Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: kedd máj. 14, 2024 5:01



Hozzászólás a témához  [ 23 hozzászólás ] 
Mitsubishi 1.8GDI - varosi forgalomban irrealis fogyasztas 
Szerző Üzenet
vas-tag

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 9:06
Hozzászólások: 9
Hozzászólás 
Amennyiben még aktuális úgy a torrenttanyán láttam egy spacestar szerviz doksit (100MB)
Azt nem tudom, hogy konkrétan ez a típus is benne van-e, de talán...
(az oldal meghívós, de megoldható)


vas. dec. 31, 2006 7:50
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Voltam az index foruman es ezt a valaszt kapta:
"A magam részéről, először a szívócsőben lévő áramlásterelő rendszer működését ellenőrizném. A jelenség olyan, mintha nem állna vissza az alacsony fordulati tartományra, ezért a benzin nem keveredik megfelelően a levegővel, és a hengerfalon lecsapódik. Azonkívül, hogy az olajba kerül, még a hengerfal kenését is megszünteti, így rohamosan kopik a henger/dugattyú/gyűrűk.
Városi közlekedésben nem sok szerepe van a rétegzett (szegény) keverékes üzemnek, ilyenkor többségében normál keverékes üzemben működik. Ha nem megfelelő a levegő hengertérbe áramlásának iránya, akkor fellép a közvetlenbefecskendezéses benzinesek több évtizedes "átka", a benzin hengerfalon lecsapódása."
Valami hasonlora gondoltam mar en is, de bonyolult motor leven tul sok a lehetseges ok es okozat. Januarban megyek diagnosztikara es meglatjuk mi van. Merem remelni, hogy csak valami egyszeru dolog, aminek modern motor leven sajnos nagy befolyasa van.
"Mitulá báti hozza...E öröm é bódotá...Karácsooonn."-idézet egy hülyétöl. Boldog Karacsonyt es boldog ujevet mindenkinek. Mindenki boldoguljon ahogy tud :)


vas. dec. 24, 2006 11:43
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
po la: tudnal esetleg valami tipusszamokat megadni a ket lambdaszondarol? csak azert, hogy kuonbseget ethessek kozottuk es ellenorizhetnem, hogy nincsenek e esetleg összecserelve, vagy esz nelkul kicserelve.


szomb. dec. 23, 2006 12:28
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Az olajjal kapcsolatban pedig, a kezikonyv erre a homersekleti ovre 10W40, 15W40-es olajat ir elo. Telire inkabb a 10-est ajanlja, de ha mar ugyis megy a benzin az olajba, akkor inkabb a sürübb olajat valasztottam.


szomb. dec. 23, 2006 12:20
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Noss, a szijakat es a megfeszitoket nem a fogyasztas miatt cserelem, hanem azert mert mar idoszeru. Valaki mar felreertett ezugyben es hulyenek is nezett.
A muszaki vizsgan azok a parasztok ugy megporgettek a motort, hogy a mar kisse elhasznalodott megfeszitok elkezdtek nyikorogni. Alapjaraton van inkabb hangjuk, ha mar van 1000 a fordulat, elhallgatnak. Azelott valszeg sohasem porgott a motor tobbet mint 5000, mert peldaul teljes automata uzemmodban 160km/h-nal porog 4000-et, 120-nal van 3000-es fordulat. Egyedul csak varosban, tipptroniccal tudom 3000 fole nyomni, ha kihuzatom.
A szervoszij mar repedezett, elvegre mindjart 6 eves. Tudomasom szerint 100.000 km-nel szokas cserelni a vezermuszijat es a gorgoket+szervoszij es gorgo(nem csak hangos, de mar kalimpal is, muszaj kicserelni), merthat ugyanannyit forognak azok is.
Az autot nem en valasztottam, hanem a felesegem. Nekem sem automata, sem pedig csaladi auto nem kellett. En egy kezivaltos, legfeljebb 1.6-os benzines szedant akartam. Egy bizonyos, ha ezt az autot nem tartjuk meg, felteve ha sikerul eladni, akkor egy egyszerubb-klaszikusabb motorkonstrukcioju kocsit fogok venni, es ujat. Ha a diagnosztikan kiderul pontosan mi a hiba es sikerul is kijavitani, akkor megtartjuk nehany evig. Benezek arra a masik forumra is, lassuk ott mit tudok meg.


szomb. dec. 23, 2006 12:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Tractorsound!!
Próbálkozz a problémáddal a jórészt általánosságokat válaszoló autódoki helyett inkább itt:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9008022

És gondold meg ez-e az autó amit szerettél volna.
A szíjakat birizgálni szerintem felesleges a fogyasztás miatt,attól aligha változik bármerre...
A vezérszíj cseréje nem különbösebb mutatvány,de nagyon el lehet rontani.
Érdemes felkészült szervizben elvégeztetni,ha eljött a gyár által előírt km,illetve a szíj állapota olyan,hogy láthatóan cserére szorul.

Egy normális motoron a szervószíjat csak elhasználódás esetén kell cserélni,a feszítőket szíjcserekor nem okvetlen kell kicserélni.
(a vezérszíj feszítője más,ott szokás cserélni szíjcserekor mindig,mert ha a vezérlés összeakad,a motort kidobhatod a hulladéktelepre)

Az igen drága jeladók és a beavatkozóegységek,tehát a 2db lambdaszonda és a vagyonért vesztegetett befecskendezőszelepek vagy gyújtótrafók csereberéje esetleg javulást hoz(hat).
Ha egyáltalán most van bármilyen a gyár szerint elfogadható tartományon kívül eső működés(!)

Az olajnak kevés köze van bármihez,a korszerű olajok közül az előírtat vagy kb hasonlót használva sem a motor állapotára sem a fogyasztásra sem más egyébre nem lesz semmiféle csodálatos vagy épp nemkívánatos hatás.Ugyanez a gyertya vagy a légszűrő,stb.

Ros-Co:Az amicsik érdekes népség,egyfelől ilyen badarságokkal jönnek elő,másfelől náluk fut a legtöbb 2liter feletti autó világszerte,sőt olyan löktérfogatú és kibocsájtású gépeket engednek forgalomba,amire itt biztos,hogy sosem kapnál semmiféle engedélyt :D


pén. dec. 22, 2006 21:04
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Áhá! Akkor ezért van 2 szonda.

A szélessávút lehet másra is használni nem? Mondjuk vezérlésre.

Most már csak azt mondjátok meg, hogy ha az Amcsik ennyire betegesen környezetbarátak akarnak lenni, akkor mért nem írták alá az üvegházgázok csökkentésére irányuló egyeznményt. Úgytom Eu-ban mindenki aláírta.


pén. dec. 22, 2006 20:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás gdi
Üdv Mindenkinek!

Akkor ugorjunk neki mégegyszer...

A gdi motoros carisma típust a szervízszakmának a győri Autodiga-n mutatták be a cég mérnökei, a hallgatóság akkor úgy nyilatkozott, hogy sok hűhó majdnem semmiért...Az átlag autóst ugyanis a zöldekkel ellentétben abszolúte hidegen hagyja a motor CO2 kibocsátása!
A rétegezett keverékképzés megoldásába eddíg mindenki belebukott a Renaulttól a VW-ig. Induljunk ki abból, hogy a mercinél fel sem vetődött az ötlet, ez számomra mindennél többet mond.
Azért láttál belőle a használt piacon keveset, mert a nagy PR ellenére sem lehetett rálőcsölni a népre...Amit az automata váltóval kapcsolatban írtál az az utolsó kijelentésig igaz, csak halkan jegyzem meg, hogy az Opel Ascona ezen kitételeknek már a 80-as évek elején megfelelt.
A lambda szondákról a következő pár gondolatot.
Azért van kettő, mert az Eu új környezetvédelmi előírásai megkövetelik a katalizátor állapotának kijelzését. Ha a két szonda jelének különbsége magasabb az Ecu komparálási szintjénél az Ecu begyújtja az un. MIL lámpát, tudatva ezzel, hogy a kocsi katalizátora nem képes a kompenzálásra.( Az USA-ban komolyan felmerült, hogy a világító Mil lámpa tényét az Ecu gps-en keresztül közölje a hatóságokkal! Most is tart a szenátusi vita az ügyről. Egyenlőre a jogászok küzdenek, hogy melyik jog erősebb a személyiségi, vagy a tiszta környezethez való jog...)
A két szonda még működés szempontjából sem egyforma, lévén egyik ugrásszonda, a másik un. szélessávú, másnéven ionszivattyus.
Hogy melyik van a katalizátor előtt, az a gyártó úri gusztusától függ....
Sajnos a menet egyforma mindkét típuson... A helyzetet bonyolítja, hogy a Gdi rendszerű motorokban lehetséges Nox szonda is.
Ezeket házi módszerekkel még mérni sem lehet!
Végül a motorolajokról. Nem a gyártmány van előírva, hanem a viszkozitás. Jelen esetben : SAE 10-40 SJ, ebből kell 3,8 kg.

Egyenlőre ennyit, mindenkinek békés boldog ünnepeket kivánok!


pén. dec. 22, 2006 20:25
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2004 15:20
Hozzászólások: 51
Hozzászólás 
tractorsound írta:
Na szoval. Az auto 2000-es holland gyartasu, 2001 elejen kerult forgalomba nemetorszagban. Folytoszelep tenyleg nincs, mert csak egy darazsfeszekhez hasonlo hatszögü racsozat latszik, ha a levegoszuro fedele ala benezek. Levegoszurot csereltem az olajjal egyutt. Benzinszurot nem neztem meg, mert valoszinuleg a benzintank alatt van es ahoz csak szereloaknaban fernek hozza. A lambdaszonda kerdese kivancsiva tesz, mert az katalizator elott es utan is van egy-egy darab, az egyiket pedig mar csereltek nemetorszagban, latszik a szinen, hogy ujabb es a csavarkulcs is nyomot hagyott rajta. A kerdes az, hogy ha tenyleg csereltek es nem csak megpucoltak a regit, akkor milyet tettek a regi helyere, mert ha valami speci cucc, akkor az univerzalis Bosch, vagy akarmi nem biztos, hogy odavalo. Az alkatreszkatalogus kiadja az eredetit (de csak eggyet, holott ketto van, vagy egyformak volnanak?) de 30%-al dragabb mint az univerzalis, kb. 33000 ft, mig az univerzalis 25ezer. Amig nem tudok egy specialistaval konzultalni, addig nem fogom megtudni, hogy mi a palya veluk. Most unnepek alatt nincs kivel megnezessem, meg az az igazsag, hogy penzel is szrul allok, sok ilyenkor a kiadas es a munkahelyemen is nagyon vacakul alakultak a dolgok. Varnom kell Januarig.
A motor inditasakor kb. 1 masodperc alatt kialszik az olajnyomasjelzo lampa, mig a lambdaszonda jelzoje (a motorkonturos lampa) 3-4 masodperc mulva alszik el. Figyeltem a fizikai fogyasztast is, 10 liter benzinnel mentem 70-75 kilometert varosban, ez durvan 14l/100km fogyasztast jelent. Ennyit meg az automata valto szamlajara sem tudok irni, azzal sem lenne szabad 9-nel tobbet zabalnia. Mivel 90%-ban a varosi forgalomban kozlekedem, nagyon is szamit a fogyasztas, foleg, hogy az olajba megy a plusz. A gyertyakat eddig meg nem vettem ki, mert kozvetlenul folottuk vannak az indukcios tekercsek, szamszeruleg 4, valoszinunek tartom, hogy nincs is gyertyakabel es kozvetlen csatlakozassal van megoldva az egesz. Nincs futott garazsom, ahol szetszedhetnem, igyhat varnom kell, amig valamelyik szerelo dolgozni nem kezd. Beszeltem telefonon egy markaszervizzel, nekik van diagnosztikalyuk. Amint lehetosegem lesz el is megyek hozzajuk, bar messze kell menni. Ez van. A hazi doagnosztikarol lemondtam, bar egy kezi hibakodolvaso nem artana, hogy a jovoben ne kelljen aprosagokert szervizbe futkoraszni, egy gyertyacseret, vagy valami hasonlot en is megcsinalok a haz elott, csak ne fagyjon kint. Nekem is feltunt, hogy valami szakmai sziszifuszi kell legyen az autoban, mert ezt a tipust csakis kizarolag Hollandiaban gyartottak es 2004 utan lealltak rola. Valoszinuleg bevalt tipus, mert viszonylag keves elado peldanyt talaltam a hasznaltautopiacon. Toyota Yarisbol, Corollabol, meg Mazda 121-bol legalabb 5-szor tobb volt. Kerdes az, hogy mennyit adtak el belole Nemetorszagban a tobbihez kepest.
Az pedig, hogy tele van tomve elektronikaval bizony teny, meg a kulcsot sem tudom kivenni, ha nem teszem parkolouzemmodba a valtokart, ugyanez vonatkozik a motorinditasra is. A sebessegfokozatokat meg tipptronic hasznalatakor is magatol visszavaltja, ha mar kicsi a fordulat es nem enged ido elott negyesbe valtani sem. Mindent a motor vedelmeben. Mindez nagyon szep es jo, csak mene mar ugy ahogy kell. Alkatreszek szempontjabol mar nem annyira tulajbarat, a vezermuszij mellet szervoszij is van, aminek persze van sajat megfeszitoje is. kb 170 euro a 2 szij es a 3 megfeszito+munkadij+varakozasi ido az alkatreszek utan.
Azt nem tudja valaki, hogy pontosan milyen markaju olajat ir elo a gyar ehez a motorhoz? Mobil? Aral? ...


Nos, ha benzines az autó akkor a köv a helyzet: ha rossz lenne a benzin levegő keverék arány akkor működési elvénél fogva akadozott rossz lenne a járása, hörögne, nem gyorsulna.

Ha nincs így, akkor tessék betudni az automata technikának, valamint annak, hogy a korszerű 16 szelepes motorokat pörgetni kell, hogy menjenek, de akkor fogyaszt is...


pén. dec. 22, 2006 17:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Esetleg itt is feleteheted a kerdest:

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/


pén. dec. 22, 2006 14:41
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Na szoval. Az auto 2000-es holland gyartasu, 2001 elejen kerult forgalomba nemetorszagban. Folytoszelep tenyleg nincs, mert csak egy darazsfeszekhez hasonlo hatszögü racsozat latszik, ha a levegoszuro fedele ala benezek. Levegoszurot csereltem az olajjal egyutt. Benzinszurot nem neztem meg, mert valoszinuleg a benzintank alatt van es ahoz csak szereloaknaban fernek hozza. A lambdaszonda kerdese kivancsiva tesz, mert az katalizator elott es utan is van egy-egy darab, az egyiket pedig mar csereltek nemetorszagban, latszik a szinen, hogy ujabb es a csavarkulcs is nyomot hagyott rajta. A kerdes az, hogy ha tenyleg csereltek es nem csak megpucoltak a regit, akkor milyet tettek a regi helyere, mert ha valami speci cucc, akkor az univerzalis Bosch, vagy akarmi nem biztos, hogy odavalo. Az alkatreszkatalogus kiadja az eredetit (de csak eggyet, holott ketto van, vagy egyformak volnanak?) de 30%-al dragabb mint az univerzalis, kb. 33000 ft, mig az univerzalis 25ezer. Amig nem tudok egy specialistaval konzultalni, addig nem fogom megtudni, hogy mi a palya veluk. Most unnepek alatt nincs kivel megnezessem, meg az az igazsag, hogy penzel is szrul allok, sok ilyenkor a kiadas es a munkahelyemen is nagyon vacakul alakultak a dolgok. Varnom kell Januarig.
A motor inditasakor kb. 1 masodperc alatt kialszik az olajnyomasjelzo lampa, mig a lambdaszonda jelzoje (a motorkonturos lampa) 3-4 masodperc mulva alszik el. Figyeltem a fizikai fogyasztast is, 10 liter benzinnel mentem 70-75 kilometert varosban, ez durvan 14l/100km fogyasztast jelent. Ennyit meg az automata valto szamlajara sem tudok irni, azzal sem lenne szabad 9-nel tobbet zabalnia. Mivel 90%-ban a varosi forgalomban kozlekedem, nagyon is szamit a fogyasztas, foleg, hogy az olajba megy a plusz. A gyertyakat eddig meg nem vettem ki, mert kozvetlenul folottuk vannak az indukcios tekercsek, szamszeruleg 4, valoszinunek tartom, hogy nincs is gyertyakabel es kozvetlen csatlakozassal van megoldva az egesz. Nincs futott garazsom, ahol szetszedhetnem, igyhat varnom kell, amig valamelyik szerelo dolgozni nem kezd. Beszeltem telefonon egy markaszervizzel, nekik van diagnosztikalyuk. Amint lehetosegem lesz el is megyek hozzajuk, bar messze kell menni. Ez van. A hazi doagnosztikarol lemondtam, bar egy kezi hibakodolvaso nem artana, hogy a jovoben ne kelljen aprosagokert szervizbe futkoraszni, egy gyertyacseret, vagy valami hasonlot en is megcsinalok a haz elott, csak ne fagyjon kint. Nekem is feltunt, hogy valami szakmai sziszifuszi kell legyen az autoban, mert ezt a tipust csakis kizarolag Hollandiaban gyartottak es 2004 utan lealltak rola. Valoszinuleg bevalt tipus, mert viszonylag keves elado peldanyt talaltam a hasznaltautopiacon. Toyota Yarisbol, Corollabol, meg Mazda 121-bol legalabb 5-szor tobb volt. Kerdes az, hogy mennyit adtak el belole Nemetorszagban a tobbihez kepest.
Az pedig, hogy tele van tomve elektronikaval bizony teny, meg a kulcsot sem tudom kivenni, ha nem teszem parkolouzemmodba a valtokart, ugyanez vonatkozik a motorinditasra is. A sebessegfokozatokat meg tipptronic hasznalatakor is magatol visszavaltja, ha mar kicsi a fordulat es nem enged ido elott negyesbe valtani sem. Mindent a motor vedelmeben. Mindez nagyon szep es jo, csak mene mar ugy ahogy kell. Alkatreszek szempontjabol mar nem annyira tulajbarat, a vezermuszij mellet szervoszij is van, aminek persze van sajat megfeszitoje is. kb 170 euro a 2 szij es a 3 megfeszito+munkadij+varakozasi ido az alkatreszek utan.
Azt nem tudja valaki, hogy pontosan milyen markaju olajat ir elo a gyar ehez a motorhoz? Mobil? Aral? ...


pén. dec. 22, 2006 14:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Na...akkor jóreggelt,po-la mester leírta a lényeget,ez GDI,tökmás!!
Én is hülyeségeket beszéltem,ebben sem hagyományos lambdaszonda nincs ,sem a szokásos mérések és vizsgálatok nem vezetnek eredményre..
Annyi motorkopással amivel egy sima injektor még köszöni jól van,ennek már a torka is véres!
Ugyanis GDI autóról van szó,ami olyan mint egy korszerű diesel,csak benzin az üzemanyag!
Vagyis nem állandó a keverék arány,és nincs fojtószelep(!) hanem mint a diesel mindig megtölti a hengereket levegővel,majd a keverék _minőségével_ szabályozza a motor teljesítményét.
Igen összetett rendszer,de könnyen lehet,hogy ennek a kocsinak semmi komoly baja.A GDI ugyanis csak akkor fogyaszt 2-3 litert egy átlagos tömegű,kivitelű,stb személyautóban,amikor a sima benzines "pazarol",pl hosszas állandó sebességű haladás közben.


pén. dec. 22, 2006 12:35
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 9:06
Hozzászólások: 9
Hozzászólás 
Nagyon triviális kérdés: miért nem viszed specialistához?
Egy 5 éves járgány (teletömve spec elektronikával) nem kifejezetten otthon, hokedlin, bicskával szerelendő kategória.

Ha indokolatlanul magas (és rendszeresen) a keverékben benzin akkor az emissziós hibákat (is ) jelző sárga motor kontúrt jelképező kis lámpa világítana.


pén. dec. 22, 2006 11:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás gdi
Üdv Mindenkinek!

Néhány apróság...
A GDI motorról, ill. annak beállításáról még az autodata sem hoz infókat.
A japánok nem először kényszerülnek világmegváltó ötleteik visszavonására, gondoljatok pl. a mazda komrexre, ebből a típusból sem attak el százával...
Laptop+ interface+ progi nem megy, mert nincs hozzá!
A mitsu gyári multius2 mérőműszere nem olvasa a GDI-t. Márkaszervízek is komoly befektetés után férnek csak hozzá az infókhoz,elvégre kapitalizmus van és mint tudjuk, ot mindennek ára van.
Az alkatrész tényleg nagyon drága, ezért csak azt tudom javasolni mindenképpen márkaszervíz, még mindig sokkal olcsób, mint kísérletezni.
A leírtak alapján valőszínűsíthető az égéskimaradás, legolcsóbb, és házilag kivitelezhető a gyujtókábelek ellenállásának mérése.
A fogyasztás mérésére legegyszerűbb eljárást már az előttem szólók leírták. Tehát csak megfontoltan és higgadtan, mert nagyon nagy értéket tudsz tönkrevágni...
Mivel a kocsi 2001-es kiadású ezért mindenképpen kel OBD2-es csatinak lenni. De ez a tény a fentiek okán nem igazán releváns...


pén. dec. 22, 2006 11:14
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Gondolom a "fedélzeti computer" kiírása alapján látod, hogy mennyi a pillanatnyi fogyasztás. A tankolással megtett távolság megbízhatóbb, átlagoltabb. Az első lenne szerintem, hogy kiveszem a gyertyákat és megnézem a színét. Fekete, akkor rossz égés, nincs szikra. Ezen a fekete trutyin a nagyfesz is inkább elkúszik, minthogy a szikraközön ugorjon át. Ilyenkor azonnal cserélni kellene. Méretnék esetleg kompressziót is. A diagnosztikai csatit meg nem a felhasználóknak találták ki, ezért nem is írnak róla a kézikönyvben. A levegőszűrő megvizsgálása, cseréje is szóbajöhet. És sok autónál létezik benzinszűrő is, amit ellenőrizni kellene.


pén. dec. 22, 2006 6:02
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
a kocsi hasznalati utasitasaban nincs egy vak hang sem az adott piktogramrol. a tobbi cuccrol ir, hogy melyik minek a biztositekja, de a doboz azon sarkarol amirol a kepet keszitettem semmit, sot nem is szerepel a rajzon. Nekem is inkabb relenek tunt, mert az OBD1 az 12 (ehez Efilive V4 kell), az OBD2 pedig 16 labas (Efilive V5), ha Canbus, amit ne tudom hany labas, de kizarasos alapon...akkor Efilive V6.


csüt. dec. 21, 2006 18:41
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
Az autot nemreg vettem, igyhat nem igazan aktualis meg a cserelye. Nemetorszagbol van, hazafele az autopalyan nagyon jo fogyasztasa volt, ha ne gyilkoltam, akkor 6 liter. Nem tunik akadozottnak az alapjarat, bar nem igazan van osszehasonlitasi alapom, mert eddig csak egy ocska porlasztos autom volt, amelyik sohasem ment kereken. En tippeltem a befecskendezok koszos mivoltara a szennyezett uzemanyag miatt amit mar itthon tankoltam es ebbol kifolyolag az egyenetlen adagolasra. Igyhat vettem egy palack injektor tisztiszo folyadekot amit az uzemanyagba kell onteni. Eddig legfeljebb azt a kulonbseget vettem eszre, hogy megnott a varosi fogyasztas kb.1,5 literrel. Meg 7-8 liter van ebbol az 'adalekozott' benzinbol a tankban, majd ha kifogy es ujat tankolok, kiderul hogy visszaesik-e. az idojaras nem igazan valtozott, igyhat nem irnam annak a rovasara.
Megeshetik, hogy alacsony fordulaton nem folyamatos a szikra es csak nagyobb fordulatnal megy rendesen? Gyertya, vagy indukcios tekercs? Ha tekercs, akkor szivas. Az egesz istennyila Tokyko, semmi Bosch. Csak bontasbol talalok.


csüt. dec. 21, 2006 18:34
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
UI:Egyébként VAN autódiagnoszikás topic már!!!!


csüt. dec. 21, 2006 18:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Ez egy relé helyének tűnik...OBD csatlakozó nem így szokott kinézni.
A második képen meg az látható,milyen cuccokhoz és mekkora biztosítékok vannak abban a dobozban,"illetve szemedet a leírásra függesszed,mielőtt turkálni kezdessz benne" értelmű piktogram.

Cirka 100e km meg nagyon relítív,hogy sok vagy sem...láttam én már félig szétesett roncsokat is 60-70e km-el.

Nem mondom hogy a tied ilyen volna!!!
De ha innen kezded,hogy hol is a csatlakozó,tényleg lehet,hogy tanácsosabb volna egy szervizt keresned.Persze ez csak jó tanács.

Ezt csak azért mondom,mert:
Ideális esetben,ha meglesz a csatakozó és sikerül megépíteni valami interface-t (rengeteg küzdelemmel) esetleg még kalóz programot is szerezni,akkor kapsz talán 1-2 nehezen értelmezhető hibakódot végül.
Amivel megintcsak "elmehetsz a sóhivatalba" tipusismeret,jellemző hibák és kiváltóik ismerete,próbálgatásra való cserealkatrészek és egyebek nélkül.


csüt. dec. 21, 2006 18:08
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás 
az autoban meg csak 95500 km van, ez egy benzines japan autonal igazan keves.
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez volna az aljzat a diagnosztikahoz?


csüt. dec. 21, 2006 17:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39
Hozzászólások: 3683
Tartózkodási hely: Bp
Hozzászólás 
Nos,álló helyzetben az autó klasszikus 100km-re vetített fogyasztása értelmezhetetlen,gondolkodj el ezen.
Dugóban közelít a végtelenhez akármilyen autó fogyasztása,nekem 1,1es suzukival sikerült már egész napos dugóban relatíve 25-30literes 100km-re vetített fogyasztást elérni.
Az újabb autók álló helyzetben a "becsült pillanatnyi,de 100km-re vonatkoztatott!!" fogyasztás helyett egy óránkénti fogyasztást írnak ki,ez sokakat megtéveszt.
Mivel álló helyzetben a 100km-re vonatkoztaott "pillanatnyi" fogyasztás _végtelen_,valahogyan azért tájékoztatni kell a sofőrt az autó értelmezhető fogyasztásáról.
Ez pedig álló helyzetben,alapjáraton járatott (vagy pörgetett) motornál az óránkénti fogyasztás.Ami döbbenetesen magas ám,egy az enyémhez hasonló nagylöktérfogatú autó "horror fogysztásának" 90%-a a városi tötymörgés,lámpáknál ácsorgás,mivel egy 3 literes motor forgása közben éppen kétszer annyi keverékkel kell minden munkaütemben megtölteni a hengereket,mint egy 1,5literesnél.

Ha az autód tényleg rossz,hamar kiderül,mert sima zöldkártyás méréssel(gázelemzés) kideríthető,ha a keverék indokolatlanul dús.Sőt azt a mérést épp álló helyzetben legkönnyebb elvégezni,pörgetett vagy alapjáraton ketyegő motornál.
Segíthet még a lambdaszonda feszültségének oszcilloszkópos,vagy sima mérőműszeres vizsgálata...
Bár erősen ellenjavallt,hogy ebbe egy ilyen korszerű autón belefogj házilag.


Az el nem égett benzin nem folyik sehova,ha ott tetemes mennyiségű folyékony benzin csapódna ki a hengerfalra,az autód úgy kormozna,mint egy rosszul beállított 20éves diesel,vagy már be sem indulna,mert a keverék a sztöchometrikus(égésre képes) arányt meghaladná.
Ha benzin kerül az olajba,az más gondok miatt lehetséges,pl nincs (vagy nem mindig van) gyújtás egy vagy több hengerben.
Ez a katalizátort is rövid idö alatt kinyírhatja,de általában azért egy 4hengeres autón jól érezhető dadogással,rángatással alapjárat ingadozással jár.

A karterban nem a benzin megjelenése a gyakori "hiba",ami egy autó fogyasztásával összefüggésbe hozható,hanem az un kartergáz,ami a hengerekből leáramló nagy nyomású égésgáz.
A hengerek kopottságára,dugattyúk rossz tömítésére,leragadt vagy törött gyűrűkre,kopott-sérült hengerfalra utal.Ezt szokták un. kompresszióméréssel vagy nyomásveszteség méréssel is vizsgálni.Az ilyen motoron általában már csak egy valami segít:a generál (teljes felújítás),illetve manapság praktikusan a csere(autócsere?).


csüt. dec. 21, 2006 14:22
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Szoftvert nem hiszem, hogy tudsz hozzá szerezni, ezeket általában őrzik, mint a szemük fényét.
Szerintem annyit nem tud befecskendezni, hogy el nem égett benzin jusson az olajteknőbe :shock:
Egyrészt a benzin a levegővel elkeverve, benzingőzként kerül az égéstérbe, nem csak úgy befolyik, másrészt a gyűrűk nem engednék be a dugattyú mögé. Ha henger fala és a gyűrűk elég kopottak, akkor előfordul, hogy az olajat eszi a gép, de benzin akkor sem megy az olajhoz. Inkább simán kimegy a kipufogón át.
Szerintem nézesd meg szervizben. Jobban jársz, mintha otthon tapogatózol.


csüt. dec. 21, 2006 14:14
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 18, 2006 19:04
Hozzászólások: 76
Hozzászólás Mitsubishi 1.8GDI - varosi forgalomban irrealis fogyasztas
Szasztok. 2001-es kiadasu Mitsubishi Spacestar-om van, 1834 kobcentis benzines, befecskendezeses, automata valtoval. A gondom az, hogy kis sebessegnel rosz a benzin-levego keverek, olyannyira, hogy a fogyasztas felugrik 15 literre is es az el nem egetett folosleg lefolyik az olajteknobe. (200 kilometernkent kb. 0.5 liter benzin). Varoson kivul 6 litert eszik, viszont, ahogy 60 kilometr/h ala csokken a sebesseg, emelkedik a fogyasztas. Jelzolampaknal, vagy helyben jaratasnal eleri a 15-ot is, ahelyet, hogy 3-4 litert enne. Szeretnem megtudni, hogy mi a bibi, lambda szonda, levegoszenzor, bepisil az injektor? Nem akarok talalgatasok utjan esz nelkul cserelgetni semmit, mert allat dragak hozza a cuccok. Diagnosztika nincs a lakohelyem kornyeken. Nem mondanek nemet egy interface rajzara+soft, mert akkor en is tudnam magam tesztelni. Van valakinek valami hasznalhato infoja? Egyenlore meg a diagnosztika csatlakozot keresem, hogy megtudjam hany laba is van, ha rabukkanok, megirom.


csüt. dec. 21, 2006 13:52
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 23 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség