Szerző |
Üzenet |
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
AZoli írta: Ros-Co jobbulást! Legalább sikerült rájönnöd amire akartál, vagy rögtön a kísérlet elején leesett a moci? Ti milyen nyák tervező progit használtok? Nagyon megszívtam... az Eagle küldött egy hibaüzenetet, azóta nem tudom megnyitni a *.brd -t, mindig azt a hibaüzit kapom. Már több mint 100 alkatrész manuálissan összekötözgettem rajta... djsms hogy is gondoltad ezt a "tologatós" módszert? Nem értem
Hát rosszul Ugyanis úgy gondoltam, hogy statikusan "hozzáteszek" némi fokokat, de rosszul gondoltam a doilgot, hiszen ha az előgyújtásra ráteszek akkor valójában abból elveszek, szóval pont azt csinálom amit nem kellene
|
szomb. dec. 18, 2004 22:53 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Ros-Co jobbulást! Legalább sikerült rájönnöd amire akartál, vagy rögtön a kísérlet elején leesett a moci?
Ti milyen nyák tervező progit használtok? Nagyon megszívtam... az Eagle küldött egy hibaüzenetet, azóta nem tudom megnyitni a *.brd -t, mindig azt a hibaüzit kapom. Már több mint 100 alkatrész manuálissan összekötözgettem rajta...
djsms hogy is gondoltad ezt a "tologatós" módszert? Nem értem
|
szomb. dec. 18, 2004 12:31 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co. írta: Hali! Orvosi ügyelet megvolt, tetkó, minden ami kell, a doki azt mondta nem olyan vészes. Az a baj, hogy amit láttatok motor, az le akart esni az asztalról, én f*sz meg utána kaptam. Mind a két hüvelykujjamat megzúzta a tárcsa elég rendesen. Most elég nehezen gépelek meg forrasztok így de hát ez van.... A LED-es szerintem is ott lesz árban, mint a csöves. Meg amúgy is szeretem a nagyfeszt, úgyhogy marad a régi
Hát igen én már tanultam hasonló esetből és inkább essen le az a dög
Ha a csont nem sérült akkor szerencsére gyorsan meg fog gyógyulni!
Ami meg a nagyfeszt illeti szívok vele rendesen. Durrog ez a mocsok gép... Gyakorlatilag minden jól van beállítva mégsem jó... Még arra tippelek, hogy a kicsapott olaj belemászott a trafóba és ott rakoncátlankodik, vagy pedig a kondi halálozott el hasonló okok miatt.
Ha nem probléma majd a strobi megépítéséhez de főleg alkatrész beszerzéséhez igénybe venném a segíytségedet, mert felénk még egy vacak tranyót se lehet kapni...
|
pén. dec. 17, 2004 18:52 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hali!
Orvosi ügyelet megvolt, tetkó, minden ami kell, a doki azt mondta nem olyan
vészes. Az a baj, hogy amit láttatok motor, az le akart esni az asztalról, én f*sz meg utána kaptam.
Mind a két hüvelykujjamat megzúzta a tárcsa elég rendesen.
Most elég nehezen gépelek meg forrasztok így de hát ez van....
A LED-es szerintem is ott lesz árban, mint a csöves. Meg amúgy is szeretem a nagyfeszt, úgyhogy marad a régi
|
pén. dec. 17, 2004 18:16 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co. írta: )syedobtam a LED-est! Igazad volt, semmi fényereje. Még akor sem, ha az előtétellenállás 1 ohm 12V-on!!!!
Gáz van! Belenyúltam a gyújtás forgókorongjába és megvágta az ujjam. Egy ideig most nem lesz autószerelés. Elmegyek pihenni.
Gratulálok Azért remélem nincs nagyobb baj!
Amúgy ami a ledeket illeti hát nem is tudom. Kék led eleve drága. Ha sokat veszel simán van ott, mintha csűvel csinálnád
|
pén. dec. 17, 2004 14:29 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
)syedobtam a LED-est! Igazad volt, semmi fényereje. Még akor sem, ha az előtétellenállás 1 ohm 12V-on!!!!
Gáz van! Belenyúltam a gyújtás forgókorongjába és megvágta az ujjam. Egy ideig most nem lesz autószerelés. Elmegyek pihenni.
|
pén. dec. 17, 2004 13:54 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Berajzoltam gyorsan a strobi inverterét:
http://www.hvlabs.hu/tmp/autostrobi.gif
Nem biztos hogy 100% jók az értékek! Csak emlékezetből csináltam.
A gyújtást nem rajzoltam be, az majdnem ua. mint a diszkósnál. Nálam egy 4011 van a bemeneten, meg 2 dióda+1nF. Ez van a gyújtókábelre akasztva (kapacitíven)
A LED-es cuccot megnézem. Nem hiszem hogy fényerő gondok lesznek. Van 1 rugóért (!!!) olyan LED-es lámpa, amiben asszem 9 db fehér LED van. A lámpa házába be lehet építeni a monostabilt, meg a vezérlő FEt-et, és kész a "kicsi-de-jó" strobi. De lehet hogy tévedek.
|
pén. dec. 17, 2004 12:55 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co. írta: szerkesztettem a hozzászólást!
A LED-esnek lesz fényereje. Nem 1 db-ra és nem az előírt áramra gondoltam. De lehet hogy bukta. ki fogom próbálni.
végülis impulzusban lehetne hajtani a ledeket! balu1 csinált ilyet, ha jól tudom, de nem válaszolt a kérdésemre
|
pén. dec. 17, 2004 12:49 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
szerkesztettem a hozzászólást!
A LED-esnek lesz fényereje. Nem 1 db-ra és nem az előírt áramra gondoltam. De lehet hogy bukta. ki fogom próbálni.
|
pén. dec. 17, 2004 12:31 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co. írta: djsms: bassz*s félreértettem, én a diszkós strobi rajzát küldtem el sajna. Az autóshoz módosítani kell. Ahhoz nem rajzoltam rajzot, de majd kitökölök valamit! Szerintem neked már nem a villanócsöveset, hanem (haladjunk a korral) a kék LED-eset kellene megépíteni, gyorsabb, kevesebb macera. Ennek fényében össze is dobok egyet (közben támadt egy még jobb ötletem, de ezt majd ha kész lesz!) hogy más is okuljon: http://www.hvlabs.hu/hobbi/strobi1.gif
igen épp írni akartam privátban Ilyet dobtam már össze én is Csak sajna az út szélén ritkán van kettőhúsz
Ledes? Hááát annak milyen fényereje lesz? Nappali világosságnál is használni kellene sokszor!!!
|
pén. dec. 17, 2004 12:27 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
djsms: bassz*s félreértettem, én a diszkós strobi rajzát küldtem el sajna. Az autóshoz módosítani kell. Ahhoz nem rajzoltam rajzot, de majd kitökölök valamit! Szerintem neked már nem a villanócsöveset, hanem (haladjunk a korral) a kék LED-eset kellene megépíteni, gyorsabb, kevesebb macera. Ennek fényében össze is dobok egyet
(közben támadt egy még jobb ötletem, de ezt majd ha kész lesz!)
hogy más is okuljon:
http://www.hvlabs.hu/hobbi/strobi1.gif
ui: amit írsz, a tologatós módzser szerintem is a leggyorsabb. Arra azért figyelni kell, hogy terhelés esetén, nem csak üresen pörgetve a motort erősen más lesz a helyzet. AZoli kolléga szerintem fog tudni konkrét értékeket mondani, csak extrapolálni kell 300cm3-re.
(hopp mojt jut eszembe, hogy a négyhengeres is sacc/kb 300cm3/henger. akkor még jobb, bár gondolom a furat/löket is számít).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Ros-Co. pén. dec. 17, 2004 12:29-kor.
|
pén. dec. 17, 2004 12:20 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Moderátoroktól kérdezném, hogy ugye nem probléma, ha ezt a topicot használjuk amolyan blog szerűen a kérdések megvitatására? Szerintem aki hasonló fába (azaz injektorba) vágja a fejszéjét nem fog megártani, ha látja a hibáinkat stb
|
pén. dec. 17, 2004 12:09 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co. írta: Hello! Igen, az 500V-os valószínűleg bírni fogja. Próbáld ki azzal is, amit adtam. Hátha... Az elektronikát azért csinálgatom, már azért is, ,mert a Protechnic-es Peti is szólt már múlt héten hogy mutassak neki valamit. Remélem a pókod mielőbb meggyógyul
Első körben beteszem a nagyobbat, aztán ha nem bírja akkor amit adtál, de diófástól (mer több nincs itthon )
írtam privátban, hogy elküldhetnéd a strobid rajzát, mert szeretnék egyet csinálni magamnak is, mert sokszor jól jönne!
Ami meg a programozást illet úgy kezdem, hogy teszek egy lcd-t a picre meg pár nyomógombot és első körben staikusan tolom el a gyújtást mondjuk tized fokokkal. Így könnyebben ki lehet majd mérni hogy adott fordulatszámhoz milyen szög lesz az optimális Na meg meglátom mennyire megy az egyidejű lcd és nyomógomb dolog
|
pén. dec. 17, 2004 11:58 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hello!
Igen, az 500V-os valószínűleg bírni fogja. Próbáld ki azzal is, amit adtam. Hátha...
Az elektronikát azért csinálgatom, már azért is, ,mert a Protechnic-es Peti is szólt már múlt héten hogy mutassak neki valamit.
Remélem a pókod mielőbb meggyógyul
|
pén. dec. 17, 2004 11:35 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co. írta: Hali!
Elkezdem építeni az elektronikát, hogy minél hamarabb röföghessen!
djsms: az 1000V-os dióda nem lesz jó!!! Kisebb fesz. -nél kell korlátozni mint a FET határfeszültsége!
Gondolkodom még majd az analóg fordulatszám-adón is, meg a PIC bekötésén. Ha lesz rajz, küldöm!
Igen tudom, hogy nem jó oda... viszont a fet amit vettem az meg 500V-os. Ahhoz elvileg már nem kell diófa se nem?
Elektronikával annyira ne siess, a héten már tuti nem lesz időm rá
|
pén. dec. 17, 2004 6:46 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hali!
Elkezdem építeni az elektronikát, hogy minél hamarabb röföghessen!
djsms: az 1000V-os dióda nem lesz jó!!! Kisebb fesz. -nél kell korlátozni mint a FET határfeszültsége!
Gondolkodom még majd az analóg fordulatszám-adón is, meg a PIC bekötésén.
Ha lesz rajz, küldöm!
|
csüt. dec. 16, 2004 21:54 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
AZoli írta: djsms: Itt az ideje az injektor építésének! Az autód is ezt akarja! Így jelzi! De gondolom nem tudod kis időre sem letenni az autót...
Hétvégén átdobjuk a másik motort Akkor a mostanit tudom majd nélkülözni! De addig muszáj megcsinálni, mert a műhelyig is el kell jutni
|
csüt. dec. 16, 2004 21:28 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
djsms:
Itt az ideje az injektor építésének! Az autód is ezt akarja! Így jelzi!
De gondolom nem tudod kis időre sem letenni az autót...
|
csüt. dec. 16, 2004 21:02 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Azoli Ros-Co dolog kicsit elhalasztva! Nekiálltam felderíteni az olajfolyás okát és közben felfedeztem, hogy magasabb fordulaton fröcsköl a benzik a karbiból! Pont a kipufra nyomja az egészet...
Nem gyenge mi?
|
csüt. dec. 16, 2004 20:42 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Nos a tegnapi megbeszélés után ha már megint fenn voltam Pesten beugrottam lomexbe pár cuccért. 300-as diófa helyett kaptam 1000-est Remek fetből meg végülis IRFP450-et hoztam, az 500V 14A 180W 0.4R
csak elég lesz
Majd jövő héten melóban nekiállok kiagyalni a programot
|
csüt. dec. 16, 2004 18:17 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Kellene ma mennem lomexbe a gyújtáshoz pár cuccot beszerezni, viszont mire odaérek be fog zárni Beszerezne nekem valaki pár cuccot?
|
szer. dec. 15, 2004 11:40 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co. írta: Hali!
Megkaptam az SMS-t, sajna csak olyan 9 körül jó, mert megbeszélés lesz a munkahelyen. Esetleg lehet korábban is, de 7-re vissza kell érnem. Holnap dobok egy telefont az ügyben.
Merre vagytok ismerősek Pesten? Ha Tatabánya felől jöttök az M1-esen, akkor szerintem Kelenföld lenne jó. Nem messze dolgozom onnan, és emberi időben oda tudnék érni:) Meg tudok ott egy üres parkolót, verda-nézés stb.
Írd meg merre vagy ismerős, aztán ott találxunk!
Én Bécsi úton jövök és nem tudom Pest melyik részére, mert még nem mondták a címet. Majd felhív az illető akkor rákérdezek! A 9 óra amúgy egy kicsit kései már Haza is kell érnem, mert 6tól meló
Na majd kitaláljuk
|
szer. dec. 15, 2004 7:46 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hali!
Megkaptam az SMS-t, sajna csak olyan 9 körül jó, mert megbeszélés lesz a munkahelyen. Esetleg lehet korábban is, de 7-re vissza kell érnem.
Holnap dobok egy telefont az ügyben.
Merre vagytok ismerősek Pesten? Ha Tatabánya felől jöttök az M1-esen, akkor szerintem Kelenföld lenne jó. Nem messze dolgozom onnan, és emberi időben oda tudnék érni:) Meg tudok ott egy üres parkolót, verda-nézés stb.
Írd meg merre vagy ismerős, aztán ott találxunk!
|
szer. dec. 15, 2004 1:06 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
AZoli írta: Gondoltam Ros-Co. egyeztet... valami helyet is Pesten. De elküldtem neked is priv.ben.
ok. írtam én is a programomat neked. Majd akkor találjatok ki valami okosat, de hozzáteszem pesten nem vagyok túl ismerős...
|
kedd dec. 14, 2004 21:22 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Gondoltam Ros-Co. egyeztet... valami helyet is Pesten.
De elküldtem neked is priv.ben.
|
kedd dec. 14, 2004 20:52 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
AZoli írta: Nekem is jó a holnap, Legkorábban 19-óra körül tudnék Pesten lenni a kocsival, ha már biztos hogy nektek is jó, kérnék holnap egy sms-t. (mert nem leszek net- közelben)
Az időpont nekem is kb jó! Számod jöhetne privátban, máshogy nem tudok írni smst
|
kedd dec. 14, 2004 20:46 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Nekem is jó a holnap, Legkorábban 19-óra körül tudnék Pesten lenni a kocsival, ha már biztos hogy nektek is jó, kérnék holnap egy sms-t. (mert nem leszek net- közelben)
|
kedd dec. 14, 2004 19:04 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Gafly írta: > mert a kisp-ra ráférne egy "erősítés" Zoldkartya hogyan lesz ra? (Tudom, ne kerdezzem ))
Ez ugye költői kérdés volt
Srácok holnap megyek pestre! Estefelé esetleg késő délután összehozható a találkozó!!!
|
kedd dec. 14, 2004 15:58 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> mert a kisp-ra ráférne egy "erõsítés"
Zoldkartya hogyan lesz ra?
(Tudom, ne kerdezzem ))
|
kedd dec. 14, 2004 9:40 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> mert a kisp-ra ráférne egy "erõsítés"
Zoldkartya hogyan lesz ra?
(Tudom, ne kerdezzem ))
|
kedd dec. 14, 2004 9:37 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Nos nézegettem a kolléga weblapját Valahonnan ismerősnek tűnik, de nem tudom hova tenni... Majd jó lenne beszélni vele, mert a kisp-ra ráférne egy "erősítés"
|
kedd dec. 14, 2004 7:09 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Ros-Co.
sosem baj, ha többen vagyunk! Ami az időpontot illeti még mindig nem tudom Tuti kell mennem valamelyik nap Pestre, de van egy olyan érzésem, hogy csak aznap kapom majd a pontos infót erről.
|
kedd dec. 14, 2004 6:54 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
AZoli, djsms:
Úgy néz kia a héten összejövök a cimborámmal, akitől végül is az autós tudásom nagy részét kaptam. Ha érdekel az oldala:
http://www.protechnic.hu
Megint előkerült a komputer téma (érdekes hogy mindenkit egyszerre kezd érdekelni?) Ö szeretne egy srácot bevonni, aki ért az elektronikához (ez én lennék), de kell valaki, aki ász a mikrokontrollerekben. Ez akár közületek is lehet valaki, de még kiderül. Egyelőre az infógyűjtés zajlik.
Telefonálok, ha a mi atalálkozónk is aktualizálódik. Mondjatok időpontot!
|
kedd dec. 14, 2004 1:25 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Addig is egy kis ízelítő a kopogásérzékelésből:
www.picotech.com/auto/waveforms/knock_sensor.html
És a csatolás:
www.gnttype.org/techarea/projects/knock/circuit.gif
Ez alapján LM 311 + 1-2 RC -taggal jók leszünk, nem? Csak mert nem akarom a nyák ezen részét áttervezni.
Nekem jó a Pest.
|
vas. dec. 12, 2004 17:49 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
AZoli írta: Hali.
Nekem korábbi időpont is jó, akár a jövő héten v.melyik este, ha 1-2 nappal előtte szóltok.
jövő héten remélhetőleg kell mennem Pestre, akkor összehozhatjuk a dolgot, csak kérdés, hogy jó-e Pest és jó lesz-e az időpont Sajna ma még pontosabbat nem tudok :/
Viszont per pillanat a pókom is betegeskedik Legrosszabb esetben kicserélem az egész motorját váltóstól
|
vas. dec. 12, 2004 16:55 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Hali.
Nekem korábbi időpont is jó, akár a jövő héten v.melyik este, ha 1-2 nappal előtte szóltok.
|
vas. dec. 12, 2004 16:25 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
No srácok akkor kb köztetek vagyok félúton Esztergomtól nem messze a 10es úton. Két ünnep között összehozhatnánk egy találkozót! Hétközben addig sajna nagyon kiszámíthatatlan a programom
|
vas. dec. 12, 2004 15:59 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Jövő héten valamikor este. Még nem beszéltük meg pontosan, jelentkezem, ha van valami!
|
szomb. dec. 11, 2004 22:15 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
"AZoli: Thanx, megjött. Egyeztessünk majd, hogy mikor lenne jó!"
Ok. És hogy hol. Djsms -el már megbeszéltetek v.mit?
|
szomb. dec. 11, 2004 22:05 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hello!
Egy cimborám kért egy reed relés indításgátló kapcsolást. Gondoltam megosztom veletek.
http://www.hvlabs.hu/hobbi/immobiliser.gif
A működés annyi, hogy a reed relét, ami rejtett helyen van egy kulcstartóra helyezett mágnessel lehet aktiválni. Ha kb. 10 másodpercig
nem adsz rá gyújtást, akkor kikapcsol (ezt a LED is jelzi). Ha ráadják a gyújtást, akkor bekapcsolt állapotban marad.
A 10uF-os elkóval lehet beállítani az időzítés hosszát.
A cucc gond nélkül megy máig egy Skodában.
AZoli: Thanx, megjött. Egyeztessünk majd, hogy mikor lenne jó!
|
szomb. dec. 11, 2004 21:39 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Ros-Co.:
Tatabányán. Elküldtem priv. -ben.
|
szomb. dec. 11, 2004 21:02 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
AZoli:
Merre laksz? Pesten? Szívesen megnézem, ha van rá lehetőség. El tudnád küldeni a tel. számodad? Vmit összehozunk.
|
szomb. dec. 11, 2004 20:25 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Ros-Co.:
"AZoli: Szívesen megnézném. A kérdés az volt, hogy az autóban benne van -e és röfög, gyári elektronika helyett házival. (akár gyújtás, akár injektor)."
Semmi akadálya. Hol szeretnéd megnézni? Még csak injektor, de semmi sem gyári és röfög, meg hörög is De már sejtem h. miért!
|
szomb. dec. 11, 2004 14:56 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Bocsi, túl halk SMS-t küldtem Na nem baj, úgy is összehozunk valamit. Legalább addigra összekotrom a picéből az injektort meg a pumpát.
AZoli: Szívesen megnézném. A kérdés az volt, hogy az autóban benne van -e és röfög, gyári elektronika helyett házival. (akár gyújtás, akár injektor).
|
pén. dec. 10, 2004 21:24 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
Sajna a találkozó nem jött össze, mert nem hallottam meg Ros-Co. elvtárs sms-ét... (Kispók power Bár inkább a zene miatt, mert attól még a pók hangját se hallani )
Na majd jövő héten valamikor!
|
pén. dec. 10, 2004 21:04 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
Ros-Co:
"Szerintem először menjen a motor, aztán lehet kísérletezgetni. Van valakinek működő masinája? Meg kéne nézni eccer."
Pontossan mire is vonatkozik a kérdés? Épített injektorra? Mert az van. Úgy-ahogy működik is...
|
pén. dec. 10, 2004 18:49 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Hi all!
AZoli: Ha minden jól megy, ma találkozunk djsms -el
majo: Jó az ötlet, szerintem is érdemesebb mérőedénnyel csinálni a dolgot. Egy fecskendezésre eső mennyiséget nehéz megmérni, de 1000-et már könnyebb.
A befecskendezőszelepet nem illik állandóan nyitva tartani. Asszem 20..80% közé szokták belőni. Ha ezen kívül használod, nem lesz lineáris az impulzusszélesség meg a befecskendezett üa. aránya (szerintem normál esetben sem az.
Amúgy 2 féle vezérlés van, az egyiknél a fojtószelepre fecskendez 2X a szívóütem előtt, a másik meg majdnem a hengerbe, 1X kicsivel a szívóütem előtt. Nekem jobban ment, ha a befecskendezést nem szinkronoztam a motorhoz! Mondjuk én a gyári karbi helyére raktam.
Vigyázat! az injektor meghúzási ideje nagyban függ a tápfesztől. Sőt a gyáriak trükkösen működnek, először ad egy nagy behúzóáramot, majd rögtön utána egy kisebb tartóáramot. Ezáltal kisebb fecskendezési időket el lehet érni, az injektor meg nem ég le. Amúgy a tekercsét az átfoyó benzin hűti. Igaz hogy nem kaphat okszigént de azért óvatosan.
Én simán csak stabilizáltam a tápját.
Szerintem először menjen a motor, aztán lehet kísérletezgetni. Van valakinek működő masinája? Meg kéne nézni eccer.
|
pén. dec. 10, 2004 18:25 |
|
|
AZoli
arany tag
Csatlakozott: kedd nov. 30, 2004 20:13 Hozzászólások: 269
|
majo:
Nem fogunk összeveszni, legfeljebb egy építő jellegű vitára van kilátás.
Ha nem az autó gyári nyomásszabályozóját használod, és a bef. szelepet nem impulzusüzemben vezéreled (nyit-zár késleltetés), 2%-nál nagyobb eltérés fogsz kapni.
Úgy emlékszem az Astra üa. szivattyúja a tankon kívül van, így 10 perces munkával és két gumicsővel (visszafolyás is oda kell!) a csomagtérbe tett mérőedényre cserélheted az üa. tankot. Így nem is kell még 50km-t sem menned.
djsms:
Az általam javasolt méréshez nem kellenek változatlan körülmények.
Csak az üa. szivárgása, hőtágulása, de leginkább a tankolás pontatlansága (amit időközben "megoldottam") befolyásolja a mérés pontosságát.
Találkoztatok tegnap este? Mire jutottatok?
|
pén. dec. 10, 2004 16:18 |
|
|
majo
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 229
|
Köszi a segítséget, mielőtt összevesznétek, én így gondolom a mérést. Az injektort kiveszem, megfelelően becsövezem (3 bar), a benzinszivattyúra, valamint az injektor házban lévő mágnesszelepre ráadom a feszt és pisil. A befecskendező házának rajzát még nem néztem meg, mágnesszelep van-e nem tudom, kellene lenni biztonsági okok miatt. Mindehhez a gyújtást rá sem kell adni. Alaposan átnézem majd a kocsi kapcsolási rajzát, nehogy freskó legyek a garázs mennyezetén . Ha 7 liter/100 km fogyasztással számolok és 100-zal megyek, az 0,11 liter/perc tömegáramnak felel meg. Impulzus üzemben ennyi, folyamatosan nyitva tartva az injektort ennél több.
AZoli ötlete jó, független a sebességtől, úttól, üzemmódtól. Ha két teljes tankolás között mérek, akkor a kútnál leolasott érték adja a fogyasztást, a kontroller adja a nyitási időt. A kút mérési hibájával is számolni kell, ha nem buherálták a mérőjét, akkor még elfogadható pontosságú. Két teli tank sosem egyforma, ha az eltérés 1 liter, akkor nálam ez 2%-os hibát jelent (50 literes tankkal számolva).
Üdv: majo
|
pén. dec. 10, 2004 9:11 |
|
|
.djsms.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2696
|
AZoli írta: djsms: Ám legyen. De azért oszd meg velem hogy miért tartod kizártnak. Gondoltam egyébként is használja az autót, azért kell neki fogy. mérő...
Pont azért, mert használja az autót! Nem tud egyenletes útviszonyokat, azonos szélerősséget stb produkálni pláne 100km-en át pláne többször!
|
pén. dec. 10, 2004 6:28 |
|
|