Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. nov. 09, 2024 0:51



Hozzászólás a témához  [ 148 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Kompresszor-építés 
Szerző Üzenet
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 357
Hozzászólás 
Hello!

Én is kompresszort épitgetek és most szereztem egy 3 hengeres hütö félhermetikus kompresszort (egy házban vana motor meg a kompresszor is). De az a baj. hogy 3 fázisú. ki van vezetve a motor mind a 6 tekercsvége. Használhatnám ezt 1 fázisrol? Mekkora kondenzátor kellene kb? Sajnos a teljesitményt csak tippelni tudom, olyan 3 kw körül lehet.

köszi


pén. jún. 06, 2008 7:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
Valaki nem tudja, hogy egy rotációs klímakompresszor mekkora vákumot tud? 2,6kW-os, r22, T1. Amúgy LG gyártmány (LT-E2460HL a klíma)


pén. máj. 09, 2008 19:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szomb. nov. 12, 2005 19:52
Hozzászólások: 54
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás Re: Kompresszor
Gabor01111 írta:
Hogyan lehet hűtő kompresszorból levegőkomresszort csinálni amivel festéket tudok fújni.


http://norbimagan.tar.hu/pneumatika02.htm

üdv.: NDR


vas. nov. 18, 2007 14:26
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: vas. nov. 18, 2007 11:49
Hozzászólások: 1
Hozzászólás Kompresszor
Hogyan lehet hűtő kompresszorból levegőkomresszort csinálni amivel festéket tudok fújni.


vas. nov. 18, 2007 11:53
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hi!

Ismerősömnek kellene légáramlás méréséhez (közvetetten) egy pontos differenciális nyomásmérő.

Van valakinem eladó? Illetve megint a Keyence cuccok felé kutakodjak?


szer. nov. 07, 2007 17:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
...


vas. okt. 21, 2007 13:42
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
azt hiszem eleg lesz a 10 atom. :D


kedd aug. 21, 2007 18:22
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Szerintem vinnie kell egy hengernek is, de ez majd a próba folyamán derül ki.

Ami viszont némi probléma, hogy egy kompresszornak célszerű, ha a sűrítési aránya nagy, hogy a sűrítés végéig minél több levegőt ki tudjon nyomni az ellennyomással szemben. A benzinmotornak 1:10-től kisebb a sűrítési aránya, így 10bar-tól nagyobb nyomást nem fogsz tudni előállítani. Vagy ha a hengereket sorbakötöd, akkor igen, csak akkor kell a hengerek közé kisméretű átmeneti tároló is. :idea:


kedd aug. 21, 2007 12:00
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Szerintem meg ket henger is bajosan fogja birni.


kedd aug. 21, 2007 9:34
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Akkor már inkább egy henger maradjon motornak, és három legyen kompresszor...


kedd aug. 21, 2007 0:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Ros-Co.
Egyszeruen kompresszorkent akarom hasznalni a belso egesu motrot.Vagy vilalnymotoral meghajtva, mint altalaban, vagy ket hengert felhasznalva a fele moci belso egesu motorkent uzemel tovabbra is a masik fele a kompresszor. :)


hétf. aug. 20, 2007 21:42
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ha jól értem villanymotorral akarsz sűríteni levegőt, és azzal meg meghajtani a dugattyús motort. Szép veszteségek lesznek...

Vagy nem erre gondoltál?

Valószínű a közvetlen villanymotoros hajtás valamivel jobb hatásfokban... De nem nagyságrendekkel, mert nagy motor kell változó teljesítménnyel, nem kis motor állandó teljesítménnyel.

***
A TATA cég 2008-ra ígér lég-autókat 300bar-ra felfújt tartállyal megy. A töltés pár perc, és óccsó. A légtartálynak az az előnye megvan hogy jobb a tárolási hatásfoka az akksihoz képest. Meg azt is lehet hogy az autó tetején lévő napelem egy kis kompresszorral folyamatosan tölti. Végül is a hosszú utakat kivéve az autó nagy részét állva tölti.

***
Tud valaki valamit az új Nikkel-bromid akkumulátorokról? Ni-Mh jellegű, de a Li-iont megközelítő energiasűrűséggel.


hétf. aug. 20, 2007 21:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
egy kisit tovabbgondolva, ha a V moci ellentetes hengereibol egyet egyet meghagynek mukodni , akkor meg villanymoci sem kellene. :D


hétf. aug. 20, 2007 21:13
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
nem ertem a kerdest Ros-Co. :?:


hétf. aug. 20, 2007 21:05
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ez miért jobb mint ha a motor közvetlenül hajt?


hétf. aug. 20, 2007 21:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 23, 2004 0:10
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Magyarorszag
Hozzászólás 
Sziasztok.
Kaptam egy bontani valo zaporozsecet.Ugyebar van benne moci.Az otlet a kovetkezo:levegoszuro csere papirbetetesre, vezermutengelyek ki, szivoszelepek rugoja cserel lagyabbra, kipufogocsonkokat lezar, geyrtyak hejere szelepes kutyu , aminek a kimeneteit kozosit.Villanymotor ra, bekapcs.Orul.Mert:
kenes es hutesrendszer rulez, jeladokkal, mutatokkal, teljesitmeny nagy. :D
Otlet a gyertyak hejere csavarhato szelepes kutyukre?


hétf. aug. 20, 2007 20:41
Profil Privát üzenet küldése YIM Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Szerintem nem, a fordulat egy kicsit kisebb lesz. Annyira azonban ügyelni kell, hogy a tekercs impedanciája kisebb frekin kisebb, tehát fokozott melegedésre kell számítani. De mivel a többi kompresszor sem mai csirke, szerintem ki fogja bírni.


kedd aug. 07, 2007 12:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
Van egy francia kompresszor is, 60hz egy fázis, a frekvencia nem okozhat gondot a kompresszornál vajon?


kedd aug. 07, 2007 10:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:25
Hozzászólások: 194
Hozzászólás 
Sziasztok!

Szó ami szó, az a magyar kompresszor nagyon rossz állapotban volt. Még mindig lesz vele munka elég. Első sorban nem volt benne olaj jóformán, akadt a tengely mert beszívott valami sár féle olaj+rozsda+por+víz+ nemtom mi keverékét, és ez leülepedett a kompresszor aljában. Most már működik a dolog egy kis legózás után, viszont a szétszerelés közben megsérültek a henger fej tömítések, és azokat most cserélni kell.

RosCo: A kompresszor burka vissza lesz hegesztve, amint befejeződik a "műtét"!! :D

Ez a sárhűtés nagyon találó szó, és persze igaz is, mert iszonyat dzsuva volt az egész belső rész!! :P

Az orosz kompresszor beüzemelése még hátra van, de ahogy meg lesz oldva a 3 fázis kérdése úgy megtudjuk, hogy azt is kell-e majd takarítani.


vas. aug. 05, 2007 21:29
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Látom alakul neked is a kompresszor téma. A fedelet visszahegeszted?


vas. aug. 05, 2007 21:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
Na egy kis kompresszor már működik, a nagy magyarnak meg ki kelett tisztítani a belsejét, mert csupa trutyi volt, sáros, homokos, volt abban minden. Viszont most kitakarítottuk, és már csak a tömítést kell megoldani a szelepnél...
http://kalazif2.googlepages.com/SRHTS.jpg/SRHTS-full.jpg
Sárhűtés...
http://kalazif2.googlepages.com/kompi_magyar.jpg/kompi_magyar-full.jpg


vas. aug. 05, 2007 17:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
Sajna nem tudom, mert vastelepről hoztam őket. Volt ott még egy, de ezek voltak a jobb állapotúak. Szerintem majd a magyarral próbálkozom, remélem nincs nagyobb mechanikai problémája.


pén. júl. 27, 2007 14:36
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Működtekaz eredeti helyükön, mielőtt kibontottátok?
A külső alapján akár be is lehetnek állva. Ha a 3 tekercs deltába van kötve belül, bajos a kondis egyfázisosítás (de szép szó :D ).


pén. júl. 27, 2007 13:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
Jah az orosz 11 ohm minden kivezetésénél, szóval azt natúrba be lehetne kötni 3 fázisra. Próbáltuk úgy, hogy egy fázisról, és egy kondival kialakítva a 3. fázist, de 100V ról (variométerrel) 3A-t vett fel tovább nem néztem, 50uF os kondi volt amúgy, gondolom a fesz kicsi volt. Szóval ezek aszinkron motorok? A magyar : 16 ohm, 13 ohm, 6 ohm. Azt leteszteljük következőleg :)


pén. júl. 27, 2007 13:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Az orosz 3 fázisú, ha van kéznél 3 fázisú hálózat, akkor a 3 fázis a motor 3 kivezetésére (hogy melyik hova az mindegy, max ha nagyon rossz a hangja, akkor 2 fázis cseréjével forgásirányváltás) és a védőföld a házra. (nulla nincs bekötve)

A magyarnál a 3 csatlakozó két db tekercs végei, és a közös pontjuk, ellenállásméréssel meghatározható. Ha a két tekercs azonos ellenállású, akkor a két tekercsvég közé egy üzemi kondenzátor, közös pont és az egyik tekercsvégre pedig fázis-nulla. Ha a másik tekercsvégre teszed a betápot, fordul a forgásirány.
Ha nem egyforma ellenállású a két tekercs, akkor a nagyobb ellenállásúval kell a kondi sorba, nem mindegy, melyik tekercsvégről táplálod. Az, hogy melyik a fázis, melyik a nulla, az mindegy. Védőföld a házra.

ˇ--konnektorba--ˇ

O----tekercs------O---tekercs (nagobb ellenállású)----O

^I-----------üzemi kondi------------------------------------I^




A motorok aszinkron motorok, 220V-ra (380V) méretezték őket, de semmi bajuk nem lesz, ha 230V/400V-ról járatod.


pén. júl. 27, 2007 13:37
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 22:25
Hozzászólások: 194
Hozzászólás 
Szevasztok, beszereztünk két ipari hűtőgép kompresszort, csak nem nagyon tudjuk hogy kössük őket be. Az egyik magyar a másik orosz gyártmány, ami elvileg 3 fázisú.
Kép
http://kalazif.googlepages.com/komp1.jpg/komp1-full.jpg
Kép
http://kalazif.googlepages.com/komp2.jpg/komp2-full.jpg
Kép
http://kalazif.googlepages.com/komp2_1.jpg/komp2_1-full.jpg
Kép
http://kalazif.googlepages.com/komp2_2.jpg/komp2_2-full.jpg
A magyarhoz van valami rajz, amit végképp nem értek. Motorindító kondi kell hozzá? Esetleg ha van konkrét rajza valakinek azt szívesen venném :)
Ja és ezeknek a szinkron motorja mekkora feszről tud jól működni?


pén. júl. 27, 2007 11:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: csüt. jún. 14, 2007 19:37
Hozzászólások: 1
Hozzászólás 
HEEELLP!!!
Valaki segítsen, melyik kompresszorral tudnék nagyobb leadott légmennyiséget elérni, az IFA-éval vagy a ZIL-ével )): ???
És el lehet-e ezekkel kb. 300l/min légszállítást érni. Köszi!!!


csüt. jún. 14, 2007 19:52
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Na, egyre jobb cuccok kerülnek elő... Faxa. A használt szivattyú gondolom vagy rossz, vagy nem adják el :) Végül is ha tényleg tudna akkora végnyomást, akkor talán befektetek annyit...


kedd jún. 12, 2007 19:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 357
Hozzászólás 
Ros-Co. írta:
Plazmás és fusor-os kísérletekhez kell. Az átöblítés előtt viszont illik jól leszívni, mert nem maradhat benne szennyeződés.

A GM csőhöz is elég akkora nyomás? Poén lenne csinálni 1-et...

ZsaLa
Felhívtam a Szegedi KFT-t ott is 60e+áfa a klíma szívattyú. És ez volt a legkisebb. Nem lesz ez így jó... Mindenki marha drágán adja...



60-70 alatt nemigen fogsz kapni újat. Ami nekem van annak a végvákuuma 0,05 mbar, és 142 liter/perc levegőt szállít. Ez volt 2 éve 100eFt körül, most 120.
Most nézem, hogy van 59880 ért áfásan: http://www.hobagolyaruhaz.hu/
Itt van jó sokminden hasznos cucc csak hűtéstechnikai minőség>> drágább mint a sima levegőhöz való..

Vákuumot mérni meg a mechanikus nyomásmérő nem valami jó, pontos értéket úgyse tudsz vele mérni. Szerintem elektronikus vákuummérő lenne a legjobb, lomexben van vákuum mérő szenzor...


kedd jún. 12, 2007 14:42
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Pár órája tettem egy linket a "Sugárzásmérő" topikba GM ügyben :D .


kedd jún. 12, 2007 14:40
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Plazmás és fusor-os kísérletekhez kell. Az átöblítés előtt viszont illik jól leszívni, mert nem maradhat benne szennyeződés.

A GM csőhöz is elég akkora nyomás? Poén lenne csinálni 1-et...

ZsaLa
Felhívtam a Szegedi KFT-t ott is 60e+áfa a klíma szívattyú. És ez volt a legkisebb. Nem lesz ez így jó... Mindenki marha drágán adja...


kedd jún. 12, 2007 14:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
A mechanikusból azért nem nézem ki ezt a felbontást :D .
Szivattyúból pedig 10-4bar-t hallottam kaphatót klímás célokra. Zseb kérdése.
Felhasználás szempontjából neken heatpipe cső készítéshez kellett a légritkítás, oda ez elég, sőt Skori a másik topikban érdeklődik sugátzásmérés után, GM cső gyártáshoz is elég az 5000Pa. Vagy hogy stílusosabb legyek plazmagömbnek sem kell nagyobb "szívás" :D.
Mire használmál 100Pa-os "vákuumot" ?


kedd jún. 12, 2007 13:47
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Na ezt is jó tudni. Azért 1mbar-ig jó lenne lemenni.


kedd jún. 12, 2007 13:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 588
Tartózkodási hely: Szeged
Hozzászólás 
Nekem mechanikus műszerem van, 0-1 bar 0,1bar felbontású, két osztás között kb 5-6mm van (lehet interpolálni :D ). Ha jól emlékszem 2-3eHUF volt.
A hűtőkompresszoraim darabonként 0,1bart, a kettő sorbakötve ~0,05bart tud a műszer szerint.


kedd jún. 12, 2007 13:03
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Nem, de ha találsz, szólj nekünk is.


kedd jún. 12, 2007 11:44
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Hmmm... Jól kezdődik, ha ez ilyen drága. A sima mutatós asszem 200mbar-ig mér, a nagyobbakat meg elektronikus úton (valamilyen ionizációs elven) szokták mérni.
Ha mégis előfordul ilyen mérő ketyere, akkor szóljatok.

Pneumatikai boltot, ahol nyomásmérőt, csőcsatlakozásokat, szelepet lehet kapni, tud valaki Pesten?


kedd jún. 12, 2007 9:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szomb. feb. 26, 2005 3:55
Hozzászólások: 219
Tartózkodási hely: Bp. XVII. ker
Hozzászólás 
Az a 18-20E nagyon-nagyon baráti ár a Keyence-ért ...


hétf. jún. 11, 2007 21:01
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Megkérdeztem, elfogyott neki, nem tudni mikor lesz.


hétf. jún. 11, 2007 5:47
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Az tényleg baráti árban volt.
A kompresszor köpi ki az olajat?? Nem szabadna. Gondolom megfelelő helyzetben járatod? Nedvesség lecsapató van kismillió féle, de ha más nem, ha elfogy a kompresszorból az olaj, majd abbahagyja:) Nagyon rég szedtem szét utoljára ilyen kompresszort, olajjal kapcsolatban a megfelelő helyzeten kívül másra nem emlékszem.
Vákuum mérésben csak horror áron tudnék segíteni (de már az sem biztos), keyence digit. vákuum mérővel (-999mbar-ig, 1mbar felbontással), programozható kapcsolási szint(ek), pontos típust most nem tudok. De mélyen a gyári ár alatt is 18-20E körül mozog (teljesen új). Ha mégis érdekelne utána tudok nézni, hogy akad-e még.


vas. jún. 10, 2007 6:07
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
4K volt darabja, ez szerintem nagon jó vétel.

Na azért nem annyira rózsás a helyzet, nagyon szép vákuumot csinál, de majd ki kell egészíteni, mert azért a csövet nem tudtam leszívni tökéletesen.
De 20KV-ra több mint 5 centis ívet húzott a csőben, nagyon szép kékes fénnyel. Egyelőre ritkított levegő van benne. Majd egy fénycsövet is átberhelek, hogy le lehessen szívni... Az lesz az igazán érdekes móka.


A kompresszor sajnos olajat köp. Mit csináljak vele, hogy ez ne történjen? Valami olajcsapdára gondoltam a kifúvó részre. De az a baj, ha sokáig megy, az is elkezd telni, és kifújja... Valamit erre ki kell találni.

A kompresszor a fújó részén tényleg tudhat 30bar-t, de szerintem többet is. A 2,5bar-os műszerem egy pillanat alatt kiakadt, kell venni nagyobb méréshatárút :)


Ha sűrített levegőre lesz szükségem, egy kis sörös hordó már be van készítve e célra. :)
Úgy tudom hogy a biztonság érdekében kell egy lefúvószelep ha túl nagy a nyomás. Hol lehet ilyet szerezni?
A nyomásszabályzást szerintem a mutató által vezérelt optokapu megoldja.


szomb. jún. 09, 2007 14:39
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21
Hozzászólások: 857
Hozzászólás 
Publikus, hogy mennyibe került a két sz.ratov?


szomb. jún. 09, 2007 11:28
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
http://www.hvlabs.hu/tmp/vakuum/IMG_4230.JPG

Megjöttek a Sz aratov-ok, ahogy Igor még 20 éve összerakta. Lezsírozva :)

Pöccre indult, olyan vákuumot csinál, majdnem lekapta a husit az ujjamról...

Szóval egyelőre biztató a dolog. kettőt sorba fogok kötni.


Vákuum mérésre valami ötlet?

Milyen szűrőket tegyek be előtte és utána? Olajcsapda kell?


pén. jún. 08, 2007 21:37
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Régi szénmikrofonok, a nyomással arányossan változtatták az ellenállásukat... :?


csüt. jún. 07, 2007 12:00
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Wandál: ezek megint hasznos linkek. A belső felépítést ugyan lerajzolják, de hogy néz ki ténylegesen? Annyira nem tűnik vészesnek. Egy fűtőtest melegíti az olajat, kívülről meg hűteni kell, és ahogy csepeg lefelé, azokon a lemezeken (ill. csöveken) valahogy magával ragadja a még benn maradt gázmolekulákat.

A nyomásmérőre visszatérve autóhoz is van olyan olyanyomás mérő, ami nem csak kapcsol, hanem műszert működtet.
A kínaiban is ugyanolyan félvezetős szenzor van, mint a gyári soktízezres műszerben, tehát nem ez a gátja a dolognak. A kalibrációja a gagyibbde ide nem a nagy pontosság kell, a mechanikát meg te is fel tudod tuningolni. (8 bar-ig illene mérnie, mert valamelyik kerékpárt ennél nagyobb nyomásra kell fújni)

A mérőórás megoldásnál arra gondoltam, hogy a mutatóra ragasztasz egy kis infra LED-et, és úgy állítod be, hogy ahogy elfordul a mutató, az egyik infra fotodiódához közeledjen, a másiktól távolodjon. Ezt egy hídkapcsolásba illesztve, kész az analóg érzékelő. Természetesen korlátozottabb a mérési tartomány, de 1xű.


csüt. jún. 07, 2007 11:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ezt úgy szokás hogy csinálni vele egy önrezgő oszcit, és mérni a frekit.

de 8 bar szétszedi a piezo lemezt...


csüt. jún. 07, 2007 8:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
A piezó DC átvitel esetén iszonyú érzékeny (hőmérséklet, szivárgó áramok), ipari körülmények közt gyakorlatilag alkalmatlan rá. Ilyen funkciókat inkább nyúlásmérő bélyeggel szokás megoldani. A rézcső hőtágulása miatt kell egy másik ugyanolyan (hőmérsékletre is!) rézcső is amiben nincs nyomás, és a két mérés különbségét kell venni.


csüt. jún. 07, 2007 1:29
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 17, 2005 19:20
Hozzászólások: 356
Tartózkodási hely: Miskolc
Hozzászólás 
Sziasztok, szia Ros-Co!

Egyébként, a hűtőgépkompresszoroknál van egy olyan dolog, h. amikor a rendszer zárt, akkor a csövekben folydogál az olaj - ez biztosítja a kenését a motornak - amennyiben csak levegőt szállít, a kenés nincs megoldva.
Konkrétan, itt erre gondolok: http://www.apjeuropean.co.uk/prodpages/ ... age006.gif

Olajdiffúziós vákuumszivattyúkról:
http://www4.nau.edu/microanalysis/Micro ... fPump.html
http://www.chem.hope.edu/~polik/Chem345 ... niques.htm
http://www.cbem.imperial.ac.uk/EM_Facul ... n_Pump.htm
http://www.2spi.com/catalog/vac/santova ... paper.html
http://www.svc.org/EP/EP_FeatureGuide.html

Tipikusan olyan eszköz, amire Öveges Prof. azt mondaná, h. "minden háztartásban akad egy ilyen".. :D

A nyomásérzékelőkről:

"ráadásul nem direkt értéket mutat, hanem induláskor mindig le kell ereszteni 0-ra."

Igen, erre én is gondoltam, de egy ügyes elektronikával meg lehetne oldani, h. "elmentse" az előző értéket - vmilyen tároló, esetleg eprom segítségével - de biztosan egyszerűbb módszer is létezik.
Az egérben lévő cucc azért is jó, mert az infra-vevő dióda ilyen 2in1 megoldású, mint az instatkávé - tehát amíg az egyik takarásban van, a másik épp egy lyuk előtt. Ez azért jó, mert ebből az irányt is lehet érzékelni - és így nem kell visszamenni 0-ra. Hát igen ennek a cuccnak a megvalósítása kifejezetten mikrokontrolleres téma.. :roll: (amihez nem értek)

"kínai piacon 500Ft-ért van digitális autó keréknyomás-ellenőrző"

Igen, ez nem lenne hülyeség, csak félő, h. 8 bar-nál már kilőne vmit.. :D Ha mást nem, vkinek a szemét...

Node, ma mondtak nekem egy akkora megoldást, h. azóta lázban égek!! PIEZÓ! Rászorítani egy réz csőre, és egy FET-bementű erősítővel rácsapni egy ablakkomparátort, és kész is. :) A FET-bemenet azért kell, mert így 'tárolná' az aktuális adatot, nem csak pillanatnyi értéket venne fel (ez már a villamosmérnök barátom tudná bővebben kifejteni, de jó ötletnek tűnik).

A "rácsapni egy rézcsőre" egyébként nem biztos, h. a legjobb megoldás, de van annak sztem annyi tágulása, h. a piezóban változást idézne elő. A másik megoldás, ami még kényelmesebb, h. a tartály egyik csőcsonkjára rátekerni egy belsőmenetes dugót (véglezáró), és ebbe rakni egy piezot - természetesen úgy, h. megfeküdjön az lezáró belsejében. Tul. képpen, mint mikor a kólásüveg kupakjában van még egy gumis szigetelés.
És, ez a belső nyomás hatására változtatná a feszültséget. Nem tudom, melyik lenne jobb megoldás..
Utóbbinál az a necces, h. a piezó két vezetékét hogy hoznám ki úgy, h. ne szökjön el mellette az a 3-10 bar nyomás...

Üdv!


csüt. jún. 07, 2007 0:21
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
1000 Köszi! Holnap megfaggatom őket. Amúgy mennyi az annyi?

Úgy néz ki két befutó játékos van. A szivattyút egyelőre senki se vállalja javítani.

Az egyik befutó a Busch cég terméke, hihetetlen profi. 0,5mbar-ig lemegy, 10m3/óra, 2 fokozatú lapátos. Persze szép az ára is, majd akkor ha behozza az árát.

Sikerült beszélni egy hűtőssel aki tud hozni, 2 db Sz a r a t o v hűtőgépkompresszort. Ezek elég strapabíróak, hogy a vákuum ne nyírja ki a szelepet (nyilván mert nem erre készült a cucc)

Úgyhogy egyelőre ez van, a legtöbb helyen a klíma vákuumszivattyú 70-80e között van, gyakorlatilag mindenhol ua. az ár. Kíváncsian várom mi lesz.

Tudja valaki hogy működik az olajdiffúziós szivattyú? Az hopgy hogy néz ki azt már tudom. Lehet ilyet házilag összehozni?


szer. jún. 06, 2007 19:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szomb. feb. 26, 2005 3:55
Hozzászólások: 219
Tartózkodási hely: Bp. XVII. ker
Hozzászólás 
Szeged KFT , 6728 Szeged, Dorozsmai út 6. Tel: 06-62-464-692 (állitólag az ÁFA-t is meg lehet beszélni, persze akkor nincs gari).


szer. jún. 06, 2007 19:13
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
A műszer átalakítás az jó ötlet, de szerintem nagyon macerás, ráadásul nem direkt értéket mutat, hanem induláskor mindig le kell ereszteni 0-ra. Ezt én pazarlásnak tartom. Ha mégis így csinálnád, akkor sztem ne mechanikailag kösd össze a műszerés a jeladó tengelyét, hanem egy fekete/fehér csíkokkal ellátott korongot ragassz a mutatóra. Ezt a korongot meg lehet reflexiós optokapukkal figyelni. Persze fényzáró doboz kell neki is.

2. lehetőség, tegnapelőtt hallottam: kínai piacon 500Ft-ért van digitális autó keréknyomás-ellenőrző. Na ebben tuti hogy van valami kis szenzor, aminek a jelét ki kell vezetni, és kész. Az más kérdés hogy még mutatja is a nyomást.


kedd jún. 05, 2007 10:23
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 148 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség