|
Mobil javíttatása GSM-boltban
Szerző |
Üzenet |
Soockit
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 495 Tartózkodási hely: Budapest
|
Macika írta: Hasonló példa a Canon. Itthon kizárólag a Canon Hungária által forgalomba hozott Canon márkájú termékek tekinthetők hivatalosnak és jár hozzájuk HIVATALOS garancia. Tehát elképzelhető, hogy valamely cég 'újként' árul valóban új Canon készülékeket, de azt nem a Canon Hungárián keresztül hozta be az országba. Innentől kezdve SEMMILYEN garanciális igény nem érvényesíthető arra termékre, csak az adott üzletben, a hivatalos Canon szerviz nem vállalja, csak a fizetős javítást.
Biztos igaz ez? Mondjuk egy hivatalosan Németroszágban vásárolt Canon készülékre szerintem itthon is érvényesíthetem a németországi garancialevél és számla mellett a garanciám. EU.
|
pén. máj. 12, 2006 16:12 |
|
|
Jackie
ezüst tag
Csatlakozott: kedd aug. 16, 2005 21:06 Hozzászólások: 60
|
Ecsém hova jutottak el A topicnyitónak üzenem, hogy megcsinálom neki egy üveg vörösborért (valami jófajta) De ez kivételes és egyszeri alkalom!!! Aztán kiderül, hogy az volt-e a baja. Amúgy tényleg jó lenne ha elmondanád, hogy telepítettél-e rá ilyen dolgokat... (Volt már ilyen, igaz az T630 volt de ugyanaz, az megjavult)
|
pén. máj. 12, 2006 15:56 |
|
|
Akoska
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2004 17:07 Hozzászólások: 4267 Tartózkodási hely: GRAND FOTEL
|
Re: Mobil javítatása GSM-boltban
Macika írta: ...kizárólag a feltelepített alkalmazások, esetleg a beállítások értékei okozzák...
... és az nem is képezheti garancia tárgyát. Igen nehéz volna igazolni, hogy pl. kizárólag kifogástalanul működő JAVA soft került a telefonra élete folyamán és mindig 100% rendeltetésszerű volt a használata.
Ahogy Macika is írja, amíg a telefon bekapcsolható, egy master reset rendbehozhatja a szoftveres galibákat (újabb telóknál sem haszontalan a dolog, különösen SEUSsal való belenyúlkálás esetén).
Akinek SEMC (K700 óta az újabbak) telefonja van, örülhet a SEUS frissítési szolgáltatásnak, a régebbi T sorozat tagjait azonban még csak a SE szervizben (EMMA kártyával), avagy 3rd party flasherrel (DIV, SEMCtool, Cruiser, stb.) lehet frissíteni, e termékek tulajdonosaitól kell érdeklődni a feltételekről. Miért olyan nehéz beletörődni abba, hogy van, amiért fizetni kell???
A kulcsszó a master reset amúgy... (előtte névjegy, stb. mentés)
|
pén. máj. 12, 2006 13:05 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Re: Mobil javítatása GSM-boltban
Flashboy írta: Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumban és következő a problémám: Kb: 1 és 3/4 éve vettem egy SE T610 készüléket egy GSM-boltban. A telefonon időközben kijöttek a szoftverhibák. Bevittem a készüléket és kértem, hogy frissitsék a szoftvert, mire a srác közölte velem, hogy lejárt a garancia, ezért csak díj ellenében tudják megcsinálni.
Mi ilyenkor a teendő? Van lehetőség ingyen megszereltetni? Ja, és hogy a topicindítónak is válaszoljak, ne menjünk el jogi fórumba.
A szoftverhibák nem menet közben jönnek ki. A telefon operációs rendszere a dobozból történő kivételtől a mostani pillanatig is bájtról bájtra azonos, semmilyen eltérés nem történt benne. Tehát menet közben semmiféle változás nincs.
Ha van mégis változás, akkor az HW-s elváltozás.
Vagy ha mégis szoftveres, akkor azt kizárólag a feltelepített alkalmazások, esetleg a beállítások értékei okozzák, egy gyári állapotba történő visszaállítás (reset) 100%-osan megoldja.
|
pén. máj. 12, 2006 11:34 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
skynet írta: macika: ezt tényleg elírtad.
2 év jótállást most se köteles senki sem biztosítani. azt hittem, szavatosságot írtál (gondolom, azt akartad). De, az köteles 2 év jótállást biztosítani, aki többet vállal a KÖTELEZŐ 12 hónapnál.
Mint azt előtted nem sokkal le is írtam.
A szavatosság más dolog, arról most az előzőben ollóztam be, mi a hivatalos álláspont.
A lényeg, hogy EGÉSZEN BIZTOS, hogy a T610-es készülékre NEM vonatkozik egyik sem.
Mert jogilag új korában sem volt új.
|
pén. máj. 12, 2006 11:18 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
phonefreak írta: Ha végig olvastad volna az összes hozzászólást, akkor látnád, hogy van bizony aki keveri a szezont a fazonnal. Máskülönben Macika nem tett volna olyan megjegyzész, hogy 1 és 3/4 éve még nem volt 2 év a jótállás, hanem csak 1 év, így nincs mit tenni. Aki megértette a két jogintézmény közötti külömbséget, az tudja, hogy az 1 éves jótállás ellenére tudja érvényesíteni igényét 1 és 3/4 után is, de csak a kellékszavatosság keretében.
Tehát legközelebb mielőtt besorakozol azok mögé, akik értik a dolgokat, vedd azt is figyelembe, hogy vannak, akiknek ez még a mai napig nem egyértelmű. Ami legyünk őszinték nem is csoda, mert annak aki nem jogász, illetve nem ásta ebbe bele magát annak kicsit bonyolult átlátni elsőre egyrészt azt, hogy két "garanciális" jogintézmény van, másrészt átlátni a kettő közötti különbséget. Nézzük csak az Általad hivatkozott PTK-t! (1959. évi IV. törvény, legutoljára 2003-ban módosítva)
...
308. §
(1) A jogosult a teljesítés időpontjától számított hat hónapos elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági jogait. Ha a dolog használhatóságának legkisebb időtartamát hatósági előírás vagy kötelező műszaki előírás határozza meg (kötelező alkalmassági idő), és ez hat hónapnál rövidebb, az igény érvényesítésére ez a határidő irányadó.
...
(4) Fogyasztói szerződés esetében a fogyasztó — az (1)-(2) bekezdéstől eltérően — a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Az ennél rövidebb elévülési határidőt megállapító kikötés semmis. Ha a fogyasztói szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb határidőben is megállapodhatnak, egy évnél rövidebb elévülési határidő azonban ebben az esetben sem köthető ki.
...
A probléma itt is az, hogy a TELJESÜLÉS jogi értelemben egy JOGILAG új készülék átadásával valósul meg.
Egy GSM-üzletben pedig Te olyat nem kapsz.
|
pén. máj. 12, 2006 11:12 |
|
|
phonefreak
platina tag
Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 16:41 Hozzászólások: 707
|
Ha végig olvastad volna az összes hozzászólást, akkor látnád, hogy van bizony aki keveri a szezont a fazonnal. Máskülönben Macika nem tett volna olyan megjegyzész, hogy 1 és 3/4 éve még nem volt 2 év a jótállás, hanem csak 1 év, így nincs mit tenni. Aki megértette a két jogintézmény közötti külömbséget, az tudja, hogy az 1 éves jótállás ellenére tudja érvényesíteni igényét 1 és 3/4 után is, de csak a kellékszavatosság keretében.
Tehát legközelebb mielőtt besorakozol azok mögé, akik értik a dolgokat, vedd azt is figyelembe, hogy vannak, akiknek ez még a mai napig nem egyértelmű. Ami legyünk őszinték nem is csoda, mert annak aki nem jogász, illetve nem ásta ebbe bele magát annak kicsit bonyolult átlátni elsőre egyrészt azt, hogy két "garanciális" jogintézmény van, másrészt átlátni a kettő közötti különbséget.
|
pén. máj. 12, 2006 11:01 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
phonefreak írta: Macika, én sem értek veled teljesen egyet, egyrészt ami az új és használt észülékek forgalmazását illeti, másrészt amit a jótállásról írsz.
1. Még ha igaz is lenne az amit írsz a forgalomba kerülő készülékekről, így még egyszerübb a vevő dolga, hisz hivatkozhat arra, hogy egy valójában használt készüléket új készülékként adtak el neki. Ez esetben az adás-vételi szerződés megtévesztés útján jött létre, azaz a Ptk. értelmében érvénytelen, semmis. Ilyenkor nem is kell bajlódni jótállással, kellékszavatossággal, mivel a semmis szerződés létre sem jött, az eredeti állapotot kell visszaállítani, vagyis a vevő akár 1 és 3/4 év után besétál az eladóhoz, visszaadja a telefont és visszakérheti a pénzt.
2. Te a jótállást (garanciát) keményen kevered a kellékszavatossággal. Egy tartós fogyasztási cikkre a jótállás törvényileg minimum 1 év, de a gyártó adhat ezen felül jótállást. Ez tudtommal a Nokia-nál így is van. Ott két év a jótállás. Ettől tök függetlenül a Ptk. párhuzamosan biztosít 2 év kellékszavatosságot, amelyet akkor is lehet érvényesíteni két éven beül, ha adott esetben az 1 éves jótállás már lejárt. Mindkét lehetőség eszköz a fogyasztó részére, hogy kvázi garanciális igényét érvényesítse, a különbség csupán az, hogy más a jogcím és fordított a bizonyítási teher. Ennyi. Tehár k..ra mindegy, hogy 1 és 3/4 éve még csak 1 év volt a jótállás, de a kellékszavatosság keretében még mindig érvényesítheti a vevő szavatossági igényét. Most már érted??? Hümm, nem igazán tetszik, ha valaki a saját igazának hangoztatása miatt érzett eufóriában elveszíti a szövegértési képességét.
1. Elhiszem, hogy mostanában tanulod az egyetemen a jogot, de kérlek vedd észre, hogy az élet más! Nem lehet mindent (jogász módjára elképzelve) perrel megvalósítani. Különben 24/365 bíróságra járhat az ember!
Nem szoktam hozzá, hogy kétségbe vonják, hogy igazat írok-e le. Mivel default nem szokásom hazudni.
Így az ilyen kijelentéstől, hogy 'még ha igaz is lenne, amit írsz', ettől el szokott hirtelen kerülni a jómodor.
Kicsit több tiszteletet, ha kérhetnék. Én sosem venném a bátorságot, hogy rád azt mondjam, hogy hazudsz.
Köszönöm.
De hogy a témára is. Legalább nézd végig a neten hirdető GSM-üzleteket!
Hol van az leírva, hogy ÚJ készülékeket árulnak???
Az nem érdekel senkit, hogy Te mit gondolsz. Ha Te azt hiszed, hogy azért, mert Te bontasz fel el nejlonréteget rajta, attól Te új készüléket kaptál, az a Te bajod. Ha nincs leírva sehová, hogy az a készülék JOGILAG új!
És mitől is lesz jogilag új egy készülék?
Igen, attól, hogy hivatalos forrásból (esetünkben hivatalos magyarországi importőrtől) származik, van róla 20%-os ÁFÁS számla és van hozzá hivatalos, a magyarországi forgalmazó nagyker által kiadott garancialevél.
Amennyiben ezek közül bármelyik is hiányzik, úgy az nem tekinthető jogilag újnak.
Természetes, hogy amikor bemész egy GSM-üzletbe, és eléd raknak egy zsugornejlonnal lezárt dobozt, akkor Te azt HISZED, hogy az a telefon jogilag is új.
De egyrészt a doboz látszólagos bontatlansága önmagában nem jelenti a jogilag új fogalmát, valamint egy zsugorfóliázó gépet pártízezer Ft-ért lehet kapni.
Amennyiben nincs leírva sehol, hogy jogilag új a készülék, akkor nem lehetsz átverve.
2. Ez pont fordítva van. Nem szokásom keverni semmit semmivel.
Nézz körül kicsit a hatályos jogszabályoknál, mely termékeknél van előírva 12 hónapnál több jótállás légy szíves! Ajánlom értelmezésre a hatályos 2003/151 korm. rendeletet két kiemeléssel:
1. a jótállást KIZÁRÓLAG JOGILAG ÚJ készülék esetén írja elő a jogszabály.
2. a jótállás időtartama EGY (azaz 1) év.
DE! Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Tehát vállalHAT. De kötelezően 12 hónap jótállás van előírva.
Te jössz!
|
pén. máj. 12, 2006 10:56 |
|
|
pampika
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4644 Tartózkodási hely: Szolnok/Szeged
|
Tegyük fel, hogy neked van igazad az új/használt készülékkel kapcsolatban.
Akkor az hogyan lehetséges, hogy újként eladott készüléken 0% áfa van?? Mert új készüléket ugye 1 év garral, de az is ott van, hogy az átlagpógár áfás áron veheti meg. A 0% áfa pedig nem kóser ilyen szempontból.
És ha tényleg új a készülék és hivatalosan jött be az országba, akkor sok helyen miért 3-6 hó garit adnak, vagy 1 évet, de nem a gyári garival, hanem saját sufni gsm garival?
|
pén. máj. 12, 2006 8:30 |
|
|
phonefreak
platina tag
Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 16:41 Hozzászólások: 707
|
Macika, én sem értek veled teljesen egyet, egyrészt ami az új és használt észülékek forgalmazását illeti, másrészt amit a jótállásról írsz.
1. Még ha igaz is lenne az amit írsz a forgalomba kerülő készülékekről, így még egyszerübb a vevő dolga, hisz hivatkozhat arra, hogy egy valójában használt készüléket új készülékként adtak el neki. Ez esetben az adás-vételi szerződés megtévesztés útján jött létre, azaz a Ptk. értelmében érvénytelen, semmis. Ilyenkor nem is kell bajlódni jótállással, kellékszavatossággal, mivel a semmis szerződés létre sem jött, az eredeti állapotot kell visszaállítani, vagyis a vevő akár 1 és 3/4 év után besétál az eladóhoz, visszaadja a telefont és visszakérheti a pénzt.
2. Te a jótállást (garanciát) keményen kevered a kellékszavatossággal. Egy tartós fogyasztási cikkre a jótállás törvényileg minimum 1 év, de a gyártó adhat ezen felül jótállást. Ez tudtommal a Nokia-nál így is van. Ott két év a jótállás. Ettől tök függetlenül a Ptk. párhuzamosan biztosít 2 év kellékszavatosságot, amelyet akkor is lehet érvényesíteni két éven beül, ha adott esetben az 1 éves jótállás már lejárt. Mindkét lehetőség eszköz a fogyasztó részére, hogy kvázi garanciális igényét érvényesítse, a különbség csupán az, hogy más a jogcím és fordított a bizonyítási teher. Ennyi. Tehár k..ra mindegy, hogy 1 és 3/4 éve még csak 1 év volt a jótállás, de a kellékszavatosság keretében még mindig érvényesítheti a vevő szavatossági igényét. Most már érted???
|
pén. máj. 12, 2006 8:09 |
|
|
pampika
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4644 Tartózkodási hely: Szolnok/Szeged
|
+1 írta: Ezt ugye Te sem gondold komolyan??? Ha egy kereskedő a nagykereskedőtől megveszi a készüléket, akkor igenis jogosan adhatja el újnak. Azt, hogy amit általában árulnak, hogy kerül oda, az egy másik dolog.
Nagyon is számít, hogy kerül oda, mert ha új lenne, akkor nem adhatná 0% áfával sem. De úgy adja, mert jogilag nem új készüléket veszel.
|
csüt. máj. 11, 2006 21:48 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Macika írta: drkuhl írta: Szerintem nem kellene általánosítani mert én tudok olyan boltot ahol tényleg csak ennyi haszonnal dolgoznak Hogyne. És árulnak is új készülékeket a nagykerbõl beszerezvén... Olyan áron, mint az EW vagy a MM... Amikor külföldrõl behozva és magyarítva 15-18e-et is foghatnak rajta...
és akkor, mikor egy mobilbolt forgalma csak töredéke az EW vagy MM-ének, továbbá a mobilboltnak más cikkekből nincs haszna, mint az EW-nek vagy MM-nek, tehát még keresztfinanszírozni sem tud.
Nagy üzleti tapasztalatról tett tanúbizonyságot barátunk!
|
csüt. máj. 11, 2006 20:21 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
drkuhl írta: Szerintem nem kellene általánosítani mert én tudok olyan boltot ahol tényleg csak ennyi haszonnal dolgoznak Hogyne.
És árulnak is új készülékeket a nagykerből beszerezvén... Olyan áron, mint az EW vagy a MM...
Amikor külföldről behozva és magyarítva 15-18e-et is foghatnak rajta...
|
csüt. máj. 11, 2006 19:46 |
|
|
drkuhl
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 212 Tartózkodási hely: Álom világ
|
Macika írta: +1 írta: Ezt ugye Te sem gondold komolyan??? Ha egy kereskedő a nagykereskedőtől megveszi a készüléket, akkor igenis jogosan adhatja el újnak. Azt, hogy amit általában árulnak, hogy kerül oda, az egy másik dolog. De bizony, komolyan gondolom! Mivelhogy 3-4e Ft haszonért nem küzd egy GSM-boltos. Annál nagyobb haszonnal meg nem tudja eladni a hivatalosan beszerzett portékáját, mert az MM, EW, Saturn is ilyen haszonnal dolgozik.
Szerintem nem kellene általánosítani mert én tudok olyan boltot ahol tényleg csak ennyi haszonnal dolgoznak
|
csüt. máj. 11, 2006 19:31 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
+1 írta: Ezt ugye Te sem gondold komolyan??? Ha egy kereskedő a nagykereskedőtől megveszi a készüléket, akkor igenis jogosan adhatja el újnak. Azt, hogy amit általában árulnak, hogy kerül oda, az egy másik dolog. De bizony, komolyan gondolom!
Mivelhogy 3-4e Ft haszonért nem küzd egy GSM-boltos. Annál nagyobb haszonnal meg nem tudja eladni a hivatalosan beszerzett portékáját, mert az MM, EW, Saturn is ilyen haszonnal dolgozik.
|
csüt. máj. 11, 2006 19:07 |
|
|
+1
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 73 Tartózkodási hely: Magamon kívül
|
Macika írta: 1. SENKI NEM ÁRULHAT ÚJ KÉSZÜLÉKET HIVATALOSAN a szolgáltatók, a HIVATALOS márkaüzletek, illetve az importőrrel szerződött nagyáruházak (Cora, Auchan, TESCO, MM, EW, Saturn) kivételével. Ennek megfelelően egy bármilyen GSM-boltban JOGI ÉRTELEMBEN csak használt készüléket hozhatnak forgalomba. Akkor is, ha teljesen újszerű állapotban van, netalán bontatlan a doboz. Mivel a gyártók/importőrök nem adnak el új készüléket nekik. Pontosabban ha el is adna, annyiért tenné, mint másoknak, arra hasznot rátenni pedig nem tudna annyit egy GSM-üzlet, mint amennyit szeretne. Így nem tudna versenyképes árat kihozni.
Ezt ugye Te sem gondold komolyan??? Ha egy kereskedő a nagykereskedőtől megveszi a készüléket, akkor igenis jogosan adhatja el újnak. Azt, hogy amit általában árulnak, hogy kerül oda, az egy másik dolog.
|
csüt. máj. 11, 2006 18:56 |
|
|
Akoska
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2004 17:07 Hozzászólások: 4267 Tartózkodási hely: GRAND FOTEL
|
phonefreak írta: ...mert ne lenne 3000 forintja egy szoftverfrissitésre...
Ez az. Meg kell keresni azt, aki <= ennek a feléért megcsinálja. Aki annyit sem szán a készülék felújítására, az pereskedjen.
Majdnem biztos vagyok benne, hogy egy majdnem 2 éves készülék esetében a bíróság sem látna okot ingyenes frissítés kikényszerítésére.
Egyébiránt egy magasabb verziószámú soft önmagában korántsem bizonyítéka a hibás működésnek. A gyártó által kiadott changelogokból soxor kiderül, hogy számunkra teljesen irreveláns változások történtek, pl. izraeli karakterek jobb kezelése, operátornév lista aktualizálása és ilyenek. Ha egy konkrét hibáról, amit az ügyfél telefonja produkál, nem írnak az (egyébiránt nem igazán publikus) changelogban, akkor ebből logikailag nem következik egy kényszerű frissítés.
Ebben a konkrét esetben tehát elég ingoványosnak érezném a bíróság helyzetét, igencsak nehéz volna bizonyítani az igazat, ha a changelog ebben nincs segítségükre.
|
csüt. máj. 11, 2006 18:15 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
phonefreak írta: 1. Az hogy a kereskedő papíron a zsír új telefont használtként tünteti fel az egészen addig irreleváns, amíg a vevőnek zsír új telefonként adja el. Ha az eladó azért nem akar másfél év után kellékszavatosságot biztosítani, mert arra hivatkozik, hogy használt terméket adott el, amelynek valóban kevesebb a kellékszavatossági ideje, azonban kiderül, hogy ezt a vevő felé úgy kommunikálta, hogy ez egy új készülék, akkor itt ráadásul rosszhiszeműség és megtévesztés is fennáll, azaz a vevő és a kereskedő között érvénytelen az adás-vételi szerződés, a teló visszamegy a kereskedőhöz, a vevő megkapja a pénzét. Ennyi.
2. Ha a vevő bizonyítani tudja, hogy a telefonján lévő szoftvernél van újabb, akkor ez önmagában bizonyíték arra, hogy a telefonján lévő szoft hibás, hiszen ezért dobott a gyártó újabb szoftot a piacra. Erre van is bírói gyakorlat. Márpedig ezt bizonyítani a világ egyik legkönnyebb dolga, mivel a szoftververziók sorszámozva vannak és nyomon követhető.
A bíróság a fentieket hiphop meg fogja állapítani és amennyiben jogerős itélet ellenére a kerskedő nem fizet, mert úgy gondolja, hogy ő az okosabb, akkor végrehajtóval érvényesíteni lehet a jogerős igényt. Egyszóval ha kitartó az ember, akkor a GSM-bolt előbb utóbb kénytelen kellékszavatossági kötelezettségének eleget tenni, akár tetszik nekik akár nem. 1. SENKI NEM ÁRULHAT ÚJ KÉSZÜLÉKET HIVATALOSAN a szolgáltatók, a HIVATALOS márkaüzletek, illetve az importőrrel szerződött nagyáruházak (Cora, Auchan, TESCO, MM, EW, Saturn) kivételével.
Ennek megfelelően egy bármilyen GSM-boltban JOGI ÉRTELEMBEN csak használt készüléket hozhatnak forgalomba. Akkor is, ha teljesen újszerű állapotban van, netalán bontatlan a doboz.
Mivel a gyártók/importőrök nem adnak el új készüléket nekik.
Pontosabban ha el is adna, annyiért tenné, mint másoknak, arra hasznot rátenni pedig nem tudna annyit egy GSM-üzlet, mint amennyit szeretne.
Így nem tudna versenyképes árat kihozni.
2. Innentől kezdve ez már értelmét vesztette.
Hasonló példa a Canon.
Itthon kizárólag a Canon Hungária által forgalomba hozott Canon márkájú termékek tekinthetők hivatalosnak és jár hozzájuk HIVATALOS garancia.
Tehát elképzelhető, hogy valamely cég 'újként' árul valóban új Canon készülékeket, de azt nem a Canon Hungárián keresztül hozta be az országba. Innentől kezdve SEMMILYEN garanciális igény nem érvényesíthető arra termékre, csak az adott üzletben, a hivatalos Canon szerviz nem vállalja, csak a fizetős javítást.
Ja és végül: egy 1 3/4 éves készülékre újkorában nem voltak még kötelesek (újonnan történt vásárlás esetén sem!) 2 év jótállást biztosítani. Azóta jött ki a jogszabályváltozás.
|
csüt. máj. 11, 2006 17:58 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
phonefreak írta: A jelenleg hatályos erre vonatkozó jogzsbályok szerint ma Magyarországon a jótállás fogyasztási cikkre - márpedig a mobiltelefon annak minősül - törvényileg minimum 1 év jótállást kell biztosítani. Ezen túl van a Ptk. szerinti kellékszavatosság, amely fogyasztási cikkekre vonatkozóan 2 év!!!
Ez kizárólag az új készülékek eladására vonatkozik...
Az első HSZ-ben azomban sehol nem látok arra utalást, hogy újonnan vette volna, ha meg használtan vette, akkor bizony csak annyi gari van rá, amennyit vállal az eladó...
|
csüt. máj. 11, 2006 16:35 |
|
|
Hardside
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: New World Disorder
|
A topikcímet nem ártana kijavítani, mondjuk:
- Mobil javíttatása GSM-boltban
vagy esetleg
- Mobil javítgatása GSM-boltban
is megfelelő lenne szerintem.
|
csüt. máj. 11, 2006 16:30 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
phonefreak írta: 1. Az hogy a kereskedõ papíron a zsír új telefont használtként tünteti fel az egészen addig irreleváns, amíg a vevõnek zsír új telefonként adja el. Ha az eladó azért nem akar másfél év után kellékszavatosságot biztosítani, mert arra hivatkozik, hogy használt terméket adott el, amelynek valóban kevesebb a kellékszavatossági ideje, azonban kiderül, hogy ezt a vevõ felé úgy kommunikálta, hogy ez egy új készülék, akkor itt ráadásul rosszhiszemûség és megtévesztés is fennáll, azaz a vevõ és a kereskedõ között érvénytelen az adás-vételi szerzõdés, a teló visszamegy a kereskedõhöz, a vevõ megkapja a pénzét. Ennyi.
2. Ha a vevõ bizonyítani tudja, hogy a telefonján lévõ szoftvernél van újabb, akkor ez önmagában bizonyíték arra, hogy a telefonján lévõ szoft hibás, hiszen ezért dobott a gyártó újabb szoftot a piacra. Erre van is bírói gyakorlat. Márpedig ezt bizonyítani a világ egyik legkönnyebb dolga, mivel a szoftververziók sorszámozva vannak és nyomon követhetõ.
A bíróság a fentieket hiphop meg fogja állapítani és amennyiben jogerõs itélet ellenére a kerskedõ nem fizet, mert úgy gondolja, hogy õ az okosabb, akkor végrehajtóval érvényesíteni lehet a jogerõs igényt. Egyszóval ha kitartó az ember, akkor a GSM-bolt elõbb utóbb kénytelen kellékszavatossági kötelezettségének eleget tenni, akár tetszik nekik akár nem.
hipp-hopp, öt-hat év, s máris van egy teljesen bizonytalan kimenetelü per, amibe beledobott néhányszázezer forintot, mialatt a gsm boltos már háromszor megszüntette a kft-jét.
azt hiszem, hogy te egyátalán nem vagy tisztában a mai valósággal!
|
csüt. máj. 11, 2006 15:55 |
|
|
phonefreak
platina tag
Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 16:41 Hozzászólások: 707
|
Azt még elfelejtettem hozzátenni, hogy egyre több olyan ember van, aki ezt meg is lépi. Nem azért, mert ne lenne 3000 forintja egy szoftverfrissitésre, hanem azért, mert elvi kérdést csinál belőle. Mondom van is erre bírói gyakorlat. Flashboy nem lenne az első, aki ilyen miatt bírósághoz fordulna, és nem ő lenne az első, aki meg is nyerné a GSM-boltosokkal szemben a pert.
De nem is ez valójában a lényeg, hanem csak azt akartam érzékeltetni, hogy a GSM-boltok 99,9%-a nem jogszerüen jár el, és kellő fellépéssel zsebre lehet őket vágni.
Üdv
|
csüt. máj. 11, 2006 15:33 |
|
|
phonefreak
platina tag
Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 16:41 Hozzászólások: 707
|
1. Az hogy a kereskedő papíron a zsír új telefont használtként tünteti fel az egészen addig irreleváns, amíg a vevőnek zsír új telefonként adja el. Ha az eladó azért nem akar másfél év után kellékszavatosságot biztosítani, mert arra hivatkozik, hogy használt terméket adott el, amelynek valóban kevesebb a kellékszavatossági ideje, azonban kiderül, hogy ezt a vevő felé úgy kommunikálta, hogy ez egy új készülék, akkor itt ráadásul rosszhiszeműség és megtévesztés is fennáll, azaz a vevő és a kereskedő között érvénytelen az adás-vételi szerződés, a teló visszamegy a kereskedőhöz, a vevő megkapja a pénzét. Ennyi.
2. Ha a vevő bizonyítani tudja, hogy a telefonján lévő szoftvernél van újabb, akkor ez önmagában bizonyíték arra, hogy a telefonján lévő szoft hibás, hiszen ezért dobott a gyártó újabb szoftot a piacra. Erre van is bírói gyakorlat. Márpedig ezt bizonyítani a világ egyik legkönnyebb dolga, mivel a szoftververziók sorszámozva vannak és nyomon követhető.
A bíróság a fentieket hiphop meg fogja állapítani és amennyiben jogerős itélet ellenére a kerskedő nem fizet, mert úgy gondolja, hogy ő az okosabb, akkor végrehajtóval érvényesíteni lehet a jogerős igényt. Egyszóval ha kitartó az ember, akkor a GSM-bolt előbb utóbb kénytelen kellékszavatossági kötelezettségének eleget tenni, akár tetszik nekik akár nem.
|
csüt. máj. 11, 2006 15:29 |
|
|
Bányászbéka
arany tag
Csatlakozott: szer. jan. 19, 2005 19:15 Hozzászólások: 203
|
Tedd hozzá, hogy ezt valószínűleg csak perben tudod érvényesíteni, ami azért nem túl biztató. Azonkívül, mivel Neked kell bizonyítani a hibát, a pozíciód sajnos több, mint támadható.
|
csüt. máj. 11, 2006 14:16 |
|
|
Akoska
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2004 17:07 Hozzászólások: 4267 Tartózkodási hely: GRAND FOTEL
|
Az áfa kérdését a kereskedők úgy szokták elintézni, hogy a zsír új telót is mint használtat adják el, papíron.
Ezekre pedig szerintem tuti nincs 2 év jótállás/szavatosság. Ha nem ő maga írja rá a papírra, hogy 2 év garit vállal, akkor nem fog ingyér szoftot cserélni 1,5 év után, ugyanis az neki (hivatalosan) pénzébe kerül, ugyanis egy közönséges GSM bolt nem tarthat olyan berendezést, ami ilyesmire képes, a flash fájlok pl. az adott gyártó tulajdonát képezik és ott, ahol erre nincs házi módszer, amit a user maga is megcsinálhat (pl. SEUS, Siemens okosságok), nem lehet nála legálisan frissítő cucc.
Más kérdés, hogy általában van, de ez neki is pénzébe került, vagy ha leadja a SE-hoz frissítésre, akkor is fizet.
Ergo én nem reménykednék ingyenes soft frissítésben, csak akkor, ha valaki jófejségből megcsinálja, de alanyi jogon nem hinném. Minimális befektetéssel (egy SE szervizkábel) és némi kereséssel a neten meg lehet találni a házilagos megoldást erre ( www.pappfer.hu) vagy itt a fórumon is megcsinálják páran, gyanítom, hogy olcsóbban, mint ahogy a boltok dolgoznak.
Csak a csalódások elkerülése végett...
|
csüt. máj. 11, 2006 14:02 |
|
|
phonefreak
platina tag
Csatlakozott: kedd jan. 18, 2005 16:41 Hozzászólások: 707
|
Hello Flashboy!
Nincs elveszve a csata ahogy mondani szokták. Ami az úgy nevezett garanciát illeti nagy a káosz a piacon, sem az emberek, sem pedig az eladók/forgalmazók nem ismerik ennek jogi szabályozását. Megpróbálok egy kis fényt deríteni a dolgokra.
Létezik egyfelől a jótállás, amit köznyelven "garanciának" hívunk. Másfelől a Polgári Törvényköny párhuzamosan biztosítja a kellékszavatosság érvényesítésének jogát.
A kettő nem ugyan az, de tulajdonképpen ugyan az a célja. Egy hozzászóló már említett, hogy sok GSM-bolt csak fél év jótállást, azaz köznyelven garanciát ad. Ez valóban így van, de jogszabályellenes. A jelenleg hatályos erre vonatkozó jogzsbályok szerint ma Magyarországon a jótállás fogyasztási cikkre - márpedig a mobiltelefon annak minősül - törvényileg minimum 1 év jótállást kell biztosítani. Ezen túl van a Ptk. szerinti kellékszavatosság, amely fogyasztási cikkekre vonatkozóan 2 év!!!
A különbség a jótállás és a kellékszavatosság között az, hogy jótállás esetében a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka a vásárlásnál még nem állt fenn. A kellékszavatosság esetében Neked kell bizonyítanod, hogy a hiba oka - még akkor is ha utólag jött ki - a vásárlás pillanatában fennállt.
Tehát amennyiben a telefonodat több mint másfél, de kevesebb mint két éve vetted, így a jótállás, azaz a garancia valóban lejárt, azonban a Ptk. által biztosított kellékszavatosság keretében még negyed évig kérheted a termék kijavítását [size=18]INGYEN!!!
Azonban neked kell bizonyítani, hogy a szoftver, azaz a termék már a vételnél hibás volt, csak most jött ki rajta a hiba. Ez nem fog problémát okozni neked, mivel gyanítom hogy még az első szoftverek egyike lehet a telefonodon, azonban van már újabb verzió, amely tény 100% bizonyítja, hogy az előző szoftververziók hibásak!
Hajrá!
|
csüt. máj. 11, 2006 12:36 |
|
|
Akoska
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2004 17:07 Hozzászólások: 4267 Tartózkodási hely: GRAND FOTEL
|
Nem biztos, hogy a legújabb soft van a telefonon, egy arra történő frissítést még pénzért is megkockáztatnék, esetleg (backup után) szűz GDFS feltételt is. Ezt olcsón meg lehet úszni (ingyen a fű se nő, ahogy mondani szokás). Ha ez nem segít, akkor lehet tovább gondolkodni hw-es javítás terén...
|
csüt. máj. 11, 2006 11:25 |
|
|
Raven_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1149
|
Re: Mobil javítatása GSM-boltban
Flashboy írta: Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumban és következő a problémám: Kb: 1 és 3/4 éve vettem egy SE T610 készüléket egy GSM-boltban. A telefonon időközben kijöttek a szoftverhibák. Bevittem a készüléket és kértem, hogy frissitsék a szoftvert, mire a srác közölte velem, hogy lejárt a garancia, ezért csak díj ellenében tudják megcsinálni.
Mi ilyenkor a teendő? Van lehetőség ingyen megszereltetni? Szia! Ha a telefonnal az utóbbi több mint egy évben nem volt gond (mármint szoftveresen), akkor a hibák, amiket tapasztaltál nem szoftveresek, hanem valamiféle hardveres okra vezethetők vissza. A szoftver nem romlik el egy idő után...
Bármi is a baja a készüléknek, majd' két év távlatából senki nem fog neked elvégezni ingyen sem hardveres, sem szoftveres javítást (a GSM-boltok általában fél év garanciával dolgoznak). Nem hinném, hogy egy szoftverfrissítés segítene rajta, ha csak bizonyos idő után jöttek elő a hibák... Felesleges pénzkidobás lenne...
Milyen hibák jöttek ki rajta konkrétan?
|
csüt. máj. 11, 2006 10:54 |
|
|
Vendég
|
Mobil javíttatása GSM-boltban
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumban és következő a problémám: Kb: 1 és 3/4 éve vettem egy SE T610 készüléket egy GSM-boltban. A telefonon időközben kijöttek a szoftverhibák. Bevittem a készüléket és kértem, hogy frissitsék a szoftvert, mire a srác közölte velem, hogy lejárt a garancia, ezért csak díj ellenében tudják megcsinálni.
Mi ilyenkor a teendő? Van lehetőség ingyen megszereltetni?
|
csüt. máj. 11, 2006 10:45 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|