Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: pén. jún. 07, 2024 10:35



Hozzászólás a témához  [ 3084 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 62  Következő
Videókártya!!! 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
HIS x800xl


vas. okt. 22, 2006 21:08
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 459
Tartózkodási hely: Tatabánya
Hozzászólás 
Placa:
Az a chip a Rialto nevezetű PCIe-AGP híd. Akkor kell rá hűtőborda ha felhúzod az AGP frekit. Persze nem hátrány a plusz hűtés...

Symbi:
Az OpenAL32-nek nincs köze a grafikához, az ugyanis az Open Audio Library.
Míg a DirectX tartalmazza mind a grafikus, mind az audio illesztést, az OpenGL (Open Graphics Library) csak a grafikust. Ezért találták ki mellé az OpenAL-t.
Na tessék! Egy újabb illesztőfelület. Mert még nincs elég belőlük... :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zsora vas. okt. 22, 2006 21:16-kor.



vas. okt. 22, 2006 21:06
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. júl. 01, 2005 15:38
Hozzászólások: 44
Hozzászólás 
Sziasztok!

Egy ksi segítségre lenne szükségem vid.kártya vásárlás ügyben... na szóval az x800gto,6800,7300gt,x800xl négyesből kéne kiválasztani az ideális prédát! rengeteg tesztet olvastam,de ez pont arra volt jó h. teljesen elbizonytalanodjak... :shock: :)


vas. okt. 22, 2006 19:57
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 2:02
Hozzászólások: 438
Hozzászólás 
sziasztok! sajna tönkrement az ati 9800 pro -m és csak egy nvidia geforce (sima) 6600 -ra cseréltük le. szerintetek megfelel még a mai követelményeknek? meddig érdemes felhúzni? gyárilag 300/400 -ra volt, ami kevés. és mi az, hogy a riasztási küszöb 145 fok? addig főzhető?
üdv


vas. okt. 22, 2006 17:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 30, 2006 22:05
Hozzászólások: 22
Hozzászólás 
Nem teljesen tartózik ide, de ebben szeretnék segítséget kérni.
Egyes játékoknál és a 3DMarkot akarok futatni akkor azt írja ki, hogy egy bizonyos komponens nem található:OpenAL32.dll.
A legújabb DirectX 9.0c van fönn. :roll:


vas. okt. 22, 2006 9:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
nacorvus írta:
....
Idézet:
Mégpedig azt, ha régebbi pl a videokártyád, túl sok jellemzõt fog emulálni szoftveresen, vagyis ha nem adott a hardveres támogatása/gyorsítása valaminek ami a DXben adott, a CPU fogja kidolgozni azt.
i tak dalse...
Ha ezt mielőtt leírtad volna és magadbantartod, legalább bölcselkedő amatőnek hinnének!
Mit akar emulálni egy hardver,amikor magát az utasításkészletet sem ismeri :arrow: tipikusan a 100 leg nélküli százlábú esete... :wink:


A Directx emulálja, nem a hardver. :D Vagy ha jobban tetszik, a Windows. Ha pl a PCI videokártyád nem ismeri a 3Dt, azaz nem is aktiválhatod DXben a 3D gyorsítást, akkor is tudsz futtatni 3D alkalmazásokat, amennyiben azok nem igénylik a 3D gyorsítást. Mert szoftveresen megy a 3D, akár a Directx segítségével. Csak egy kis érdekesség.

De ha veszed a fáradságot, és megnézel egy Directx tesztet a gépeden bármilyen tesztprogi segítségével, megtekintheted hogy mit emulál, és mit nem. Legalább rájössz pl arra, hogy mit tud vagy mit nem tud hardveresen a videokártyád.

Egyszerû példa: Ha a 3D gyorsítód nem támogatja a "Köd"-öt a játékban, akkor a Directx emulálja ezt a funkciót, és a játék vagy elfogadja, vagy nem. Továbbá régi DOSos játékok szintén alkalmaznak ezt-azt, amit a DX is támogat, holott anno hírbõl sem ismerték a Directxet. Valamint, a fordítottja is igaz. Támogatja DX6on a Direct3Dt régi Vesa videokártya is, csak jól meg kell rakni RAMmal hogy legyen TextureMeemory neki.

Félre ne értsük, Directxre azért írnak játékokat, mert DOS alá jobb ha nem, Windows alá nem lehet (kivéve Pasziánsz, Aknakeresõ és társai...) , maradt a DX erre a célra. Ha tehát nem lenne Windows, nem lenne Directx sem.


szomb. okt. 21, 2006 14:36
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 12, 2004 18:08
Hozzászólások: 6037
Tartózkodási hely: Usa
Hozzászólás 
....
Idézet:
Mégpedig azt, ha régebbi pl a videokártyád, túl sok jellemzõt fog emulálni szoftveresen, vagyis ha nem adott a hardveres támogatása/gyorsítása valaminek ami a DXben adott, a CPU fogja kidolgozni azt.
i tak dalse...
Ha ezt mielőtt leírtad volna és magadbantartod, legalább bölcselkedő amatőnek hinnének!
Mit akar emulálni egy hardver,amikor magát az utasításkészletet sem ismeri :arrow: tipikusan a 100 leg nélküli százlábú esete... :wink:


pén. okt. 20, 2006 19:48
Profil Privát üzenet küldése ICQ YIM Honlap
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
BBoj írta:
A DirectX alacsony szintű alkalmazásfejlesztői felületekből áll, amelyek a Windows-programoknak nagy teljesítményű, hardveresen gyorsított multimédiás támogatást nyújtanak.

A DirectX segítségével a program meg tudja határozni a számítógép hardverlehetőségeit, majd ennek megfelelően beállítja a program paramétereit. Így a multimédiás szoftverprogramok bármilyen Windows alapú és DirectX-kompatibilis hardverrel és illesztőprogramokkal rendelkező számítógépen futhatnak, és teljes mértékben kihasználhatják a nagyteljesítményű hardver lehetőségeit.

A DirectX alkalmazásfejlesztői felületei hozzáférést biztosítanak a nagyteljesítményű hardverek speciális funkcióihoz, például a 3D grafikai gyorsítóchiphez és hangkártyához. Ezek az alkalmazásfejlesztői felületek alacsony szintű funkciókat vezérelnek, többek között a kétdimenziós grafikai gyorsítást, a bemeneti eszközöket, például a botkormányt, a billentyűzetet és az egeret, valamint a hangkimenet és a hangkeverés vezérlését. Az alacsony szintű funkciókat a DirectX összetevői támogatják.


Teljesen egyetértek. Valamint azzal, hogy a Directx nem egy programorási nyelv, annak ellenére hogy DXre írnak játékokat. Sok DX tesztet láttam már, de valamit ez a szöveg nem írt le. Mégpedig azt, ha régebbi pl a videokártyád, túl sok jellemzõt fog emulálni szoftveresen, vagyis ha nem adott a hardveres támogatása/gyorsítása valaminek ami a DXben adott, a CPU fogja kidolgozni azt.

PL: Sisoft Sandra: Látható az, hogy a DX mindent emulál, vagyis a jellemzõk mind engedélyezettek, és egy átlagos videokártya ezeknek jó ha a felét támogatják hardveresen. Viszont ha egy régebbi DXet rakok fel egy régebbi gépre, az egész rendszer, alkalmazások jóval gyorsabban futnak. Ez gyakorlat. Továbbá, evidens hogy pl ha a 3D gyorsítód max 24 bites színmélységet támogat, a DX9 csak DX7 módban fog futni.

Vagyis fordítsuk le az egész szöveget: Elõbb fejlesztették ki a videokártya gyártók a chipjükbe azokat a jellemzõket amiket majd megírtak mindig a legújabb DXre, hogy a játékgyártók erre alapozhassanak. De attól még a Directx egy eszközdriver marad, hiszen a már meglévõ hardveres jellemzõket gyûjti egybe.

PS: A Directx varázsolni úgysem fog. :)


pén. okt. 20, 2006 14:55
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 17, 2004 18:34
Hozzászólások: 811
Hozzászólás 
Salvatore Salvataggio írta:
CyberDragon: esélytelen... :jaj:


Tudom, RGB szindróma.... De legalább nem unatkozom :D


pén. okt. 20, 2006 13:36
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
netmesterke írta:
Üdv!
Az Intel Media Accelerator 900 (915-ös lapkakészlettel) mit tud? A RAMDAC 400 MHz-es. Ez mondjuk jobb mint egy Geforce 4 mx 440? Mit nyújt ez az intel vga a mai játékoknál?

Szerintem nem. Kb egy szinten vannak.


pén. okt. 20, 2006 13:17
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. okt. 14, 2006 14:06
Hozzászólások: 12
Hozzászólás 
Üdv!
Az Intel Media Accelerator 900 (915-ös lapkakészlettel) mit tud? A RAMDAC 400 MHz-es. Ez mondjuk jobb mint egy Geforce 4 mx 440? Mit nyújt ez az intel vga a mai játékoknál?


pén. okt. 20, 2006 9:39
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. okt. 13, 2006 7:53
Hozzászólások: 18
Hozzászólás 
A DirectX alacsony szintű alkalmazásfejlesztői felületekből áll, amelyek a Windows-programoknak nagy teljesítményű, hardveresen gyorsított multimédiás támogatást nyújtanak.

A DirectX segítségével a program meg tudja határozni a számítógép hardverlehetőségeit, majd ennek megfelelően beállítja a program paramétereit. Így a multimédiás szoftverprogramok bármilyen Windows alapú és DirectX-kompatibilis hardverrel és illesztőprogramokkal rendelkező számítógépen futhatnak, és teljes mértékben kihasználhatják a nagyteljesítményű hardver lehetőségeit.

A DirectX alkalmazásfejlesztői felületei hozzáférést biztosítanak a nagyteljesítményű hardverek speciális funkcióihoz, például a 3D grafikai gyorsítóchiphez és hangkártyához. Ezek az alkalmazásfejlesztői felületek alacsony szintű funkciókat vezérelnek, többek között a kétdimenziós grafikai gyorsítást, a bemeneti eszközöket, például a botkormányt, a billentyűzetet és az egeret, valamint a hangkimenet és a hangkeverés vezérlését. Az alacsony szintű funkciókat a DirectX összetevői támogatják.


pén. okt. 20, 2006 8:57
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
CyberDragon: esélytelen... :jaj:


csüt. okt. 19, 2006 15:09
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
CyberDragon írta:
Interpid:

Ha mindenáron összehasonlítgatni akarsz:

A DirectX egy API gyűjtemény, a grafikán kívül másra is vonatkozik, pl. hang (DirectSound).
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectXA videomegjelenítésért a DirectDraw(2D) és Direct3D (3D) felel.

Mind az OpenGL, mind a Direct3D APIk (alkalmazásprogramozási interfész) arra valók, hogy a játék programozóknak ne kelljen minden egyszerű utasítást egyenként leprogramozniuk, hanem használhatják az előre elkészített funkciókat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL

A SciTech GLDirect pedig arra való, hogy ha a kártyád nem, vagy rosszul támogatja az OpenGL-t, akkor átfordítja Direct3D utasításokra. Ez nem összevonja az OpenGL és a Direct3D "erejét", hanem helyettesíti az OpenGL-t Direct3D-vel. Ezzel estenként teljesítménynövekedés érhető el.


Azt vágom, hogy az összehasonlítás hülyeség, mindkét esetben írnak programokat a programozók. De miért ne használna egy D3D alapú játék OpenGLt? Vagy fordítva? DxDért ugyebár licenszdíjat fizetnek a játékgyártók, tehát a dolog nincs ingyen. És nem is biztos, hogy mindent tud a Directx. CAD pl OpenGL alapú, messze nem D3D. Mégis használja a Directxet a videokari közben, mert Windows alatt fut az egész. Tehát nemigazán választható szét a 2.

GLDirectet felraktam olyan rendszerre, amiben a videokártya nem ismerte az OpenGLt, a 3Dt viszont igen. Hardveres gyorsítás opció tehát ki volt lõve, szoftveresen emulálta az egész OpenGLt. Viszont olyan rendszerben ahol ismeri a kari az OpenGLt, hardveres gyorsítás kb 2Xesére nõ, és ez a minták méretének növelésével is jól szemléltethetõ. Nekem nem okozott csalódást, de nem akarok reklámkampányt indítani. :D

PS: ha nincs hardveres gyorsítás, akkor se rossz a dolog, csak CPU használat a maxra nõ, és akadozik az egész. KB 16- 32 MBos kártyák már kezelik az OpenGLt. Bizonyos mértékig persze.


csüt. okt. 19, 2006 15:00
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Salvatore Salvataggio írta:


Elolvastam ezt a nagyszerû linket. Tehát: A Directx egy driver, ami az eszköözök közvetlen meghajtásáért felel. A Windows jelenléte miatt fejlesztette ki a Microsoft, és az elején, annakidején ez kizárólag azt jelentette, hogy a hardvereszközt nem kell Real módban használni, azaz DOS módban. Vagyis, DOS módban nem is kell a Directx.

Persze, hogy a Directx manapság elég szépen kifejlõdött, tudni kell eladni valamit.
Ezért driver a Directx.


csüt. okt. 19, 2006 14:52
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Interpid írta:
Bármilyen játék igényelheti az OpenGLt.

Nem így van.
Idézet:
A DirectX egy driver. Semmi több.

Nem így van.
Idézet:
Az OpenGL, úgy mint a 3D gyorsítás vagy a Draw a videokártya tulajdonsága.

Nem így van.
Idézet:
Ha valamelyik nem megy, azt szoftveresen emulálja a Windows.

Majdnem.

Javaslom olvasd el ezt, mielőtt tovább égetnéd magad:
http://www.codexonline.hu/CodeX2/alap/month/DirectX.htm
http://www.codexonline.hu/CodeX2/alap/month/opengl.htm


szer. okt. 18, 2006 19:16
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 17, 2004 18:34
Hozzászólások: 811
Hozzászólás 
Interpid:

Ha mindenáron összehasonlítgatni akarsz:

A DirectX egy API gyűjtemény, a grafikán kívül másra is vonatkozik, pl. hang (DirectSound).
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectXA videomegjelenítésért a DirectDraw(2D) és Direct3D (3D) felel.

Mind az OpenGL, mind a Direct3D APIk (alkalmazásprogramozási interfész) arra valók, hogy a játék programozóknak ne kelljen minden egyszerű utasítást egyenként leprogramozniuk, hanem használhatják az előre elkészített funkciókat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL

A SciTech GLDirect pedig arra való, hogy ha a kártyád nem, vagy rosszul támogatja az OpenGL-t, akkor átfordítja Direct3D utasításokra. Ez nem összevonja az OpenGL és a Direct3D "erejét", hanem helyettesíti az OpenGL-t Direct3D-vel. Ezzel estenként teljesítménynövekedés érhető el.

Placa:
Az a melegedő valami a HSI chip, a PCIE - AGP fordítást végzi. Ha akarod, hűtsd :D. szvsz ha gyárilag nincs rajt borda, akkor normál (tuningmentes) felhasználásra nem kötelező a hűtés.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára CyberDragon szer. okt. 18, 2006 19:18-kor.



szer. okt. 18, 2006 19:10
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Placa írta:
Köszönöm, erre az infóra vártam.
Azért a biztonság kedvéért raktam rá egy kis hűtőbordát, bár nem akarom tuningolni egyelőre. Csak a Vista miatt vettem, az előző csak DX8-at tudott.


Van egy dögös vörösréz bordám videokarira, ingyen megkaphatod ha érdekel. 1 slotot foglal csak, kártyával együtt. Garantáltan lehûti.


szer. okt. 18, 2006 17:43
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Salvatore Salvataggio írta:
Idézet:
OpenGL szûkséges minden játékhoz,

Talán neked kellene kicsit többet olvasnod.
Ritkán olvasok ilyen baromságot! Tudod egyátalám mi az a directX és az OpenGL?


Fogalmaztam volna így: Bármilyen játék igényelheti az OpenGLt. A DirectX egy driver. Semmi több. Az OpenGL, úgy mint a 3D gyorsítás vagy a Draw a videokártya tulajdonsága. Ha valamelyik nem megy, azt szoftveresen emulálja a Windows. Ajánlom figyelmedbe a Windows 95 képernyõkímélõit, jól szemléltetik azt amit tud a hardver.

Ha már nem vetted a fáradságot hogy letöltsd ezt a progit, nem tudhatod azt hogy a játékok milyen típusú elemei igényelhetik az OpenGLt.


szer. okt. 18, 2006 17:41
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3127
Tartózkodási hely: A véka segge alatt.
Hozzászólás 
Nvidia 6600 128MB AGP 21e
http://www.apronet.com/browse.php?mit=6 ... 1&x=46&y=7
www.arukereso.hu
www.depo.hu
www.pcland.hu 22e

Hogy Szegeden hol azt en sajnos nem tudom, talan lesz itt vki
Szegedrol.


szer. okt. 18, 2006 12:21
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: szer. okt. 18, 2006 10:04
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Videokártya!!
Üdv!

20k-ért milyen agp-s kártyát érdemes venni?
Ill. Szegeden hol a legolcsóbb?

Előre is kösz!


szer. okt. 18, 2006 10:08
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Köszönöm, erre az infóra vártam.
Azért a biztonság kedvéért raktam rá egy kis hűtőbordát, bár nem akarom tuningolni egyelőre. Csak a Vista miatt vettem, az előző csak DX8-at tudott.


szer. okt. 18, 2006 7:51
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 12, 2004 18:08
Hozzászólások: 6037
Tartózkodási hely: Usa
Hozzászólás 
Ne aggódj mindegyik ilyen, a gyári lapon írva vagyon:ha tunningolni akarod +hütés szükségeltetik a hátsó oldalra is.


kedd okt. 17, 2006 23:37
Profil Privát üzenet küldése ICQ YIM Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
De ezt nem hűti semmi, így vettem ki a dobozából. A ventilátor a másik oldalon van.
http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg

Itt már a rózsaszin lap nélkül.
http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg


kedd okt. 17, 2006 23:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3127
Tartózkodási hely: A véka segge alatt.
Hozzászólás 
Egy biztos az X1600 -as szeria az ATI-tol eleg sokat eszik es ennek megfeleloen melegszik is. De amig huti a venti nem lehet baja.
A hasonlo teljesitmenyu 7600GS jobb ebbol a szempontbol.


kedd okt. 17, 2006 22:48
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Találtam képet az Ati Radeon 9550XT Gururól, a Zalman az én művem, de a rambordák eredetiek. Jól láthatók a méretbeli különbségek, ami teljességgel érthető, de az XT1600Pro-n arányaiban nem stimmel a dolog (szerintem), ezért csesztet a téma.

http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg


kedd okt. 17, 2006 22:33
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Tudom, hogy nem mindegyiken van, de ahol az alsó felén van aktív hűtés, ott szokott lenni a felső oldalon passzív hűtés. Most csak hirtelenjében néhány ami itthon is van: ATI 9550XT, 9600XT, Gef4 TI4200. De nem is a ram hűtés izgat igazán, hanem az a processzorszerű chip, ami nagyon melegszik. Tudja valaki mi a fene ez?


kedd okt. 17, 2006 22:09
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Placa: esetleg ram hűtést vehetsz rá. De nem minden VGA-ban RAM hűtés.


kedd okt. 17, 2006 17:29
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Idézet:
OpenGL szûkséges minden játékhoz,

Talán neked kellene kicsit többet olvasnod.
Ritkán olvasok ilyen baromságot! Tudod egyátalám mi az a directX és az OpenGL?


kedd okt. 17, 2006 17:26
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Úgy látszik nem voltam egyértelmű, ezért képekkel illusztrálom. Ma leszedtem a rózsaszin takarófóliát és már látszik az a chip, amivel gondom van. Itt vannak a képek, így már remélem egyértelmű lesz.

http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/061017/DSC0 ... es.hu_.jpg

Üdv: Placa


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Placa kedd okt. 17, 2006 22:10-kor.



kedd okt. 17, 2006 17:10
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: pén. okt. 13, 2006 7:53
Hozzászólások: 18
Hozzászólás 
Placa írta:
Kicsit más téma, de vga. Ma vettem egy Sapphire Radeon X1600Pro videókártyát, teljesen gyári kiszerelésben, sértetlen csomagolásban. A gondom, amit igazán nem értek, hogy a kártya felső felén (tulajdonképen az alja, de most nézzük a beszerelési helyzetét) nincsen semmi hűtőborda, sem a memóriachip-eken, sem egy hűtendő valaminek kinéző dolgon. Ez a valami úgy néz ki, mint egy kicsi processzor, rózsaszin puha gumiszerű lap takarja, a közepén van egy kivágás, amiben fémes mag szerű valamivel, és nagyon melegszik. Ez a valami az AGP csatlakozó mellet van, ha jól tudom ez a kártya alapjában PCI-E csatólófelületű lenne, de van egy AGP átalakító benne, talán épp ez lenne ez a valami. Rövid bevezető után csak annyi lenne a kérdésem, nem kéne ezt hűteni :?: :?: Létezik, hogy lemaradt volna a kártyáról egy hűtőborda? Van valakinek ilyen kártyája? Az alsó felén ventilátor, hűtőborda mindenhol, felül semmi. Csak összehasonlítva egy Gef4 TI4200 videókártyával, azon van legalább egy rézlap, ami fedi a memóriákat.
Most nem tudok fényképet kűldeni róla, de holnap, ha szükséges lefényképezem.
Üdv: Placa


Ne ijedj meg ez így jó. Azért szerelik a kártya aljára a vántit hogy alulról hütse a chip-et, mert tudniillik a hő mindig felfelé száll, vagyis ha a venti és a chip is alul lenne akkor megrekedne a meleg levegő, de így alulről hűti és felfelé száll a hő és így a mérnököknek nem kell nagy ventillátorokat rászerelniük a kártyára. Ez valamivel jobb megoldás mint az eddigiek. :D


kedd okt. 17, 2006 16:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
man5on írta:
khmm :D ott cska azt írták ,hogy opengl es enginek direct3d-s átiratai...:)))

de ha te tudsz opengl-t gyorsítani a directxel.. :D :twisted:


így igaz. Vagyis OpenGL alapú játékokat játszhatsz a Direct3D segítségével. Nem jelenti azt, hogy a kártyád NEM kell hogy ismerje az OpenGLt, ugyanis anélkül nem megy. Kipróbáltam olyan kártyával.

Vagyis, így kombinálja a kártyád hardveres OpenGL tudását a Direct3D ugyancsak hardveres tudással. Így érthetõbb, miért megy jobban az a játék ami igényli az OpenGLt. Próbáld ki, és töröld a demot ha nem megy jól.

Régi gagyi kártyákhoz, pl Geforce MX4, ajánlott. De új kártyáknál is jól teljesíthet.


kedd okt. 17, 2006 15:15
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Salvatore Salvataggio írta:
Idézet:
OpenGL-t gyorsítja a DirectX-el.
:?: :roll:


Benne van a nevében. OpenGL szûkséges minden játékhoz, ez korlátozza a játékteljesítményt, mivel hardveres. Olvasd el a tájékoztatót.


kedd okt. 17, 2006 15:07
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Kössz Salvatore, idáig eljutottam én is, de sehol nem találtam olyan képet, ami a másik oldalát mutatná. Nekem logikusnak tünne a másik oldalt is hűteni, mivel a jóval kisebb teljesítményű Abit 9550 XT vGuru kártyámon is van ram hűtés, ezen meg ott van az a nem tudom mi, ami nagyon melegszik (szinte éget). Bár az is furcsa, hogy gyárilag lefelejtsenek egy hűtőt egy minőségi termékről. Ezért közvéleménykutatok, csak akad valaki a fórumon, akinek ilyen kártyája van, vagy tudja pontosan, mi a helyzet.


hétf. okt. 16, 2006 21:37
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
így kell kinéznie:
http://www.sapphiretech.com/en/productf ... image2.jpg

pro szinthez ez a szükséges szint. Ha parázol, vagy tuningolni akarsz:
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=90


hétf. okt. 16, 2006 20:34
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 578
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Kicsit más téma, de vga. Ma vettem egy Sapphire Radeon X1600Pro videókártyát, teljesen gyári kiszerelésben, sértetlen csomagolásban. A gondom, amit igazán nem értek, hogy a kártya felső felén (tulajdonképen az alja, de most nézzük a beszerelési helyzetét) nincsen semmi hűtőborda, sem a memóriachip-eken, sem egy hűtendő valaminek kinéző dolgon. Ez a valami úgy néz ki, mint egy kicsi processzor, rózsaszin puha gumiszerű lap takarja, a közepén van egy kivágás, amiben fémes mag szerű valamivel, és nagyon melegszik. Ez a valami az AGP csatlakozó mellet van, ha jól tudom ez a kártya alapjában PCI-E csatólófelületű lenne, de van egy AGP átalakító benne, talán épp ez lenne ez a valami. Rövid bevezető után csak annyi lenne a kérdésem, nem kéne ezt hűteni :?: :?: Létezik, hogy lemaradt volna a kártyáról egy hűtőborda? Van valakinek ilyen kártyája? Az alsó felén ventilátor, hűtőborda mindenhol, felül semmi. Csak összehasonlítva egy Gef4 TI4200 videókártyával, azon van legalább egy rézlap, ami fedi a memóriákat.
Most nem tudok fényképet kűldeni róla, de holnap, ha szükséges lefényképezem.
Üdv: Placa


hétf. okt. 16, 2006 19:40
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1340
Hozzászólás 
khmm :D ott cska azt írták ,hogy opengl es enginek direct3d-s átiratai...:)))

de ha te tudsz opengl-t gyorsítani a directxel.. :D :twisted:


hétf. okt. 16, 2006 14:23
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Idézet:
OpenGL-t gyorsítja a DirectX-el.
:?: :roll:


hétf. okt. 16, 2006 14:15
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: pén. okt. 13, 2006 7:53
Hozzászólások: 18
Hozzászólás 
Rozsi írta:
Hi!

Lehet, hogy láma kérdés lesz, de felteszem.
Van egy elég régi gépem, amiben egy Radeon 7500-as van. Nagyon időszerű lenne lecserélni, de nem tudom mire kéne. Nem szeretném a legújabb kiadású kártyára scerélni, tehát egy régebbi típus jó lenne.
Ami a lényeg, hogy játékra jó legyen, dual kimenetes legyen, és S-Video kimenet is legyen rajta. Ja, és ne kerüljön sokba:-)

Üdv.


Szerintem neked egy Sapphire Radeon 9600Pro lenne a legmegfelelőbb, ez 10-15%-kal gyorsabb, mint a 9550 és csak 1-2000 Ft-tal drágább. De ezt döntsd el magad.


hétf. okt. 16, 2006 13:03
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Symbi írta:
Nos én si ebben rájöttem.
Nem a hardverrel van a gond mindig, hanem a driverrel.
Ha csak a Hardverrel aakor ott nagy a gond. :P
Amikor annyira ütköznek a driverek akkor annyira nem tudnak együtt működni a hardverek, hogy lefagy a játék.
Vki tehát ha nagyon akkar azzal játszani akkot megúnja és kicseréli a hardvert, hogy aztán más hardvernél más driverrel jól tudjon játszani.
Az én esetemben a vga drivert gyanúsítom a audio friverrel való ütközésben. És biztosan kimondhatom, hogy ha vkinek úgy is lefagynak a dolgok, tehát az a hardver is ütközik azzal a driverrel, arról büszkén és biztosan kimondhatjuk, hogy rendesen ki tud **** a számítástechnika.
Hm... Remélem nekem itt tleg az Inno3D a mumus, és talán végre megbékél a rendszerem az Asusal. Ohh de jó lenne :lol:
Azt viszont tleg nemtom honnan szerezek ilyen Scitech GLDirect progit.
Egyet leszedtem az vírusos volt, egy másikat is 1.01et de azt nem tudta felrakni, mint ha nem lett volna kompatibilis. De láttm vmi OpenGles ízé, most pont az kénne nekem. :P


www.scitechsoft.com
Cracket báárhol találsz. OpenGL-t gyorsítja a DirectX-el. Persze, régi típusú videókártyákhoz nem jó. Intel 74O szuperül megy vele, amennyiben jó BIOS van benne. :) csak vicc.

De a problémádban szerepet játszhat pl az is, hogy túl nagy felbontásban akarsz játszani. Manapság minden játék felbontását lehet állítani.


vas. okt. 15, 2006 13:27
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Vegyél egy ATI 9550-es AGP-s kártyát!


szer. okt. 11, 2006 12:28
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 18
Hozzászólás 
Hi!

Lehet, hogy láma kérdés lesz, de felteszem.
Van egy elég régi gépem, amiben egy Radeon 7500-as van. Nagyon időszerű lenne lecserélni, de nem tudom mire kéne. Nem szeretném a legújabb kiadású kártyára scerélni, tehát egy régebbi típus jó lenne.
Ami a lényeg, hogy játékra jó legyen, dual kimenetes legyen, és S-Video kimenet is legyen rajta. Ja, és ne kerüljön sokba:-)

Üdv.


szer. okt. 11, 2006 9:47
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 30, 2006 22:05
Hozzászólások: 22
Hozzászólás 
Nos én si ebben rájöttem.
Nem a hardverrel van a gond mindig, hanem a driverrel.
Ha csak a Hardverrel aakor ott nagy a gond. :P
Amikor annyira ütköznek a driverek akkor annyira nem tudnak együtt működni a hardverek, hogy lefagy a játék.
Vki tehát ha nagyon akkar azzal játszani akkot megúnja és kicseréli a hardvert, hogy aztán más hardvernél más driverrel jól tudjon játszani.
Az én esetemben a vga drivert gyanúsítom a audio friverrel való ütközésben. És biztosan kimondhatom, hogy ha vkinek úgy is lefagynak a dolgok, tehát az a hardver is ütközik azzal a driverrel, arról büszkén és biztosan kimondhatjuk, hogy rendesen ki tud **** a számítástechnika.
Hm... Remélem nekem itt tleg az Inno3D a mumus, és talán végre megbékél a rendszerem az Asusal. Ohh de jó lenne :lol:
Azt viszont tleg nemtom honnan szerezek ilyen Scitech GLDirect progit.
Egyet leszedtem az vírusos volt, egy másikat is 1.01et de azt nem tudta felrakni, mint ha nem lett volna kompatibilis. De láttm vmi OpenGles ízé, most pont az kénne nekem. :P


hétf. okt. 09, 2006 19:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: pén. szept. 15, 2006 18:44
Hozzászólások: 338
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Symbi írta:
Az Asus Geforce 7900Gt és az Inno3D Geofrce 7900Gt közt teljesítménybelikülönbséget is lehet majd észrevenni.
Teszem fel az Innon akad kicsit és lassan megy a Domm 3, lehetséges, hogy az Asuson nem fog akadni?


Lehet 2 gyártó kártyája között teljesítménybeli különbség, tudtommal az Asus nagyon szereti tuningolni a gyáári csipeket néhány extra adalékkal. Nem újdonság a BIOS frissítése, jobb szokott lenni a kártya tõle. Ha van új BIOS hozzá.

Szoftként ajánlanám a Scitech GLDirect szoftverét, sokat javít a Gaming és multimedia teljesítményen pusztán szoftveresen. DirectX et használja.


vas. okt. 08, 2006 18:33
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 30, 2006 22:05
Hozzászólások: 22
Hozzászólás 
Ma is egy érdekes dolog történt.
Már megfagyott Most Wantedbe, utalás az ütközésre.
Aztán meg tovább ment.
Kiment a fagyásból :P


vas. okt. 08, 2006 15:04
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 30, 2006 22:05
Hozzászólások: 22
Hozzászólás 
Aha persze :nane:
Egy 4400+ X2es és 2 Gb Kingmax pörög bent ezek mellett... :lol:
Szerintem az Innomba tleg vmi hibás, mert minden drivert próbáltam már.
És minden driver minden driverrel nem ütközhet. Jah bocs ez nem ide vág.
Nincs vmi progi ami kijelzi az ütközéseket?


vas. okt. 08, 2006 14:23
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
Egyiknek sem szabadna akadnia! Ha akad akkor ott driver probléma van, vagy pedig a cpu ill a memoria a kevés.
Sebesség különbség annyi lehet, hogy esetleg az ASUS-on gyorsabb memoriamodulok lehetnek.


vas. okt. 08, 2006 13:58
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 30, 2006 22:05
Hozzászólások: 22
Hozzászólás 
Az Asus Geforce 7900Gt és az Inno3D Geofrce 7900Gt közt teljesítménybelikülönbséget is lehet majd észrevenni.
Teszem fel az Innon akad kicsit és lassan megy a Domm 3, lehetséges, hogy az Asuson nem fog akadni?


szomb. okt. 07, 2006 23:25
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 8673
Tartózkodási hely: Ahol fikázni könnyű alkotni nehéz!
Hozzászólás 
multiméterrel feckótmérsz.


pén. okt. 06, 2006 16:00
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 57
Hozzászólás 
Club3D 7600GS AGP-s kártya.Olyan problémám volt, hogy ki írta a gép : áramellátási gond (alacsonyabb tartományba működik tovább). Kikapcsoltam megcseréltem a VGA-ba csatlakozó tápkábelt, azóta nem írja, hogyan tudok meg győződni róla, hogy most jó működik e


pén. okt. 06, 2006 15:03
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 3084 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 62  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség