, de Te besértődtél.
(Szerintem nem volt benne sértő szándék, és most sincs!)
üdv! proli007
|
kedd aug. 14, 2007 21:49 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Kate Archer!
Kíváncsi lennék a te őtletedre.Amivel megváltod a világot és csillapítod kínzó olaj utáni éhségét.
Csakhogy borzoljam a kedélyeket, majdnem minden autónak "síma az alja" meg az egész felülete is.Még légterelö spoilereket is raknak rájuk de nem azért ,hogy kisebb legyen a légellen állása hanem azért,hogy jobb legyen a tapadása.Hogy kiszorítsa a levegőt a kaszni alól,vákumot hozva így létre.minél gyorsabban mész annál nagyobb a vákum. A sokféle terelőszárnyról már nem is beszélve. Nem az optikai tuningokra gondoltam.
Mennyire csökkenti egy járgány légellenállását a menetszél ha átáramlik rajta?A beáramló levegő végig rohan a kialakítot járatokban megforgat egy 6 lépcsős axiálkompresszort és a járgány által kelltett vákum ki szippantja a munka végzés után.Mindez ugy feltud gyorsulni,hogy a menetszelet beszívja a kompresszor,innentőlkezdve nem fejt ki ellenállást.
A járgány álltal keltett vákum függ a sebességtől és a légellenállástol .
De szerintem ennek a topicnak nem ez volna a feladata hanem az,hogy ténylegesen üzemanyag csökkentő megoldásokat nyújtson mindenkinek aki olvassa.
|
kedd aug. 14, 2007 15:43 |
|
|
proli007
platina tag
Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03 Hozzászólások: 752 Tartózkodási hely: Paks
|
Oke! Oke! Kate Archer. De szakadékban?
|
kedd aug. 14, 2007 12:52 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Tökéletes rendszer soha nem is volt nem is lesz.
Ezzel azt akartam mondani hogy lehet akármilyen veszteséges a "szélgenerátor"tök mindegy ingyen van.
Szerintem ez csak kötözködés ,de igazán nem csökkenti az üzemanyag fogyasztást.
|
kedd aug. 14, 2007 12:51 |
|
|
Kate Archer
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00 Hozzászólások: 54
|
a menetszél megcsapolásakor csökken a jármű mozgási energiája, amelyet a motornak nagyobb üzemanyagfelhasználással pótolni kell
vagy:nem véletlenül tökéletesen sima a nagykategóriájú autók alja
vagy: a lehúzott ablak is többletfogyasztást okoz
a menetszél meghajt valamilyen generátort stb., megannyi hatásfokveszteség
|
kedd aug. 14, 2007 10:56 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Hali!
Nagy a csend ,valaki kiszámolta már amit ide leírtam?
|
kedd aug. 14, 2007 7:37 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Tegnap egy igazi "Üzemanyag fogyasztás csökkentő" projectet hajtottam végre a Skodámon
Kapott egy 5 sebességes váltót és kicseréltem a szivárgó tankját
|
szomb. aug. 11, 2007 21:25 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Kössz !
OK
|
csüt. aug. 09, 2007 10:12 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11870 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
cfm76
Más: ne üssél Entert szöveg beírásnál a sor végén, mert automatikusan úgyis lesz sortörés. Így meg elég furán néz ki.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Laci_L csüt. aug. 09, 2007 10:21-kor.
|
csüt. aug. 09, 2007 10:09 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Sziasztok!
Bocsi a szóhasználatért, de tudod a korlátoltságot arra értettem hogy nem tudtok elszakadni a paradigmáitoktól.
Én úgy gondolom ,hogy az elektromos járgányok fénykora mégcsak eztán jön.
És szerintem több lépcsős meghajtású lesz mint a rakéta.
1 motor az induláshoz és haladáshoz pl 50km/h-ig
50 km/h-nál teljes szélcsendben is 50km/h-ás a menetszél.
A jármű belsejébe épített "szélkerék- többlépcsös axiálkompresszor" megtudna forgatni egy generátort ami nagyobb teljesítményű nagyobb feszültségű, ezzel közvetlenül meglehetne hajtatni egy 2. villanymotort
amivel50km/h feletti sebességen lehetne tartani a járművet.
Energiamegmaradás törvénye ide vagy oda most ezen törpölök.
Hátha lesz találmány belöle.
ps: Laci_l!
Egy kis betűs bocsi is megteszi ám.
|
csüt. aug. 09, 2007 7:27 |
|
|
bandiras2
arany tag
Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27 Hozzászólások: 282 Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
|
Kate Archer írta: ööö....ez a menetszél által meghajtott energianyerés nem új dolog
pl. a repülésben használnak ilyent, végszükség esetére, amikor minden elektromos rendszer elszáll, a farok környékén felszerelve
igen, Tomcat is megírta. Aki nem ért angolul, ássa elő, mert a tartalomjegyzéket elhanyagolta. angolul:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider
http://hawaii.hawaii.edu/math/Courses/M ... Flt143.htm
|
szer. aug. 08, 2007 18:30 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Köszi azt a hajós képet.
Ami engem igazol.
|
szer. aug. 08, 2007 16:44 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11870 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
Ros-Co. írta: ... Volt propeller hajtású autó is, magyar fejlesztés, de történt egy nagyon súlyos baleset, és aztán abbamaradt a lelkesedés...
Van ilyen, bár nem autó, hanem csónak. Amerikában divat ott, ahol nem lehet vízbe merülő propeller (pl a Floridai mocsaraknál), mert az állatokat megsérti. A jó nagy propelleren egy ketrec van (mint a szobai ventilátoron).
|
szer. aug. 08, 2007 16:07 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Egyszer vágjon fejbe a propeller. Többettuti nem hajókázol. Volt propeller hajtású autó is, magyar fejlesztés, de történt egy nagyon súlyos baleset, és aztán abbamaradt a lelkesedés. Ez még az 40-es években volt
http://www.jm.bme.hu/archiv/jm9802/helikopter.htm
|
szer. aug. 08, 2007 14:45 |
|
|
bandiras2
arany tag
Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27 Hozzászólások: 282 Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
|
cfm76 írta: M iért hiszi mindenki azt ,hogy a jármű tetejére raknám a szél kereket. De ha oda raknám akkor is haladnék előre vele , A ventillácios szívóhatás miatt. Nem menne gyorsan max 5-10 km/h. A szélgenerátorokat nem azért rögzítik olyan nagyon nehogy elfújja a szél hanem azért mert el szívná. Lásd rotor kiképzé-olyan mint a vitorlázó gépek szárny profilja. Képes a látszolagos szelet is befogni.
Terveztek az angolok régebben egy ilyen csónakot vitorla helyett lapátokkal elég érdekesen nézett ki, de haladt rendesen. Annyira, hogy mindenki azt hitte hogy a légkavaró hajócsavart hajt, pedig nem. A probléma mindössze annyi volt, hogy a cucc rázott, mert annyira akkoriban még nem lehetett kiegyensúlyozni hogy ne, és elég para élmény volt 2 méterrel a fejed felett egy akkora csapkodó szélkerékkel.
szerkeszt:
http://www.tsca.net/images/Scot/054Turbine.jpg
Ez nem az amit a discoveryn láttam, valszeg utánépített darab. Az eredeti majdnem teljes egészében fa építésű, és nagyon karban van tartva. A Discovery Channelen láttam valami hajózással kapcsolatos műsorban.
egyébként annyira nem hülyeség, hogy még fejlesztenek is rá:
http://blogs.business2.com/waterlog/200 ... epowe.html
|
szer. aug. 08, 2007 13:57 |
|
|
Kate Archer
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. jún. 01, 2006 8:00 Hozzászólások: 54
|
ööö....ez a menetszél által meghajtott energianyerés nem új dolog
pl. a repülésben használnak ilyent, végszükség esetére, amikor minden elektromos rendszer elszáll, a farok környékén felszerelve
|
szer. aug. 08, 2007 13:56 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11870 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
cfm76
Elolvastad, amit írtam? Mert ha azon elgondolkoznál, akkor ezt nem írtad volna most.
Ps: ha meg hosszabb ideig itt szeretnél lenni a Fórumon, fogadd meg Potyo tanácsát. Ez a stílus itt nem megy.
|
szer. aug. 08, 2007 13:46 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
M iért hiszi mindenki azt ,hogy a jármű tetejére raknám a szél kereket.
De ha oda raknám akkor is haladnék előre vele ,
A ventillácios szívóhatás miatt.
Nem menne gyorsan max 5-10 km/h.
A szélgenerátorokat nem azért rögzítik olyan nagyon nehogy elfújja a szél hanem azért mert el szívná.
Lásd rotor kiképzé-olyan mint a vitorlázó gépek szárny profilja.
Képes a látszolagos szelet is befogni.
|
szer. aug. 08, 2007 10:23 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
cfm76 írta: Öcsém rettenetesen korlátoltak vagytok..... Ezzel a hozzáállással nem sok babér terem itt számodra
|
szer. aug. 08, 2007 1:05 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Öcsém rettenetesen korlátoltak vagytok.....
|
szer. aug. 08, 2007 0:36 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Nem becsulitek az innovaciot:
> hogy az autó tetejére szerelném a rotorlapátokat
> hanem a belsejébe.
Nagyon jo, mert nem akad bele allandoan a villanydrotokba...
> fékrendszere röpsujos lenne ami bárhova beállítható.
Tudok adni fejleszteshez egy telefon szamtarcsat,
abban pontosan egy ropsulyos szabalyozo van.
Tiz fokozatu (marmint a tarcsa). Pontosabban tizenegy,
mert az utolsot levagja a nagyobb pontossag kedveert.
Szerintem ugy kellene hasznalni, hogy az egyszeruseg
kedveert, 10, 20, 30...100 Km/h
|
kedd aug. 07, 2007 18:22 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11870 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
potyo írta: Nekem ez a menet közbeni energiatermelés valahogy ütközik az energiamegmaradás törvényével. Vagy valamit rosszul képzelek el
Így van.
Különben ez lenne az új örökmozgó. Ha a szélkerék működne az autón, az azt jelentené, hogy annyival megnőne a légellenállása a kocsinak, azaz lelessulna azonos motor teljesítmény mellett, amiért persze nem haladna, azaz nem menne a szélkerék sem.
Hát igen. Ebből sem lesz találmány.
|
kedd aug. 07, 2007 16:04 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Nekem ez a menet közbeni energiatermelés valahogy ütközik az energiamegmaradás törvényével. Vagy valamit rosszul képzelek el
|
kedd aug. 07, 2007 1:50 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Helyesbítek.
nem a jármű fékei lennének röppsúlyosak hanem a" szélkeréké"
Ajármű hagyományos fékekkel lenne szerelve.
|
kedd aug. 07, 2007 1:45 |
|
|
proli007
platina tag
Csatlakozott: szomb. ápr. 14, 2007 14:03 Hozzászólások: 752 Tartózkodási hely: Paks
|
cfm76 írta: Bocsánat. A fékrendszere röpsujos lenne ami bárhova beállítható.
Azt hiszem, ez súlyos hiba lenne
|
hétf. aug. 06, 2007 20:01 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Bocsánat.
De én nem azt írtam ,hogy az autó tetejére szerelném a rotorlapátokat
hanem a belsejébe.
A fékrendszere röpsujos lenne ami bárhova beállítható.
|
hétf. aug. 06, 2007 11:00 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> De akkora teljesítményű generátort
> is be lehetne építeni ami 45km/h felett
> átvenné az áram elláeást.
> miaél gyorsabban mész annál több energiát termel.
Ket gondot egybol latok:
1.) Nem biztos hogy az aluljarokban illetve a villamos
vezetekek alatt elfersz az auto tetejere szerelt szelkerekkel...
2.) A fekeket erosebbre kell kicserelni mert erosen igenybe
lesznek veve (ha az ongerjeszto folyamat beindul, a fekkel
kell beallitani sebesseget).
Viszont allo helyben az akksikrol lehetne forgatni a szelkereket
is igy klima nem is kellene
|
hétf. aug. 06, 2007 10:10 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Szisztok !
Van egy pár öttletem, nem biztos hogy használható de tételezzük fel.
A Permanent weboldalon találtam jó néhány szélgenerátort.
Ezeket be lehetne építeni egy autóba ,a menetszélnek kiépíteni csatornákat,és ezzel a széllel meghajtani a rotorlapátokat az autó
belsejében,ami tölthetné az aksikat menetközben is.
Ahhoz hogy maximálisan működjön 12m/s- os szél sebesség kell
ez 45km/h.
Ha eléri az autó a 45km/h-t már maximálisan tölt.
De akkora teljesítményű generátort is be lehetne építeni ami 45km/h felett átvenné az áram elláeást.
miaél gyorsabban mész annál több energiát termel.
Talán jó lesz valamire?
|
hétf. aug. 06, 2007 9:48 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Tényleg szétoffoljuk azt a topicot már....
de egy ilyenbe:
http://totalcar.hu/tesztek/mopedcar!1
több bónusz lenne mint a másik kettőbe (kispók,trabi)
Rengeteg részletkérdés és probléma merül fel,amit ide most nem kezdek el sorolni,mert tényleg elúszik a topic.
Sajnos az üzemeltetése is drágább mint a benzinmotornak,ki lehet számolni mennyi áramot kell a villanyórából kitekerni,hogy pár liter benzin munkavégzését kiváltsad.
Esetleg éjszakairól....khm..
Poénnak persze jó,levizsgáztatni közútra nálunk ezt így nemlehet (pont):(
Viszont...mondjuk,ha eredetileg papiros autóba kerül,az esedékes zöldkártyáig nem nagyon érdekel senki,mi van a géptető alatt.
Esetleg,ha nem kell nagyon szétturmányozni,akkor érdemes volna úgy,hogy bármikor egy óra alatt visszateszi 2ember a 4t benzines blokkot.
nah..csak sokat írtam..
|
vas. aug. 05, 2007 20:09 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Sziasztol!
talán butának tünnek a kérdéseim?
1: de hol akarsz ezzel közlekedni, közúton
2: le lehet ilyen autót vizsgáztatni
3: kapna azaz auto forgalmiengedéjt
Én úgy gondolom ghogy az áttörést nem a villanymotoros autó jelentené, abbol már van 1-2 hanem azok menetközbeni töltése.
akár kerékgenerátorral ,akára menetszélgenerátorral.
Az a probléma,hogy az autót csak úgy tudjuk elképzelni ahogy eddig láttuk/elöl 2 kerék-hátul 2 kerék,motorház-csomagtartó - utastér/
másfajta konstrukciók kellenek, ahol a csomagtér esetleg külső felfüggesztésü tároló,hakell felrakom,ha nem leveszem.
Mimdenki eldönthetné milyen autót akar 2-4 személyeset.
Az alváz ugyan az maradna meg az erőforrás is csak az utasteret kell át
"csavarozni".De ehhhez másfajta tervezés és kivitelezés kell.
Van még egy csomó ötletem,kérdésem,ha nem zavarok majd felteszem azokat.
|
vas. aug. 05, 2007 17:24 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Nem is úgy, pont azért írtam, hogy ha elektromosan lenne megoldva. Úgyhogy biztonsági okokból is jobb így.
|
pén. máj. 04, 2007 8:51 |
|
|
fdsamano
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2990 Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
|
Ros-Co. írta: Bár villanyautónál vicces lenne rükibe tenni, amikor még 50-nel gurul előre
A hátramenet nincs szinkronizálva, nem fog menni, csak nagy fogaskerékcsikorgások árán
|
pén. máj. 04, 2007 8:39 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Ros-Co. írta: Igen, de akkora nyomatéka van hogy szerintem még akár jobban is gyorsulhat. Az ilyen motorok rövid időre szerintem 3x -osan túlterhelhetőek, tehát ezzel nem lesz gond.
Amelyik fordulaton a gyári motor leadja a 20KW-ot, ott ez csak fele nyomatékot tud adni(ha nem terheled túl). De azt más fordulatokon is, míg a belsőégésű motor pl. kis fordulaton kis nyomatékot tud (Bár jellemzően olyan fordulattartományban működtetik ahol azért van ereje.)
De azzal, hogy kis fordulaton ad nagy nyomatékot, ugyanott vagy, mert a váltónál kell más fokozatba váltani, ha ugyannakkora sebességgel akarsz menni -> a nyomatékot is elosztod a váltón.
A gyorsításhoz/emelkedőn felmenéshez kell X munka. Egy fele akkora teljesítményű motor kétszer annyi idő alatt tud elvégezni ugyanakkora munkát.
De ha tényleg 3x-osan túlterhelhető, akkor még erősebb lesz, mint az eredeti motor volt.
A 6-7 akksi az milyen lesz? Sima ólomakksi, autóba való? Vagy valami más? (A villanytargoncákban milyen szokott lenni?)
Azokban kb. mennyi energia lehet?
Ólomakksinál rövidíti az élettratamot, ha túl nagy áramot vesznek ki, arra figyelj oda még a tervezésénél.
|
pén. máj. 04, 2007 8:35 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Igen ezek jó kérdések. Az adatok beszerzése folyamatban. Pl. ven kapcsolatom az intermotor cégvezetőjéhez. Megérdeklődöm hogy mik a hozzávetőleges paraméterek.
A fagylaltoskocsikban is ugyanez a motor van mint nekem, tehát nem reménytelen a helyzet.
|
pén. máj. 04, 2007 8:19 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> lévén ott a váltó.
Elvileg nem igazan kellene bar ha
mar ugyis ott van, miert ne maradjon?
Jo lenne valami tudomanyos elozetes
szamitas/meres hogy nagyjabol be
lehessen loni az alap parametereket
peldaul:
- Atlagosan mennyit eszik a motor;
- Mekkora akksi kell;
- Naponta mennyit akarsz menni;
- Stb....
Lehet hogy kellene csinalni egy "deszka"
modellt?
|
pén. máj. 04, 2007 7:55 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Pontosan, 6 vagy 7 db akksira gondoltam (vezeték, fesz. esés, és menjen is...)
A motortérbe szerintem kettő fér, a hátsó ülés alatt is van hely, igaz az ülés kicsit kéynelmetlen lesz majd (meg kell vékonyítani) valamint a csomagtartóban is fér vagy 4.
A PWM-et szerintem félhíddal fogom megoldani, ami lehetővé tesz egy szerény regeneratív fékezést. (teljes visszatáplálást csak spéci motorral lehetne) Az irányváltás szerintem egyelőre nem kell, lévén ott a váltó.
Bár villanyautónál vicces lenne rükibe tenni, amikor még 50-nel gurul előre
Ja én is gondoltam új topikra, de még ne, majd ha tényleg lesznek gyakorati eredmények pl. megvan az akksi beszerzése, illetve meg a mechanikai okosságok.
|
csüt. máj. 03, 2007 14:17 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> De hogy az akksik hova lesznek téve az még homály...
En elosztanam oket ket reszre.
Ha mindet a motorterbe teszed
akkor nagyon orrnehez lesz.
Egyebkent mi a koncepcio?
12V-os aksik (mondjuk 6) sorbakotve
es PWM?
Lehet hogy lehetne egy uj topic-ot
nyitni neki es akkor vegig lehetne
szurkolni (meg okoskodni ) ugy
mint az inverteres hegesztot...
> Az ilyen motorok rövid idõre szerintem
> 3x -osan túlterhelhetõek, tehát ezzel
> nem lesz gond.
Ha jol tudom vontatomotorokra un.
"oras" teljesitmenyt specifikalnak.
|
csüt. máj. 03, 2007 11:30 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Igen, de akkora nyomatéka van hogy szerintem még akár jobban is gyorsulhat. Az ilyen motorok rövid időre szerintem 3x -osan túlterhelhetőek, tehát ezzel nem lesz gond.
Amúgy 4ü trabi, de ez sem jelent különösebben semmi gondot.
PoLa kolléga azt javasolta hogy szerezzek egy gyári kuplungharangot, és arra erősítsem a motort. Ezt bontóból kellene túrni.
|
csüt. máj. 03, 2007 11:22 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
A Trabi motorja kb. kétszer ekkora teljesítményű. A kétütemű 600-as.
Azért lehet, hogy fog menni vele. Sík terepen biztosan jó lesz, emelkedőn lehet gáz esetleg.
Szerintem az akksik beférnének mellé a motortérbe, nem? Legalábbis ahogy a telefonhoz képesti arányát néztem, nem tűnt nagynak.
Sok sikert hozzá!
|
csüt. máj. 03, 2007 11:01 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hát azért annyira nem pici. Így is majd bexartam mire csak a garázsajtóhoz odavittem...
A Trabicsekbe lesz beépítve. Eddig 2-en ajánlottak konkrét segítséget. Háát majd meglátjuk, igazából nem tűnik lehetetlennek. De hogy az akksik hova lesznek téve az még homály...
|
csüt. máj. 03, 2007 8:02 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Szuper!
Aszittem nagyobb lesz!
Mibe fogod beépíteni?
|
csüt. máj. 03, 2007 7:19 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
A sportgyertya az nem nagyobb fordulatszámon mutatja jótékony hatását És ott is inkább teljesítményben, mint fogyasztásban.
|
szer. máj. 02, 2007 22:26 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Nos lefotóztam a motort, ami az elektromos járgányban lesz. 70V 150A
balkancar targoncából. Aki esetleg bővebbet tud róla az szóljon, mert az adattábla nincs meg.
Már többen is felajánlották segítségüket mechanika ügyben, amit ezúton is köszönök. Az akksik viszont elég drágák, és még mindig nem tisztázott hogy milyen legyen. A Jászplasztik gyártmányú ipari akkumulátorokat javasolta valaki.
A vezérlőről is rakok fel majd ötleteket, hogy hogy lenne érdemes.
http://www.hvlabs.hu/tmp/EV/IMG_4175_m.jpg
http://www.hvlabs.hu/tmp/EV/IMG_4176_m.jpg
http://www.hvlabs.hu/tmp/EV/IMG_4177_m.jpg
|
szer. máj. 02, 2007 19:29 |
|
|
bega
ezüst tag
Csatlakozott: szomb. máj. 27, 2006 8:37 Hozzászólások: 56 Tartózkodási hely: Boldog
|
Sparow2 írta: De ha megnézed az összes kacatot, amit árulnak, és elgondolkozol, hogy ha mindegyik csökkent mondjuk 10%-ot, és növel pár %-ot a teljesítményen, akkor beépítesz néhányat az autódba, és fél benzinnel fogsz dupla annyi teljesítményt kivenni ... aztán ha még több vackot építesz be, akkor a végén nem is fog fogyasztani, sőt még termelni fogja a benzint, ha mész a kocsival
Azt hozzáteszik a leírásban hogy ez akkor jelent ennyi fogyasztáscsökkenést, ha más fogyasztáscsökkentő berendezés nincs beépítve. Tehát ezek a %ok nem összeadhatók. És azt is írják, hogy a teljesítmény %ok sem adhatók össze, de minden egyes ilyen termék javít valahol a motor teljesítménykarakterisztikáján. De az biztos, hogy tényleg nem lehet reklamálni és sokan bedőlnek ezeknek a reklámszövegeknek... Én azért bíztam benne hogy legalább a sportgyertya jó valamire. Amugy nem akarok fogyasztást csökkenteni, mivel saját autóm még nincs, a családi meg elmegy 4literrel úgyhogy abba nem kell és nem is tudnék belepiszkálni, csak érdekel ez a téma.
|
szer. máj. 02, 2007 18:17 |
|
|
Laci_L
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 11870 Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
|
_geli_ írta: Nekem is voltak benzines autóim, tapasztalatok a linkekhez:
-sportgyertya: semmi nem változott azt leszámítva hogy a kocsi nehezebben indult (pláne hidegben), pedig az elektronika csinált szikrát bőven, -sportlégszűrő: szintén semmi nem változott, -léggyorsító spirál: inkább léglassító...
Na tessék. Mit írtam? Itt egy tapasztalat.
|
kedd máj. 01, 2007 19:59 |
|
|