|
Üzemanyag fogyasztás csökkentő
Szerző |
Üzenet |
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
watt írta: Idézet: Több fordulat azonos távra->nagyobb fogyi. Ez így ebben a formában nem igaz! Mert a fordulathoz egy adott üzemenyag mennyiség is járul, ami a terheléstől is nagyban függ. A terhelés meg a gyorsítástól(lábunk), a meredek úttól, a váltó áttételétől autó tömegétől, a motor karakterisztikájától és még néhány kisebb járulékos mért értéktől függ.
A karburátornál az egyetlen dinamikusan változó keresztmetszet a levegő útjában van. (pillangószelep) Az üzemanyag fúvókák keresztmetszete nem változik. Ebből következik, hogy a fúvókákon távozó benzin arányos a pillangószelep nyitottságával. Minél nagyobb annál több levegő áramlik át rajta ami több benzin is "húz ki", mivel a keverék aránya nem változik. Ebből következtetek a nagyobb fordulatszám nagyobb fogyasztás esetre. Ez persze karbis autónál igaz csak! Injektorosnál van visszacsatolás és a computer elég jól tud korrigálni.
|
pén. jan. 20, 2006 22:35 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
potyo írta: djsms írta: A folytás miatt több levegő jut a hengerbe, ami több benzint is hoz magával (karbis autóknál) Továbbá a folytás hiánya miatt a nyomaték csökken, ezért pörgetni kell a motort. Több fordulat azonos távra->nagyobb fogyi. Most lehet, hogy én vagyok az értetlen, de én minden mondatot éppen ellentétesen képzelek el.
nem te vagy értetlen, én hagytam ki egy hiánya szót!
Azaz a folytás hiánya miatt több levegő jut a rendszerbe
|
pén. jan. 20, 2006 22:28 |
|
|
fdsamano
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2990 Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
|
A Lada nem a naftát kapcsolgatja, hanem a levegőt.
|
pén. jan. 20, 2006 21:13 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
En azokra a porlasztokra gondoltam elsosorban ahol a folytoszelep ALATT talahato a fuvoka,v benne(motorkerekparok hengeres tolattyus porlasztoi).
Viszont ha nem kerulhet bele benzin miert van a 90es Ladakon is kenyszeruresjarati takarekrendszer?Egy kapcsolo lezarja az uzemanyagot motorfeknel amig a fordulatszam alapjarati fordulat kozelebe(1500 korul) nem csokken,utana,ismet engedi a naftat.Pedig ott is felul van a fuvoka.
|
pén. jan. 20, 2006 20:47 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
arnd írta: A fojtoszelep,tolattyu zarasakor a motorfekuzem miatt megno a depresszio a szivocsoben.Ez KEVESEBB levegot enged a motorba.Viszont a magas vakuum szinte falja be a benzint. Csak gázadáskor kerülhet a pillangószelep alatt is üzemanyag a keverékbe. Állandósult üzemben csakis a pillangószelep előtt történhet a porlasztás, hiszen csak így biztosítható az állandó keverék összetétel. Lassításkor meg nem adunk gázt. Injektorosnál az injektoron nem tud átszívni benzint, mert az injektor lezárja az útját.
|
pén. jan. 20, 2006 20:03 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Idézet: A fojtoszelep,tolattyu zarasakor a motorfekuzem miatt megno a depresszio a szivocsoben.Ez KEVESEBB levegot enged a motorba.Viszont a magas vakuum szinte falja be a benzint.
Csakhogy a benya a pillangószelep fölötti téren kerül porlasztásra (legalább is a döntő többsége). A kétütemű motorok kipufogó rendszere meg teljesen más tészta, sokkaljobban befolyásolja a motor működését hatásfokát.
Kersztöblítés és társai, egyidőben nyitott átömlő csatorna és kipufogó rés.
u.i.:
Ja és a feltöltő nem egyenlő a turbóval, vannak mehanikus feltoltők is meg akár elektromos stb. a turbó a meghajtása ennek a feltöltőnek, (mert ugye nem mindegy, hogy tanya vagy banya).
|
pén. jan. 20, 2006 18:45 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
A fojtoszelep,tolattyu zarasakor a motorfekuzem miatt megno a depresszio a szivocsoben.Ez KEVESEBB levegot enged a motorba.Viszont a magas vakuum szinte falja be a benzint.
En a Trabantnal is nagyra ertekeltem a szabadonfutot,nem kellett mindig uresbe valtani,siman gurult az auto,aztan csak isme gazra leptem es HusssssSSSSSSSS.
Mikor a kipufogo el volt dugulva kopogott a motor,nem tudtak rendesen tavozni a forro kipufogogazok.Fele keresztmetszet(negyed felulet)volt szabad.
|
pén. jan. 20, 2006 9:40 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Idézet: Több fordulat azonos távra->nagyobb fogyi.
Ez így ebben a formában nem igaz! Mert a fordulathoz egy adott üzemenyag mennyiség is járul, ami a terheléstől is nagyban függ. A terhelés meg a gyorsítástól(lábunk), a meredek úttól, a váltó áttételétől autó tömegétől, a motor karakterisztikájától és még néhány kisebb járulékos mért értéktől függ.
A fogyasztás legfőképpen a gyorsíttandó tömegtől, a gyorsítás mértékétől és számától(egy adott útszakaszon), a motor hatékonyságától, a motor üzemanyag keverékét kiszámoló egységtől(ami lehet karburátor is.), esetleg még a kocsi gördülékenységétől függ. (lehet, hogy valamiket kihagytam).
Szerintem, minél jobban ki van finomodva egy autó vezérlése, annál kevésbé lehet okosat tenni. Pontosabban nagyon sokmindent kell ismerni, hogy javítani lehessen. Meg nem árt néhány adat mérésének lehetősége, dinamikus adatrögzítése (fogyasztás mérése, fordulat, gyorsulás, rugalmasság, az autó pontos tömege is fontos a mérésnél, ha nincs fékpad és ezért csak dinamikus összehasonlító méréseket tehetünk, pontos idők, külső körülmények(út, szél. Nem árt ugyanott mérni.)
Ha nincs ilyen lehetőségünk, akkor nagyon izzadságszagú lesz, egy beállítás eredményének detektálása. Azt nem is említettem, hogy maga a beállítás egy újabb autóban programozást jelent. Ehhez is eszközök, és információ kell.
Egy egyszerű kütyü kipróbálása sem mehet pontos összehasonlító mérések nélkül. A tele tankolás-kuti mérés nem valami gyors következtetésre ad lehetőséget. Mire végig próbáljuk a kütyüket, vagy az egyes finomító beállításokat, megőszülünk. Dinamikus eredményeket pedig egyáltalán nem lehet ezzel detektálni. Sokszor azt hisszük, hogy jobb lett a gép, aztán mégsem. (pl. ha hangosabb a kipufogó, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy jobban megy )
|
pén. jan. 20, 2006 8:44 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
djsms írta: A folytás miatt több levegő jut a hengerbe, ami több benzint is hoz magával (karbis autóknál) Továbbá a folytás hiánya miatt a nyomaték csökken, ezért pörgetni kell a motort. Több fordulat azonos távra->nagyobb fogyi. Most lehet, hogy én vagyok az értetlen, de én minden mondatot éppen ellentétesen képzelek el.
|
pén. jan. 20, 2006 0:08 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
1, már írtam róla én is. Mérhető javulást nem okozott kispókon
2, nem csak a 127-es megy tőle jobban! Az öregebb motorok mindegyike!
3, ennek igazából városi üzemben lehet szerepe, országúton gyakorlatilag semmit se csinál
4, öreg autókon javítja az alapjáratot és a biztos szikra miatt egyenletesebb a motor járása. Rosszabb (elektromos) állapotú motoroknál észrevehető javulást hoz fogyasztásban is.
5, 6, sosem próbáltam
7, alfa 33-on alkalmazták, de csak motorféknél volt észrevehető. Ilyenkor durrogott, mint a wrc-k, csak szolidabban
8, közvetve okoz fogyasztásnövekedést főleg kétüteműeknél. A folytás miatt több levegő jut a hengerbe, ami több benzint is hoz magával (karbis autóknál) Továbbá a folytás hiánya miatt a nyomaték csökken, ezért pörgetni kell a motort. Több fordulat azonos távra->nagyobb fogyi.
9, az 1.3-as 92le-s autómon nem vettem észre semmi változást
10-11, egyetértek
|
csüt. jan. 19, 2006 23:44 |
|
|
Iranytu
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01 Hozzászólások: 1360 Tartózkodási hely: Szolnok
|
Béláim az Úrban!
Mennyire szerettem a régi Wartburgot!
A szabadonfutó egy fantasztikus találmány!
No' sík terepen, városban egyértelműen fogyasztáscsökkentő!
Sajnos elfelejtették a gyárak...
Nem szoktam vezetni (egykike vagyok annak a ritka fajnak, aki nem szeret, sőt...).
Fél éve egy Volkswagent átengedtek, kíváncsiak voltak mennyire tudok vezetni. Semmi gond nem volt az első fékezésig.
A Warbiban ugyanis nincsen fékrásegítő (sem). "bólintsatok, ha jó a fék..."
kicsit digitális fékkezelésem volt.
A PWM fékkezelés olyan mint a manuális ABS
|
csüt. jan. 19, 2006 21:28 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Idézet: Sebessegbe teve gaz nelkul 30 korul megy
Ja. Csak épp ez nem üresjárat és akkora terhelést kapnak alatta a hajtókarok, hogy csak nézel majd a szervizben...
|
csüt. jan. 19, 2006 20:21 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Ennel hatasosabb,ha uresbe valtasz es hagyod kigurulni az autot.Nalam nem sokat gurul motorfekkel.Injektorosok alapbol tudjak.
Meg kellene merni uresjaratban mennyit fogyaszt az auto egy ora alatt.2 liter talan?Sebessegbe teve gaz nelkul 30 korul megy.3ban.4ben mar rangat.
|
csüt. jan. 19, 2006 19:46 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
oshifis írta: ... 3.) Elektronikus benzinmegtakaritó készülék. Azt hiszem, KONVERTA gyártmány. Egy kapcsoló érzékelte a gázpedál alaphelyzetét, és az elektronika mérte a fordulatszámot. Ha ez magasabb volt az alapjárati fordulatszámnál (motorfék üzem), akkor lezárta az alapjárati szelepet. Beszereltem (Skoda 120GLS), de folyton gondom volt vele, mindig lefulladt az autó gázelvételkor. Amúgy van benne ráció, talán kisebb löketű, nagyobb fordulatú motornál jól működik (pl. Lada, különben nem árulták volna).
...
Ilyet az én motorvezérlőm is tud már
|
csüt. jan. 19, 2006 15:40 |
|
|
tomi52
ezüst tag
Csatlakozott: kedd okt. 18, 2005 18:14 Hozzászólások: 37 Tartózkodási hely: Budapest
|
potyo írta: Ezt a 3. alatti készüléket úgytudom az injektoros autókban az ecu csinálja. Ha elveszed a gázt, de a kuplungot nem nyomod ki, akkor leállítja a befecskendezést, amíg vissza nem esik a fordulat a gázpedál állásának megfelelő szintre.
Ezt nagyon jól lehet érzékelni a 13 éves, 1,4-es, hengerenkénti injektoros Astrámon. Motorféknél amikor eléri az alapjárati fordulatot, megszűnik a motorfék. Elég fura volt megszokni a "hagyományos" keleti autók után.
|
csüt. jan. 19, 2006 13:41 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Idézet: 7.) Kipufogógáz egy részének bevezetése a szivótorokba (szegény ember turbófeltöltője). Csak hallottam róla, nem tudom, hogy milyen változást okoz .
EGR szelepnek hívják a modern motorokban. A kipufogó gázt vezetik vissza bizonyos üzemállípotokban. Fogyasztást nem csökkenti, de a teljesítéményt igen(kb 3-6LE minusz) Az ok amiért alkalmazzák, hogy a kibocsátott károsanyag kevesebb. A környezetvédelmi előírások miatt egyre gyengébb autót kapunk.
|
szer. jan. 18, 2006 20:53 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
"8.) Tömitetlen kipufogórendszer. Rendkivül nagy fogyasztásnövekedést okozott! Rendesen letömitve a fogyasztás visszaállt, és az alapjárat egyenletes lett. Szerintem a kipufogórendszer fojtása és a cső hossza ki van hangolva, és ez valahogy össze van hangolva a motorral. Biztos vagyok benne, hogy a kipufogódob eltávolitása, a belső rész kiszerelése, katalizátor leszerelése, stb. lényeges fogyasztásnövekedést okoz."
Szerintem is.Es a mernokok szerint is ossz van hangolva,nem veletlenul kell vele annyit pepecselni.De azert akkorra fogyasztasbeli kulonbsegek nem adodnak.Bar ha jo a hangja,tul nyitott,alul nem lesz benne ero,igy allandoan porgetni kell.Akkor persze eszik jocskan.
|
szer. jan. 18, 2006 17:03 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
oshifis írta: ..... Elektronikus benzinmegtakaritó készülék. Azt hiszem, KONVERTA gyártmány. Egy kapcsoló érzékelte a gázpedál alaphelyzetét, és az elektronika mérte a fordulatszámot. Ha ez magasabb volt az alapjárati fordulatszámnál (motorfék üzem), akkor lezárta az alapjárati szelepet. Beszereltem (Skoda 120GLS), de folyton gondom volt vele, mindig lefulladt az autó gázelvételkor. Amúgy van benne ráció, talán kisebb löketű, nagyobb fordulatú motornál jól működik (pl. Lada, különben nem árulták volna)........
Pár éve volt egy akkor 22 éves kis Nissan-om. Abban gyárilag volt ilyen a porlasztóban - egy elektromágneses vezérlésü szelep nyitotta-zárta az alapjárati fúvókát. Egyébként "nagykorúsága" ellenére a fogyasztása nem érte el a 6 litert....
|
szer. jan. 18, 2006 16:06 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Ezt a 3. alatti készüléket úgytudom az injektoros autókban az ecu csinálja. Ha elveszed a gázt, de a kuplungot nem nyomod ki, akkor leállítja a befecskendezést, amíg vissza nem esik a fordulat a gázpedál állásának megfelelő szintre.
|
szer. jan. 18, 2006 15:59 |
|
|
oshifis
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 721
|
Én a következőkről hallottam, némelyiket próbáltam:
1.) Pörgettyű a karburátor szivótorokban. Állitólag a preciziós japán golyóscsapágy a lelke. A pörgettyű az orosz templomok hagymakupolájára emlékeztet. A Moszkva téri autós boltban vettem vagy 20 éve, soha nem mertem beszerelni. Talán még megvan, ha kell valakinek, névleges áron elcserélem.
2.) Vizpára. Tapasztalat (FIAT 127): jobban ment az autó ködös, nyirkos időben, ez tény.
3.) Elektronikus benzinmegtakaritó készülék. Azt hiszem, KONVERTA gyártmány. Egy kapcsoló érzékelte a gázpedál alaphelyzetét, és az elektronika mérte a fordulatszámot. Ha ez magasabb volt az alapjárati fordulatszámnál (motorfék üzem), akkor lezárta az alapjárati szelepet. Beszereltem (Skoda 120GLS), de folyton gondom volt vele, mindig lefulladt az autó gázelvételkor. Amúgy van benne ráció, talán kisebb löketű, nagyobb fordulatú motornál jól működik (pl. Lada, különben nem árulták volna).
4.) Elektronikus gyújtás. 1 db teljesitmény-FET (Siemens BUZ45). Észrevehető megtakaritás nem volt, csak annyi, hogy az alapjárat egyenletesebb lett.
5.) 6V-os Wartburg gyújtótrafó. Kiválóan működött, észrevehető megtakaritás nélkül.
6.) Champion és Bosch 3-elektródás gyertyák. Talán valami javulás, inkább a dinamika javult.
7.) Kipufogógáz egy részének bevezetése a szivótorokba (szegény ember turbófeltöltője). Csak hallottam róla, nem tudom, hogy milyen változást okoz.
8.) Tömitetlen kipufogórendszer. Rendkivül nagy fogyasztásnövekedést okozott! Rendesen letömitve a fogyasztás visszaállt, és az alapjárat egyenletes lett. Szerintem a kipufogórendszer fojtása és a cső hossza ki van hangolva, és ez valahogy össze van hangolva a motorral. Biztos vagyok benne, hogy a kipufogódob eltávolitása, a belső rész kiszerelése, katalizátor leszerelése, stb. lényeges fogyasztásnövekedést okoz.
9.) Levett levegőszűrő. Nyilvánvaló javulás, de nem ajánlatos.
10.) Kb. 15 éve láttam autósboltban mágnest. Középen átfúrva, a benzincsőre szerelhetően. Profi kivitel volt, majnem megvettem, aztán győzött a földhözragadt mérnöki énem. Nem tudom, milyen hatása lehetett (szerintem 0).
11.) Egy ismerős KFT-je piramist forgalmazott, amit az üzemanyagtartályra kellett szerelni kivülrül. A kozmikus éter energiáját összegyűjtötte, koncentrálta a tankban levő benzinbe, amitől az autó szárnyakat kapott. Nem vettem belőle
|
szer. jan. 18, 2006 15:50 |
|
|
ozpecs
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 361 Tartózkodási hely: Pécs
|
a deszt viz se lesz deszt viz ha sokáig ott hagyod kint mert megköt a levegőböl ezt azt pl co2 és akkor máris van kellő kis elektrokémiai hatás, amugy normális Al nem nagyon tartalmaz vizoldható dolgot és akkor nem tud kialakulni az elektrokémiai korrozió. Amugy az Al elég érdekes,mert ha trükkösen megtisztítod a felületét az oxidrétegtől (mechanikusan nem jó!!) akkor utána simámn eloxidálódik az egész és csak por marad belőle, ki is próbáltam.
OZ
|
szer. jan. 18, 2006 15:21 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Ezt elektromos turbófeltöltőnek hívják. Elég sokat fogyaszt, jópárszáz wattot, így inkább intenzív gyorsításoknál kapcsolják be. Ha lehetne óccsón szerezni, én betenném az autóba, de csak nagyon kis plusz nyomás előidésézére, mondjuk pont annyit, ami ellensúlyozza amit a légszűrő lefog.
|
szer. jan. 18, 2006 14:58 |
|
|
azsem
arany tag
Csatlakozott: csüt. szept. 23, 2004 8:18 Hozzászólások: 127
|
Na jó eltértünk az alapkérdéstől, persze nem baj ha engem kérdeztek.
Mi lenne ha légbeömlő helyett egy komolyabb ventivel csinálnánk nagyobb nyomást a légszűrő előtt? Bár nem hiszem hogy akkra nyomást tudna létrehozni amit meg is éreznénk...
|
szer. jan. 18, 2006 13:35 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
A Yamaha R1-en van ilyesmi, ha jól emléxem. +8LE-t dob rajta
|
szer. jan. 18, 2006 13:28 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
modellfiu.hu írta: Az csak kamu legbeszivo.....
Akkor lehet, hogy nem a vmax-on van ilyen de valamelyik motoros újság cikkjében teszteltek egy ilyen motort és konkréten leírták a fékpad alapján várható és a ténylegesen (trafipaxxal) mért végsebességet.
|
szer. jan. 18, 2006 11:28 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Skori írta: Iranytu: ezt a turbó megoldást használják is... ha jól tudom pl. yamaha v-max on is. Ez azért baromi jó, mert fékpadon mérve megfelel a német elöírásoknak (ott a bizt. kategóriában a LE számít) de ha kimész vele az autópályára kicsit morcosabban megy mint a fékpadon....
Az csak kamu legbeszivo.Farkasborbe bujt barany.4 szivocstorna,4 kabrurator.6000-es fordulat felett egy pillangoszelep osszenyitja 2-2 karburator szivocsoveit,igy tobb uzemanyagot kap.
Felszerelek egy nagy tolcsert az auto elejere
|
szer. jan. 18, 2006 11:02 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
ozpecs: én nem értek a kémához. De néha kipróbálok ezt-azt, és arra jutottam, hogy a deszt víz (hangsúlyozom nem az ioncserélt víz) korrozivabb.
De ha van egy kis idöd próbáld ki.... lombik, üvegcsö stb. gyárts egy kis deszt vizet (kapni csak ioncseréltet lehet és az nem jó), ha megvan rakd bele pár fém edénybe (AL, Vas). Évekkel ezelött én meglepödve tapasztaltam, hogy az AL-t megtámadta....
|
szer. jan. 18, 2006 10:45 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
Iranytu: ezt a turbó megoldást használják is... ha jól tudom pl. yamaha v-max on is. Ez azért baromi jó, mert fékpadon mérve megfelel a német elöírásoknak (ott a bizt. kategóriában a LE számít) de ha kimész vele az autópályára kicsit morcosabban megy mint a fékpadon....
|
szer. jan. 18, 2006 10:41 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
ozpecs írta: A csapvízben tényleg sok oldott só van, magyarországon a caspvizek nagy része erõsen kemény sok oldott fõleg Ca és Mg sót tartalmaz, ezek tényleg ártalmasak a motornak. A deszt. viz viszont nem korroziv, illetve sokkal kevésbbé mint a csapviz mert a korrózió zömmel elektrolitos folyamt amihez oldott sók kellenek és a deszt vizben ugye ilynek nincsenek. Az ioncserélt vizben pointosan az történik, hogy a Ca és Mg ionokat, valamint a karbonát ionokat cserélik le H és OH ionokra azaz vizre igy az ioncserélt viz is nagyon rosszul vezeti az áramot!!! OZ ja mellesleg kémia szakos is vagyok és igy tanultam.....
ioncserélés az is, amikor "csak" a vízben nem oldódó, keménységet okozó alkáliföldfém ionokat cserélünk le vízben jól oldható, keménységet nem okozó alkálifémionokra.
Tehát az ioncserélt víz még nagyon jól vezetheti az áramokat. Ettől függetlenül a teljesen tiszta, csak oh és h3o ionokat tartalmazó víz is vezető!
|
szer. jan. 18, 2006 10:34 |
|
|
Iranytu
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01 Hozzászólások: 1360 Tartózkodási hely: Szolnok
|
Béláim az Úrban!
Tudtam, hogy ilyen káros hatású a víz!!!
Át is szoktam a sörre
szerintem jobb megoldás lenne a turbofeltöltő...
max 0,7bar előnyomást produkálnak...
Nem kellene semmi hozzá, csak egy nagy tölcsér az autó elé.
gyorsan mész fütyül a szél, ingyé' előnyomást kapsz (persze cseppleválasztás, bogárka, por...).
|
szer. jan. 18, 2006 10:30 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
djsms:
Idézet: Tisztázzuk! A "befecskendezett" víz nem bomlik le semmivé. A kapott hőtől vízgőzzé alakul.
Én ezzel értek egyet.
Megjegyzem, nem tudom mekkora hő és mekkora nyomás(abból mindenesetre kicsi) kéne, hogy a víz atomjaira hulljon Szerintem egy hengerben való robbanás nem elég energia, ill, túl nagy a nyomás a hő ellenére. De nyitott vagyok fizkémiai bizonyítékok alapján megváltoztatni véleményemed, de addig én nem tudom elképzelni a vízbontást a hengerben.
|
szer. jan. 18, 2006 10:02 |
|
|
ozpecs
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 361 Tartózkodási hely: Pécs
|
A csapvízben tényleg sok oldott só van, magyarországon a caspvizek nagy része erősen kemény sok oldott főleg Ca és Mg sót tartalmaz, ezek tényleg ártalmasak a motornak. A deszt. viz viszont nem korroziv, illetve sokkal kevésbbé mint a csapviz mert a korrózió zömmel elektrolitos folyamt amihez oldott sók kellenek és a deszt vizben ugye ilynek nincsenek. Az ioncserélt vizben pointosan az történik, hogy a Ca és Mg ionokat, valamint a karbonát ionokat cserélik le H és OH ionokra azaz vizre igy az ioncserélt viz is nagyon rosszul vezeti az áramot!!!
OZ ja mellesleg kémia szakos is vagyok és igy tanultam.....
|
szer. jan. 18, 2006 7:46 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
Skori írta: Szerintem meg egyszerüen arról van szó, hogy a sima csapvíz negatívan hat a motor élettartamára. Ahol a víz gőzzé alakul ott marad a vízkő. (Aki szedett már szét villanybojlert az tudja, hogy nem kicsi mennyiségről van szó) Ezzel az erővel egy marék finom homokot is szórhatnánk a hengerbe, persze szép lassan adagolva
Ezt nem is vitatta senki A vízbefecskendezésnél H2O-ról van szó, az oldott anyagokat lehetőleg kizárva. Aki csapvizet tölt a hűtőbe is az vessen magára, pláne öreg skodrinál!
|
kedd jan. 17, 2006 22:48 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
Szerintem meg egyszerüen arról van szó, hogy a sima csapvíz negatívan hat a motor élettartamára. Ahol a víz gőzzé alakul ott marad a vízkő. (Aki szedett már szét villanybojlert az tudja, hogy nem kicsi mennyiségről van szó) Ezzel az erővel egy marék finom homokot is szórhatnánk a hengerbe, persze szép lassan adagolva
|
kedd jan. 17, 2006 22:44 |
|
|
djsms
Moderátor
Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:21 Hozzászólások: 2102
|
Tisztázzuk! A "befecskendezett" víz nem bomlik le semmivé. A kapott hőtől vízgőzzé alakul. Ez a folyamat természetesen energiát von el az égéstől, azaz a kezdeti nagy lökés kisebb lesz. Viszont a vízzre jellemző tulajdonság, hogy a gőzzé alakulás közbe a térfogata nagy mértékben növekszik. Ez esetünkben nagyon is jó, mert a nyomás a dugóra hat. Így a sima benzinüzem gyújtáskori viszonylag hirtelen nagy, de rövid idejű lökése hosszabb idejű, de folyamatosabb löketre módosul. Ez jótékonyan hat a csapágyazásra is, mert a kalapáló erő kevésbé hat rá. Ugyanakkor a motor is nyomatékosabb lesz, hiszen az erő hosszabb ideig hat. A gőzzé válás mellékhatása továbbá a benzincseppek továbbporlasztása is, ami megintcsak javítja az égést, ezáltal hatásfoknövelő. Mivel tökéletesebb lesz az égés ezért kevesebb benzin jut ki a kipufogóba, azaz csökken a fogyasztás.
Az utólagos beépítésű vízbefecskendezéseknél a tulajt kioktatják, hogy hideg motornál tilos használni, valamint leállítás elött néhány perccel ki kell kapcsolni. Ezzel elkerülhető a kipufogórendszerben kicsapódó víz! (katalizátor nélküli autóknál) Az égéstérben és közvetlen közelében korrózió azért nem lép fel, mert a víz már azelött gőzzé alakul, hogy a fém részekkel érintkezne.
Egyébként az autógyárak azért nem alkalmazzák széria szerűen, mert a teljesítmény növelése a mai injektoros autóknál egy kis plusz benzinnel sokkal egyszerűbben megoldható. Ugyanis nagy igénybevétel esetén nem csak azért kell a több nafta, mert a motor többet kér, hanem mert a befecskendezett többlet energiát von el, ezáltal hűti a rendszert! Ilyenkor a katalizátor égeti el az üzemanyag nagy részét!
|
kedd jan. 17, 2006 22:03 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Skori írta: Úgy tudtam, hogy a sima vízből vízkő rakódik ki, ami kemény, és emiatt erősen kopásnövelő. Ha desztillált vizet használnának abból nem válna ki más anyag, csak azzal meg az a gond, hogy szeret mindenfélét oldani - pl. egész kis mértékben még az AL-t is - vagyis a valódi desztillált víz (nem az ioncserélt) tényleg korrozív... Egyébként volt ismerősöm aki kétütemü motorkerékpáron kipróbálta, és tapasztalt kis mértékű teljesítménynövekedést (kis mértékben a végsebesség is növekedett). Egy kisebb motor porlasztóját tette fel külön a víz porlasztásához. Szerintem az autógyárak most is használnának ilyen megoldást ha több előnye lenne mint hátránya..... Valamikor régen kipróbáltam az MZm-en, hogy hegesztőpalackból oxigént engedtünk a légbeszívó nyíláshoz. Az addig 1000/perc körüli alapjárat a duplájára nőtt egészen addig amíg a teljes légszűrőházban vissza nem állt az oxigén aránya normál értékre.
Hidrogent/acetilent is kellett volna engedni...
"beépíthető un. vizgőz generátort.
Ez a hóbelevanc állt egy 5 literes müa. kannából,"
DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
|
kedd jan. 17, 2006 21:34 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
Úgy tudtam, hogy a sima vízből vízkő rakódik ki, ami kemény, és emiatt erősen kopásnövelő. Ha desztillált vizet használnának abból nem válna ki más anyag, csak azzal meg az a gond, hogy szeret mindenfélét oldani - pl. egész kis mértékben még az AL-t is - vagyis a valódi desztillált víz (nem az ioncserélt) tényleg korrozív...
Egyébként volt ismerősöm aki kétütemü motorkerékpáron kipróbálta, és tapasztalt kis mértékű teljesítménynövekedést (kis mértékben a végsebesség is növekedett). Egy kisebb motor porlasztóját tette fel külön a víz porlasztásához. Szerintem az autógyárak most is használnának ilyen megoldást ha több előnye lenne mint hátránya.....
Valamikor régen kipróbáltam az MZm-en, hogy hegesztőpalackból oxigént engedtünk a légbeszívó nyíláshoz. Az addig 1000/perc körüli alapjárat a duplájára nőtt egészen addig amíg a teljes légszűrőházban vissza nem állt az oxigén aránya normál értékre.
|
kedd jan. 17, 2006 18:40 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
üzemanyag fogyasztás csökkentés
Üdv kedves Watt!
Remélem nem gondoltad komolyan a gőz nyomásáról írottakat...
Biztos ami biztos felhívtam egy kollégát a BME járműmotorok tanszékéről. A következőt mondta : A robbanóütemet kiváltó szúróláng frontba bekerülő vízgőz azonnal szétbomlik a nagy lökésszerű égéshő hatására . Az így keletkezett hő megváltoztatja az égéstérben a CÓ2-CO átalakulási folyamatot. A motor üzemi körülményei megváltoznak, az égési csúcsnyomás kisebb lesz, ezáltal javulnak a környezet védelmi paraméterek. A dologból azért nem lett szabadalom, mert a SAAB már alkalmazta a módszert a turbós motorjain.
A motor élettartamát a módszer nem veszélyezteti, sőt a tisztább égéstér miatt a motorok volumetrikus hatásfoka javul, innét a fogy. csökkenés.
A hivatkozott kollégám szerint kimutatható korróziós jelenség nem volt, Ők pedig a mért motorokat velünk ellentétben széjjel is szedték
|
kedd jan. 17, 2006 16:34 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Tom12 írta: A víz mennyiségére én 2-3%-ot hallottam(nem tudom ez az üzemanyagra van vonatkoztatva, vagy a teljes robbanóelegyre). Ha feltételezve, hogy az üzemanyag felerészt CO2, felerészt H2O lesz, ez egyáltalán nem jelentõs mennyiség. Az autószerelõktõl még nem hallottam olyat, hogy ettõl korrodált volna szét a dugattyú feletti részben valami. A korrozió nem egyenlõ a víz jelenlétével. Én csak diesel motornál használtam, de mérni hatását nem volt módomban. Az "ártani nem árt, de ha csak kicsit is csökkenti a károsanyagkibocsájtást, akkor mért ne használjuk" elv alapján. Petpalackból készítettemegy szifont, a motor a levegõje egy részét vízzáron keresztül szívta be, párolgási felület növelésre textildarab lógott a víztérbe. Ezt lehetne fokozni azzal, ha a motorblokk melege segítene párologtatni, ill ha elektrolízálnánk közben a vizet. (Mi az az anyag, ami vezetõvé teszi az ioncserélt vizet, de nem káros a motorra?)
az ioncserélt víz is vezető, hisz IONcserélt, nem ionmentes.
Mellesleg a desztillált víz sem tökéletes szigetelő, abban is oh és h3o ionok.
|
kedd jan. 17, 2006 13:53 |
|
|
Tom12
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: Szeged
|
A víz mennyiségére én 2-3%-ot hallottam(nem tudom ez az üzemanyagra van vonatkoztatva, vagy a teljes robbanóelegyre). Ha feltételezve, hogy az üzemanyag felerészt CO2, felerészt H2O lesz, ez egyáltalán nem jelentős mennyiség. Az autószerelőktől még nem hallottam olyat, hogy ettől korrodált volna szét a dugattyú feletti részben valami. A korrozió nem egyenlő a víz jelenlétével. Én csak diesel motornál használtam, de mérni hatását nem volt módomban. Az "ártani nem árt, de ha csak kicsit is csökkenti a károsanyagkibocsájtást, akkor mért ne használjuk" elv alapján. Petpalackból készítettemegy szifont, a motor a levegője egy részét vízzáron keresztül szívta be, párolgási felület növelésre textildarab lógott a víztérbe. Ezt lehetne fokozni azzal, ha a motorblokk melege segítene párologtatni, ill ha elektrolízálnánk közben a vizet. (Mi az az anyag, ami vezetővé teszi az ioncserélt vizet, de nem káros a motorra?)
|
kedd jan. 17, 2006 13:31 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
watt írta: Idézet: Meleg motor és közepes ford. tartományban a bejutó víz azonnal oxigénre és hidrogénre bomlik. Az egyik komponens jól ég, a másik táplálja az égést . De ahhoz, hogy a bomlás megtörténjen energiára lenne szükség, amit a robbanástól venne el. Tehát ez így ebben a formában sületlenség.....bontjuk a vizet, hogy újra vizet csináljunk.... semmi értelme. Nem beszélve arról, hogy nincs is akkora hõfok(még ha nagyon nagy is!), és emellett meg nagyon nagy a nyomás, tehát a víz nem válik szét a hengerben. A hatásmechanizmus nem ebben rejlik. A titok a gõz terjeszkedésében rejlik. A benzin robbanásakor a víz gõzzé válik, méghozzá nagyon nagy nyomásúvá, és a gõz nagyobb erõvel és hoszabb idõtartamig hajtja a dugattyút, mint a sima benzin robbanás termékek. Elvileg mûködhet is, és talán van is valami benne, de ismétlem, a korrózív hatásokat nem könnyû kikerülni. Nem éri meg rozsdát készíteni a hengerbõl, szelepekbõl, és akkor a gõz egyéb rongáló hatásairól nem is beszéltem.
aha, így már érthetőbb!
eddig ugyanis nem értettem, hogy miért lenne jó vízet adni a keverékhez.
Tehát a robbanási gáz hőfokát csökkenti (ez már önmagában is pozitív), de az így elvont energia a gőzképződés miatt fokozott tolóerőben jelentkezik.
|
kedd jan. 17, 2006 13:00 |
|
|
.watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3333 Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
|
Idézet: Meleg motor és közepes ford. tartományban a bejutó víz azonnal oxigénre és hidrogénre bomlik. Az egyik komponens jól ég, a másik táplálja az égést .
De ahhoz, hogy a bomlás megtörténjen energiára lenne szükség, amit a robbanástól venne el. Tehát ez így ebben a formában sületlenség.....bontjuk a vizet, hogy újra vizet csináljunk.... semmi értelme. Nem beszélve arról, hogy nincs is akkora hőfok(még ha nagyon nagy is!), és emellett meg nagyon nagy a nyomás, tehát a víz nem válik szét a hengerben.
A hatásmechanizmus nem ebben rejlik. A titok a gőz terjeszkedésében rejlik. A benzin robbanásakor a víz gőzzé válik, méghozzá nagyon nagy nyomásúvá, és a gőz nagyobb erővel és hoszabb időtartamig hajtja a dugattyút, mint a sima benzin robbanás termékek. Elvileg működhet is, és talán van is valami benne, de ismétlem, a korrózív hatásokat nem könnyű kikerülni. Nem éri meg rozsdát készíteni a hengerből, szelepekből, és akkor a gőz egyéb rongáló hatásairól nem is beszéltem.
|
kedd jan. 17, 2006 12:16 |
|
|
Iranytu
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01 Hozzászólások: 1360 Tartózkodási hely: Szolnok
|
Béláim az Úrban!
ötletek:
olaj-víz emulziót keverni a benzinbe
ha a kartel olajába víz jut, az olaj oldja(kismértékben), és a legváratlanabb helyzetben felhabzik. (olajszivattyú leáll, kenés elmarad)
óvatosan!
|
kedd jan. 17, 2006 12:15 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
A http://zsiguli.hu -n is van egy jópár takarékosségi módszer, köztük a vízbefecskendezés is. Érdemes belenézni...
|
kedd jan. 17, 2006 12:09 |
|
|
po la
arany tag
Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21 Hozzászólások: 308 Tartózkodási hely: labor
|
üzemanyag fogyasztás csökkentés
Üdv mindenkinek!
Akkor vágjunk bele. A 4ütemű 4 hengeres Daciához fejlesztettek egy utólag, házilagosan beépíthető un. vizgőz generátort.
Ez a hóbelevanc állt egy 5 literes müa. kannából, egy egyszerű fordulatszám érzékelőből, és egy speciális fuvókából.(a feltaláló szerint azért a Daciával kezdtek, mert az alapjárati levegőcső könnyen bontható, és ide tették be a spéci fuvókát, a többi típus csak a karbi megbontásával volt hozzáférhető a rendszer számára!)
Meleg motor és közepes ford. tartományban a bejutó víz azonnal oxigénre és hidrogénre bomlik. Az egyik komponens jól ég, a másik táplálja az égést . MÉRHETŐ hatásfok javulás volt kimutatható, a fékpadon.
A rendszer azért nem terjedt el nálunk, mert télen sok macera volt vele, továbbá csak ioncserélt vízzel ment igazán. ( Ez még megoldható lett volna termosztátos előmelegítéssel vagy izzítókörrel, de a rossz nyelvek szerint a a legnagyobb gond a feltaláló személyével volt, nem rendelkezett tudományos fokozattal... Ez utóbbi kijelentésem pletyka szintü ismeret, érte semminemű felelősséget nem vállalok!)
|
kedd jan. 17, 2006 11:20 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
modellfiu.hu írta: Meg jobb,folyik ra a viz a papirbetetes levegoszurore,hogy ne eressze at a levegot DD
Jóvanmá', ne velem vitatkozzá, nem én találtam ki
Amúgy meg: http://skodaklub.racingnet.hu/thumb.php ... o/6266.jpg
Skodánál a légszűrő után van visszavezetve a kartergáz DD
|
kedd jan. 17, 2006 11:01 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
Tab120L írta: modellfiu.hu írta: Es folyt bele az olajteknobe a viz? Nem A másik írányba, a karbi felé megy Legalábbis elvileg csak akkor folyik, mikor a motor szív.
Meg jobb,folyik ra a viz a papirbetetes levegoszurore,hogy ne eressze at a levegot DD
A legszurohaz fedelen kell bevezetni a tut,kis lyukat furni,a a porlaszto szivotolcsere kozepevel szemben es mellette letomiteni,ne szivhasson a motor szuretlen.poros levegot(LADA)
Ilyen kis mennyisegu viz nem hiszem hogy nagyban befolyasolna a motor mukodeset pozitiv iranyban.
|
kedd jan. 17, 2006 9:40 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
"Én anno a testelektródát lombfűrésszel felénél bevágtam, és kettényitottam, mint a kígyó nyelvét."
Es ha letorik szepen megsoretezi a dugo tetejet,a szelepeket is megrendezi."utemu motorna meg jobb a helyzet:ha az atomlo vagy kipufogonyilas es a dugo talakozasanal elkapja szetvagja az egesz hengert-dugot.Ha ez esetleg 100as temponal tortenik fotengely reccs,sofr reccs,auto reccs.Jon a nenonenoauto,fekete cippzaros zsak zzzs,utana bedobozolas es cimkezes.Nagyon veszelyes es felesleges is.
Kell egy kisebb fuvoka a regi csotri autokba es probalgatni a valtoztatasokat melyikkel megy jobban a jarmu.Mivel a bejuttatott uzemanyagmennyiseg adott,a hatasfok aranyos az elerheto sebesseggel(nem linearisan).
|
kedd jan. 17, 2006 9:35 |
|
|
modellfiu.hu
arany tag
Csatlakozott: szomb. szept. 25, 2004 7:04 Hozzászólások: 385 Tartózkodási hely: Saint S,Budap Est :D
|
A vizbefecskendezest a II. vilaghaboruban a nemetek keztek alkalmazni a harci repulokon,ha menekulesre volt szukseg.Viz(hutes)+metanol(plusz uzemanyag)+nitrometan(egesjavito,plusz oxigen) elegyet fecskendeztek be a motorba,ami rovid ideig nevleges teljesitmenye 3x-osat is kepes volt leadni,ezaltal megmentette a pilota eletet.Utana a motor tropara ment,de egy uj motor olcsobb mint egy jo pilota.Metanol draga es korrodal,nitrometan draga es rossz uzemanyag(9szer annyi egetheto el belole mint benzinbol).
Talan a durranogazbevezetes erhet valamit+a jo gyujtorendszer biztosan sokat javit.
Probakeppen kis fofuvokat(Simsone)szereltem az MZ-be.40 nel mar szakadozott a motor jarasa.Lekoszorult menetes hoszumenetu(ne rakodjon be koxxal,ellenkezo esetben berakodik es nem tudod kivenni)60 ig felmegy.
Fogyasztas:2.39 l 50es temponal.60-70 nel mar joval tobb.
|
kedd jan. 17, 2006 9:27 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
modellfiu.hu írta: Es folyt bele az olajteknobe a viz?
Nem A másik írányba, a karbi felé megy Legalábbis elvileg csak akkor folyik, mikor a motor szív.
|
kedd jan. 17, 2006 9:26 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|