Terminál Fórum
https://forum.technokrata.hu/forum/

Kompresszor-építés
https://forum.technokrata.hu/forum/viewtopic.php?f=5&t=33993
Oldal: 1 / 3

Szerző:  kissgy [ pén. júl. 19, 2013 12:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kompresszor-építés

Ha minőségi kompresszorra van szükségetek, ajánlom figyelmetekbe:
Lincos - autószerviz berendezések és szerszámok

Szerző:  mlaszlo90 [ vas. márc. 18, 2012 19:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kompresszor-építés

Szerintetek milyikkel járnák jobban a 2 hengeres ikarus kompresszorral, vagy a 2 hengeres kamazéval? :roll: :?:

Szerző:  hangfeny [ vas. dec. 18, 2011 21:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kompresszor-építés

Sziasztok régóta szerettem volna egy kompresszort a mühelyembe nem árt ha van levegö! Sikerült a napokban összerakni egyet. Igaz (több szerencsém van mint eszem) nagypapám szokta mondani akitől tanácsokat kérek ha elakadok netán. Első lépes volt hogy találtam egy komplett régi német villanymotort és kompreszort ékszíjtárcsákkal ékszíjjal védőburkolattal sok értéket kivisznek a méhtelepre a BUTA emberek! Hála istennek semmi baja sem volt csak le kellet pucolni.
1. villanymotor+kompresszor 380v kicsit nehézkes volt elínditani 220v de sikerült MIHA relével és kondikkal 7000e fizettem érte.
2. tartály 60l autógáz tartály ez is méhtelepes 3000e volt!
3. biztonsági sz. visszacsapó sz. nyomáskapcsoló 10500e volt boltban vásároltam!
4. csö a tartály és a kompresszor közé 3000e hidraulika csövet csináltattam 160bar 190c bír!
5. villanymotor elindításához 220v-ról 2db kondi+relé 5000e boltban + doboz neki 700ft.
+ pár darab közcsavar és vízes idomok 2000e max
ezen kívül van egy SMC levegöélökészitö egység, festo nyomás csökkentö MAHLE mérö óra
szintén méhböl! köszönöm azoknak a barmoknak akik kidobálták!:)
Szóval nem éppen olcsóra jött ki igy sem de ha az ember dolgozni szeretne minöségi szerszámmal akkor a zsebébe kell nyúlnia. Meg lehet oldani olcsóban is a dolgot de az lehet hogy a minöség rovására fog menni. Illetve én jobban megbízok azokban a gépekben amit én építettem! Ha valaki szeretne építeni akkor szedje össze hozzá elöbb a cuccokat és informálodjon utána a dolgoknak sok sikert és kitartást!!!!!

Szerző:  Freestyle [ kedd jún. 02, 2009 20:08 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv az uraknak!

Én is kompresszor építésbe fogok hamarosan. Végül is amivel nem vygok tisztában, hogy hogyan lehet kiszámolni, hogy mekkora teljesítményű motor kellene a meghajtáshoz.
Tehát, van 1 db 2 hengeres kompresszorom, ami 300ccm. Ezt szeretném 700-as fordulatszámmal meghajtani.

Abban bízom, hogy van itt valaki, aki ki tud segíteni.

Szerző:  kispedro [ vas. feb. 01, 2009 23:32 ]
Hozzászólás témája: 

Nna szóval akkor. :D Mivel, hogy autóba kellene ez a cucc... :D
Arra gondoltam, mi lenne ha tűzoltópalackot betenném a csomagtartóba, belőle csövön keresztül előrevezetném a motortérbe a kürtöket (van rajtuk elektromos szelep). A palackra tetetnék egy sima autószelepet és benzinkúton mindig fellehetne tölteni.
Ezt neten találtam: 10 l tűzoltópalack (ez már elég nagy) 8 baron = 70 liter levegő
Nem tudom mennyit fogyaszthatnak ezek a kürtök, de nem is nyomnám orrba szájba. Néha egyszer egyszer megpöccintve a kis nyomógombot bővel elég lenne. :lol:
Valami ilyesmiről lenne szó: http://shop.unas.hu/shop_art.php?shop_i ... t=607490,2
Bár ezeken nem igazán van szelep, de amit vaterán kinéztem azon igen. Csak az a baj, hogy nem írnak róluk semmi adatot. :?

Szerző:  Vendég [ vas. feb. 01, 2009 23:16 ]
Hozzászólás témája: 

kispedro írta:
Szóval akkor egy tartályt 8-10 bárig fellehetne szerinted vele tölteni?

Nem. :)
Annyi ideig teljesen biztos, hogy nem bírná! Főleg hűtés és rendes kenés nélkül.

Szerző:  kispedro [ vas. feb. 01, 2009 23:15 ]
Hozzászólás témája: 

Szóval akkor egy tartályt 8-10 bárig fellehetne szerinted vele tölteni?
Nem kamionhoz kell, csak kamion kürthöz. Viszont ott nincs levegeő, csak 12V.
Gondolom így már nem nehéz kitalálni. :lol:
Kedvet kaptam a kompresszor építéshez, csak tényleg kellene hozzá találnom valami olcsó, de jó pumpát. Palackot még csak csak szerzek. Kicsit átolvasgatom a topicot, aztán ki tudja.
Tényleg, ezek a tűzoltópalackok mennyit bírhatnak?

Szerző:  Vendég [ vas. feb. 01, 2009 22:52 ]
Hozzászólás témája: 

kispedro írta:
Most hogy mondod, a bauhausba van hajós részleg. Viszont ott tényleg minden drága. Lehet egyszerűbb lenne építeni, csak nem merek belefogni. Igazából kiürült tűzoltópalack, meg valami komolyabb autópumpára gondoltam. De ezek a teszkós gagyik nem tudom hány bárig nyomhatnak. Szerintetek?
Csak az a baj, hogy ez nem ilyen egyszerű. Kell nyomáskapcsoló, meg visszacsapószelep, meg anyámtyúkja.
Félek, hogy ebből sem lesz semmi. :?

http://stipistop.com/vonatkurt-kocsira/
Kiváncsi lennék, hol kapni ilyet 160 dollárért.

Én egyszer kipróbáltam, hogy meddig megy fel egy ilyen "kompresszor", 16bar volt ráírva, addig felment, de feljebb nem mertem, mert már a pirosba ment, de hosszútávon biztos nem megy fel addig.
Kamionon kell kamionkürthöz? A kamionon nincs kompresszor?

Szerző:  kispedro [ vas. feb. 01, 2009 22:40 ]
Hozzászólás témája: 

Most hogy mondod, a bauhausba van hajós részleg. Viszont ott tényleg minden drága. Lehet egyszerűbb lenne építeni, csak nem merek belefogni. Igazából kiürült tűzoltópalack, meg valami komolyabb autópumpára gondoltam. De ezek a teszkós gagyik nem tudom hány bárig nyomhatnak. Szerintetek?
Csak az a baj, hogy ez nem ilyen egyszerű. Kell nyomáskapcsoló, meg visszacsapószelep, meg anyámtyúkja.
Félek, hogy ebből sem lesz semmi. :?

http://stipistop.com/vonatkurt-kocsira/
Kiváncsi lennék, hol kapni ilyet 160 dollárért.

Szerző:  Laci_L [ vas. feb. 01, 2009 18:07 ]
Hozzászólás témája: 

kispedro írta:
... "magyarországon" ...

És? Vitorlás, yacht boltban biztos, hogy tudsz venni, vagy megrendelni. Van olyan nálunk is néhány.
Azt hittem az ára lesz a probléma. De hát te tudod. :D

Szerző:  kispedro [ vas. feb. 01, 2009 17:51 ]
Hozzászólás témája: 

Bocsánat, rosszul fejeztem ki magam.
Lemaradt az előző hozzászólásomból a "magyarországon" kifejezés.

Szerző:  Laci_L [ vas. feb. 01, 2009 17:49 ]
Hozzászólás témája: 

kispedro írta:
... Valahogy nem igazán találtam ...

Google > 419000 találat
http://www.google.hu/search?hl=hu&q=air+compressor+12V&btnG=Google+keres%C3%A9s&meta=&aq=f&oq=

például:
http://cas-yachts.com/store/air_compressor_12v/

kb 1000USD. :D

Szerző:  kispedro [ vas. feb. 01, 2009 17:29 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv!
Valaki találkozott már 12V-os tartályos kompresszorral? Valahogy nem igazán találtam, pedig jó ideje böngészem már a netet. Csak a kis gagyi teszkós kompresszorok vannak, de azoknak sincs puffertartályuk. Kamionkürthöz kellene.

Szerző:  Unnamed [ kedd szept. 16, 2008 20:12 ]
Hozzászólás témája: 

Nem hinném, hogy ez üzembe lenne helyezve hosszútávon, csak teszt jelleggel löktem rá a gépre. Ezek a régebbi AMD-k igencsak forrósodnak, és ugye kicsi a mag felület. A hőmérő szenzor a proci alatt van, így aztán nagy hülyeségeket tud mérni. Terhelés alatt néhány fokra menne fel szerintem normál esetben. Kb. 200W hűtőteljesítmény vs. 40-50W disszipáció. Legutóbb mikor járattam vagy fél órát, a kompresszor hőkioldója leoldott, mert vagy 90 fokoos volt a kompresszor. Most vagy kevés a gáz, és nem tudja jól hűteni a kompresszort, vagy rossz a párologtató, mert hengeres, a kapilláris az aljáig le van tolva, de a szívócsonk viszont a tetején van, így folyadékot abszolút nem tud felszívni. A hőcserélő is jól van hűtve.

Szerző:  Iranytu [ kedd szept. 16, 2008 8:02 ]
Hozzászólás témája: 

Béláim az Úrban!
:shock: egyik program sem hitte el, hogy van ilyen... :lol:
valahogyan törekedni kellenee arra, hogy csak a proci magja lássa a hideget! Nyűgyös, mert a felfekvő felület pici... Többi részt meg hőszigetelni, a külső részt fűteni El kell érned, hogy a harmatpont a nem nedvszívó/zárt pórusú hőszigetelésben legyen. így tudod csak elkerülni a kondenzvizet. Meg a hűtés teljesízményszabályzásával, bár az khmm, nevezzük úgy, hogy nehéz. Kíváncsi lennék, hogy az a proci ami alapban ~50°C körüli külső hőmérséklettel bír(mag ~70-90°C), annak a magja
-10°C külső hőmérsékletnél hol tart.

Szerintem a járható út a hűtésnél az, hogy egy vastag talpú vörösréz tappancsot rátenni a procira, amiben fagyállóval kevert deszt.víz van. Fagyálló nem csak a fagyás ellen kell, hanem azért, hogy a bacik, algák ne tapadjanak a falra. hülyeségnek tűnik, mert desztvízben ugye... ...de a műanyagok átengedik a levegőt, meg egy csomó minden oldódik ki belőlük. No 1 szó, mint 100, hűtött vizes rendszer tűnik nekem a királyi útnak. Természetesen kibicnek semmi sem drága. Én eddig csak passzív hűtéssel játszottam, és az pont elég volt. A hűtőbordák, és a ventillátorok alulmértetezettek. Ventillátorban a nagy, és lassú a jó! Nem kell túlzihálni a problémát, józan elrendezéssel (légterelés) "sokat" lehet dobni Én nem húzom ki a gépeket, hanem utáom a zajt, és üzembiztosségra törekedek. Ja, és nem játszom. :? Márpedig széélsőségesen az gyepálja a gépet. Word, Exlporer nem procigyilkos :lol:

Szerző:  Unnamed [ csüt. szept. 11, 2008 19:06 ]
Hozzászólás témája: 

Ráraktam egy AMD duron procira. Jó móka, bár egyetlen egy program nem volt képes a hőmérsékletet nyomon követni. Az everest 1 fokig bírta, aztán eltűnt a proci hőmérsékletet jelző rész (???). Néhány kép:
http://kalazif3.googlepages.com/kompiPC.jpg/kompiPC-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/lefagycpu.jpg/lefagycpu-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/1fok.jpg/1fok-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/ezmi4.jpg/ezmi4-full;init:.jpg
Az alaplapot nem fűtöttem, mert nem volt mivel :D Persze utána tocsogott a vízben az egész. De ronggyal letörölve nem okoz problémát.

Szerző:  Unnamed [ kedd szept. 09, 2008 11:45 ]
Hozzászólás témája: 

A szűrő az szilikagél patron, a párát meg a réz oxidot szűri ki. Még egy dolog okoz problémát, általában miután lefagyott a párologtató, a gázáramlás (hallásra) leáll. Lehet, hogy az összes gáz folyadékként van a párologtatóban, és akkor elvileg csak egy hőterhelés kéne neki. Vagy más oka lehet ennek? A kompresszor megy akkor is, de a párologtatóban nem hallani, ahogy áramlik a gáz. Lehet hogy a kompresszor már haldoklik, mert néha nem akar indulni elsőre.

Szerző:  Iranytu [ kedd szept. 09, 2008 7:59 ]
Hozzászólás témája: 

Béláim az Úrban!
Nem a fenét nem izgalmas!
Fagyaszt ez mint állat!
Szemre -10 - -15°C. Valami tapintóhőmérőt nekinyomhatnál!
Réztalpat polírozd fel mielőtt procihűtőnek használod!
Kell még egy procira jól illesztkedő hőszigetelés, szerencsére csak felülre :wink: . Pereme lederesedne, és a kondenzvíz lassítaná a rendszert :twisted: Ha el akarod kerülni, akkor víz+ fagyállófolyadékot iktass közbe, Keverni kell, de a víz nagy fajhője kárpótol!
Neten van egy csomó kép ilyenekről.
Szűrő az vízadbszorbens lenne?

Szerző:  snapscan [ hétf. szept. 08, 2008 20:18 ]
Hozzászólás témája: 

Frankó!

Szerző:  Unnamed [ hétf. szept. 08, 2008 19:08 ]
Hozzászólás témája: 

Videó. Nem túl izgalmas, csak a párologtatót videóztam.
http://www.youtube.com/watch?v=6q-bhGcrcrk

Szerző:  Unnamed [ pén. szept. 05, 2008 21:12 ]
Hozzászólás témája: 

Nah, végre megy ez is :) Mondjuk a hőcserélő jobban melegszik, mint kéne, de majd a gáz mennyiségén is változtatni kell + venti stb. Néhány kép:
Párologtató alja:
http://kalazif3.googlepages.com/9h.jpg/9h-full;init:.jpg
Szívó oldal a kompresszor mellett:
http://kalazif3.googlepages.com/10h.jpg/10h-full;init:.jpg
Kész rendszer (még persze fel kell csavarozni, mert minden mozog össze vissza):
http://kalazif3.googlepages.com/11h.jpg/11h-full;init:.jpg
Egyéb kellékek (hőszigetelő, 0,7-es kapilláris, 20g-os szűrőpatron):
http://kalazif3.googlepages.com/hszigetel.jpg/hszigetel-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/kapillris.jpg/kapillris-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/szr20g.jpg/szr20g-full;init:.jpg
Szépen fagyaszt :)

Szerző:  Unnamed [ vas. aug. 31, 2008 21:39 ]
Hozzászólás témája: 

Egyelőre csak teszt. Lehet hogy procira is rárakom, mert hát ha már van... Normál felépítésű a topológia. Még kell egy szűrőpatron bele. Holnap talán sikerül összeépíteni.

Szerző:  Tom12 [ vas. aug. 31, 2008 17:16 ]
Hozzászólás témája: 

Tom12 írta:
Iranytu!
Ha már működik, mutathatnál még róla aktfotókat :D


Hát hogyne érdekelne.

Unnamed!
Kissé zavarosak a képek (műveletlenségem okán nem látom át a topológiát) Procihűtőnek kissé morbid, mi lesz belőle?
Propán helyett esetleg Bután (izobután=R600a) kezesebb gáz, gázöngyujtótöltőben fellelhető. Az ilyen (Butános) "apró" teljesítményű hőszivattyú építése szintén szerepel középtávú terveim között.

Szerző:  Iranytu [ vas. aug. 31, 2008 16:28 ]
Hozzászólás témája: 

Béláim az Úrban!
Az enyém a nyáron elkészült!
12 bar. Ez a szifontartály arra jó csak, hogy kifújni tudjak egy számítógépet! De arra nagyon! Főpróba->döglött monitort bontottam, és előtte ganajoztam egyet. Korrekt. Csendes, 3 perc alatt nyomja fel a tartályt, néha várni kell rá. Ha valakinek nagyobb kell, akkor acél turistagázpalack (22bar) , vagy poroltó tartály kell.
Ha lemegy az évkezdés körüli agybaj, akkor a honlapomat rendberakom, és kiteszek egy vagon képet. Türelem! (Mármint, ha érdekel egyáltalán valakit :roll: )

Szerző:  Unnamed [ vas. aug. 31, 2008 9:55 ]
Hozzászólás témája: 

Jah, a linkeknél nem írtam át az egyik számot. Mostmár jó.

Szerző:  Attila86 [ szomb. aug. 30, 2008 22:51 ]
Hozzászólás témája: 

A képek nagy része nem töltődik be.

Szerző:  Unnamed [ szomb. aug. 30, 2008 16:14 ]
Hozzászólás témája: 

Csináltunk egy kis próba kompresszoros hűtést, sajnos a legvégén a kapilláris eltömődött valahol, így a kompresszor el sem indult propánnal. Ezt majd újraépítem, és aztán újra, hátha.. néhány kép:
http://kalazif3.googlepages.com/1h.jpg/1h-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/2h.jpg/2h-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/3h.jpg/3h-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/4h.jpg/4h-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/5h.jpg/5h-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/6h.jpg/6h-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/7h.jpg/7h-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/8h.jpg/8h-full;init:.jpg

Szerző:  Unnamed [ vas. aug. 17, 2008 19:54 ]
Hozzászólás témája: 

Ma ismét szétkaptam egy nagyobb klímakompresszort. Mitsubishi 3 fázisú, kb 12-15kW hűtőteljesítményre képes dugattyús darab. Kicsit fura volt, hogy 600 ohmot meg 1kohmot mértem a tekercseken. Régebben felraktam ide 'sárhűtéses' kompit, ez viszont 'szénhűtéses' volt :D Szénné volt égve benne a motor felső része teljesen. Ilyet még nem láttam.
http://kalazif3.googlepages.com/komp1.jpg/komp1-full;init:.jpg
2 dugattyú van benne, a szelepek szerencsére nem töröttek. Van egy ugyan ilyen másik kompresszor is, az elvileg működik, de a hangja alapján félő, hogy eltört benne egy szelep. Na majd a kettőből egyet csinálok 8)
Maga a kompresszor:http://kalazif3.googlepages.com/komp2.jpg/komp2-full;init:.jpg
Már van egy jópár kompresszor, akinek szüksége van valamilyenre (nekem mondjuk csak klíma és hűtőgép kompresszorjaim vannak) az szóljon, hátha akad. Az összeset nem akarom eladni. Kell néhány rotációs elővákumozásra olajdiffúzióshoz, illetve kell néhány kaszkádhűtéshez.
Kép róluk : http://kalazif3.googlepages.com/kompik.jpg/kompik-full;init:.jpg
Még van 2 nagy, de azok klímában vannak, nem akarom szétbarmolni őket.
A daikin klímához meg szükségem volna valakire aki nagyon otthon van ilyen klímajavításban, mert nem akarom azt sem szétdarabolni, csakhogy rájöjjek, hogy most miért nem nyomja a levegőt. Túl drága az hozzá.

Szerző:  Iranytu [ hétf. jún. 23, 2008 7:57 ]
Hozzászólás témája: 

Béláim az Úrban!
Hornyolás->Jogos, csak lemaradt... :oops: Mostmár így marad. drótolás után a két drótszálat a fejen is át kell hurkolni, és nincsen gond. randa, de azt legalább nagyon. Nem sikerül a hét végén a garázsig eljutnom, így függőben van hagyva játszma.

Szerző:  Tom12 [ csüt. jún. 19, 2008 21:12 ]
Hozzászólás témája: 

Iranytu!
Ügyes megoldás!
A krómozott osztócsövecskékről nem fog lecsúszni a tömlő? Egy kis hornyolás és némi drótbandázs megnyugtatóbb kontaktust teremtett volna.
Én is készülök csinálni házikomprit, nekem újrahasznosított poroltó fogja játszani a légtartály szerepét (már megvan, de még nem szedtem szét :twisted: ). A tiéd azért aranyosabb, dizájnosabb... készebb :D .
Ha már működik, mutathatnál még róla aktfotókat :D
Gratula!

Szerző:  Iranytu [ csüt. jún. 19, 2008 13:02 ]
Hozzászólás témája: 

Béláim az Úrban!
Na kezdem látni a fényt az alagút végén... ...de miért dudál!?!
Vasárnap jó lenne összerakni.
először nézzük, hogy beillaszti-e a képet: :oops:
Kép
igen jól látjátok: a tartály gömb alakú alu szifontartály.
nyakába belülre kapott egy M20x1,5 menetet. Ez kb 15 mm mélységben lett belefúrva, hogy a nyakat ne vékonyítsam el. Majd arra vigyázzatok, hogy puha alumíniumot kenni kell menetfúráskor, mert ellenkező esetben tépett lesz a felület.A cső egyszerű horganyzott vízcső. A becsatlakozó csövek valami krómozott távtartó. Szerencsétlenségére 6mm külső átmérőjű, így M6 menetet kapott (így derült ki, hogy van egy olyan menetfúró,ami M5, csak M6 jelzés van rajta :twisted: )
Kép
Itt az látható, hogy Édesapám jól hegeszt, és esztergályoz. :P
Én pedig jól bálok az epoxyval... :twisted:
Metrikus menet ugyanis kötőmenet, és nem tömítőmenet (ellentétben a csőmenettel, és Witworth menettel.) Ragasztás előtt kopott fogkefe+mosogatószer->zsírtalanítás, majt a tűzhely felett "ki lehet égetni"-->vízmentesítés
Kép
ez meg mutatja, milyen lusta voltam elforgatni a képet.
Tartály úgy lesz lefogatva, hogy 120°-ra szétosztva 2 nagyobbacska sűlyesztett fejű facsavar+ 2 hajlított lapovas lecsavarozva. szemre 12 bar-t röhögve kibír :idea: 20bart, már számolnám, de elég kicsi, és csak a nyak a nyűgös. :idea:

jelszavaink valának: "zéródesign, és ipari forradalom!"

Szerző:  perlaci [ szer. jún. 18, 2008 8:38 ]
Hozzászólás témája:  pórfújó

Üdv
Én is most kezdek bele hasonlóba. Mint műszerész sokszor kell portalanítani a javítandó eszközöket és elég drága a sűrített levegős palack. Jó lenne látni olvasni a művedről, hogy tanulhassunk belőle. "Okos ember más kárán" Persze csak ha véletlenül hibáznál! :wink:

Szerző:  Unnamed [ kedd jún. 17, 2008 9:51 ]
Hozzászólás témája: 

Lökj fel képeket :)

Szerző:  Iranytu [ kedd jún. 17, 2008 9:19 ]
Hozzászólás témája: 

Béláim az Úrban!
Kezd alakulni egy hűtőgép kompresszor projektem. Már csak össze kellene rakni, minden alkartész megvan. Érdekel valakit a kialakítása?
Nagyon kellett már a műhelybe egy porfújó. első lépésben 12 bar-t szeretnék, de tuti, hogy a kompresszor többet tud. Tartály elviseli, de a nyomáskapcsolót nem tudom ki tudom-e terjeszteni addig. :twisted:

Szerző:  sse [ hétf. jún. 16, 2008 20:20 ]
Hozzászólás témája: 

Unnamed írta:
A hűtőkompresszorok elmennek 20barig is, de ez nemcsak a teljesítménytől függ. Sőt, sokszor a nagyobb teljesítményhez csak nagyobb légszállítás társul, nagyobb nyomást nem tudnak csinálni, mint a kisebbek.



a 250W motoron volt a lényeg :-)

Szerző:  Unnamed [ hétf. jún. 16, 2008 17:40 ]
Hozzászólás témája: 

A hűtőkompresszorok elmennek 20barig is, de ez nemcsak a teljesítménytől függ. Sőt, sokszor a nagyobb teljesítményhez csak nagyobb légszállítás társul, nagyobb nyomást nem tudnak csinálni, mint a kisebbek.

Szerző:  sse [ hétf. jún. 16, 2008 14:35 ]
Hozzászólás témája: 

Visszatérve a kompresszor épitésre:

ma kiváncsiságbol kiprobáltam egy 2 hengeres hütökompresszort egy hajdu energomat motorjával ami 250W és 2600rpm, 1:5 ékszijtárcsa áttétellel.
Igy kb 500 rpm-el forgott a kompresszor(1000rpm a maximuma). Meglepö volt számomra mert simán birta a motor. Felfujtam vele egy 11 literes palackot 12 bárra. 12 bárnál leállitottam, aztán ujra beinditottam és fel birt pörögni!


Ezt csak azért irtam le mert én meg voltam gyözödve, hogy legalább 2.5-3kW motor kell majd de szerintem 1,5kW simán elég lesz. Ugy gondolom, hogy igy el lehet érni a bolti 60-70 eFt-os kompresszorok teljesitményét viszont kis tulzással örökéletü lesz. Az ipari hütökompresszorok évtizedeket müködnek hiba nélkül.

Szerző:  Unnamed [ szer. jún. 11, 2008 20:27 ]
Hozzászólás témája: 

Hát, ezeket most árulom, mert nekem nincs rájük szükségem. A daikint még nem raktam fel, mivel nem tudom működik-e :D
A 6,8-as LG ért 40-et, a stiebelt elvileg szétdarabolom, valakinek a hőcserélő kell, van akinek a kompresszor, a fujitsu 7,1-esért szintén 40 -et kérek kb, a kis 2,6-os LG-ért meg 20. A daikinért, ha megy akkor 60-70-et, de ebben az állapotban legfeljebb csak 30-at érhet..
Szóval én osztogatom :)

Szerző:  sse [ szer. jún. 11, 2008 17:25 ]
Hozzászólás témája: 

Unnamed írta:
A stiebel eltron is megy, megnéztem. Itt még intenzívebb a füst, de csak kikapcsoláskor, a szívóoldalon, szinte beterít mindent a füst, minden kikapcsolás alkalmával.
A daikinnal nem tudok mit kezdeni. Beindul a kompresszor, 1 szelep elvileg nyitva van, és van egy vágott lyuk is az egyik csövön, de levegő nem jön belőle. Lehet, hogy többet kell vele várni?



Szerintem nincs nyitva valami... Azért arra figyelj, hogy ha már nem szorakozol vele akkor legyenek lezárva a szelepek, ne oxidálodjon belül meg ne vegyen fel vizet az olaj.

Egyébként érdekelne hol osztogatnak ilyesmi cuccokat? :D


Kiprobáltam a 3kW kompresszort 1 fázisrol dehát reménytelen. 20A kismegszakito van a bejövö fázison de a ház 2 részre van osztva 10 és 15 amperre, szoval ennek esélye sincs.

Szerző:  Unnamed [ szer. jún. 11, 2008 15:32 ]
Hozzászólás témája: 

A stiebel eltron is megy, megnéztem. Itt még intenzívebb a füst, de csak kikapcsoláskor, a szívóoldalon, szinte beterít mindent a füst, minden kikapcsolás alkalmával.
A daikinnal nem tudok mit kezdeni. Beindul a kompresszor, 1 szelep elvileg nyitva van, és van egy vágott lyuk is az egyik csövön, de levegő nem jön belőle. Lehet, hogy többet kell vele várni?

Szerző:  sse [ kedd jún. 10, 2008 21:09 ]
Hozzászólás témája: 

Unnamed írta:
A kondi értéke valóban motorfüggő lehet, de az elv működik, szóval nagy probléma nem lehet belőle.
Kaptam még 2 klímát. Egy 7,1kW-os Fujitsu meg egy Stieber electric asszem 5kW körüli (hűtő telj.). A Stiebelre jól kiemelve rá van írva, hogy rotációs kompresszor. Maga a kompi is elég kicsi és más, mint a többiben, de ezek szerint nem minden klímakompresszor rotációs?



Spirál kompresszor szokott lenni általában.
A rotáciosban lapátok vannak??

ilyen:
http://www.wipo.int/pctdb/images/PCT-IM ... x.g4-b.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_compressor

Szerző:  Unnamed [ kedd jún. 10, 2008 20:29 ]
Hozzászólás témája: 

A kondi értéke valóban motorfüggő lehet, de az elv működik, szóval nagy probléma nem lehet belőle.
Kaptam még 2 klímát. Egy 7,1kW-os Fujitsu meg egy Stieber electric asszem 5kW körüli (hűtő telj.). A Stiebelre jól kiemelve rá van írva, hogy rotációs kompresszor. Maga a kompi is elég kicsi és más, mint a többiben, de ezek szerint nem minden klímakompresszor rotációs?

Szerző:  sse [ kedd jún. 10, 2008 19:02 ]
Hozzászólás témája: 

Unnamed írta:
1 fázisról problémás, szerintem legalább 200uF-os kondi kéne akkor hozzá. Ma én is egy nagyon hasolnó kompresszort akarok letesztelni, egy daikin 3,1kW-os 3 fázisú klímakompresszort. Majd beszámolok az eredményekről :D

Közben HE-n pont megtaláltam proli hozzászólását, amiben épp a 3 fázisosításról van szó :) http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_170377.html?highlight=1#170377




Ma voltam venni üzemi kondenzátort egy olyan cégnél akik már vagy 20 éve motorokkal foglalkoznak. Amikor mondtam a tulajnak, hogy úgy tudom, hogy kW-nként 70uF egyből azt mondta, hogy ez hülyeség. Szerinte ez minden motornál más és azt is mondta, hogy a 3kW motoromhoz kb 40 uF-t próbáljak üzeminek és 160 uF-t inditonak. Hát nem tudom, mindenesetre vettem vagy 200 uF-t több darabban, majd próbálgatom. Pedig nekem úgy tünt, hogy ért hozzá eléggé.
Szerintetek?

Szerző:  Unnamed [ szomb. jún. 07, 2008 11:30 ]
Hozzászólás témája: 

Lehet, hogy csak olaj füst volt, egy kisebb LG-ből is jött először. Hát normálisen nem lesz könnyű bekötni, mert egy halom relé kapcsolgatja őket, és igazából kapcsolás szempontjából tökugyanez lenne a végeredmény, hogy a 3 fázis a kompresszorra kerül. Van még a kompresszorból néhány kivezetés, de azok a klixonok. Vágtunk egy kis lyukat vasfűrésszel az egyik csövön, de nem változott sok mindent a dolog.

Szerző:  sse [ szomb. jún. 07, 2008 7:59 ]
Hozzászólás témája: 

Unnamed írta:
Nah, beszámoló. Az egész daikin cucc 97 kg, valahol már leírtam az adatait, de ide is beírom.
Daikin: MY90CJ7W1
3 fázisú 3,1kW kompresszor, R22 4,84kg
3,3MPa
5 beltéri egységet lehet hozzá csatlakoztatni, sajnos a vezérlőpanel hiányzik belőle, így elég nagy összevisszaság van benne, egy halom relét ki kellett iktatni. Aztán csak natúrba 3 fázist rá lett rakva a kompresszorra, és be is indult elsőre, de elég furán viselkedik, fehér füst jön belőle, és légnyomás az alig van. Képek :
Kép
http://kalazif3.googlepages.com/daikin1.jpg/daikin1-full;init:.jpg
Kép
http://kalazif3.googlepages.com/daikin2.jpg/daikin2-full;init:.jpg
És itt a videón látni, és hallani a dolgot: http://kalazif3.googlepages.com/daikin.wmv
A fehér füst nem tudom mi lehet. Mindenesetre a mágnesszelepeket nem nagyon tudtuk vezérelni, 12V-osak, de 5 kivezetésük van, azokra bekötve a 12V-ot semmit sem csinált, csak nagyon halk kattogásokat, de a szelepeket szerintem nem kapcsolta, de lehet eleve nyitva vannak, ezért is tudott füst jönni a beltérikhez menő csonkokból. Igazából el akarom adni ezeket, van még egy LG 6,8kW-os, 1fázisú, azt sikerült 'megjavítani' igazából csak a motorindító 45uF-os kondit cseréltem, és mostmár megy jól :) Erről is van videó (kondicsere előtt, és után) : http://kalazif3.googlepages.com/kl1.wmv
Itt lenne a 3 dög: http://kalazif3.googlepages.com/3komp.jpg/3komp-full;init:.jpg
LG kép fentről : http://kalazif3.googlepages.com/klbekot1.jpg/klbekot1-full;init:.jpg





Szerintem alapbol zárva vannak a szelepek de ez nem biztos.
Ebbe 1 kompresszor van? Nem azért van 5 kivezetés a mágnes szelepeken mert változtathato a keresztmetszete?
Probáld ki hogy ne simán a kompresszorra kösd hanem simán kösd be ahogy kell, a beltérik ugyis egy relét kapcsolnak a kültériben, na az a relé huzzon be aztán be is fog indulni szerintem normálisan.


Az ami kijött belőle milyen szagu volt? Nem lehet hogy csak olaj "füst" volt?

Szerző:  Unnamed [ pén. jún. 06, 2008 20:33 ]
Hozzászólás témája: 

Nah, beszámoló. Az egész daikin cucc 97 kg, valahol már leírtam az adatait, de ide is beírom.
Daikin: MY90CJ7W1
3 fázisú 3,1kW kompresszor, R22 4,84kg
3,3MPa
5 beltéri egységet lehet hozzá csatlakoztatni, sajnos a vezérlőpanel hiányzik belőle, így elég nagy összevisszaság van benne, egy halom relét ki kellett iktatni. Aztán csak natúrba 3 fázist rá lett rakva a kompresszorra, és be is indult elsőre, de elég furán viselkedik, fehér füst jön belőle, és légnyomás az alig van. Képek :
Kép
http://kalazif3.googlepages.com/daikin1.jpg/daikin1-full;init:.jpg
Kép
http://kalazif3.googlepages.com/daikin2.jpg/daikin2-full;init:.jpg
És itt a videón látni, és hallani a dolgot: http://kalazif3.googlepages.com/daikin.wmv
A fehér füst nem tudom mi lehet. Mindenesetre a mágnesszelepeket nem nagyon tudtuk vezérelni, 12V-osak, de 5 kivezetésük van, azokra bekötve a 12V-ot semmit sem csinált, csak nagyon halk kattogásokat, de a szelepeket szerintem nem kapcsolta, de lehet eleve nyitva vannak, ezért is tudott füst jönni a beltérikhez menő csonkokból. Igazából el akarom adni ezeket, van még egy LG 6,8kW-os, 1fázisú, azt sikerült 'megjavítani' igazából csak a motorindító 45uF-os kondit cseréltem, és mostmár megy jól :) Erről is van videó (kondicsere előtt, és után) : http://kalazif3.googlepages.com/kl1.wmv
Itt lenne a 3 dög: http://kalazif3.googlepages.com/3komp.jpg/3komp-full;init:.jpg
LG kép fentről : http://kalazif3.googlepages.com/klbekot1.jpg/klbekot1-full;init:.jpg

Szerző:  sse [ pén. jún. 06, 2008 18:21 ]
Hozzászólás témája: 

Laci_L írta:
sse írta:
... Találtam 2500ftért 100 uF üzemi kodnenzátort, lehet párhuzamosan 2-t?...

Persze hogy lehet. De ezért a pénzért már motort is kaphatsz esetleg.
Kérd kölcsön (ha lehet) és próbáld ki, mert még az is lehet, hogy nem válik be. :shock:



Ez egybe van épitve a motorral, nem oldhato meg másik motorral. A HE forumban irta valaki, hogy ő üzemi +indito kondenzátorral használt valami 2kW körüli motort és jo volt neki.

Hát mindenképp meg fogom probálni. Végülis terheletlenül kellene neki indulni, le van fuvatva a nyomooldal amikor megáll a motor.. Hát remélem jo lesz.

Szerző:  Laci_L [ pén. jún. 06, 2008 16:06 ]
Hozzászólás témája: 

sse írta:
... Találtam 2500ftért 100 uF üzemi kodnenzátort, lehet párhuzamosan 2-t?...

Persze hogy lehet. De ezért a pénzért már motort is kaphatsz esetleg.
Kérd kölcsön (ha lehet) és próbáld ki, mert még az is lehet, hogy nem válik be. :shock:

Szerző:  sse [ pén. jún. 06, 2008 12:11 ]
Hozzászólás témája: 

Unnamed írta:
1 fázisról problémás, szerintem legalább 200uF-os kondi kéne akkor hozzá. Ma én is egy nagyon hasolnó kompresszort akarok letesztelni, egy daikin 3,1kW-os 3 fázisú klímakompresszort. Majd beszámolok az eredményekről :D

Közben HE-n pont megtaláltam proli hozzászólását, amiben épp a 3 fázisosításról van szó :) http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_170377.html?highlight=1#170377




Mindenképp irj majd, hogy mire jutottál a klimakompresszorral.
Találtam 2500ftért 100 uF üzemi kondenzátort, lehet párhuzamosan 2-t?

üdv

Szerző:  Unnamed [ pén. jún. 06, 2008 10:22 ]
Hozzászólás témája: 

1 fázisról problémás, szerintem legalább 200uF-os kondi kéne akkor hozzá. Ma én is egy nagyon hasolnó kompresszort akarok letesztelni, egy daikin 3,1kW-os 3 fázisú klímakompresszort. Majd beszámolok az eredményekről :D

Közben HE-n pont megtaláltam proli hozzászólását, amiben épp a 3 fázisosításról van szó :) http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_170377.html?highlight=1#170377

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/