Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. máj. 16, 2024 15:50



Hozzászólás a témához  [ 27 hozzászólás ] 
Lifter (tolóerő generátor) épitése és meghajtása 
Szerző Üzenet
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
nem nem csak asztali modelt, szemléltetőeszköz, az energiafajták, hajtási modok stb. felsorakoztatásaként.

bár inditómotornak lehet használnék liftert.:))

kocsi betolása helyett.:)))


szomb. júl. 25, 2009 15:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
promethe írta:
nem igazából a lifter a gondom hanem a táp. ok hogy monitor de az egyenáramot ad?
a másik : én forditott megoldásban gondolkoztam, épitsek tápokat majd ahhoz való liftert.

ez a Naudlin féle modositott egyenleted hogy néz ki?

a tolóerőirányaként egy egyszerüen azt gondoltam hogy a kocsi hátára szerelem 90 fokban...


Ne haragudj, de olyan, mintha gombhoz varrnád a kabátot :)
Nem kell túlcifrázni kell neki 20kV DC 1-2mA és kész. Úgy tűnik hogy nem építettél még liftert, próbáld meg, sok buktató van az építésben. Ha a táp oldalról közelíted meg, lehet hogy nem is fog "működni". Saját első lifterem pl nem is repült mert túl nehéz volt.

Autós dolgot rendes autóra gondoltad, vagy játékra? Ha rendes autóra, akkor megtaláltad a legrosszabb hatásfokú hajtásfajtát :) Hajtáslánc kb 0.001% hatásfokú + mindenki fuldokolna mögötted az ózontól :)


szer. jún. 03, 2009 18:14
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
promethe írta:
nem igazából a lifter a gondom hanem a táp. ok hogy monitor de az egyenáramot ad?
a másik : én forditott megoldásban gondolkoztam, épitsek tápokat majd ahhoz való liftert.

ez a Naudlin féle modositott egyenleted hogy néz ki?

a tolóerőirányaként egy egyszerüen azt gondoltam hogy a kocsi hátára szerelem 90 fokban...


A fekete színű split sorkimenőkben alapból van egy dióda. Meghajtásához pedig kifejezetten ezt ajánlom:
http://www.nickhv.com/img/Highvoltage/Flyback/ZVS%20driver.jpg
Sokkal többet tud, mint az a kis 2N3055-ös kapcsolás.


szer. jún. 03, 2009 15:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
nem igazából a lifter a gondom hanem a táp. ok hogy monitor de az egyenáramot ad?
a másik : én forditott megoldásban gondolkoztam, épitsek tápokat majd ahhoz való liftert.

ez a Naudlin féle modositott egyenleted hogy néz ki?

a tolóerőirányaként egy egyszerüen azt gondoltam hogy a kocsi hátára szerelem 90 fokban...


szer. jún. 03, 2009 14:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
promethe írta:
http://www.youtube.com/watch?v=t0KHlO-lWfU&feature=related

ez nem lifter ugyan de 400 kilovolt:)


Rosco 150 grammos maximumról számolt be.

pulzáló egyenáram?

és a marx generátorról mi a véleményed?


az nem azt ad?

20 kvolt áthuz egyes liftereknél, oké de ha átméretezzük?

A másik én vizszintes zolóerőt alarok vele kifejteni arra elég a 30 gram is. másik kérdés: ha a lifter lefedjuk hogy müködik. végulis mi hajtja? az ionszél elmélet vitákat kavar...


Azt vettem észre, hogy ha megváltoztatom a a geometriai méreteket a lifternél, akkor vagy nem működik, vagy rosszul működik. Minden lifter geometriához tartozik egy ideális feszültség, egyszerűség kedvéért a Naudin félét használtam kis módosításokkal és ez a felállás 90% jól működött. Említett verzióhoz 20kV kell, több csak árt a lifternek. Ha nagyobb feszt akarsz, akkor a 2 elektróda távolságát meg kell növelni + a tápod is nehezebben lesz legyártható. Unnamed tudna mesélni a DC nagyfeszekről, nagyon macerás 100kV DC-kkel játszani.

Lifternek egy dolog fontos, hogy DC legyen. Elektródákon a polaritás váltás tolóerőirány váltást jelent, ezért fontos a DC táp. Mindegy hogy milyen DC impuluzussal hajtod, tesztek úgy is eldöntik mit érdemes használni.

Meg kell jegyeznem, hogy a lifter tolóerő iránya az elektródák helyzetétől függ csak(vagy ellentétes fesszel pontosan fordítva). Pl ha elkészítenél egy modult és ezt ráraknád egy forgatható hurkapálcára, akkor 360° állítható lenne a tolóerő iránya. Építs egy próbamodellt és reptesd meg. Kb 1 nap elkészíthető az egész kütyü, nem nagy kunszt elkészíteni az alap 3szög liftert, kiszuperált monitor jó lesz tápnak.

Reptetés előtt egy jó tanács. Kösd ki a lifter lábait cérnával. Bekapcsoláskor nagyon el tud szállni, ha nem nehéz a modell. Első reptetéskor nálam felrepült pillanatok alatt fél méter magasra majd földhöz vágta magát. Alap lifter(tolóerő generátor :) ) nagyon fürge, vigyázni kell vele.


vas. máj. 31, 2009 16:56
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
promethe írta:
http://www.youtube.com/watch?v=t0KHlO-lWfU&feature=related

ez nem lifter ugyan de 400 kilovolt:)


Hát igen, valahogy nem akart a ketrec elszállni a fejem fölé, hiába a 400kV :)


vas. máj. 31, 2009 14:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
http://www.youtube.com/watch?v=t0KHlO-l ... re=related

ez nem lifter ugyan de 400 kilovolt:)


Rosco 150 grammos maximumról számolt be.

pulzáló egyenáram?

és a marx generátorról mi a véleményed?


az nem azt ad?

20 kvolt áthuz egyes liftereknél, oké de ha átméretezzük?

A másik én vizszintes zolóerőt alarok vele kifejteni arra elég a 30 gram is. másik kérdés: ha a lifter lefedjuk hogy müködik. végulis mi hajtja? az ionszél elmélet vitákat kavar...


vas. máj. 31, 2009 14:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Üdv!
Viszonylag jól ismerem a liftert, mert kb 5 verziót építettem és beengedtek vele nagyfesz laborba is (Kandó nyitott az új kütyük iránt :) )

Felesleges 60kV, még sok is lesz, laborban kimértük milyen peremfeltételek mellett repül a szerkezet. Standard Naudin féle távolságoknál 20kV fölött átüt és az egész szerkezet röpképtelen lesz.
Házilag egyszerűbb egy kiszuperált TV/monitor. Anódsapkát le kell szedni a képcsőről és a gumitappancsos vezetékre kell rácsatlakozni( + ág ) készülék fémháza a ( - ág ). Nem kell görcsölni táppal, elég egy régi képcsöves monitor/TV, cserébe jó nagy tápegységed van(méretben) :D

Kicsit beszélnék a peremfeltételekről.

Kialakított szerkezetben olyan torz villamos terek alakulnak ki, hogy az ex tanáraim is meglepődtek. 4cm-et átütött 20kV, olyan nagy volt a felületi villamos térerősség + nagyon sok ózont termelt a lifter. Másik furcsaság, hogy nem a feszültség számít a tápnál, inkább a táp max árama. Nagy lifterhez már nem elég 1-2mA. Pl egy 15" monitor sorkimenője éppen elbírt egy 60cm átmérőjű liftert. Bent a nagyfesz laborban láthatóan virgoncabb volt(nem ez van a képen)

Kép

Másik furcsaság, hogy tiszta DC helyett lehet hajtani pulzáló DC-vel is. Minden lifternek van egy ideális saját frekvenciája, mert lényegében a lifter egy "furcsa kondenzátor", ezt is érdemes belekalkulálni. Utolsó dolog, hogy ne várj 10N toló/húzóerőket. Ember nagyságú lifter se elég hozzá,és még a tápról nem is beszéltünk...
Legnagyobb lifterem kb 20-30g tolóerőt produkált, nem túl sok mit ne mondjak. Végül ráuntam, elégettem az összes modellemet. Nagyfesz labornak volt egy apró hibája, hogy 1A(400kV DC-n) volt az Imax. Mérések 100%-ban az átívelés miatt szó szerint szétégett a balsafa váz.
Összes lifterem hősi halált halt :D


szer. máj. 27, 2009 8:34
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
párdon, kilóban gondolkoztam.

de akkor jól sejtettem hogy nem kilóban adják meg a tolóerőt hivatalosan csak néhol így mondják...

mi az a tv kaszkád?

igen az áthuzást én is figyelembe veszek informálódom majd mielőtt bekapcsolom.

újabb kérdés: az elképzelés az hogy a klasszikus elektromos autópályán lesz a kocsi - kerekeken- a hátán meg a lifter. az autópálya sin adja át a villamos energiát. ez jó ötlet?


szer. máj. 27, 2009 1:14
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
promethe írta:
...
mértem a félliteres kólásuveg tele kb 10 dkg tolóerõt igényel.

Ez függ attól is, hogy milyen minõségû felületen akarod elmozdítani. Már ha jól értelmezem a témát.
promethe írta:
100 Newton. (mi is a tolóerõ hivatalos mértékegysége?)

Ööö ... 10 dkg súly kb. 1 N-nal arányos, nem 100-zal.
Az erõ SI mértékegysége a N.


a=10m/s/s, 1N=kgm/s/s, 1kg*10m/s/s=10kgm/s/s=10N


vas. máj. 24, 2009 11:58
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
promethe írta:
...
mértem a félliteres kólásuveg tele kb 10 dkg tolóerőt igényel.

Ez függ attól is, hogy milyen minőségű felületen akarod elmozdítani. Már ha jól értelmezem a témát.
promethe írta:
100 Newton. (mi is a tolóerő hivatalos mértékegysége?)

Ööö ... 10 dkg súly kb. 1 N-nal arányos, nem 100-zal.
Az erő SI mértékegysége a N.


szomb. máj. 23, 2009 22:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
promethe írta:

a másik oldaról pedig ugy tudom van 30 kilós sorkimenő trafó is. az nem elég önmagában kis lifterhez? (egyenirányitva)

és az is érdekel hogy a tolóerő növeléshez mit kell növelni?


Talán igen, ehez egy feszkétszerezővel már 60 KV. Az már közel van a kitűzötthöz. Arra figyelj, hogy ez már centikre áthúz. Kistesla nem játszik?

promethe írta:
vagyis modell hátára szerelve vizszintes tólóerőt képes kifejteni?



Pont így működik a NASA féle ionhajtómű. csúcshatással lehetne irányítani a tolóerő irányát is.


szomb. máj. 23, 2009 19:37
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
Na jó, azért mielőtt minden egyes dologra rákérdezel, tényleg nem ártana elsajátítani az alapokat.


szomb. máj. 23, 2009 17:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
SofGer írta:
Ez a meghajtó elég rossz, ha nem akarod cserélgetni a tranyókat, akkor inkább valami más kapcsolást használj! Pl.: http://www.nickhv.com/img/Highvoltage/Flyback/ZVS%20driver.jpg


ez kb mennyibe kerül?

és nem egyértelmü nekem az alkatrészek nevei.

a fast diódára meg a nagy tekercsre gondolo, de a kis tekercs anaga és méretei sem tiszták.


szomb. máj. 23, 2009 17:14
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
igennagyot szeretnék, de elsősorban a lényegére vagyok kiváncsi.

énugy olvastam hogy hamar kijön a gyakorlati maximum mert a méret növelésévela hatásfokcsökken.
ez igaz?

a másik oldaról pedig ugy tudom van 30 kilós sorkimenő trafó is. az nem elég önmagában kis lifterhez? (egyenirányitva)

és az is érdekel hogy a tolóerő növeléshez mit kell növelni?

elég e több lifterrel vagy nagyobb lifterrel az áramerősséget növelni?

mert innen úgy vélem, hogy a megépitett tápoknak van egy max teljesitménye, ami jóval alatta van egy asztali lifter teljsitményénél (ami pl. 6 W.
hány vattos egy ilyen táp amikről beszéltek és amiknek a fotóját mutatjátok?

ujabb kérdés:

jól értelmezem, hogy a lifter müködése független a gravitációtól?

vagyis modell hátára szerelve vizszintes tólóerőt képes kifejteni?

mértem a félliteres kólásuveg tele kb 10 dkg tolóerőt igényel.

100 Newton. (mi is a tolóerő hivatalos mértékegysége?)


szomb. máj. 23, 2009 16:44
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. dec. 10, 2005 12:04
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Magyarország
Hozzászólás 
Jó nagy lifter lehet amihez ekkora sokszorozó kell!
Ha csak egy sima liftert akarsz építeni/meghajtani, akkor bőven elég egy sima meghajtó és egy TV-kaszkád http://www.arwill-elektronic.hu/img/tv/tpn31.jpg


pén. máj. 22, 2009 20:26
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
bandiras2 írta:
Nálunk a cégnél az 500kV kaszkádrendszer a leírás szerint 6 atm SF6 gázban "fürdik" egy szép nagy acéltartályban.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sulfur_hexafluoride
150mA jön ki belőle, elég durva cucc.
Azzal le lehet szigetelni, csak a nyomásállóságot kell megoldani.


Frankó gáz, csak ne kerülne fél liter 50 ezer forintba :wink:


pén. máj. 22, 2009 16:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
promethe írta:
Unnamed írta:
promethe írta:
Unnamed írta:
néhány 10kV felett annyira megnő a koronaveszteség, hogy eltűnik a teljesítmény


mennyi ez a határ? lehet érdemesebb kiegyeznem pl. 60 kV-nál?


Lifterhez elég 40kV is tudtommal. Meg itt pont a korona a lényeg, mivel az maga a tolóerő.


na várjunk csak akkor ha megnövekszik a koronakisülés akko rmegnövekszik a tolóerő is?


Igen.


pén. máj. 22, 2009 16:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
Unnamed írta:
promethe írta:
Unnamed írta:
néhány 10kV felett annyira megnő a koronaveszteség, hogy eltűnik a teljesítmény


mennyi ez a határ? lehet érdemesebb kiegyeznem pl. 60 kV-nál?


Lifterhez elég 40kV is tudtommal. Meg itt pont a korona a lényeg, mivel az maga a tolóerő.


na várjunk csak akkor ha megnövekszik a koronakisülés akko rmegnövekszik a tolóerő is?


pén. máj. 22, 2009 15:18
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. okt. 08, 2004 12:27
Hozzászólások: 282
Tartózkodási hely: SZÉKESFEHÉRVÁR
Hozzászólás 
Nálunk a cégnél az 500kV kaszkádrendszer a leírás szerint 6 atm SF6 gázban "fürdik" egy szép nagy acéltartályban.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sulfur_hexafluoride
150mA jön ki belőle, elég durva cucc.
Azzal le lehet szigetelni, csak a nyomásállóságot kell megoldani.


pén. máj. 22, 2009 14:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
promethe írta:
Unnamed írta:
néhány 10kV felett annyira megnő a koronaveszteség, hogy eltűnik a teljesítmény


mennyi ez a határ? lehet érdemesebb kiegyeznem pl. 60 kV-nál?


Lifterhez elég 40kV is tudtommal. Meg itt pont a korona a lényeg, mivel az maga a tolóerő.


pén. máj. 22, 2009 12:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
Unnamed írta:
néhány 10kV felett annyira megnő a koronaveszteség, hogy eltűnik a teljesítmény


mennyi ez a határ? lehet érdemesebb kiegyeznem pl. 60 kV-nál?


pén. máj. 22, 2009 11:14
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás 
Gafly írta:
Unnammed: Je, pont ilyen szigetelobol csinaltam samlit :)

Promethe: Ha nem titok mire kell?


titok de hát megmondom, bár szerintem neked gyanus és sejted mire kell.

antigravitációs tólóerő generátornak csúfolt lifter meghajtásához.


más neveken vezetékes ufó

ufó-troli

stb...


pén. máj. 22, 2009 10:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Unnammed: Je, pont ilyen szigetelobol csinaltam samlit :)

Promethe: Ha nem titok mire kell?


pén. máj. 22, 2009 7:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
Milyen terhelhetőséggel? Folyamatosan kell 100kV?
Ehhez minimum néhány száz W szükséges. Ugyanis néhány 10kV felett annyira megnő a koronaveszteség, hogy eltűnik a teljesítmény. Teljesen száraz, tiszta trafóolajjal kell mindent kiönteni, és ott sem lehet csúcs. Nekem 70kV-on (+- 35kV szimmetrikus) belekoronázik az olajba az egyik dióda, és semmit sem tudok vele kezdeni egyelőre. Minden kivezetés végére kell egy kis gömb, így elkerülhetőek a nagyobb koronaveszteségek. Más dolog, hogy 100kV körül minden létező fémtárgyban a közelben influencia keletkezik, így minden sisteregni, meg szikrázni fog. Én teflon szigetelésű kábelt használok, egyelőre bírják. De jobb lenne nyílegyenes rézcső, amin van teflon bevonat.
Néhány kép róla (amit még az oldalra nem töltöttem fel):
http://kalazif3.googlepages.com/korona.jpg/korona-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/sokxx1.jpg/sokxx1-full;init:.jpg
http://kalazif3.googlepages.com/sokxx2.jpg/sokxx2-full;init:.jpg
Olaj alatt vannak most.


pén. máj. 22, 2009 0:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szomb. dec. 10, 2005 12:04
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Magyarország
Hozzászólás 
Igaz, hogy nem teljesen válasz a kérdésedre/kérésedre, de ajánlom figyelmedbe: http://skory.gylcomp.hu/electrostatic/electrostatic.html
valamint http://omegalabs.eu/html/100kvdc_tap.html

Ami pedig kapcsolódik hozzá:

Ez a meghajtó elég rossz, ha nem akarod cserélgetni a tranyókat, akkor inkább valami más kapcsolást használj! Pl.: http://www.nickhv.com/img/Highvoltage/Flyback/ZVS%20driver.jpg

A kérdés másik felét meg is válaszoltad. Kaszkád kapcsolás ;) Kivitelezéssel kapcsolatban nézd meg a felső két linket.
Elég nehéz lesz a szigetelést megcsinálni, ha biztonságosan szeretnéd használni, szóval ha valami nem teljesen világos, írj!


csüt. máj. 21, 2009 15:42
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 17:34
Hozzászólások: 61
Hozzászólás Lifter (tolóerő generátor) épitése és meghajtása
"Nagyfeszültségű feszültségsokszorozó kaszkádkapcsolás épités" cimű korábbi topic átnevezése.


Sziasztok, kis segítséget kérek.

Egy speciális tápegységet kell építenem.
50-100 kVolt DC feszültségre van szükségem.

Nagyfeszültségű feszültségsokszorozó kaszkádkapcsolást kell ehhez illesztenem monitor sorkimenő kivezetéséhez ami a 25-30 kVolt feszültségből 50-60 vagy megháromszorozva 75-90 kVolt feszültséget ad. Ötleteket kérek a nagy feszültségű feszültségsokszorozó kaszkádkapcsolás kivitelezéséhez. (Alkatrészlista és maga a kapcsolás)

Köszönöm


Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára promethe szomb. máj. 23, 2009 16:46-kor.



csüt. máj. 21, 2009 12:50
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 27 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség