Hello!
Adott egy ilyen beadandó feladatom Flashben.
Kód:
Adott 10 db karó (négyzetes oszlop) véletlenszerűen a térben: a legközelebbi kivételével mindegyiket részben takar legalább egy karó. A feladat az, hogy sorban, vagyis a legközelebbitől a legtávolabbiig haladva rájuk kell ütni egy kalapáccsal. Az ütés után a karó lelapul négyzetté. Ha nem a sorrendben következőt ütjük, az egy hibapontot jelent. Lényeges, hogy a karók színe, textúrája változtatható legyen.
A program a végén kiírja, hogy hány hibaponttal sikerült beverni az összes karót, és mennyi idő alatt.
Külön .txt-file-ba mentendő adatok az alábbi struktúrában, ebben a sorrendben:
A tanuló neve:
;
A tanuló életkora:
;
Dátum:
;
A megoldás időtartama:
;
Hibák száma összesen:
;
Karók színe hexadecimális alakban:
;
Karók textúrája:
;
1.ütés ideje (kezdettől hányadik másodpercben):
;
1.ütés sorrendben hányadik karót találta el:
. ;
1.ütés jó helyre ment-e: IGEN / NEM ;
n.ütés ideje (kezdettől hányadik másodpercben):
;
n.ütés sorrendben hányadik karót találta el:
. ;
n.ütés jó helyre ment-e: IGEN / NEM ;
Sajna kicsit megcsúsztam az idővel, mivel ugyanezt meg kellett csinálni Directorban is, és lassabban haladtam a kelleténél.
Flashhel ott tartok, hogy olvasom a helpjének a tutorialjait, és azok közül csinálom meg, amikről úgy érzem, hogy hasznos lesz a feladatomhoz.
Viszont a helpben nem találtam eddig utalást 3D-s világ létrehozásáról, ezért érdekelne, hogy mit javasoltok a hasábok létrehozására. Az ütés gondolom valamilyen ActionScriptes megoldás, ezt nem hiszem hogy túlbonyolult lenne.
A textúrázás megvalósításához szintén nincs ötletem, ehhez várnék javaslatokat.
Kicsit általánosak a kérdések, de a Directorban kb. 4X módosult alapjaiban a fejlődő cucc, mikor mindig újabb megvalósítási módszerekre jöttem rá, ez miatt csúszott az elkészítés, úgyhogy most inkább először kérdezek a tapasztaltabbaktól..
Ps. Boldog Karácsonyt Mindenkinek!