Milyen UPS-t (ne) vegyünk?
Milyen UPS-t (ne) vegyünk?
Azért dobom fel ezt a témát, ha valaki UPS vásárlásán gondolkodik itt találjon segítséget.
Nos én először egy LCD kijelzős InformGuard 650-es UPS vásárlásával kezdtem. A kapcsoló nyomógombja egy napon belül elromlott, kicserélték.
Aztán egy idő után nem lehetett kikapcsolni az LCD kijelző akkor még 100% töltést mutatott amikor a szervizbe küldtem.
Visszakaptam később amikor is már csak 94%-ig megy a kijelző és állandó töltést jelez, napok utáni folyamatos töltés mellett.
Erre ismét visszaküldtem, mire a szerviz, akiknek a nevét és a címét most még nem írom ki, visszaküldte egy "szakvélemény" kíséretében, miszerint a sensor nem érzékel többet mint csak 94%-os töltési állapotot, de attól a garanciális készülék még jó.
Most ismét vissza küldöm nekik, mert én egy kifogástalan állapotú 100%-os szintet tudó sensorral és akkuval küldtem be javításra - kapcsológomb - és nem elrontásra a készüléket.
(Ha nem garanciális lenne a készülék, akkor egy akku és egy LCD kijelző cseréjével, minden bizonnyal magam is megjavíthatnám.)
Folytatom a sort. Inform Guard 2000. Itt először a kapcsológomb tréfált meg, nem lehetett kikapcsolni. Akkor még a cég küldött érte egy szállítót, a súlya miatt. Aztán ismét ugyanez és ismét a szállító.
Ezután egyszerűen elfogyott az LCD kijelző fényereje és teljesen elhalványult. Ekkor már nem volt szállító magam cipeltem a hatályos jogszabály ellenére a postára és adtam fel a saját költségemre.
Visszaküldték.
Az LCD kijelző villogni kezdett aztán szépen teljesen elhalványult.
Szállító ismét nincs magad uram a saját költségeden a postára.
Állításuk szerint a szervizben levő utolsó kijelzőt rakták bele, ami pillanatnyilag még jó, csak el ne kiabáljam.
Az A+Plus néven forgalmazott 800-as UPS készülékeket is használom, velük eddig semmi probléma nem volt, remélem nem is lesz.
Kérdésem elsősorban a fórum közkedvelt villamosmérnökéhez: Most örüljek ennek a 94%-ot bizonyító "szakvéleménynek" nevessek vagy bosszankodjak? Milyen szerviz lehet az, ahol nem megjavítják hanem elrontják és ismételten úgy küldik vissza a készüléket?