Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. máj. 03, 2024 13:37



Hozzászólás a témához  [ 1817 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Következő
Autóhifis táp 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 15:40
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: a gép előtt :)
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
http://imageshack.us/photo/my-images/189/dsc02478xh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/51/dsc02479z.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc02477qf.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26/dsc02481fy.jpg/

Kapcsoló üzemű táp, és 3 kapcsoló üzemű végfok. +/-60V a tápfesz. A mély közösített, 1x300W 4ohm, vagy 1x600W 2 ohm, 50-200Hz + mély kiemelés (45Hz, +18dB :) ). A másik két végfok ugyan ezt a teljesítményt tudja, kapcsolható szélessávú átvitelbe, vagy felüláteresztőbe 100Hz-1Khz. A táp miatt az összteljesítmény 600W maximum.


szer. júl. 27, 2011 10:29
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2009 17:02
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Magyarország, Budapest
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
Köszönöm a pontos képletet és a segítséget, de az a baj, hogy 2 IC mellé nem fér már be a hűtőbordára a tranzisztor,
meg az IC-k GND-je van a hűtőbordán, a tranzisztorokhoz meg nem értek, hogy jó lesz-e neki a hűtőbordás GND vagy elszigetelve lesz-e jó.


szer. júl. 13, 2011 17:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 15:40
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: a gép előtt :)
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
Ha már hűtőbordát teszel, ne legyen már gond rácsavarozni a szerencsétlen tranzisztort! De lehet, hogy hűtés nélkül is el fogja bírni, mert nem folyamatos a terhelés.

R2 = Uki - 1,25V / (1,25V / R1) Ohm törvény. R1 marad az alapkapcsolásban lévő 2,2K.

Van még kismillió hasonló step-up ic, de egyik sem fog magától 22V, 500mA-t adni.


szer. júl. 13, 2011 12:38
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2009 17:02
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Magyarország, Budapest
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
Olyan IC nincs, aminél egyszerűen egy potméterrel állítható a kimenő fesz. és max. 500 mA-t tud,
mert nagyon szeretném elkerülni, hogy aktívan hűteni kelljen a tranzisztort,
az erősítő TDA2030A-ra épül, elég neki egy nagyobb passzív hűtőborda venti nélkül.

Ahol az R2=36K, ott az R1 mekkora legyen?
Ha a megadott 1.25(R1/R2) képlet szerint számolok, akkor nem értem, hogy milyen érték jó, ami kijön!


kedd júl. 12, 2011 15:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 15:40
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: a gép előtt :)
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
A step-up alapkapcsolásban lévő értékek majdnem jók.

Az ic az áramot az Rsc ellenálláson eső feszből figyeli. 300mV-nál korlátoz. Neked a maximális kimenő teljesítmény 22W, vagyis ide akkora ellenállás kell, hogy a rajta eső fesz ekkora felvett teljesítménynél se érje el a 300mV-ot. 12V bemenő fesznél a max áram legyen 3A, vagyis 300mV/3A=0,1 ohm.

A kimeneti feszt az R1, R2 ellenállásosztó állítja. A referencia feszültség 1,25V, vagyis R2=36K lesz.

Az ic kimenete nem túl nagy áramú, meg kell fejelni egy tranzisztorral a kimenetet. A 9. oldalon találsz erre megoldást, a tranzisztor lehet bármilyen kapcsolótranyó, mondjuk BD243, a bázis lezáró ellenállás pedig 330 ohm.


kedd júl. 12, 2011 9:45
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2009 17:02
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Magyarország, Budapest
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
Válasz: MC34063 IC

Ezt vagy hozzá hasonlót néztem már, csak nem értem, hogy hogy lehet ezzel 500-1000 mA-t kapcsolni, a PDF elején
lévő "OUTPUT SWITCH CURRENT IN EXCESS OF 1.5A" mit jelent, mert a Step-Up alapkapcsolásban nem tudom,
mit kell módosítani, hogy 22,0 VDC 500-1000 mA legyen a kimenetén!


kedd júl. 12, 2011 1:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 15:40
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: a gép előtt :)
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
Szia!

MC34063 ami kell neked. http://www.datasheetcatalog.org/datasheets/2300/501448_DS.pdf
Az adatlapon találsz Step-up példakapcsolást is.


hétf. júl. 11, 2011 7:32
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2009 17:02
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Magyarország, Budapest
Hozzászólás Re: Autóhifis táp
Sziasztok! Szeretnélek megkérni titeket,
hogy ha valaki tudna nekem adni egy 12VDC-ről (autó szivargyújtó) max. stabilizált 22 VDC 0,5-1,0 Amperes tápnak a kapcsolási rajzát akkor,
annak az illetőnek ezt nagyon meghálálnám! Segítsetek, légyszíves! Előre is köszönöm!


hétf. júl. 11, 2011 2:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. jan. 09, 2010 13:33
Hozzászólások: 47
Hozzászólás 
Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit kilóg a kérdések sorából: autóerösítök és -tápok nagyáramú ki- és bemeneteit csavarozható sorkapoccsal szokták megoldani. Kérdés, hol lehet ilyent venni, megfelelö árambírással, házra erösíthetö kivitelben?


szomb. jan. 09, 2010 13:37
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. júl. 01, 2006 18:09
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
_geli_ írta:
...


Elkészült azért így is, de elég nehezen ment.
Azért gondoltam összetekerni, mert Töfi még anno
a leírásában "sodrat"-ot említ. De akkor a következőnél
erre ügyelek.

A négyzetessel csak annyi a bajom, hogy per pillanat
nem tudtam semmi használható méretű négyzetes
anyagot keríteni. Így "csévetest" híján ez is problémásan
ment.
Te mit használsz csévetest gyanánt? Van "oldala" neki?


Még egy kérdésem lenne:
Hogyan lehet azt kiszámolni/meghatározni, hogy pl. a 3 pár
IRFZ44N helyett, hány pár IRF3205-t kell használni?
Vagy mondjuk 1 pár IRF3205-tel mekkora lehet a max.
kivehető teljesítmény?


csüt. jan. 07, 2010 15:05
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Igen elkövetted.
Egyáltalán nem kellett volna összesodorni, csak összefogni. Ennél is jobb ha több "vékony" tekercset csinálsz és utána párhuzamosan kötöd őket, bár ez inkább a toroidnál jó módszer.
Csak az EI-nek négyzetes a keresztmetszete, nekem sok olyan van amiben ETD van, azé kerek. Miért gond a négyzetes keresztmetszet?


szer. jan. 06, 2010 19:15
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. júl. 01, 2006 18:09
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
Kis gyakorlati kérdés:

hogyan készítitek el a trafót?
Szerintem én elkövettem azt a hibát, hogy a szálakból
álló köteget túl szorosra tekertem fúrógéppel.

Van esetleg valami tuti módszer erre?

A másik a csévetest. Pc-s vasnak négyzetes a kereszt-
metszete. Simán csináljak a drótok alá kartonból egy
"alátétet" és ennyi?


szer. jan. 06, 2010 19:04
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. júl. 01, 2006 18:09
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
_geli_ írta:
Menni fog csak annyival lesz kisebb a kivehető teljesítmény, amennyivel kevesebb huzalt tudsz belepréselni a magba. Azért "2-300W-os a PC vas" mert nem fér bele több (vastagabb) huzal.


Értem, akkor jól gondoltam!
Köszönöm mégegyszer!


hétf. jan. 04, 2010 20:46
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Menni fog csak annyival lesz kisebb a kivehető teljesítmény, amennyivel kevesebb huzalt tudsz belepréselni a magba. Azért "2-300W-os a PC vas" mert nem fér bele több (vastagabb) huzal.


hétf. jan. 04, 2010 20:31
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. júl. 01, 2006 18:09
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
_geli_ írta:
Konkrétan nem tudom mire vagy kíváncsi, de 3-4A/mm2-el számolhatsz, ha aktívan hűtöd akkor egy picit többel is. A 0,5-ös átmérőjű huzal keresztmetszete 0,196 mm2 ez 3A-es áramsűrűséggel 0,588A, tehát egy szál huzalon kb. 0,6A-t zavarhatsz át anélkül hogy nagyon melegedne.
Ki kell próbálni.


Fizikailag kisebb ugye a PC-s vas - kevesebb drót fér rá.
Arra lennék, lettem volna kíváncsi, hogy pl. a 14 szálú
sodrat helyett, ha én csak 7 szálat használok, mi fog
változni?
Csak a kivehető teljesítmény?
Engem elsősorban az érdekelne, hogy működik-e, ahogy
összeraktam. Ha igen, megveszem az ETD49-es magot
és megtekerem az eredeti leírás szerint.

Viszont ha jól értelmezem amit írtál, akkor fele-fele mindenből
és elvileg mennie kell.


hétf. jan. 04, 2010 20:22
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Konkrétan nem tudom mire vagy kíváncsi, de 3-4A/mm2-el számolhatsz, ha aktívan hűtöd akkor egy picit többel is. A 0,5-ös átmérőjű huzal keresztmetszete 0,196 mm2 ez 3A-es áramsűrűséggel 0,588A, tehát egy szál huzalon kb. 0,6A-t zavarhatsz át anélkül hogy nagyon melegedne.
Ki kell próbálni.


hétf. jan. 04, 2010 19:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. júl. 01, 2006 18:09
Hozzászólások: 146
Hozzászólás 
Helló,

Töfi által tervezett tápot építenék, a trafó tekeréséhez
szeretnék segítséget kérni.
Egyelőre próba jelleggel építem a kapcsolást. Az volna
a kérdésem, hogy ha egy 300W-os atx-es tápból bontott
ferritre tekernék a "beröffentéshez", akkor hogyan
módosíthatom a tekercseléshez használt sodrat szállainak
a számát?
0.5mm átmérőjű zománcozott huzalom van.

Köszi!


hétf. jan. 04, 2010 18:19
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: pén. feb. 20, 2009 9:28
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek.

Ki szeretném számolni, hogy mekkora fojtótekercset tegyek a DCDC konverterem bemenetére (sorosan).

Amit tudok, az a primer feszültség: 13,5V. DC áram: 15A. Kapcsolási frekvencia: 50Khz. Hogyan tudnám kiszámolni, hogy mekkora choke (főleg toroid méret és menetszám) kell, valamint mekkora kondi elé (ha kell). Utánaolvastam de erre vonatkozó érthető leírást nem nagyon találtam. :(

Előre is köszönöm.


pén. feb. 20, 2009 9:33
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Alsó és felső oldalról a potenciál alapján szokás beszélni, tehát amelyik tranyó a + tápra csatlakozik, az a felső oldali.


szer. feb. 04, 2009 14:52
Profil Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 15:09
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
SPafi írta:
Miért írsz felső oldalról? Középmegcsapolásos push-pullnál minden tranyó alsó oldali!


Úgy értem hogy a trafó felső vége, és az alsó vége. középen pedig a 12V


szer. feb. 04, 2009 14:37
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Miért írsz felső oldalról? Középmegcsapolásos push-pullnál minden tranyó alsó oldali!


szer. feb. 04, 2009 14:28
Profil Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 15:09
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
Nem tudom milyen topológia ez.
asszem Push-pull: tehát a trafó közép megcsapolású ez megy a 12V-ra.
Az egyik tekercs vége a felső oldali FEt-ek Drain-jére(FET-ek párhuzamosan 4db), másik tekercs vége az alsó oldali FET-ek Drain-jére. Source közös, és a GNDre kötve. GATE-k összekötve 56ohmos ellenállásokkal. és 2SA1016 trnzisztorokaon keresztül TL494-re vannak kötve.

Az IRFZ34 és 44 is N csatornás.
Szval én csak azt nem értem hogy a felső oldalon miért vannak gyengébb FEt-ek irva


szer. feb. 04, 2009 14:25
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Gondoltam, hogy teljes, gyári rajzod nincs, de annyit azért mindenképp érdemes visszafejteni (és itt elárulni, ha kíváncsi vagy a válaszra!), hogy a kapcsoló tranyók hogyan vannak bekötve (és meghajtva)! Én ennyi infó alapján nem vennék rá mérget, hogy csak n-csatornás FET-ek valók bele! Felső oldalt könnyebb pFET-el megoldani meghajtás szempontjából.


szer. feb. 04, 2009 14:18
Profil Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 15:09
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
Helló!

Kapcsolási rajzom nincs hozzá.
Én csak a tápegységről írtam mindent, és az egyik oldalnál a felső a másiknál az alsó oldali FET-eket akartam írni. 4-4 db van belőlük, de az egyiknél IRFZ34 szerepel, a másiknál IRFZ44. Ez a panelre van irva gyárilag. Elég durva elírás lehet. Amik bent voltak nem tudtam beazonosítani, mert széthullottak hamuvá.

Ilyen topológiájú autós végfok volt már nálam, abban mind a 8 FET azonos volt. Szval ebbe is 8db IRFZ44 megy.


szer. feb. 04, 2009 12:59
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Tom!

Az első kérdésedet nem látjuk. :-)

Talán elírták, és IRF9Z34 lenne.

Idézet:
utólag miért tettek a GATE ellenállások közös pontja és a Source közé egy-egy 220ohm-os ellenállást.


Valószínűleg azért, mert kellett bele. Ennél konkrétabb választ ne várj anélkül, hogy bármit is tudnánk a kapcsolásról! Még azt sem tudjuk, hogy milyen áramkörről van szó! Táp? Végfok? Ha végfok, akkor lineáris vagy kapcsoló üzemű? És aztán jöhetnek a kapcsolás részletei.

Skori!

Igazad van, ez nem tűnt fel, kicsit túl sok más dolgom volt akkoriban, meg én sem mindig szoktam feltüntetni a kapcsolási rajzon az ilyen triviális dolgokat, mint táp hidegítés.


szer. feb. 04, 2009 12:22
Profil Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 15:09
Hozzászólások: 14
Hozzászólás 
Sziasztok!

Kettő kérdésem lenne egy autós végfok javitása közben.
Olyan a panel hogy az alkatrész tipusa van felszitázva, és érdekes módon a felső oldali FET-eknek IRFZ34 az alsó oldaliaknak meg IRFZ44 van a panelen.

A másik kérdésem az lenne hogy utólag miért tettek a GATE ellenállások közös pontja és a Source közé egy-egy 220ohm-os ellenállást. Utólag van neki fúrva a hely, és poziciózva sincs.

Amúgy a FET-ek és a panel szó szerint el volt égve.

Köszönöm!


szer. feb. 04, 2009 11:28
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2613
Hozzászólás 
Idézet:
Idézet:
A trafó szekunder "GND-je" miért megy át a fojtón?
.... kapcsolási rajzon nincs hiba, habár .......
Nincs hibaaa? Hol vannak az elkók a 12V bemenőről???? A vezeték soros induktivitása miatt érdekes dolgokat művelhet így.
(http://kepfeltoltes.hu/080509/IM000274_ ... es.hu_.jpg)


szer. feb. 04, 2009 10:49
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. júl. 08, 2006 20:33
Hozzászólások: 30
Hozzászólás 
itt egy müködöképes verzio: innen
http://www.sendspace.com/file/thrvhd vagy innen http://www.speedyshare.com/133719426.html


kedd feb. 03, 2009 23:55
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. máj. 05, 2007 19:27
Hozzászólások: 244
Tartózkodási hely: Dunaszentgyörgy
Hozzászólás 
Idézet:
Talan nem offtopik, a fly-back trafo. Hiszen' tulajdonkeppen az egy tekercs,
aminek a vasmagjara szekunderek is vannak tekerve. Ezzel kapcsolatban lenne
1-2 kerdesem.
Igy mereteztem ma flyback trafot:
f=100kHz
Ae=1.25cm^2 (ETD39)
P_be=90W
U_in=250VDC - 350VDC
I_be=360mA @ 250V
D_max=45% (t_on-max=4.5 usec)
d=1.6mm (legres), mert 0.8mm-es NYAKom van, es ha nem az oszlop van
kikoszorulve, hanem a jaromokban is van legres, akkor ketszereset jelenti.
Jol tudom?

Mivel a flyback trafo energiat tarol, ezert a kovetkezokeppen indultam el:
W=P_be * t_on-max = 90W * 4.5usec = 405uJ (ennyi energiat tarol a trafo egy
orajelciklus alatt maximum)
W=0.5 * I_peak^2 * L = 0.5 * (0.36*2)^2 * L = 405uJ =-> L = 405uJ / (0.5 *
(0.36*2)^2 ) = 1562uH = ~1.5mH

SPafi korabbi hozzaszolasabol:
L = n^2 * A * mu0 / d =-> n= sqrt(L * d / (A * mu0))
Azaz esetemben: n= sqrt(1.562*10^-3 *0.0016 / (1.25/10000 * 4*3.1415*10^-7))
= 126 menet.

Es a Bmax hogyan szamolhato ki, hogy nem telitodik-e a vasmag?
Hasznalhato ide a Bmax=U_tap*10^4/(4*n*f*Ae) osszefugges?
Ez alapjan 0.18T a max indukcio, ami meg elmegy.


Ez egy régebbi hsz, már nemtudom kiírta, de végülis mindegy.
Nekemis lenne 1-2 további kérdésem:

A srác aztírja:
Idézet:
I_be=360mA @ 250V
Ez hogyan jön ki?

továbbá:
Idézet:
W=0.5 * I_peak^2 * L = 0.5 * (0.36*2)^2 * L


I_peak helyére miért azt a 360mA-t helyettesíti be?

A többi dolog szerencsére világos :lol:

Amúgy ennél a számolásnál szerintem valamit elszámolt:

Idézet:
Bmax=U_tap*10^4/(4*n*f*Ae)


ugyanis ha visszaszámolok Bmax=0,18T; f=100000Hz; n=126menet; Ae=1,25 értékekkel, akkor U*tap-ra kijön az hogy 1143V.
Vagy én számoltam volna valamit el?


pén. máj. 09, 2008 20:48
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. máj. 05, 2007 19:27
Hozzászólások: 244
Tartózkodási hely: Dunaszentgyörgy
Hozzászólás 
Idézet:
A trafó szekunder "GND-je" miért megy át a fojtón?


Azért megy át, mert a fojtó közepén van kifúrva a csatlakozás a GND-nek.

Amúgy amikor próbáltam több trafóval akkor alulról vezetékekkel kötöttem be. Tehát ott nemment át rajta, de abban az esetben is terhelhetetlen volt a táp.

A kapcsolást rendben találjátok amúgy? :roll:


pén. máj. 09, 2008 20:39
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Idézet:
A trafó szekunder "GND-je" miért megy át a fojtón?


Megelőztél! :-)

Mondjuk ez elvileg nem gond.

A kapcsolási rajzon nincs hiba, habár a visszacsatolásban én nem használnék ilyen nagy ellenállásokat.

A földek hogy vannak összekötve?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára SPafi pén. máj. 09, 2008 20:40-kor.



pén. máj. 09, 2008 20:27
Profil Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 13:03-kor.



pén. máj. 09, 2008 20:15
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. máj. 05, 2007 19:27
Hozzászólások: 244
Tartózkodási hely: Dunaszentgyörgy
Hozzászólás 
Jah még annyi hogy eredetileg autóhifihez készült csak mivel legyártottam a panelt több példányba, úgyvoltam vele hogy kihozható vele egy 1 oldalas táp is. Ezekután ez lett belőle:

http://kepfeltoltes.hu/view/080509/IM000273_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


pén. máj. 09, 2008 18:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. máj. 05, 2007 19:27
Hozzászólások: 244
Tartózkodási hely: Dunaszentgyörgy
Hozzászólás 
Heló, helló mindenkinek

Itt egy kapcsolás és egy panelterv a tápról. Sajnos fetmeghajtóm nemvotl itthon és sürgősen szerettem volna megcsinálni. Így tranyókból dobtam össze egy "meghajtó fokozatot" amit vezetékekkel kötöttem be a nyákra.

http://kepfeltoltes.hu/view/080509/64196305aaa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080509/IM000274_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amúgy szerintetek a menetszámok korrektek 70kHz re?


pén. máj. 09, 2008 18:37
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ros-Co!

Itt a step-down nem elég, mert az aksi 12 V alá is mehet.

cimopata!

Amit eddig elárultál, az szinte semmit sem mond a hiba okáról. Lehet hibás a kapcsolási rajz, a trafó tekercselési módja, és a nyák (vagy huzalozás) vonalvezetése is. A vasmag viszont biztos nem okoz ilyet. Sem a fojtó, sem az elkó.


pén. máj. 09, 2008 17:03
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hmmm. nem egészen értem, leválasztott táp kell? Mert ha közös a földpont jobban jársz egy Step-down elrendezéssel.

Az MC34063-at is meg lehet fejelni tranyókkal (ez a leg1xűbb és legolcsóbb)
http://www.hvlabs.hu/hobbi/34063_2.gif

vagy lehet nagyon jó hatásfokút csinálni:

http://www.hvlabs.hu/inverter/step_down_48V.gif

És a kapcstápos topicban Spafi is linkelt egy rajzot, ami szintén 1xű és viszonylag nagytelj. Step-down


pén. máj. 09, 2008 16:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szomb. máj. 05, 2007 19:27
Hozzászólások: 244
Tartózkodási hely: Dunaszentgyörgy
Hozzászólás 
Üdvözletem mindenkinek

Megbíztak hogy építsek egy tápot traktorba ami az akkumlátor feszültségéből stabil 12-13V ot állítson elő. 1x már megoldottam de most visszahozták mert elromlott. Nemsikerült megjavítanom, most csináltam 1 újat.
Elvileg aztmondták hogy alapban nem kell nagy eljesítményű táp 50-100W körüli. De eziscsak néha, mert nagy reléket kapcsolgat.

A probléma ott kezdődik, hogy mármilyen tekert trafót teszek bele 5-10W terhelésnél már szinte teljesen visszesik a feszültség 13V-ról 4-5V ra.
Az áramkör természetesen ellenütemű fetmeghajtóval, IRFZ48 fetekkel.

Trafók amikkel próbálkoztam:
EI33 (pc-táp) 2x2/2x3menet kb 20-25uH-t mértem primerinduktivításnak.
Fazékmag AL8800 2x2/2x3menet.
Valamint próbáltam egy légmagos fazékkal Al630 2x6/2x10menet.
Terhelésre mindegyik trafó elkezd zúgni és visszaesik a kimenőfesz.

A kiemeten egy 20uH-s fojtó és 3000uF kondi van.

Akinek van ötlete mitől esik vissza a feszültség az kérem segítsen.
Nagyonidegesít a dolog, reggel 8 óta ezzel ****.

Üdv: Cimó


pén. máj. 09, 2008 15:52
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd márc. 27, 2007 16:08
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hozzászólás 
én készen veszem tAB kollégátol... szerintem nem lesz vele probléma :)


szer. máj. 07, 2008 10:20
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
Ez ha minden igaz ahoz is jó.
Eddig Quaddal nem jártam jól, szerintem nem disco hanem inkább hangosítási, zenekari célokra jobb. Eddig 3 füstölt el.
Nálam a 80W-os darlington tranzisztoros (TIP147 és TIP142, az avataromon is az van) végfok a favorit, eddig még nem csalódtam benne. Még egyszerűbb is, olcsóbb is mint a Quad.


kedd máj. 06, 2008 21:33
ezüst tag

Csatlakozott: kedd márc. 27, 2007 16:08
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hozzászólás 
elég egyszerünek tünik !

ami jó... én is mostanság akarok épiteni egy kvadhoz tápot ...


kedd máj. 06, 2008 20:33
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
Jann írta:
Kiváncsian várjuk !

legalábbis én biztosan !

Köszi!
Elvileg működnie kell, nincs rajta nagy átalakítás, nagyobb egyenirányító diódák, fetmeghajtó, trafó menetszám. A magban nem vagyok biztos hogy jó-e hozzá.


kedd máj. 06, 2008 20:22
ezüst tag

Csatlakozott: kedd márc. 27, 2007 16:08
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hozzászólás 
Kiváncsian várjuk !

legalábbis én biztosan !


kedd máj. 06, 2008 20:10
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
Helló!
Van nekem is egy átalakított tápegységem, egy SAL WRC autóerősítő tápegysége, végre teljesen kész, bár nem sokban különbözik a fentebbi kapcsolástól.
http://variszabi.extra.hu/a/kapcstap_.gif
FIGYELEM: Még nem próbáltam ki, de dolgozom a nyákon.
Továbbra is ha valaki valami hibát talál, kérem szóljon. Köszönöm!
http://hqvideo.hu/info/hu/f-r310x190x160n.html
Ezzel a maggal építem meg, a tekercs menetszámok is ehez vannak.
Mégegyszer: még nem építettem meg, amint megépítettem írok hogy hogyan működik...és hogy működik-e. :-)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vendég pén. máj. 09, 2008 21:44-kor.



kedd máj. 06, 2008 20:07
ezüst tag

Csatlakozott: kedd márc. 27, 2007 16:08
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hozzászólás 
sajnos számora ez nem nagyon használható infó ...

valami iylen komplett terv kéne...

talátam egy érdekes pdf file-t:

http://jani90.extra.hu/kepek/tap.pdf

üdv:Jann


szomb. máj. 03, 2008 15:06
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd márc. 27, 2007 16:08
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hozzászólás 
gris írta:
transztyuszeres sporttárs 2007.dec.09-én linkelgetett. keresd meg!


ok köszi!


pén. máj. 02, 2008 11:38
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 683
Tartózkodási hely: lehetőleg üvegközelben
Hozzászólás 
transztyuszeres sporttárs 2007.dec.09-én linkelgetett. keresd meg!


pén. máj. 02, 2008 11:35
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: kedd márc. 27, 2007 16:08
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Hozzászólás 
Sziasztok !

Egy 100 wattos erősítőhőz szeretnék valam EGYSZERÜ tápot épiteni ...

az erősítő tda7294 es icével épül ehez kéne valami jóféle táp, csak sajnos nem nagyon értek még a témához és rajzokat se nagyon ismerek.

valaki tudna nekem mutatni valami egyszerüen kivitelezhető átpot mutatni ?

ami van raktáron: at táppanelek meg nagyobacska fazékvasmag valami kapcsoloüzemü táppbol de szétnézek még....

elöre is kösz üdv:Jann


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jann pén. máj. 02, 2008 11:37-kor.



pén. máj. 02, 2008 11:15
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: csüt. okt. 14, 2004 19:53
Hozzászólások: 1880
Hozzászólás 
.....


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Transztyuszeres csüt. dec. 16, 2010 14:05-kor.



pén. ápr. 18, 2008 18:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Transztyuszeres írta:
watt írta:
hasonlít egy ETD49-re, és a felirat is gyanús.

Ez nem hasonlít, ez az. :wink:

Más gyártóktól is láttam már hasonló magot, de szinte biztos, hogy igazad van.


pén. ápr. 18, 2008 17:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Fendermester írta:
Megmértem.Pontosan 49mm széles.Esetleg van tipped konkrét kapcsolásra? 2db STK 496-090 -es végfokot kéne megtáplálnia, tehát a +/- 40V pont jó lenne.

Itt a fórumon van egy Töfi féle táp, ami oda elég lenne. Nem a legkorrektebb minden ponton, de vannak utánépített jól működő példányok. Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy nem mindenkinek sikerült utánépíteni, de én ezt inkább a felkészületlenségnek tulajdonítom. Sajnos egy kapcsi táp esetében a rajz csak a félsikerhez elég.


pén. ápr. 18, 2008 17:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1817 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség