Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. nov. 09, 2024 0:24



Hozzászólás a témához  [ 83 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
szmogriadó 
Szerző Üzenet
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Laci_L írta:
Sparow2 írta:
... Csak a slozit amortizálják le, oda is kéne egy kamera...

Milyen ember az ilyen? Hol nevelkedett? Milyen lesz ennek a gyereke? Ember ez egyáltalán? :( :o

Csak egy ironikus megjegyzés volt, nem komolyan gondoltam.
Azért mondtam, mert mivel az egész vonat be van kamerázva, most nincs kihasogatva egy ülés sem, meg összefirkálva semmi. Csak a WC-t bontják le, mert ott nincs kamera.


megoldás: a wc-t is be kell kamerázzni.
de a hullaházat is.
nem tudom lehet e 16 éves biztonsági őr, de ilyen helyeken 18 lenne a korhatár az biztos...

vagy az ott készűlt videókat eladja a BKV és ezzel csökkenti a vesztességet, a szereplők pedig szavazás, értékelés vagy sorshuzás alapján éves BKV bérletet nyerhetnek...


csüt. márc. 12, 2009 11:17
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Junom írta:
Pont ezért lenne jó a P+R parkoló, lejönnél a hegyről a kocsiddal, szépen beraknád a P+R-be a kocsidat, utána ha **** idő van mennél BKV-val, ha jó idő akkor meg cangával... ennyi a megoldás! :)

Jó, de a legtöbb ember most is járhatna BKV-val, ha akarna. (Kerékpár már neccessebb, mert nincs mindenhol út hozzá, de azért sok felé lehet azzal is menni)

De azért mennek helyette autóval, mert az autó kényelmesebb.
Pl. nem kell a tömegben passzírozódnod a nyári kánikulában, vagy a megállóban várnod a télen a hidegben.
Ha rossz környékre mész, akkor biztonságosabb.
Ha nem a csúcsban mész, akkor gyorsabb is.
Ráadásul a mai jegyárak és bérletárak mellett már nem is drágább, mint a tömegközlekedés, sőt szerencsés esetben olcsóbb is lehet. (Pl. én napi 100 km-t utazok, a helyközi busz + MÁV + BKV árából simán kijön a havi benzinpénz, és nincs gáz, ha pl. késik a vonat és a buszcsatlakozás nem várja meg, vagy ha 10 perccel tovább kell bent maradnom, és a következő vonat csak 1 óra múlva jön, de arra meg nincs busz, csak 1/2 óra múlva, az már 1 és 1/2 óra késés hazafelé 10 perc miatt -- ennek ellenére tömegközlekedéssel szoktam járni általában)


csüt. márc. 12, 2009 7:54
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd márc. 03, 2009 20:11
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Laci_L írta:
Junom írta:
Sziasztok!
Tényleg be kellene vezetni hogy belvárosba csak is biciklivel lehessen közlekedni, kiépíteni **** bicikliutakat, nagy P+R parkolókat és akkor egyből, nem kellene ilyen páros, meg páratlan rendszámos bohócságokkal foglalkozni...

Aha persze. :(

Én például hegyen lakom, oda még egy 20 éves is nehezen teker fel.
Mi van ha esik, hó van? A ruhára gondoltam.
Aztán ki fizesse ezeket? A bringa árában nincs benne semmilyen hozzájárulás (az autóéban van). Követelőzni könnyű.

Mellesleg én is bringázok, de nem üzemszerűen. De nem követelőzök. :shock:

Ettől függetlenül kevés a P+R, de ez nem függ össze a bringával. Van villamos, busz, metró is.


Pont ezért lenne jó a P+R parkoló, lejönnél a hegyről a kocsiddal, szépen beraknád a P+R-be a kocsidat, utána ha **** idő van mennél BKV-val, ha jó idő akkor meg cangával... ennyi a megoldás! :)


szer. márc. 11, 2009 21:42
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
... Csak egy ironikus megjegyzés volt, nem komolyan gondoltam...

Egyetértünk. :D

Mindegy, hogy hol festi vagy vágja össze, ugyanakkora állat. Egy csimpánzt többre értékelek, mint egy ilyen lényt (nem ember). :shock:


pén. márc. 06, 2009 10:48
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Laci_L írta:
Sparow2 írta:
... Csak a slozit amortizálják le, oda is kéne egy kamera...

Milyen ember az ilyen? Hol nevelkedett? Milyen lesz ennek a gyereke? Ember ez egyáltalán? :( :o

Csak egy ironikus megjegyzés volt, nem komolyan gondoltam.
Azért mondtam, mert mivel az egész vonat be van kamerázva, most nincs kihasogatva egy ülés sem, meg összefirkálva semmi. Csak a WC-t bontják le, mert ott nincs kamera.


csüt. márc. 05, 2009 22:31
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Laci_L írta:
T68m írta:
... Elmondanád már, et., hogy mi a veszteséges a 300Ft-os jegyáron?

Nem. :D


akkor, ezt meg is beszéltük! Amit az elején mondtál, az teljesen helytálló: kicsit bonyolultabb megoldani a problémát, minthogy építünk még X p+r-t és Y km bicikliutat. Meg különben is, ott vannak a jól fizetett közlekedési mérnök et.-ak. Gondolkodjanak ők a fizetésükért!


csüt. márc. 05, 2009 20:56
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
T68m írta:
... Elmondanád már, et., hogy mi a veszteséges a 300Ft-os jegyáron?

Nem. :D


csüt. márc. 05, 2009 20:53
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Gafly írta:
> Milyen ember az ilyen? Hol nevelkedett? Milyen lesz ennek a gyereke? Ember ez egyáltalán?

Laci, ertem a kerdesed es nagyon szomoru vagyok :(

Gondolom nem vigasztal ha azt mondom hogy a fejlodes szinte hatartalan:

http://velvet.hu/sztori/nek090303/


na, ez meg a képmutatás határa! Most mégis, a hullákat elégetjük, nem? Azzal semmi gond, ugye? De ha megdugja valaki, akkor az már hírértékű. Gratulálok.


csüt. márc. 05, 2009 20:53
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Tron írta:
Sparow2 írta:
OK, de ott ki van építve erre a rendszer.

Én inkább aztmondanám: ott van közlekedési kultúra.
Az Origó egy 2007-es cikke szerint 30 milliárd befizetetlen büntetéssel lógnak a BKV-nak a bliccelõk. Mármint azok, akiket elkaptak.
Ez számításaim szerint jó 450 Volvó kategóriás busz ára.
Ne ugorjatok nekem, nem a BKV-t akarom védeni, de lássuk be, többre futná nekik is (jármûvek, takarítás, hasonlók), ha az utasok normálisak volnának.
Érdekes módon az autósok döntõ többsége természetesnek veszi, hogy a benzinkúton fizet a benzinért. Ugyan ez az autós viszont amikor buszra száll, kijelenti, hogy õ ezért nem hajlandó egyetlen fillért se adni.


talán azért, mert egy kicsit aránytalan a 300Ft-os jegyár.


csüt. márc. 05, 2009 20:49
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Laci_L írta:
potyo írta:
... Amit ha megnézünk, mennyibe kerülnek, akkor már nemis lepõdünk meg annyira, hogy miért mennek annyian autóval...

Ez bizony igaz. Sajnos a világon mindenhol ráfizetéses a tömegközlekedés (már ha van egyáltalán). A jegy árárában a dotáció így egyértelmüen látszik. Ha sokkal támogatják, olcsóbb. Ha nem, drágább. Valamit számít a szervezettség is.


Elmondanád már, et., hogy mi a veszteséges a 300Ft-os jegyáron?


csüt. márc. 05, 2009 20:46
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Milyen ember az ilyen? Hol nevelkedett? Milyen lesz ennek a gyereke? Ember ez egyáltalán?

Laci, ertem a kerdesed es nagyon szomoru vagyok :(

Gondolom nem vigasztal ha azt mondom hogy a fejlodes szinte hatartalan:

http://velvet.hu/sztori/nek090303/


csüt. márc. 05, 2009 20:05
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
... Csak a slozit amortizálják le, oda is kéne egy kamera...

Milyen ember az ilyen? Hol nevelkedett? Milyen lesz ennek a gyereke? Ember ez egyáltalán? :( :o


csüt. márc. 05, 2009 19:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Tron írta:
Sparow2 írta:
OK, de ott ki van építve erre a rendszer.

Én inkább aztmondanám: ott van közlekedési kultúra.

Ha itt is volna 8 kamera minden buszon és itt is rögtön levennék a buszról aki bliccel és bilincsben elvinnék, itt is volna közlekedési kultúra.

Pl. régi vonatokon az ülések széthasítva, összefirkálva minden. Az újakon, amiken van kamera, egy vonal nincs felfirkálva. Csak a slozit amortizálják le, oda is kéne egy kamera.
Pedig nem nagy dolog ha valaki kihasít egy ülést, azért nem fognak országos körözést kiadni, azt se tudják a felvétel alapján, hogy kicsoda ... mégis ekkora visszatartó ereje van.


csüt. márc. 05, 2009 0:04
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Tron írta:
... 30 milliárd befizetetlen büntetéssel lógnak a BKV-nak a bliccelők. Mármint azok, akiket elkaptak...

És csak egy kis részét kapják el. Tehát ez a dohány talán sokkal több. És ez csak Budapest. :shock:
Hát bizony megint visszajutunk oda, hogy követelni ingyen mindent (sőt megszavazni) könnyű. Az eredmény jól látható. :(


szer. márc. 04, 2009 20:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
OK, de ott ki van építve erre a rendszer.

Én inkább aztmondanám: ott van közlekedési kultúra.
Az Origó egy 2007-es cikke szerint 30 milliárd befizetetlen büntetéssel lógnak a BKV-nak a bliccelők. Mármint azok, akiket elkaptak.
Ez számításaim szerint jó 450 Volvó kategóriás busz ára.
Ne ugorjatok nekem, nem a BKV-t akarom védeni, de lássuk be, többre futná nekik is (járművek, takarítás, hasonlók), ha az utasok normálisak volnának.
Érdekes módon az autósok döntő többsége természetesnek veszi, hogy a benzinkúton fizet a benzinért. Ugyan ez az autós viszont amikor buszra száll, kijelenti, hogy ő ezért nem hajlandó egyetlen fillért se adni.


szer. márc. 04, 2009 20:23
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
... De azért a bringa ott is csúszik a jégen, nem?

Szöges gumi van a bringán (is). :D


szer. márc. 04, 2009 16:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Gafly írta:
A buszra az elso ajton lehet felszallni, ha van berleted akkor felmutatod, ha van jegyed akkor ervenyesited, vagy veszel a vezetonel jegyet.
OK, de ott ki van építve erre a rendszer.
Pl. ismerős Angliában lakik, mondta hogy volt, hogy valaki nem húzta le a kártyáját felszálláskor és jegyet sem vett, hiába szólt a sofőr. Erre megállt a busszal, 1 perc múlva jött egy nagy autóval 8 biztonsági őr, felszálltak, levették a bliccelőt a buszról és el is vitték.
(Mondjuk a másik fele, amit mondott, hogy ha rossz környékre mész, egyszercsak körbevesz 5-6 ember, kés a torkodnál, és ugyanúgy kifosztanak, mint idehaza a rosszabb helyeken -- szóval az se fenékig tejföl)

Idehaza hiába szólna a sofőr, nincs kit hívnia, hogy be is tartsák amit mond.
Vagy a BKV ellenőr se tud mit csinálni, lelökik a buszról, aztán helló, nem is utaztam.
Erre külön őrséget fenntartani járművekkel, ráadásul úgy, hogy lehetőleg ne kelljen 1/4 órát várni a busszal egy bliccelő miatt, hanem kiérjen 1-2 perc alatt, az plusz pénz, plusz költség, és nem 2 Ft. Megint csak a jegy és a bérlet lenne drágább.
Arról nem is beszélve hogy más az itthoni biztonsági őrök meg pl. az angliaiak jogállása, pl. egy magyar biztonsági őr nem foghat meg, nem bilincselhet meg, nem akadályozhat a szabad mozgásban. Önvédelemre van joga, vagy mások testi épségének védelmére, de nincs több joga, mint bármely másik embernek aki éppen arra jár. Ha nem támadják meg, akkor max. beállhat az ajtóba, hogy ne férj ki mellette, amíg rendőrt hívnak.
Gafly írta:
Arrol mar ne is beszeljunk hogy peldaul a Finneknel a -20 fokban (amikor nalunk mar a kanyarban eltorik a macska) ugy tekernek biciklivel mint a fene es meg az utat sem sozzak hozza...

A hideghez hozzá lehet szokni. Ha ott mindig -20 fok van, akkor az olyan, mint itt a télen a 0 vagy -5 fok.
De azért a bringa ott is csúszik a jégen, nem?


szer. márc. 04, 2009 14:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Nalunk nyugatabbra/eszakabbra mar azert par dolgot kitalaltak a tomegkozlekedes kapcsan ami tulajdonkeppen nem kerul penzbe legfeljebb agy/odafigyeles kellene.

Peldaul sok helyen csak ugy lehet benne a metroba ha van ervenyes jegyed/berleted (pl. Parizs).
http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_ ... M.C3.A9tro

Stokholmban a repuloterrol a varoskozpontba be lehet menni kozvetlen busszal (Flygbussarna) kulon gyorsvasuttal (Arlanda express) vagy ha taxi kell akkor erkezesi sorrendben allnak a taxik egy "U" alaku reszen. "First come first served". Egy repteri ember van aki felugyeli az egeszet, ha gond van vagy extra igeny (tobb ember van egy szallodaba, vagy pl. kifejezetten egy taxi tarsasag kocsija kell mert a cegnek azzal van szerzodese akkor o intezkedik).
A buszra az elso ajton lehet felszallni, ha van berleted akkor felmutatod, ha van jegyed akkor ervenyesited, vagy veszel a vezetonel jegyet. A kozepso dupla ajton szallhatnak fel a gyerekkocsival vagy kerekesszekkel kozlekedok. Nekik nem kell jegy...
http://en.wikipedia.org/wiki/Public_tra ... _Stockholm

Arrol mar ne is beszeljunk hogy peldaul a Finneknel a -20 fokban (amikor nalunk mar a kanyarban eltorik a macska) ugy tekernek biciklivel mint a fene es meg az utat sem sozzak hozza...
http://www.helsinkiexpert.fi/groups/tuote.html?id=187


szer. márc. 04, 2009 9:50
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
potyo írta:
... Amit ha megnézünk, mennyibe kerülnek, akkor már nemis lepődünk meg annyira, hogy miért mennek annyian autóval...

Ez bizony igaz. Sajnos a világon mindenhol ráfizetéses a tömegközlekedés (már ha van egyáltalán). A jegy árárában a dotáció így egyértelmüen látszik. Ha sokkal támogatják, olcsóbb. Ha nem, drágább. Valamit számít a szervezettség is.


kedd márc. 03, 2009 21:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Laci_L írta:
Van villamos, busz, metró is.
Amit ha megnézünk, mennyibe kerülnek, akkor már nemis lepődünk meg annyira, hogy miért mennek annyian autóval...


kedd márc. 03, 2009 21:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Junom írta:
Sziasztok!
Tényleg be kellene vezetni hogy belvárosba csak is biciklivel lehessen közlekedni, kiépíteni **** bicikliutakat, nagy P+R parkolókat és akkor egyből, nem kellene ilyen páros, meg páratlan rendszámos bohócságokkal foglalkozni...

Aha persze. :(

Én például hegyen lakom, oda még egy 20 éves is nehezen teker fel.
Mi van ha esik, hó van? A ruhára gondoltam.
Aztán ki fizesse ezeket? A bringa árában nincs benne semmilyen hozzájárulás (az autóéban van). Követelőzni könnyű.

Mellesleg én is bringázok, de nem üzemszerűen. De nem követelőzök. :shock:

Ettől függetlenül kevés a P+R, de ez nem függ össze a bringával. Van villamos, busz, metró is.


kedd márc. 03, 2009 21:09
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: kedd márc. 03, 2009 20:11
Hozzászólások: 2
Hozzászólás 
Sziasztok!
Tényleg be kellene vezetni hogy belvárosba csak is biciklivel lehessen közlekedni, kiépíteni **** bicikliutakat, nagy P+R parkolókat és akkor egyből, nem kellene ilyen páros, meg páratlan rendszámos bohócságokkal foglalkozni...


kedd márc. 03, 2009 20:47
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
a link:

http://prometzeusz.extra.hu/forum/viewt ... =1072#1072


pén. jan. 16, 2009 12:08
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
örüljünk, hogy akkor nem folyt vér, mint mostanában...


csüt. jan. 15, 2009 12:06
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Laci_L írta:
vackor írta:
... az ilyen átgondolatlan tervezéseknek köszönhetjük a kialakult helyzetet.

Nem csak Budapest ilyen. Nézd meg Győrt. Alig lehet elkerülni.
A taxis sztrájk idején (1990. nov.) mentem (volna :roll: ) egy hétre Németországba, és a lezárt Győrt alig tudtam elkerülni, hogy Sopronba jussak a határra (Hegyeshalom is le volt zárva). :shock:
Végül sikerült kb 5 óra alatt. :shock:

Az taxis blokád volt inkább, nem sztrájk :)

Nem is értem, miért nem szállították el, akinek a járműve az úton volt?


csüt. jan. 15, 2009 11:48
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
jaj de ez még ennél is nagyobb kérdés...

miért ez a sok átgondolatlanság?

nem csak Budapest van elszurva
az egész ország...

szmogriadó
Budapest központuság
gázhelyzet
de a Második világháboruban is mindig a roszhelyre álltunk...
hadat üzentünk az oroszoknak, hogy leigázhassanak, de elöbb kibékültünk velük, hogy a németek is leigázhassanak...

miért ilyen szerencsétlen ez az ország?


csüt. jan. 15, 2009 11:33
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
vackor írta:
... az ilyen átgondolatlan tervezéseknek köszönhetjük a kialakult helyzetet.

Nem csak Budapest ilyen. Nézd meg Győrt. Alig lehet elkerülni.
A taxis sztrájk idején (1990. nov.) mentem (volna :roll: ) egy hétre Németországba, és a lezárt Győrt alig tudtam elkerülni, hogy Sopronba jussak a határra (Hegyeshalom is le volt zárva). :shock:
Végül sikerült kb 5 óra alatt. :shock:


csüt. jan. 15, 2009 11:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4886
Hozzászólás 
Jó néhány évig dolgoztam Bp-en, és már akkor sem volt túl kellemes a szmog. Akkor éppen azt tervezték, hogy újabb hidakat kell építeni a városban, mert a meglévők nem bírják el a nagy átmenő forgalmat.

Akkor sem értettem, és azóta sem, hogy miért kellett az ország közlekedését abszolút Budapest központúvá tenni. Pl. alig van pár Duna-híd ami nem Bp-en van. Aki közlekedni akar, az kénytelen átmenni a városon, mert nincs egy normális elkerülő sem. Most hiába akarnak új hidakat, az utak sem bírják a nagy forgalmat.

Sajnálom az ott élőket, de az ilyen átgondolatlan tervezéseknek köszönhetjük a kialakult helyzetet.


csüt. jan. 15, 2009 11:11
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. feb. 08, 2007 11:58
Hozzászólások: 605
Tartózkodási hely: csajárda ricse-köcsöge
Hozzászólás 
Igen egyet is értek és elnézést is kértem többször is. de úgy éreztem
egyben közérdek is.
Kiveséztük a témát, akit érdekelt megtudott pár dolgot, de megoldást nem tudtunk. A politika én sem hinném hogy meg fogja oldani, mert nagyobb ügyekkel sem foglalkoznak. A gázhiányt tudták rég, hogy lesz, de nem érdekelte őket. PL. Még több évtizeddel a rendszerváltás elött az országunkon akartak átvezetni egy gázvezetéket, de az illetékes elvtársak nem engedték. Amelyik ország igen, annak most a tranzitdij fedezi a teljes gázigényét.
Itt meg nemcsak hogy egy országtól függünk, hanem a gázár mesterséges mélyentartásával elérték, hogy évtizedek alatt ott is gázba ruházzanak be ahol lett volna elönyösebb megoldás is...
Estére meglesz egy link, ahol otthont ad egy fórum ennek a témának is. Akit tovább érdekel a téma boncolgatása politikailag, energetikailag, vagy bármely más oldaról, ott megtehetjük. Persze ott is be kell majd regisztrálni, s csak akkor fog müködni ha többen hozzászólunk. Addig is kis türlemet kérnék még, hadd létezzen még ez a topic, mely szemmel láthatóan többeket is érdekel, de egyben belátom, nem ide való.


csüt. jan. 15, 2009 10:44
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11958
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
'// /\ l\l D /\' L írta:
...

Csak most olvastam ezt a topikot.

Egy gyöngyszem a hozzászólásod. ""Értelmes, elemző, meggyőző"". Kár, hogy idézet egy napilapnak nevezett nyomdatermékből. Csak így tovább. :(

Mellesleg ez egy Infomatikai Fórum. :shock:


szer. jan. 14, 2009 19:31
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
En a tekerossel mentem :)

Allitolag kulfoldon japan turistacsoportok jarnak vele varost nezni...


szer. jan. 14, 2009 16:29
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
A kormányzás is elektronikusan megy:
a régebbi típusoknál a kormányon lévő gyűrű elforgatásával, az újaknál pedig a rugósan egyenesbe viszahúzott teljes kormánykar döntésével történik. Olyan mint amikor egy versenybringával dőlsz be jobbra vagy balra.


szer. jan. 14, 2009 15:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> És kormányozni hogyan kell?

A gazkarral :)


szer. jan. 14, 2009 14:00
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
wassermann írta:
Sparow2 írta:
Eddig csak a tévében láttam ilyet.
Kb. mennyivel tud menni?
És mennyire stabil?
Max. fékezésre sem tud felborulni?


A sebességét fokozatmentesen te szabályozod azzal mennyire dőlsz előre (max. kb = versenykerékpár). A félvezetős gyorsulásérzékelők (giroszkópok) irányítják. Ha orra akarnál esni előre gyorsít, ha hátrahőkölsz lassít, majd hátra megy.

Ezt nem is tudtam, azt hittem, hasonló gázkar van a kormányon, mint egy motoron :)
De akkor a "kormány" csak kapaszkodó rajta ...
wassermann írta:
Normális használatnál nem lehet vele elesni, de ha pl. megállítja nagy sebességnél egy magas járdaszegély, az utas lerepül... de a lovas is leesik a lóról, ha az egy árokban megbotlik...

Jó, persze, egy biciklivel is el lehet esni, ha direkt nekimegy az ember valaminek.

És kormányozni hogyan kell?


szer. jan. 14, 2009 13:32
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 83
Hozzászólás 
potyo írta:
Azt láttátok, hogy mennyibe kerülnek ezek?
:pislog:


Majd lesz kici occó kínai is SENGWAI néven. :D


szer. jan. 14, 2009 10:44
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
Németországban nagy pályaudvaron láttam ilyennel rendőrt. Előnyös, mert az emberek fölött ellát, a zsebesek után pedig egy ilyennel sokkal könnyebben elmegy az emberek között.


szer. jan. 14, 2009 8:39
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
Ha jóltudom rendszeresítve van a szerkentyű amerókában a postásoknál.


szer. jan. 14, 2009 6:55
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Eddig csak a tévében láttam ilyet.
Kb. mennyivel tud menni?
És mennyire stabil?
Max. fékezésre sem tud felborulni?


A sebességét fokozatmentesen te szabályozod azzal mennyire dőlsz előre (max. kb = versenykerékpár). A félvezetős gyorsulásérzékelők (giroszkópok) irányítják. Ha orra akarnál esni előre gyorsít, ha hátrahőkölsz lassít, majd hátra megy. Normális használatnál nem lehet vele elesni, de ha pl. megállítja nagy sebességnél egy magas járdaszegély, az utas lerepül... de a lovas is leesik a lóról, ha az egy árokban megbotlik...


kedd jan. 13, 2009 22:55
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
Off még az off-ban is:
prometheusz!
A csomópont nem a zenészről kapta a nevét, hanem arról, hogy a
Budafoki - Alkotás - Hegyalja utak kereszteződése.
Vagyis BAH csomópont a neve. Végig nagybetűvel.
On
A rendelet kihordetése szabályosan megtörtént megfelelő időben a megfelelő fórumokon (Közlöny).
Vagyis érvényben van.
A VÉGREHAJTÁS az, amin itt hosszan vitatkoztatok. De gondolom ennek módja is le van írva a rendeletben.
Nagy valószínűséggel az, hogy a TV-ben, rádióban bemondják: első fokú szomogriadót rendeltek el.
Az már megint egy jó kérdés, hogy kik és főleg milyen alapon találták ki, hogy az egyes fokozatokban mi alapján próbálják korlátozni a szmogkibocsájtást.


kedd jan. 13, 2009 21:45
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Eddig csak a tévében láttam ilyet.
Kb. mennyivel tud menni?
És mennyire stabil?
Max. fékezésre sem tud felborulni?


kedd jan. 13, 2009 20:43
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> Segway szerûséget építenék

En mar egyszer ki tudtam probalni.
Vicces ugyan elsore de igazan konnyen ra lehet szokni :)


kedd jan. 13, 2009 20:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
UUhhhh ...
Azt gondoltam, hogy olyan segédmotorkerékpár árban lehet ...
Azért ez húzós, sok embernek az autója nem ér ennyi pénzt, mint ez a vacak ..


kedd jan. 13, 2009 16:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
wassermann írta:
Én egy összecsukható Segway szerűséget építenék, amivel ki tudnék menni az állomásra. Majd összecsukva fel tudnék szállni a vonatra.

http://www.segway.com


Azt láttátok, hogy mennyibe kerülnek ezek? http://www.segwayaustria.at//downloads/pdfs/20081028_SEGWAY_pricelist.pdf

:pislog:


kedd jan. 13, 2009 16:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
wassermann írta:
Én egy összecsukható Segway szerűséget építenék, amivel ki tudnék menni az állomásra. Majd összecsukva fel tudnék szállni a vonatra.

http://www.segway.com

Ha közel laksz, akkor gyalog is kimehetsz.
De ha mondjuk innét tőlem elgurulsz egy ilyen rollerrel a vasútig, ilyen időben, szerintem rá is fagynál, mire odaérsz.


kedd jan. 13, 2009 15:59
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Tegyük még hozzá, hogy ugyenezek a sötétzöldek tiltakoznak a városokat tehermentesítő elkerülő utak ellen is. Innen már nincs miről beszélni, néhány nyaklevest kéne kiosztani, hogy gondolkodjanak is, mielőtt legközelebb kinyitják a szájukat...

Én is védem a környezetet, de mint minden mást, ezt is ésszel kell csinálni.


kedd jan. 13, 2009 13:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
prometheusz írta:
Páratlan rendszámmal autózni kívánókat kötelezzék szmog jegy megvásárlásra a maihoz hasonló napon, s ennek a meglétét ellenőrizzek. Hasonlóan az autópályamatricával, pl. kamerával.
A befolyt összeget pedig ne zsebre vágják (ja ez Magyarország, bocsánat...) hanem fordítsák épp erre a problémára. [/b]


Úgyis zsebre vágnák. :S Nem hiszem, h. építenének belőle egy hatalmas, gigantikus szmogelszívó ventilátort - ha közben zsebre is vághatják a pénzt... Ne feledd: ez Magyarország! Hungary! :)


Egyébként, szerintem is a politika a hibás az egész helyzetért. Nem megint azokat a szerencsétleneket kellene szívatni hülyébbnél hülyébb törvényjavaslatokkal, akik próbálnak valamit tenni a GDP-ért azzal, h. felkelnek reggel, és elmennek dolgozni, majd hazajönnek. Jól mondták az előttem szólók - rengeteg ember él olyan munkából, ami gépjárműhöz kötött - és képtelenség a munkaeszközöket tömegközlekedésen szállítani. Továbbá, az sem várható el senkitől, hogy egy órával hamarabb keljen, és még többe is kerüljön az utazás számára a méregdrága buszjegyek..stb. ára miatt.
Mindez miért? Mert a politika szórakozik a gázzal - és így egy csomó üzemet át kellett állítani olaj-üzemre. Nem az autók miatt lett hirtelen nagy szmog. Magyarországon simán ki lehetne termelni annyi gázt, hogy nekünk elég lenne. Csakhát, "jobb" a függőségi viszony mégiscsak... Főleg, ha az ország vagyonának kijátszásáért valakik személyes pluszjövedelemhez jutottak - akkor pláne, hogy nem számít egy ilyen kis országocska önállósága..

Egyébként meg, amennyi adót fizettetnek az autósokkal - tulajdonképpen az egész autóstársadalom kikérhetné magának - egyszerre dudálva és középsőujját felmutatva a kormány mögül: A KORMÁNYRA, hogy ilyen páros-páratlan-számokkal NÉZIK HÜLYÉNEK őket. Még óvodában elmegy egy ilyen játék - de azokkal szemben, akik az ország megélhetését biztosítják.. ne már!

A szmog, tényleg veszélyes dolog - meg egészségtelen. Csakhogy, ezért nem azok az emberek felelősek, akik próbálnak becsületes munkából megélni, és dolgozni járni. Ergo, őket ezzel NEM SZABADNA szivatni. De, még csak terhelni sem az idegrendszerüket ilyen hülye "hogy végződik a rendszámod?" ötletekkel...
A politika b*szta el, nekik is kell megoldani. Több és jobb elkerülőutakat a nagyvárosok mellé. Városokon belül meg nem minden négyzetcentiméterre lakóparkot építeni - hanem kiszélesíteni minden olyan utat - ahol dugók szoktak lenni.
És, senki ne mondja, h. erre nincs elég pénz. Van, csak nem oda megy - ahová kell. A benzinen is van adó, ott az egyébként teljesen érthetetlen parkolási díj, a súlyadó, az elképesztő mértékű átírási díj, a zöldkártya, a műszaki vizsga, a jogosítvány megszerzésekor befizetett töménytelen vizsgadíj...stb. Van pénz, fizetnek az autósok - csak épp nem a megfelelő helyen költik el. És nem azokra, akik befizették. (És nem azok, akik erre alkalmasak lennének)

'//


kedd jan. 13, 2009 12:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
Én egy összecsukható Segway szerűséget építenék, amivel ki tudnék menni az állomásra. Majd összecsukva fel tudnék szállni a vonatra.

http://www.segway.com


kedd jan. 13, 2009 9:16
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Nekem a technika mai állása szerint a hibrid hajtás tetszene. 4db kerékagymotor + egy tökéletes munkapontba állított belsőégésű motor generátorral + némi akkumulátor.
Extraként napelemtábla dukkózás :D

Hatásfokkal is lehet, nem vesztenénk. A villamos hajtás veszteségét talán a jobb üzemi körülmények között dolgozó belsőégésű behozhatja. Ha egy átlagos autó árát csak 20%-al drágítaná, szerintem gyorsan elterjedne.


hétf. jan. 12, 2009 22:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Jó, és akkor az egész ország építtesse át az autóját gázüzeműre?


hétf. jan. 12, 2009 21:55
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Ezzel csak azt érik el, hogy aki teheti, az vesz egy munkába járós második autót, aminél csak az a lényeg, hogy minél olcsóbb legyen, hiszen csak melóba jár vele, régi vacak, ami még jobban szennyezi a levegőt, mint egy normális autó.


Pedig csak egyet kellene tartani:
Idézet:
Az életbe lépő forgalomkorlátozások alól mentesülnek:

...
2. a következő környezetvédelmi osztályú járművek:
- tiszta gázüzemű, vagy elektromos meghajtású, vagy hibrid hajtású járművek, környezetvédelmi besorolási osztály: 5;
- Az ENSZ-EGB 49.03 előírás III jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízelmotoros (EURO-V.); környezetvédelmi besorolási osztály:12;
- Az ENSZ-EGB 49.03 előírás III jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízelmotoros (EEV.); környezetvédelmi besorolási osztály:13
...


No nekem sincs ilyenem ... még :D


hétf. jan. 12, 2009 21:09
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 83 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség