Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. nov. 09, 2024 0:44



Hozzászólás a témához  [ 148 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Kompresszor-építés 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Hali!

Az elektronikai téma most jön! ;) Arról lenne szó, h. szeretném megcsinálni digitálisan a vezérlést.. 7-szegmenses kijelzőn kiirná, h. hány bar az üzemi nyomás, illetve be lehetne gombnyomással állítani, h. mikor kapcsoljon a motor.

Nyílván, az első dolog, az a nyomás-szenzor - ezt nem érdemes venni, mert nagyon drága. Az egyik, már említett linken láttam olyat, h. a fickó szétszedett egy manométert, és a mutató helyére egy egérből kioperált lyuktárcsát tett - ezzel olvasta le elektronikusan a nyomásértéket. Az lenne a kérdésem, h. Valaki közületek foglalkozott-e már komolyabban ezzel a lyuktárcsás dologgal? Persze, nyílván nem erre használtátok - de ez a része ide is jó lenne.. ;)

A másik, a frekvenciaváltó kérdése - van ilyen rajza valakinek? Node, ennek mindjárt keresek egy topikot, mert mintha lett volna hasonló..

Üdv!


kedd jún. 05, 2007 9:45
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Basszus! Ma már másodszor klikkelek erre a topicra, és már megint csodálkozok, hogy miért nem elektronikai témát (jelkompresszor) látok!


hétf. jún. 04, 2007 21:15
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: szomb. feb. 26, 2005 3:55
Hozzászólások: 219
Tartózkodási hely: Bp. XVII. ker
Hozzászólás 
Szia!

Igen! Délelött beszélgettünk, pontositok, Szegeden van. Mivel de. dolgozott nem tudta fejből a cimet, most este meg nem tudtam elérni. Holnap ujra próbálom, ahogy megvan megirom.


hétf. jún. 04, 2007 21:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Járattuk kicsit a gyári fordulat fölött, meg kapott friss olajat (igaz csak motorolajat) de úgy néz ki kezd magához térni... De azért még nem az igazi...

Van valami hír a szolnoki cégről, akinél ócsón van klímaszivattyú?


hétf. jún. 04, 2007 13:14
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Aztán vakuzd a belét is, kíváncsiak vagyunk!


kedd máj. 29, 2007 8:24
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Jól van, végzek rajta egy műtéti feltárást. A rozsdán ne csodálkozzatok, szerintem 20 évig állt.... Kb 40 éves lehet a kütymő...


hétf. máj. 28, 2007 22:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Én is szétszedném a helyedben. Ha simsont vagy mz-t már szedtél darabokra, akkor nem érhet meglepetés, nem olyan precíz szerkezet ez. Ha nem, akkor meg ideje elkezdeni:)


hétf. máj. 28, 2007 20:48
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Szépen összejelölgeted, úgy szeded szét. Nem lesz semmi baj. A képről itélve, igencsak rozsdás lehet belül. Lapátokat, forgórészt felpolírozni és össze. Összerakás elött először kézzel tekerd, nehogy akadjon valahol.


hétf. máj. 28, 2007 18:30
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Na leszedtem a harangot a kütyü tetejéről. Az teljesen üres, az csak egy olajcsapda. Kapott egy kis motorolajat a cucc, így már jobb a vákuum, de a műanyag csövet még mindig nem szívja össze, valamint egy bizonyos pontnál elkezdi a szívóoldalon visszaköpni az olajat.

Még megpróbálok venni bele speciális vákuumálló olajat a klímásoknál.

A lapátos résznél vagy kikopott valami, vagy beszorult a lapát. Nem merem szétszedni, mi van ha nem tudom ugyanúgy összeilleszteni?? Mondjuk sok vesztenivaló nincs...

Továbbra is plíz help ha tud valaki valamit!

http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4223.JPG
http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4224.JPG


hétf. máj. 28, 2007 17:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Nem merem szétszedni... Ezek elég precíz játéskosok, és félek hogy több kárt okoznék mint hasznot... Egy jó szerviz kéne. Tudom hogy drága, de talán még mindig olcsóbb mint 100K-ért venni klímához való vákuumszivattyút. Használt nemigen van, akinek van, vigyáz rá...


szer. máj. 23, 2007 15:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Ros-Co:

Szedted már szét? Szerintem simán lehet dugattyús is a kép alapján. Ha pedig ilyen, akkor általában a visszacsapó szelep van elkoszolódva: amikor tolná ki a levegőt, a beömlőn is áramlik kifelé - révén, nem zár le jól.

Van egy működő hűtőgépkompresszorom, ha jársz Miskolcon (vagy valaki ismerősöd), szívesen odaadom!

Üdv: fk


szer. máj. 23, 2007 15:00
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Köszi a tippet, hűtőkompresszorra van egy jó ajánlatom, ami viszonylag jól le tud menni nyomásban szívóoldalon.
Ha esetleg van valakinek 1-3 db kidobandó, vagy eladó, akkor szóljon.


Itt vannak a képek:

http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4200.JPG
http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4201.JPG
http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4202.JPG
http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4203.JPG
http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4204.JPG
http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4205.JPG

3 fázisú a motor, névleges fordulaton járatom.
Egik irányban a felső csöcsön köpte ki az olajat, szerintem az a nem jó irány. Másik irányban szív valamennyit, de nem jelentős. Ériezni a fújó oldalon, hogy egy darabig tartja a vákuumot, aztán elengedi.
Eléggé hörgős hangja van, de semmi gyanús zaj...
A műanyag csövet nem szívta össze, annyi ereje nem volt.

Arra gyanakszom az alsó rész formájából ítélve, hogy lapátos, és a nagy fekete henger a tetején az olajcsapda.


szer. máj. 23, 2007 14:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 28, 2004 0:18
Hozzászólások: 427
Hozzászólás 
Egyébiránt, ha nem kell túl nagy teljesítmény, és nincsenek extra elvárások, elég egy kiszuperált hűtőből vagy klímából kiberhelt kompri is, kis barkácsolással.


szer. máj. 23, 2007 13:42
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 28, 2004 0:18
Hozzászólások: 427
Hozzászólás 
Ros-co, lehet dugattyús, csúszólapátos, rotációs, membrános, vízgyűrűs. Sztem az első vagy második lesz...azok a leggyakoribbak.
Lehet kapni hűtős boltokban spéci vákuumszivattyú-olajat hozzá.
Ha dugattyús, a forgásirány kb. tökmindegy. A csúszólapátosnál sztem ügyelni kell rá.
A javítást, felújítást passzolom...de talán valami hűtős cég segíthet benne.


szer. máj. 23, 2007 13:28
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Oda már elég morcos kondi kell, nekem azt mondták hogy 4..15uF között legyen az értéke, szerintem ilyen nagy motornál még nagyobb.
Egy fázisról kisebb a motor indítónyomatéka, tehát ésszel a dolgot, az IFA kompresszor lehet hogy lefojtja.

A kondi helyett nem lehet triakot, de a motor ki-be kapcsolásához (ha kibírja az áramot) akkor igen. Nem árt ha nagyobb feszültségű is, mert a motor induktíven visszarúghat.

************
Nekem is lenne egy kérdésem: teszek fel majd képeket egy vákuumszivattyúról. Sajna elég gyengécske szegény, nem szív rendesen. igaz 40 éves. tudja valaki hogy:

-milyen olaj kell bele? (vákuumálló)
-milyen típusú (gyanítom lapátos)
-hogy lehet a helyes forgásirányt megállapítani
-ki foglalkozik vele aki javítja, felújtja?


szer. máj. 23, 2007 7:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Sziasztok!

Szereztem egy 380V-os, 960 1/min fordulatú, 1,6kW-os villanymotort. Az lenne a kérdésem, h. ha egy fázisról használnám, mekkora indítókondit tegyek neki - illetve, nem lehet-e kiváltani a kondit valami triakos cuccal? Ha vkinek van ilyen rajza, kérem ossza meg velem!

A másik kérdés: 960-fordulaton mehet a kompresszor? (1:1-es, Hardy-tárcsás közvetlenhajtás)
A teherautókban milyen fordulaton megy egy ilyen kéthengeres kompresszor?

És még egy kérdés: Mágneskapcsoló helyett triakot alkalmazni mennyire "furcsa" dolog?

Üdv: fk


szer. máj. 23, 2007 0:25
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ha valakinek van hűtőgépkompresszor, vagy a klímák leszívásához használt vákuumszivattyú, az lécci szóljon. Nagyon kéne egy vákuumcsöves kísérlethez.

2-3 hűtőgépkompr. sorba kötve már tudná a kellő vákuumot. Ha jól emlékszem Hutty-nak volt??


hétf. ápr. 30, 2007 14:04
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Jogos! :) Éreztem, h. vmit kifelejtek...


vas. ápr. 29, 2007 22:34
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 25
Hozzászólás 
'// /\ l\l D /\' L írta:

Egyébként az, h. csak szerszámboltban érdemes-e vásárolni, erre azt mondanám, h. nem - mivel ők valóban extra-profittal dolgoznak sok esetben - és a minőség nem garantált. Mondjuk flexben ilyen, h. Makita, Hitachi, AEG, DeWalt - talán nem okoznának csalódást, ám sajnos ezeknek az áruk is megvan... A Bosch, és Black & Decker, róluk nem tudom mit érdemes mondani. Középkategóriának tartanám, de mégsem az: Ezek is a fogyasztói társadalom jegyében készülnek...


A HILTI-t nem is említetted, bár az inkább ipari de otthoni használatra örökélet+3nap.


vas. ápr. 29, 2007 19:15
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Hi!

Egy kérdés: A teherautós biztonsági lefúvószelepeken be lehet állítani, h. hány BAR-nál eresszen le, vagy típustól függ? Milyen tgk. típusét ajánljátok?
Ill. még egy kérdés: van valakinek ilyenje eladó?

Üdv: fk


pén. ápr. 27, 2007 15:04
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
'// /\ l\l D /\' L írta:
Hi!

Hutty: A ZIL-es kompresszornak van a légbeömlőjénél egy rugós valami, amit ha felnyomok, megemeli a szelepeket - de úgy látom, mintha a hűtővíz nyomásával állna kapcsolatban - mindenesetre ez a rész elég fura számomra.

Üdv: fk


Azt, hogy fizikailag miként van megoldva, nem tudom, de ezekszerint az lesz. A hűtővíz az furcsa, bár persze, ha van rákötés... Az öreg szakik kikötötték ezt a szabályozást, utána már csak a biztonsági szelep dolgozott, de nagyobb nyomást tudtak elérni. Nem lenne egyszerűbb egy,vagy több ilyen tartályt szerezni, mert ebben benne a biztonsági szelep és a vízleeresztő is?


csüt. ápr. 26, 2007 4:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
de ha két csappal csinálnád még olcsóbb. Csak macerás...

Nem vagyok én motoros szelep! :D


szer. ápr. 25, 2007 14:27
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
de ha két csappal csinálnád még olcsóbb. Csak macerás...


szer. ápr. 25, 2007 12:22
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 834
Tartózkodási hely: "Acélváros"
Hozzászólás 
watt

Nem szükséges kettő, elég egy három utas, igy lényegesen olcsóbban jön ki.
Nekünk egy kéthengeres Ingersoll-Rand van, abban így oldották meg. Amikor leáll a motor, a kompresszor felől érkező ágat átváltja a tartályról a "szabad levegőre".


szer. ápr. 25, 2007 11:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Hi!

Ros-Co.: Igaz, amit mondasz - Én a Stanley-csavarhúzóval kapcs. jártam így. Nekem nagyon régóta van két db ilyenem, és már minden kidőlt mellőlük - ők viszont még mindig szuperálnak! Kb. fél éve, gondoltam bővítem a gyűjteményt - és vettem még 3 Stanley-t. Már az elején észrevettem, h. a régebbin a hegye szürkés (valszleg edzett), és míg az Made in England - utóbbira China-t írtak... Még mindig azt gondoltam, h. ez is ugyanolyan jó lesz - háát, csalódás ezerrel. :( Annyira nem xar, mint a százforintos csavarnyúzó - de meglátszik a hegyén, ha a csavar nem akart kijönni.. Szóval, a márkákban sem érdemes annyira megbízni. Végülis igaz - szerszámért nem kell sajnálni a pénzt (ha van :roll: ).

Egyébként az, h. csak szerszámboltban érdemes-e vásárolni, erre azt mondanám, h. nem - mivel ők valóban extra-profittal dolgoznak sok esetben - és a minőség nem garantált. Mondjuk flexben ilyen, h. Makita, Hitachi, AEG, DeWalt - talán nem okoznának csalódást, ám sajnos ezeknek az áruk is megvan... A Bosch, és Black & Decker, róluk nem tudom mit érdemes mondani. Középkategóriának tartanám, de mégsem az: Ezek is a fogyasztói társadalom jegyében készülnek... Annyi a különbség köztük és a gagyi között, h. ezekkel _egy darabig_ normálisan lehet dolgozni: pl. a Bosch dekopírfűrész hegyének nincs olyan 3 mm-es holtjátéka oldalra, mint a eFt-os társának... :)

Hutty: A ZIL-es kompresszornak van a légbeömlőjénél egy rugós valami, amit ha felnyomok, megemeli a szelepeket - de úgy látom, mintha a hűtővíz nyomásával állna kapcsolatban - mindenesetre ez a rész elég fura számomra.

Üdv: fk


szer. ápr. 25, 2007 8:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
induláskor üresben, nem a tartályba dolgozik egy szelepen keresztül, így kisebb motorral is elindul.

Ez jó megoldás. Kell hozzá két mágnesszelep, vagy egy visszacsapó és egy mágnesszelep(akkor csak az egyiket kell vezérelni). Kár, hogy elég drágák a mágnesszelepek!


szer. ápr. 25, 2007 8:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Csak szerszámgép-boltból vásároljunk, vagy kapni márkásabb cuccokat is a barkácsáruházakban, csak oda kell figyelni mit vezs az ember?
Szerintem érdemes szerszámgép-boltból vásárolni, de ott is oda kell figyelni. Ha elektromos kéziszerszámról van szó, akkor Black & Decker, Iskra, Bosch amik nem hulladékok. Mondjuk az áruk is megvan, de aki sokat használja, annak megéri. Nekem van néhány Iskra cucc itthon, és ezek nagyon szépen dolgoznak. Persze ilyen, hogy szénkefecsere, meg hálózati kábel eltörik a bemenetnél, ezeknél is előfordul, de azért jóval ritkábban, mint a gazdaságos cuccoknál. A flex áttételét is meg szoktam kenni néha, ha az ember rendben tartja őket, akkor meghálálják.


szer. ápr. 25, 2007 8:40
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Emlékeimben úgy él, a ZIL kompresszor csinálta egyedül, mikor elérte a nyomást, megemelte a szelepeket és nem dolgozott, csak üresben forgott. Mert ugyi a meghajtás az állandó... Az IFA kompresszor csak 1 dugattyús. A bolti kompresszorokon van egy ügyes megoldás, induláskor üresben, nem a tartályba dolgozik egy szelepen keresztül, így kisebb motorral is elindul.


szer. ápr. 25, 2007 4:55
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Én azért megkérdezném mégis, hogy mit javasolsz? Csak szerszámgép-boltból vásároljunk, vagy kapni márkásabb cuccokat is a barkácsáruházakban, csak oda kell figyelni mit vezs az ember?
Csak azért kérdezem mert már a BETA csavarhúzóban is van alsó kategória...


Én rengetegszer használok csavarhúzót, forrasztópákát, csipeszt, stb. A jó szerszám aranyat ér, és évtizedekig nem romlik el. De ki kell adni érte a pénzt, legalább az elején...


szer. ápr. 25, 2007 2:06
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
No igen, amivel dolgozni is lehet, az 100 eFt-nál kezdődik. Ezek a t. gazdaságos vackok nem bírják a levegős flexet, meg nyomatékkulcsot - de én még a festésben is kételkednék.. Az áruk viszont tényleg "megnyerő" - mint a fúrószáraké, amikbe ugyan bele volt írva, h. HSS - mégis kiegyenesedett rajtuk a "csiga" egy elakadáskor, ahelyett, h. eltörtött vola... Mondjuk kétség kívül biztonságosabb volt, mint ami kettéroppan/pattan/detonál...stb. :)

Az a baj a mai szerszámkínálattal, h. szinte csak két kategória van:

- Az olcsó utánzat - annyi, h. nem márkát hamisítanak, hanem magát az eszközt: "szerszámnak látszó tárgy". Alkalmi barkácsoló megveszi, működik is - talán még nem is életveszélyes, viszont alkalmatlan arra a munkára, amire megvette. Épp ezért, a legtöbb embernek elmegy a kedve a barkácsolástól, és hív szerelőt (fogyasztói társadalom - így kétszer nyúlnak le). Elképesztő különbség egy márkás, v. erős kivitelű házi/szovjet szerszámmal - ill. egy olcsó vacakkal dolgozni. Komolyan, egy stabil eszközzel _élmény_ dolgozni! Én személy szerint kifejezetten szeretem a saját gyártmányú szerszámokat, mert érzem, h. a munka - amit aztán kiadok a kezemből, teljes egészében Én vagyok... És igen, a legtöbb ember elhiszi magáról, h. nincs kézügyessége - pedig csak az eszöz volt xar, amivel próbálkozik! Jó minőségű szerszámmal sokkal több, önmagát botkezűnek valló egyén lenne képes elkészíteni/megjavítani azokat a dolgokat, amikbe fél belekezdeni. Ezek a félelmek többnyire ilyen alkalmatlan szerszámokkal kacsolatos emlékek miatt alakulnak ki!

- És, van a drága, de profi szerszám. Nyílván, ami használható is valamire, azt azért adják sokért, mert pénzkereseti eszköz - és aki megveszi, az akár élhet is belőle. Komolyan, miből tartana kicsit drágábban, jobb anyagokból, jobban megtervezve középkategóriát gyártani!? Senki sem venné a gagyit. És a profit is kevesebben.... Ez qrvanagy profitot venne el bizonyos emberektől!
Ráadásul, a "profi" szerszám sem annyira profi - vagyis "túúl" profi: egy igencsak márkás láncfűrészbe direkt műanyag fogaskereket tesznek - így szinte be van időzítve, h. x év múlva el fog romlani. Cseredarab 14 eFt (de még mindig csak egy műa. sz/rról van szó) - ez egy remek hibalehetőség, ugyanis nem életveszélyes, és mégis arra kényszerül a vásárló, h. vagy másikat vegyen, vagy a kizárólagos forgalmazótól egy ugyanolyan xart..

Szóval én, ha szerszámgépről van szó: vagy veszek használtan profit, vagy csinálok magamnak. A baj az, h. elég nehézkes hozzájutni használt, de jó szerszámokhoz. Amikor a hirdetésekben azt olvasom, h. műhely felszámolásából...stb. akkor mindig elkezdek számolgatni, h. van-e elég pénzem ahhoz, h. ne fájjon a szívem, ha elmegyek szétnézni... :D

Egyedül az olcsó kisflexemre vagyok büszke, ami tényleg a legolcsóbb kategóriából került ki, és gyakorlatilag egy pizza árán vettem újonnan: a motoron és a hál. kábelen kívül már mindent cseréltem benne, még a burkolatát is - de még mindig megy.. :D Az ismerősök dobálják nekem ide ezeket, mert tönkremegy nekik - nem ismerik a lelkivilágát! Ezt a flexet nem szabad rányomni, és folyamatos üzemben tartani. Ez a flex épp arra volt jó, mint amire vettem 16 évesen: felváltotta a fémfűrészlapot! Úgy kell kezelni, mintha egy égi csoda lenne - ami majdnem fűrészlap, csak van neki "jószándéka", és segít nekem vágni! Mindig is lelkiismeretfurdalást éreztem egyébként, h. miért ilyen csúnya vasakat vágok vele vaj helyett!

...és bármily furcsa, ez a "lágy" bánásmód is megbosszulja magát: egyedül a motor élte túl a "megnyújtott élettartamot". A burkolata a csavaroknál megrepedezett, a kapcsoló beállt, a fogaskerék elkopott, a cserekor korongot rögzítő gombocska letört, és túlvan egy szabványos bolti kosárnyi korongon...

Szóval, ezt a kis off-történetet azért meséltem el, mert ez a legjellemzőbb ezekre az olcsó szerszámokra: egyszerűen nem a használatra lettek kitalálva, és aki nem ennyire elszánt mint én az első flexjével kapcsolatban - az nemhogy ötször nem építette volna újjá, hanem az első alkalommal vágta volna ki a szemétbe (vagy nekem :D)...

Üdv: fk


kedd ápr. 24, 2007 23:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Idézet:
Merthogy 15e-ért 25l-es, 8-10 Baros kompit kapsz....

Az egy pöcsköszörű! Arra jó, hogy felpumpáld vele a biciklit, meg lefújd a port a nyáklapról. Ha kicsit visszaolvasol láthatod, hogy miről beszélek, beszéltünk...


kedd ápr. 24, 2007 20:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 28, 2004 18:29
Hozzászólások: 122
Tartózkodási hely: Érd
Hozzászólás 
Hello Vandál!
Csak térdeklődnék, mennyibe lesz a hergányolás? Merthogy 15e-ért 25l-es,
8-10 Baros kompit kapsz.... :lol:


kedd ápr. 24, 2007 19:34
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Ja, és mégegy kérdés: szerintetek ZIL kompresszorhoz árulnak még tömítéseket? !-F


kedd ápr. 24, 2007 16:58
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Sziasztok!

Örömmel látom a sok új hozzászólást! :)

Közben haladtam egy kicsit, "felpolíroztam" a ZIL kompresszort:
(Felhasznált eszközök: Brigéciol, flex, "drótkefe-tányér", és majdnem egy egész szappan utána... :))

Előtte:
http://kukacnc.uw.hu/zil1.jpg

Utána:
http://kukacnc.uw.hu/zil2.jpg


Ismét felmerült néhány kérdés nálam:

- Ez az IFA kompresszor mekkora, és hányhengeres? Nagyobb, mint a ZIL-é - csak mert akkor úgy próbálok meg motort szerezni.

- Mi a véleményetek a közvetlen hajtásról? A kezdőhozzászólásomban linkelt oldalon az a Hardy-tárcsás megoldás szerintetek jó ötlet? Elég nehéz lehet így belőni a fordulatszámot...

- Olyan leeresztő-szelepet, ami túlnyomás esetén (kb. 10-12 bar) kiengedi a levegőt a tartályból, olyat hol és mennyiért lehet szerezni? Egyáltalán hol alkalmazzák? A teherautós féklevegőtartályon van ilyen?


A vezérlésről:

Nos, nekem ez a Gafly által linkelt oldal kissé "megpengette" a fantáziámat - persze a "beszélő kompresszor" azért már túl nagy falat lenne számomra... Viszont, amit a nyomás-érzékelő házi elkészítéséről ír, az lenyűgözött.

http://www.tar.hu/norbimagan/elektronik ... omp07.html

Egy kiszuperált manométer tengelyére rakott egy egérből kibontott lyuktárcsát, és ezt olvassa le az elektronika egy optokapuval.. Innentől csak egy műverősítőből eszkábált ablakkomparátor... :)
Persze, a legvagányabb az lenne, ha 7-szegmensesen (vagy LCD-n) kiírja, h. éppen hány BAR van a tartályban. Továbbá, két apró nyomógombbal belőhető lenne a szükséges nyomás-érték! :roll:

Én is néztem az ipari nyomásszenzorok árát, de két olcsóbb fajta kompresszort adnak annyiért a hipermarketekben...

Egyébként ilyen nyomásérzékelőket, ill. nyomáskapcsolókat hol alkalmaznak (konkrétan, miből lehetne bontani)? Érdekelne még az említett IKARUS-os légnyomásmérő is: ez a műszerfalon található? Ill. ez elektronikus, v. mechanikus?

Üdv: fk

Szerintem


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára '// /\ l\l D /\' L kedd ápr. 24, 2007 17:03-kor.



kedd ápr. 24, 2007 16:57
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. máj. 21, 2004 9:26
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Tolna megye
Hozzászólás 
Ja, és pontos fordulatszámokra már nem emléxem a sok év távlatából, de ha 230V 1~ a hálózat, akkor 1 kW motor is jó, kb 1:3, 1:4 áttétellel! Meg fogja tekerni a kompresszort még felsőbb nyomásnál is, és a szállítással sem lesz baj, hidd el!!
Az én 2,2-esem könnyűszerrel viszi. Az 1.2-esem a rossz áttételezés miatt cseréltem le-> kb 1:1, mivel kéznél volt a 2.2, és épp az eszterga mellett álltam :)


kedd ápr. 24, 2007 8:09
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. máj. 21, 2004 9:26
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Tolna megye
Hozzászólás 
No. IFA kompersszor lelőhelye MÉH- és egyéb telepek, Volán, bontók, stb. Gyakorlatilag nincs értéke, a ráfordítás kimerül a kutakodásban, hidd el! :)
Tartály beszerzése szint úgy.
Ha lesz is esztergályos munka, a szíjjal nem lesznek gondok. Én csináltam a kompresszornak egy talpat, a csavaroknél hosszanti kivágással -> szíjfeszítés. Elég nagy az intervallunk, így gond esetén másik szíj is rádobható; persze itt nyilván csak pár centis különbségre gondolok.
Sztem a motor beszerzése sem kunszt, látogass meg pár tekercselőműhelyt...
Én egyedül a nyomáskapcsolóért adtam sokat, legyen minőségi! Ne éjen be, pontosan kapcsoljon, bírja a rezonanciát. Ha nem használod sokat, akkor is meghálálja...


kedd ápr. 24, 2007 8:02
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 37
Hozzászólás 
Szia !
A legdrágább az egyfázisú villanymotor lesz,mert azt még manapság sem dobálnak ki MÉH telepre.3 fázisu no problem.Kell egy tartály is,de ne legyen nagyon rohadt,mert rohadt nagyot tud szólni 8 báron.Ékszíjtárcsák-esztergályos meló,de lehet,hogy többször lell machinálni,ha nem akar elindulni.Ez ugye viszi magával az ékszijat is,tehát nagy állítási lehetőség kell vagy a motorra,vagy a kompira.
A nyomáskapcsoló is elég drága,minél gagyibb,annál nagyobb a különbség a ki és a bekapcs nyomás között.

Ha csak alkalbilag buherálsz,ajánlom a hűtőkompit nagy tartállyal.
Ha elromlik,egy méhben 2 sörért be lehet egy másikra cserélni.


hétf. ápr. 23, 2007 19:57
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
watt írta:
Az IFA kompri nagyon jó és nagyon sokat szállít, nem véletlenül kell neki az a 2,2kw! Én is elfogadnék egy ilyet, de nekem csak 220-am van, arra meg elég gáz ilyen nagy motort szerezni. Tervezem, hogy veszek egy normálisat, de elég húzós, így halogatom, pedig jó lenne egy csomó mindenhez!
Nem lehet nagyobb áttétellel megoldani? Kompresszoroknak nem szokott olyan eszeveszett fordulatszám kelleni.

Vagy vegyél két egyforma 1.1kW-os motort, és kösd őket párhuzamosan. :twisted:


hétf. ápr. 23, 2007 17:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Az IFA kompri nagyon jó és nagyon sokat szállít, nem véletlenül kell neki az a 2,2kw! Én is elfogadnék egy ilyet, de nekem csak 220-am van, arra meg elég gáz ilyen nagy motort szerezni. Tervezem, hogy veszek egy normálisat, de elég húzós, így halogatom, pedig jó lenne egy csomó mindenhez!


hétf. ápr. 23, 2007 11:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. máj. 21, 2004 9:26
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Tolna megye
Hozzászólás 
Hadd szóljak bele én is picit.
Én a sajátom magam építettem, IFA légtartályból, és szintén IFA kompresszorból.
Első körben 1,2 kW-os motorral próbálkoztam, de kevés volt, úgy 5-6 bár körül nem tudott indítani. Aztán egy 2,2 kW-ossal már minden tökéletes lett. Mindkettő 3 fázisú.
A tartály kimeneti végére csatlakozik a mágneskapcsoló, a nyomást egy Ikarus 10 bár-ig skálázott légnyomásmérője méri.
Tartály aljában golyóscsap, az esetleges vízleeresztésre.
Gondoltak kiegészítem olaj- ill. vízszűrővel, de nem festek autót, így elmaradt ezidáig :)
Az lekapcsolás 8.5, a visszakapcsolás 7 bar. Kb. hetente 1-2 órát használom, ahhoz tökéletes.


hétf. ápr. 23, 2007 10:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Sajnos a folyamatos munkához nem elég 210l/perc. Ezek szintén igénylik a 500l/perc feletti mennyiséget. Rövid időtartamokig működni fognak, amíg le nem esik a nyomás, de nagyobb felületek festésére(pl autó egy eleme), nem ajánlott, mert elkezdhet köpködni stb.
A flex nem okoz nagyobb bajt, ott csak várni kell. :)


szomb. ápr. 21, 2007 9:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 357
Hozzászólás 
watt írta:
Itt nem az a lényeg, hogy mekkora nyomás kell, sokkal fontosabb a mennyiség. Egy normális légkulcs 700-1700liter/perc levegőt kér, namost ezt csak a nagy kétdugós komprik tudják, és az árkategória 100e feletti....


Festéshez meg levegős flexhez nem tudod mennyi levegő kell? Elég egy ilyen olcsó 210 l/perc-es kompresszor?


pén. ápr. 20, 2007 18:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Itt nem az a lényeg, hogy mekkora nyomás kell, sokkal fontosabb a mennyiség. Egy normális légkulcs 700-1700liter/perc levegőt kér, namost ezt csak a nagy kétdugós komprik tudják, és az árkategória 100e feletti....


pén. ápr. 20, 2007 15:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Klímához való vákuumszivattyút nem tud valaki szerezni? Vagy ehhez is jó lenne 2-3 sorbakötött hűtőgép kompresszor???


pén. ápr. 20, 2007 12:57
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 283
Tartózkodási hely: Baranya, változó fellelhetőséggel.
Hozzászólás 
Airbrush-hoz, sima festegetéshez hülye vagyok, de a légkulcs kívánja a 8 légkört..

hmli


pén. ápr. 20, 2007 12:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 21:00
Hozzászólások: 139
Tartózkodási hely: xxx
Hozzászólás 
Csak akkor fogj ilyen kompresszor épitéséhez ha van kézügyességed és érzéked a gázszereléshez.Na jo az utóbbi elhanyagolható, de 2-3bar nyomasnál a szigetelések jok kell legyenek kulonben sziszegni fog az egész!A ZIL nagyon jo választás, erős a süritése, nekünk volt ilyen hutőnk, gyerekkoromban még féltem is töle mert süritett rendesen!Motrot azonban nem igenyel, mert a compresszor es a motor egyben van!Lealabbis ugy dereng.En ugy epitetten , hogy a pompat gazpalackra kotottem, a nyomasszabalyozo egy megbutykolt bp-gazos szabalyozo volt! de lehet nelkule is epiteni ha nem nyomod tul a palackot!en is kisebb targyakat festek vele, nem autot, ugyhogy feleslegenek tartottam ra az reles kapcsolot, a palackba 2baron sokaig tart a levego es a nyomas is optimalis persze a pisztolyon van allitva a szoras!kis dolgokhoz ajanlom a makettfesto pisztolyt!A tobbi beszerezheto a praktikerbol!Ajanlatos egy feszméro, en erre terveztem a kikapcsolo modult, de eddig csak lapon van meg!
Jo epitkezest, ha seitse kell irj!


pén. ápr. 20, 2007 9:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Továbbá, a "mágneskapcsoló" kifejezés mit takar? A lentebb említett
> weblapon olvastam, h. ez kapcsolja a motort - ez vmi relé?

Igen, jo nagy erosaramu rele.
Ma mar van elektronikus kivitelben is,
azt szilardtest kapcsolonak hivjak:

http://www.schrack.hu/termekeink-es-meg ... csolok/hu/

Ezt a lapot mindenkeppen nezd meg.
Nagy arc, ha egyszer talalkozom vele
biztosan jo nalam egy sorre :)

http://www.tar.hu/norbimagan/elektronik ... pressz.htm


pén. ápr. 20, 2007 7:47
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás Kompresszor-építés
Sziasztok!

Szeretnék építeni házilag egy sűrítettlevegős kompresszort, ehhez kérnék Tőletek gyakorlati tanácsokat - biztosan épített már valaki közületek! ;)

Tudom, h. ez a szerkezet nem kifejezetten elektrós téma, de talán több okból is kapcsolódhat ide: Én pl. elsősorban műszerdobozokat szeretnék festeni vele - ill. a szokásos autószerelős, légkulcsos dolgok (tehát nagy kell). Villanymotor hajtja, ezt vezérelni kell, továbbá csupa barkácsolós Kolléga van itt jelen... - nos, ezért merészeltem ezt a topikot itt mégis elindítani. :)

Tisztában vagyok azzal is, h. bármelyik barkácsáruházban lehetne ilyet vásárolni, viszonylag olcsón - de számomra az építés öröme talán még a használatától is fontosabb momentum!

Van egy ZIL tgk.-ból való légkompresszorom, ez alá gondoltam szerezni egy féklevegő tartályt, ill. egy 1-1,5 kW-os motort, hajtásnak.

A kérdéseim:

Milyen fordulaton szokás egy ilyen kompresszort meghajtani, reális-e az általam említett motorteljesítmény, ill. hogy biztonsági szelepet, ill. nyomásszabályozót miből lehetne bontani olcsón, ill. hol lehet beszerezni. Továbbá, a "mágneskapcsoló" kifejezés mit takar? A lentebb említett weblapon olvastam, h. ez kapcsolja a motort - ez vmi relé?

Ha ez működne, arra gondoltam, h. ki lehetne egészíteni egy elektronikus nyomásérzékelővel, ill. 7-szegmenses kijelzőkkel - tudjátok, gombnyomással belőni a szükséges nyomásértéket, mint egy digit. forrasztóállomásnál a hőfokot... 8)

Most még az "anyaggyűjtés" fázisában vagyok, ezt az egy oldalt találtam a témában:
http://www.tar.hu/helicol/kompresszor.htm

Elvileg ez az infó elég lenne ahhoz, h. megépítsen az ember egy ilyet - de érdekelne több vélemény - pl. mikre érdemes vigyázni/figyelni... Pl. ilyen "klímás nyomáskapcsolót" meg visszacsapó-szelepet hol lehet szerezni, és drága-mulatság-e?

Minden ötlet, fénykép érdekel ezzel kapcsolatban!

Üdv: fk


csüt. ápr. 19, 2007 23:32
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 148 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség