Üdv!
Van egy érdekes probléma, amire én nem találtam a megoldást:
Apósjelöltnek összeraktam nemrég egy gépet modemes Internet csatlakozással (vmi Lucent Winmodemmel – Sulinet)
Telepítés után rendben működött minden, majd kis idő elteltével előjöttek a problémák. Az érdekes, hogy egymástól függetlenül, hol egyik, hol másik történik.
HIBAJELENSÉGEK:
- kapcsolat bontásra klikkelve a modem nem bont vonalat (nem mindig)
- általában az első kísérletre sikerül csatlakozni, utána ha megszakítom a
kapcsolatot többször nem lehet csatlakozni, mert "nincs tárcsahang" vagy
más hibaüzenet jelenik meg
Először szoftveres hibára gondoltam (vírus, trójai vagy driver hiba), de ezeket elvileg kizártuk (legutóbb a Windows Update frissítette a modemdrivert, vmi Agree Modemre cserélte - a hiba ettől független).
A gépet az alábbi programok figyelik (ezek naprakészen frissítve) folyamatosan:
- ZoneAlarm Free
- Spybot
- AdAware
- Trojan remover
- Internet Cleanup
- Windows tűzfal (SP")
- NAV 2002
A modemet fizikailag eltávolítottuk, eszközkezelőből is kiszedtük, utána vissza (mindegy, hogy az alaplapon melyik slotban van). Elsőre megy, utána többször már nem. Tárcsázásra kattan, majd pár mp múlva megint, és hibaüzenet jön elő.
Az érdekes, hogy a gép kikapcsolt állapotában (telefonkábel a gépre csatlakoztatva) blokkolja a telefonvonalat, nincs tárcsahang, sőt ezt a számot feltárcsázva műszaki hibát jelez a matáv. Kihúzva a kábelt a modemből, azonnal van tárcsahang. És ezt a hibát sem mindig produkálja!
Ezért gondolom, hogy nem szoftveres hiba lehet, mivel bekapcsolástól függetlenül bezavar a modem.
www.grc.com oldalon a tesztet lefuttatva az alábbi portoka találta nyitva a program:
25 – SMTP
53 - DNS
587
Mi lehet a baj, van összefüggés a portok és a provizórikusan működő modem között?
Hardver vagy szoftver a gond?
Köszi, Roxan