|
Elektronikai rémtörténetek
Szerző |
Üzenet |
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
Érdekes ez a "lépcsőt vittek" duma, mert a TV-ben mutatta a "pilóta", hogy a vezetőfülkén keresztül szálltak le az utasok, ahol van egy kis létra erre a célra... A másik, hogy ki mennyire bízik az üzemeltetőben, hogy az az áram most benne van a sínben, vagy nincs, esetleg visszajön addig amíg sétálunk rajta vagy nem? Buzgó emberek mindenhol vannak...
Üdv
Inhouse
|
csüt. szept. 22, 2005 7:33 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
Mar tudom mire kell a BKV -nak a sok multimeter!!!! Minden metro pilota kap egyet, es megnezi indulas elott, hogy van-e villany a sinben
Index.hu írta: Két szerelvény bentrekedt az alagútban, amikor hétfőn kora délelőtt a hármas metró Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszán áramszünet miatt leállt a közlekedés. Az utasok jól viselték a helyzetet, fegyelmezetten viselkedtek, miközben az alagúton keresztül kellett őket kimenekíteni a kocsikból. Áramszünet miatt állt hétfőn kora délelőtt a forgalom Budapesten, az észak-déli metróvonalon. A hármas metró Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszán 8 óra 20 perckor lett áramszünet, aminek okát még vizsgálják a BKV szakemberei. A metrószerelvények működéséhez szükséges, külön rendszerben keringő vontatási áramot 10 óra 10 perckor tudták csak visszakapcsolni, addig 38 metrópótló busz szállította az utasokat, tudtuk meg Sálinger Józseftől, a közlekedési vállalat fődiszpécserétől.
Az áramszünet miatt két metrószerelvény bentrekedt az alagútban, körülbelül 150-150 utassal a kocsikban, mondta el az Indexnek Héri József, infrastruktúra főmérnök. A BKV szakemberei először megpróbálták elhárítani a hibát, de amikor látták, hogy nem sikerül rövid idő alatt működőképessé tenni a szerelvényeket, és arra sincs lehetőség, hogy betolják a kocsikat az állomásokra, 8 óra 40 perckor úgy döntöttek, hogy "evakuálják" az utasokat az alagútból. Körülbelül negyed óra alatt sikerült mozgósítani több mint egy tucat BKV-s dolgozót, akik lépcsőt vittek a szerelvények végéhez és segítettek az utasoknak kijutni a kocsikból. Nem estek pánikba
A kocsikban ez idő alatt csökkentett fényerejű világítás volt, a lámpák egyharmada világított csak. Az utastájékoztató rendszeren keresztül közölték az utasokkal, hogy mi a kialakult helyzetben a teendő. Nem sokkal kilenc előtt a vonatok végén lévő ajtón kezdtek leszállni egyesével az utasok az alagútba. A legközelebbi állomás peronja körülbelül 120-150 méterre volt, ekkora távolságot kellett megtenni a viszonylag gyér világítású alagútban, ahol ilyenkor a normál világítás működik. A peronnál szintén BKV-s dolgozók segítettek feljutni az állomás szintjére.
9 óra 20-ra az összes utast sikerült kihozni a kocsikból, a "mentőakció" során személyi sérülés nem történt, nem volt semmiféle atrocitás, de még veszekedés sem, az utasok jól viselték a helyzetet, fegyelmezetten viselkedtek, nem esett senki pánikba, tette hozzá a főmérnök.
A hetvenes években volt utoljára ilyen eset, hogy az utasokat így kelljen kihozni a metrókocsikból, válaszolta az Index kérdésére Héri József, hozzátéve, hogy ha lehet, akkor elkerülik ezt a nem túl szerencsés megoldást, és inkább megpróbálják betolni a mozgásképtelenné vált szerelvényt a legközelebbi állomásra.
|
szer. szept. 21, 2005 11:14 |
|
|
biker
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 74 Tartózkodási hely: Dunaharaszti
|
MotoHacker írta: Bocsi,megakadt a szemem a lap tetjén a "gégecsövön"..tudom,hogy ezer éves hsz,de jót mosolyogtam.Okulásul:semmi baja a gégecsőnek,csak hozzá való behúzóra van szükség.Ha nagyon nagy vagy sok törés van benne,akkor pedig cérnaszál és porszívó!!..esetleg kis habszivacs golyóval a végén.Cérna be,azzal spárga be(legjobb a nejlon),azzal behúzó vagy acélhuzal be,azzal drót be.Igy elmondva durva,de néha 3perc alatt bent van 15 kanyaron át a dolog,amit behúzóval lehetetlen lenne.És a szilikont sem szabad sajnálni tőle,néha csak az kell a behúzónak,és láss csodát szinte átpattan a kínos kanyarokon és egy lökéssel átszalad a csövön
bakker, ez állat
nálunk a lakásban csináltak olyan epró kedvességet a szerelők, ami miatt kellett vennem 25m-es behúzót, amivel 4óra alatt végigértem a rendszeren
|
vas. szept. 18, 2005 16:02 |
|
|
biker
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 74 Tartózkodási hely: Dunaharaszti
|
Gafly írta: Nem, a kigyullados buszok miatt vettek, meg par infrakamerat meg homerot is...
Ha jol tudom a trolinal a vezetetot razza meg par nem jo helyre tett fedetlen rele.
Na mondjuk arra kivancsi lennek hogy milyen erintesvedelem van a trolikon...
milyen lenne?
EPH, mint minden nagy fémtesten
mindenhol lehet olyan helyre nyúlni, ahol megrázhatja.
ez nem mellesleg nem ott van, ahova az adott sofőr nyúlt, mert ott nincs olyan.
Ő ahova nyúlt, az a fém szerkezet volt 0potenciálon, csak épp egyet ne felejtsünk már el.
ZIU9 trolin a szék szivacsbélelt műszálas ****
erre rátesznek egy műszálas borítást, majd beül a sofőr, és az egyeningében, mely 80% pamut, 20% műszál elkezdi tekergetni, símogatni a danamit kormányt.
ez általában elég rendes feltöltődéssel jár
ellenben ha nem a váltóreléhez nyúlt volna, még hihető is lett volna a sztori, mert van két olyan hely, ahol érheti meglepi, ti. a feje fölött a nagy megszakító ívoltókamrájánál esetleg, vagy a nyitott ablakon befolyó esővíz által rosszul szigetelővé váló kapcsolószekrényen
vagy szokás szerint Ő is rádiót szereltetett a ZIU9-be, aminek a 24voltot a nagy kapcsolófedél alól hozzák ki, ehhez annak nyitva kell lennie
drága jó apám több mint 12évig vezetett trolit, nagyon jól tudja, milyen "élmény" az ilyen, azóta pedig 15+ éve troli oktató, elmélet, gyakorlat, és végzettsége miatt a teljes elektro ismeretet is ő tartja, és ő írta hozzá a jegyzetet
ha ő csak röhög azon, hogy bárkit a trolin áramütés ér (nem felszálláskor esőben, leszakadt földelőlánc esetén!!! mert ez kissé valós lehet:( ) akkor el lehet hinni a dolgot.
|
vas. szept. 18, 2005 15:48 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
ugyis reg volt igazi remtortenet itt a topicban, ime egy a multbol::))
Helyszin: Húsüzem...
Szereplők: TMK villanyszerelo1, TMK villanyszerelo2
1. felvonás: Második szinten, ahol a klimagephaz van, zarlatos lesz egy szelep behuzotekercse... a vicc kedveert nincs ket egyforma teljesitmenyu, es feszultsegu behuzomagnes az egesz uzemben, ez speciel 220 Voltos volt.. Kb 10 perc elteltevel az elso szinten leeg az ot megtaplalo transzformator, ami tobbek kozott egy **** kamra vezerlo szamitogepenek allitja elo a kulonbozo tapfeszultsegeket is..
Kovetkezmeny: eroteljes amperszag, es kiderul, hogy a transzformatorok is fusttel mukodnek..
2. felvonás: TMK villanyszerelo1-nek kiadjak a parancsot: Megjavitani!!! TMK villanyszerelo1 megkeri TMK villanyszerelo2 -t, hogy segitsegul legyen vele a bajban, es adjon otletet, mikent lehet a veszhelyzetet megoldani... TMK villanyszerelo2 fejeben isteni szikra gyúl, mondá: -Szereljuk ki abbol a vadi ujbol, amelyiket meg nem uzemeltek be, es tegnap szereltek fel frissen a falra (en szereltem fel a falra a szoban forgo vezerlot ket munkatarsammal egyutt)... Nosza hat, szot szo kovet, majd hamarjaban kicsavarozodik a trafot tarto 4 csavar, kikotodnek a csokikbol a temerdek kabelek... Egy szal cigaretta elfustolese utan a folyamat megismetlodik, csak a sorrend, es a helyszin mas... Munka vegeztevel TMK villanyszerelo1 kezetfog TMK villanyszerelo2 vel, megbeszelik az esti sorozes parametereit, majd szekreny visszacsuk, fokapcsolo bekapcsol, oromteli vigyorral az arcukon visszaternek a TMK fohadiszallasra...
3. felvonás: Fokapcsolo bekapcsolasa utan 10 perccel ujra elotor az amperszag, trafo kileheli lelket, ezuttal aranyos vekony langcsovakat is kopdos, mint Süsü kolyokkoraban...
4. felvonás: TMK villanyszerelo1 és TMK villanyszerelo2 ezuttal felderiti a hibat, majd az elharitasa utan ugyanazt a megoldast valasztjak, mint az elso probalkozasnal (egy altalunk ket napja felszerelt es meg be nem uzemelt vezerlobol kitermeltek a trafot, es beszereltek a leegett helyere)
|
pén. szept. 16, 2005 11:40 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Nem, a kigyullados buszok miatt vettek,
meg par infrakamerat meg homerot is...
Ha jol tudom a trolinal a vezetetot razza meg
par nem jo helyre tett fedetlen rele.
Na mondjuk arra kivancsi lennek hogy milyen
erintesvedelem van a trolikon...
|
pén. szept. 16, 2005 11:20 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
Nem a trolibuszvezetok nyakaba fogjak akasztani veletlenul, hogy ezzel merjek mennyire raz a kaszni mielott felszallnak ra muszak elejen???
|
pén. szept. 16, 2005 11:09 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
|
pén. szept. 16, 2005 8:56 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Tegnap hallottam a radioban hogy a
"BKV Rt 11 db digitalis multimetert
vasarolt, hogy buszok elektromos
rendszeret azok szetszerelese nelkul
tudjak ellenorizni".
Hurra...
|
pén. szept. 16, 2005 8:05 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
Vagy a Csodainverterbe!!! hatha lesz belole csonakmotormeghajtofurogeptaplalotajfoldiinverter...
|
csüt. szept. 08, 2005 21:23 |
|
|
_Danko_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1832
|
en inkabb az inverteres hegesztos topikba tennem :mrgreen:
|
csüt. szept. 08, 2005 11:28 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Gafly írta: Raneztem a szunetmentes kijelzojere: 53.7 V 2449 A Ez azert mar valami ))))
és milyen a betápod?
|
csüt. szept. 08, 2005 11:28 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Sztem ez akár az energiakicsatolós topicba is mehet
|
csüt. szept. 08, 2005 11:27 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Raneztem a szunetmentes kijelzojere:
53.7 V
2449 A
Ez azert mar valami ))))
|
csüt. szept. 08, 2005 11:11 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Nem hiszem el, hogy megszívtam ma este
Volt egy kis időm, és előszedtem egy régebben félbemaradt 220-as kapcsüzemű tápot, hogy befejezzem. Az áramkorlát nem volt az igazi rajta. Bekötöm, indítanám, semmi. Hm, méregetek mindent öszze vissza, nincs semmi jel... Fél óra múlva rájöttem, hogy a múltkor kivettem belőle a 220-ról a Graetz-et Beraktam egyet, folytatom tovább, vezérlőjelek megvannak, igaz már gyanús volt, hogy alapba 50%-os kitöltési tényező volt Mérném a kimenetet, erre semmi. Hm, már megint mi van??? Egy kis nézelődés után rájöttem hogy a kimeneti fojtót is kiszedtem már valamikor
|
csüt. aug. 25, 2005 19:43 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
Szupravezetok melyhutott allapotban igen eros magneses teret tudnak produkalni... gondolom emiatt hutik folyekony heliummal... volt egy kiallitas a muegyetemen, szupravezetokrol szolt.. ott olyan szupravezetok voltak, hogy ha felmelegedett, elvesztette magneses tulajdonsagait, es ha ujra visszahutottek, akkor ujra meg kellett neki "tanitani" a helyes magneses erovanalakat.. nem tudom pontosabban elmagyarazni, de a problema erzekeltetesere, hogy miert nem akarjak leereszteni beloluk a heliumot, boven eleg... Gondolom a femdetektor meg mindig kifizetodobb,, mint minden muszak utan ujratolteni heliummal, meg ujra programozni...
|
kedd aug. 23, 2005 12:30 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
nem ismerem a pontos technológiát, de jobb megoldás lenne "kikapcsolhatóra" megcsinálni... ahol ezeket fejlesztik, sztem erre is lenne pénz. többet érne, mint egy fémdetektor, és nem is lenne körülményes. továbbá pl. a tűzoltók akkor is fel fogják venni az oxigénpalackot...
|
hétf. aug. 22, 2005 18:27 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Azt hiszem ez realis veszely.
Ilyesmik szervizelesevel foglalkozo
baratomtol hallottam mar Mo.-is
hasonlot.
Pacienst leveszik a tolokocsirol,
tolokocsi csattt.....
http://index.hu/tech/hardver/mri050819/
Mágnesveszély
Index
2005. augusztus 22., hétfő 10:45
Az orvoslásban használt mágneses rezonanciás képalkotó berendezések elterjedésével egyre gyakoribbá válnak a mágneses balesetek. Egy amerikai fizikus ilyen rémtörténeteket gyűjt.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerosének!
Nyomtatható változat
hirdetés
Szemben a röntgennel vagy a gyógyításra használt más sugárzásokkal, a mágneses mező nem jelent veszélyt az élő szervezetre. Talán emiatt lehet, hogy az Egyesült Államokban kevesebb rendszabály vonatkozik az MRI-kre, mint akár a fogorvosi röntgenre.
1980 óta körülbelül tízezerre növekedett az amerikai intézményekben működő MRI-berendezések száma, miközben a mágnesek teljesítménye megnégyszereződött. Ezzel majdnem egyenes arányosságban nőtt meg a balesetek száma is.
Dr. Moriel NessAvier fizikus, aki MRI-biztonságot oktat a Baltimore-i Egyetemen, honlapján gyűjti a tanulságos történeteket.
Repül a járókeretAz egyik legmegrázóbb mágnesbalesetben egy hatéves gyerek életét vesztette. 2001-ben a Westchester klinikán a kis Michael Colombinit egy agyműtétet követően igyekeztek MRI-vel megvizsgálni, amikor megszűnt az oxigénellátása.
Az aneszteziológus kisietett a folyosóra és megragadott egy oxigénpalackot, de elkerülte a figyelmét, hogy a palack acélból van. Az MRI mágnese azonnal magához rántotta az oxigénpalackot, amely összezúzta a gépben fekvő gyermek fejét.
Szintén figyelemre méltó az a történet, amelyben egy vadonatúj épület MRI szobájában igyekeztek megszerelni az oltórendszer egy csöpögő öntözőfejét. A mágnes magához rántotta a kirendelt szaki acetilén hegesztő gázpalackját, amelynek letört a szelepe, kigyulladt, ami ahhoz vezetett, hogy leégett a friss épület.
Moriel gyüjteményének egy másik darabja egy német tűzoltóról szól, aki egy Freiburgi kórházban tűzoltás közben tévedt az MRI szobába, majd oxigénpalackjánál fogva a berendezésre tapadt és kis híján megfulladt.
A fizikus egyébként egy ízben személyesen is részt vett egy mágnesbaleseti mentésben, amikor egy hordágyastul a gépre ragadt beteget négyen vonszoltak ki a mágneses mezőből.
Repül a székAz MRI mágnese éjjel-nappal "bekapcsolt" állapotban van, a mező a berendezés áramtalanításával sem szűnik meg. A mágnes erejét szuperhideg héliumból nyeri - a mező csak akkor szűnik meg, ha a gázt leeresztik. A hélium szintén veszélyforrás - a berendezés meghibásodása esetén az MRI szobát eláraszthatja az oxigént kiszorító fagyos gáz. A balesetgyűjteményben feljegyeztek olyan esetet, amikor a hélium leszakította a helység plafonját.
Az MRI erős mágneses terében minden mágnesezhető fém potenciális veszélyforrás. Míg a modern implantátumok, pacemakerek nem mágnesezhető anyagokból készülnek, váratlan problémákat okozhatnak a srapnelek, valami korábbi baleset nyomán a testben maradt fémdarabok, és nem árt vigyázni a tetoválással, ha vasoxid festékkel készült.
Michael Colombini halálát követően sok helyütt fémdetektorral szerelték fel az MRI helységet, ez azonban rengeteg bosszúsággal jár, mert gyakorta feleslegesen jelez - például fém alkatrészeket tartalmazó melltartó esetén.
Ez a probléma azonban nemsokára megoldódhat, mivel egy kaliforniai cég jelezte, hogy csak mágnesezhető anyagokra érzékeny fémdetektorokat fejleszt.
|
hétf. aug. 22, 2005 16:52 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
Ja, ez egy igen érdekes széria volt:) Nagyapám is vett egy ilyen órát a piacon, de az még nagyobb különlegesség volt, ui. ha kedve tartotta előre ment, ha gondolt egyet, akkor meg elindult visszafelé:) Még megvan neki valahol, gyári hibásak, de jópofa dolog amikor elkezd visszafelé járni:))
|
szomb. aug. 20, 2005 18:52 |
|
|
NickE
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 754
|
Tab120L írta: http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=3028167 no comment...
Ez egy az óramutató járásával ellentétes irányba járó óra.
|
szomb. aug. 20, 2005 17:43 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Nehéz nagyon átalakítani egy sima órát fordítottá.
|
szomb. aug. 20, 2005 17:40 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
|
szomb. aug. 20, 2005 15:47 |
|
|
_optikus_
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 474
|
Meg akkor mikor szinultig van es kell melle meg egy
|
kedd aug. 16, 2005 9:05 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
Ha mar van a csoben drot, akkor az egyikkel be lehet huzni a behuzoszalat, majd azzal vissza az ujat, es a regit is... en akkor szoptam, amikor meg semmi nem volt benne...
|
hétf. aug. 15, 2005 23:59 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Ugyan,nem annyira nagy kunszt.Ha sok a csőben a drót pl,semmit nem használ.Nemtudom már,hogy hallottam valahol ezt a porszívó dolgot,vagy honnan jött,de sokszor jó szolgálatot tett nekem is.A WLAN elterjedése óta a dolog jelentősége csökkent,de néhanéha még hasznos.
|
hétf. aug. 15, 2005 18:11 |
|
|
_Danko_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1832
|
dejo, csak fel napot szoptam szet a hulye eagle miatt. forditva van benne a TO220-as allo dioda.
Aztan valamiert mindig zarlatot jelzett a labortap :)
|
hétf. aug. 15, 2005 15:33 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Én is köszönöm a porszívós ötletet.
|
csüt. aug. 11, 2005 21:19 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
MotoHacker!!!! Minden kabelezesnel elmondok egy imat erted!!! Ez a porszivos otlet 10 evvel toldja meg az eletemet, meg a hajam is kesobb fog megoszulni...
|
csüt. aug. 11, 2005 15:12 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Bocsi,megakadt a szemem a lap tetjén a "gégecsövön"..tudom,hogy ezer éves hsz,de jót mosolyogtam.Okulásul:semmi baja a gégecsőnek,csak hozzá való behúzóra van szükség.Ha nagyon nagy vagy sok törés van benne,akkor pedig cérnaszál és porszívó!!..esetleg kis habszivacs golyóval a végén.Cérna be,azzal spárga be(legjobb a nejlon),azzal behúzó vagy acélhuzal be,azzal drót be.Igy elmondva durva,de néha 3perc alatt bent van 15 kanyaron át a dolog,amit behúzóval lehetetlen lenne.És a szilikont sem szabad sajnálni tőle,néha csak az kell a behúzónak,és láss csodát szinte átpattan a kínos kanyarokon és egy lökéssel átszalad a csövön
|
csüt. aug. 11, 2005 14:37 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Van kozte elektronikai is:
http://www.fogyasztovedelem.hu/levelek.htm
Egy kis izelito, bar ez eppen nem elektronika, de jo ))))
Múlt héten egy DM szaküzletben vettem egy FLUP márkanevű, az EUREKA görög cég által gyártott, a Plias Kft. által forgalmazott lefolyó tisztító granulátumot. A szerre azért volt szükségem, mert kádamban a víz, már nem folyt le olyan gyorsan mint régen, de eldugulva még nem volt. Gondoltam elővigyázatosan, így kell a dugulást megelőzni. A szert a használati utasítás szerint beöntöttem a lefolyóba, majd meleg vizet öntöttem rá.
A víz nem folyt le, a szer megkötött a lefolyóban. Éjszakára vizet öntöttem a kádba - a használati utasítás szerint eljárva - így hagytam, gondoltam másnapra csak lefolyik a víz, a szer hat. Legnagyobb megdöbbenésemre, éjjel semmi víz nem folyt le, dugulás-elhárítás gyorssegély szolgálatot hívtam. (Szombat délután) Ők kb. fél órán át próbálták a rendszert egy géppel "átfúrni" sikertelenül. Ezek után kénytelenek voltak a kád oldalán csempét bontani. A lefolyóból így ki tudták ütni a teljesen belekeményedett, ott megkötött, tisztítószert. A darabokat, mint ahogy a szer zacskóját is, természetesen eltettem. Ahhoz, hogy a lefolyót helyre tudják állítani el kellett menniük egy OBI-ba vásárolni. Így eddig a szerelőknek 20.000 Ft-ot fizettem.
Kőműves még nem volt, a csempézés még nincs helyreállítva. Természetesen minderre bizonyítékom egyrészt a dugulás-elhárítás számlája, a helyszín, ahol megszemlélhető jelenleg még a kibontott kád, az elrakott és megkötött, tisztítószer darabok, valamint a tisztítószer zacskója. Nem szeretnék a történethez kommentárt fűzni, mérgemet gondolom el tudják képzelni. Az egész szombatomat lekötötte a történet, kiadtam 20.000 Ft-ot.
A duguláselhárító szakember megjegyezte, hogy nem én vagyok az első ilyen "páciense", nekik jó üzletet csinál az EUREKA.
Kérem értesítsenek az engem ért kár megtérítésének módjáról. Jelentkezésüket várom, üdvözlettel S. Katalin
|
szer. aug. 10, 2005 14:45 |
|
|
Zoz75
ezüst tag
Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 16:39 Hozzászólások: 22
|
Skori írta: A nagyfesz kábel szigetelése megsérült... a főszereplő módfelett szerencsésnek mondható, ne irigyeljük, mert ezt egy életre megemlegeti az ember!
Nagyon hasonló eset főszereplője voltam egyszer, szerencsére épségben megúsztam!
Volt egy számítógép, amit ha bekapcsoltunk, akkor kiverte a biztosítékot az emeleten... Megnézem a gépet külön: működik. Bedugom a monitort gép nélkül, működik...
Jó akkor rádugom a monitor jelkábelét a gép VGA csatijára... mikor a gép közelébe értem a monitor csatlakozójával, hatalmas durranás, villanás, bizti az egész épületben levág (kb 200 kolléga örült neki )...
Késöbb a szervizben kiderítették, hogy a nagyfesz kikerült a VGA kábel földelésére. Nagy mázlim volt, hogy nem úgy akartam bedugni a gépet, hogy egyik kezemmel fogom a gépet, másikban a VGA kábelt (csatlakozó külső borítása is fém volt!)!
Utána 2-3 évig nem voltam hajlandó monitorkábelt csatlakoztatni
|
szer. aug. 10, 2005 14:18 |
|
|
Kaninjo
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 848 Tartózkodási hely: Fejér megye
|
Ekkora marha nem lehetek !!!
Elfelejtettem elszigetelni a bodritól a TDA7294-et egy subwoofer erőlködőben! Most hozta vissza a srác, akinek készült, hogy búg meg nemszól . (Hozzáért az RCA csati árnyékolása a bordához.)
Elszállt a végfok IC, valamint az előfokban és a szűrőben található összes műv. erősítő .
Ilyenkor igazán cumi a garis javítás . Dehát én baxtam el ...
|
kedd aug. 09, 2005 23:38 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
Igazad van!
(azt hozzáteszem, hogy azok a nyomdagépek több tízmilliósak (van félmilliárdos is...)... ebben az esetben jogos az eljárás! egy 50000Ft-os TV esetén viszont egy 10ezres panelcsere gáz lehet)
|
kedd aug. 09, 2005 15:24 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
edl írta: Ez a tendencia egyebkent teljesen elterjedt: nyomdagep vezerlopaneljaban kiment egy vedodioda. Kb 10Ft-os tetel. Erre a Heidelberg Magyarorszag szervizesei 150.000Ft-ert beraktak egy uj panelt, mondvan, hogy sem a nyomdanak, sem nekik nem szabad forrasztgatni a panelokon.
ez már majdnem olyan, mint a tv2 10Ft-os biztosítékot miért 5000-ért szerelnek a szerelők.
Nos, elárulom: dióda 10Ft, fenntartani a szervízt (ilyen javításokból), képezni a szakembereket, kapcsolatot tartani az anyavállalattal, tudni melyik dióda és GARANCIÁT VÁLLALNI, hogy a belenyúlás után ugyanúgy működni fog, mintha panelt cserélnének + áfa, nos ez a többi.
|
kedd aug. 09, 2005 13:27 |
|
|
-=RelakS=-
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 25, 2005 9:05 Hozzászólások: 1749
|
38*180CM(!) es nyáklap gyártatása elég rémes történet? Most nyílt egy ilyen totyik
|
kedd aug. 09, 2005 13:25 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
Termeszetesen 230-asra cserelte oket.
A vicc az, hogy nalunk a halfesz 215 nappal, 225 ejjel. 230-at folyamatosban meg nem mertem.
Inhouse elgondolasa nekem is eszembe jutott. Egy kazanba tulmeretezettebb trafokat kene pakolni, nem?! 4,5% (225 eseten csak 2,3%) valtozast ki kellene birnia egy normalisan meretezett trafonak. Meg 10%-ot is szerintem.
Erdekes, hogy a kismillió elektronikai eszkozben, amibe meg anno 220-as trafo kerult, nem kellett cserelni leeges miatt 230-asra. Tehat szvsz egyertelmu, hogy a Vaillant hibaja, tervezesi hiba.
Egyebkent az a 40-50ezer, ami elment panelra+trafora, vhol felesleges kidobas volt, hiszen a kis nyakos trafo kb. 500Ft, a nagyobb kiontott meg mondjuk 4000Ft...
Ez a tendencia egyebkent teljesen elterjedt: nyomdagep vezerlopaneljaban kiment egy vedodioda. Kb 10Ft-os tetel. Erre a Heidelberg Magyarorszag szervizesei 150.000Ft-ert beraktak egy uj panelt, mondvan, hogy sem a nyomdanak, sem nekik nem szabad forrasztgatni a panelokon.
|
kedd aug. 09, 2005 12:48 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Lehet hogy a fényerő csökkentése érdekében valaki belegányolt 1-2 diódát
Azért ilyen egyszerű áramkör nagy csodát nem művelhet.... Nézzétek meg jobban.
|
kedd aug. 09, 2005 11:29 |
|
|
inhouse
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1965
|
A 220-ról 230-ra átállástól nem szabadna ilyennek történnie. Számoljátok ki, 4,5%-ot emelkedett a feszültség, amelyik trafó ezt nem bírja ki az rosszul van méretezve. A tűrés ennél jóval nagyobb feszültségingadozást enged.
Ráadásul a Puskástrafókban van hőkioldó, nem? Hogy a fenében égett barnára?
Esetleg, ha valaki a hálózati trafóhoz közel lakik, ott lehet gond az eleve magasabb feszültség...
Üdv
Inhouse
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára inhouse kedd aug. 09, 2005 12:36-kor.
|
kedd aug. 09, 2005 8:04 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Esetleg paranormális tevékenység???
Dj Faustus: Az igazság oda át van!
|
hétf. aug. 08, 2005 19:32 |
|
|
Dj Faustus
arany tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 26, 2004 14:57 Hozzászólások: 470
|
Ros-Co. írta: Meg van cserélve a csatiban a föld és a nulla, illetve össze van kötve a villásdugóban a föld és valamelyik ág. Esetleg mindkettő.
Hát én is erre gondoltam, csakhogy a helyzet ennél sokkal rémesebb.
Sem a villásdugóban, sem a vezetékben, sem a lámpában nincs felcserélve a föld és a nulla, nem is ér össze a föld bármelyik vezetékkel. Ja és a lámpához menő vezeték már volt cserélve.
A delikvens elmondása szerint az eset (melyet úgy jellemez: "mintha diódák lennének az izzók") azután keletkezett miután izzót cserélt benne. Az izzócsatlakozók nincsenek eltörve/kimozdulva.
Rémes, rejtélyes történet ez...
|
hétf. aug. 08, 2005 17:25 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> ez a hulye atteres mikre kepes! tobb mint 40ezrunk
> rament egy parazer forintos trafora es panelra
Es amit beletett panelt azon is ugyanolyan trafo van??
El kellene gondolkodni esetleg nemi "feszultsegcsokkentes"-en.
Az ilyen erzekeny kutyukhoz autotrafo?
En egyebkent a csoves radional nemes egyszeruseggel
attettem a feszultsegvaltot 240V-ra...
|
hétf. aug. 08, 2005 14:41 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
edl írta: Azt mondja, hogy ezek 220-as primerre keszultek, es ahogyan attertunk 230-ra, sorban egtek le a primerek. Aszt mondja, csoda, hogy nalunk eddig birtak
És most legalább 230V-os trafókat tett bele?
|
hétf. aug. 08, 2005 14:41 |
|
|
edl
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2573
|
Szombat reggel.
Zuhanyoznek, de nincsen melegviz. Mondom lefurdok hideggel (megszoktuk Vietnamban... ), aztan utananezek.
Lemegyek muhelybe, a bazi nagy Vaillant kazanhoz. Annyit tudtam megallapitani, hogy a sajat biztijet kiveri bekapcsolaskor.
Felhivom a szervizeseket, azt mondjak, hogy hetfon (vagyis ma) tudnak legkorabban kijonni. Igy latatlanban azt mondjak, vmi trafo ment ki. Mondom jol van, addig majd elleszunk vhogy.
Ket napig hideg vizzel furdes, lanyok persze vizet forraltak.
Egy oraja megjon a fazon. Turkal a kazanban, kivesz egy kis panelt, rajta relek, stb..., meg egy icicpici "Puskas-trafo". Tok barna az egesz, ranezesre is primer zarlatos.
Aztan elokerul egy nagyobb, kiontott EI-magos, 50VA-es trafo is. Pupos rajta a muanyag bevonat. Ez is kuka.
Panel+trafocsere, aztan a megszokott evenkenti kontroll.
Szamla: 56ezer!!!
Mondom: ne vicceljen mar. Erre o is bevallotta: hat igen, tudom, irrealisan sok ez az ar egy tenyernyi panelert, meg egy sima EI60-as trafoert, de hat ez van (a kontroll az 56-bol csak kb. 10000!)
Nincs mit tenni, kifizettem.
Innen a remtortenet resz:
ha mer ennyit perkaltam, kerdezem, mitol egett le csak ugy ket trafo.
Azt mondja, hogy ezek 220-as primerre keszultek, es ahogyan attertunk 230-ra, sorban egtek le a primerek. Aszt mondja, csoda, hogy nalunk eddig birtak (ennek az oka az, hogy nalunk nappal 215, ejjel 225 a halfesz... valszeg mostanaban inkabb 225-230 fele?)
Natehat: ez a hulye atteres mikre kepes! tobb mint 40ezrunk rament egy parazer forintos trafora es panelra.
|
hétf. aug. 08, 2005 13:27 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
KAMA3 írta: en a fejlampamat kerestem fel oraig, mert latni is szerettem volna a sotetben... aztan rajottem, hogy csak be kellett volna kapcsolnom...
Hasonlóképp voltam én is. Hogy ne legyen annyira OFF, éppen elektro boltban voltam Fizetni akarok, nyúlok a zsebembe, nincs benne a pénztárcám. Hm, elhagytam volna? Telefont elő, felhívom fatert, nézze meg, nincs-e otthon, aszondja nincs, erre elkezdek turkálni a másik zsebemben, ahol a telefonom szokott lenni, és mondom neki, hogy még a telefonom sincs meg
|
hétf. aug. 08, 2005 12:26 |
|
|
KAMA3
platina tag
Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48 Hozzászólások: 924 Tartózkodási hely: Budapest XI
|
en a fejlampamat kerestem fel oraig, mert latni is szerettem volna a sotetben... aztan rajottem, hogy csak be kellett volna kapcsolnom...
|
hétf. aug. 08, 2005 12:08 |
|
|
kispedro
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2273
|
Bakker! Tönkrement a forrasztóállomásom. Vagyis tönkre nem ment, csak a vezetéke kontakthibás lett. Mondom szétszedem és megcsinálom. SZét is szedtem, aztán elmentem elszívtam egy cigit. Bejövök a szobába és nyúlok a szekrénybe a forrasztómért, hogy megtudjam a cuccost forrasztani. Hát nem volt ott. Keresem a szekrényekben, ott sem volt. B@ssza meg, mondom hol lehet. Kimegyek a tárolóba, ott sincs. Tiszta ideg avgyok már, hogy hova tűnhetett. Visszajövök a szobába, hát akkor esett le, hogy ott van az asztalon szétszedve és épp azt akarom megjavítani. Mondom ennyire térhibás nem lehetek. Össze is raktam és visszaraktam a szekrénybe. Majd máskor, tiszta aggyal megcsinálom.
|
hétf. aug. 08, 2005 11:59 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Na valami vidamabb is:
Kellene par szemescsavar, reggel
megyek a kedvenc barkacsboltomba:
Elado ezerrel tomi a fejet szendviccsel
meg beszelget a masik eladoval. Kozben
elbattyogok a csavarosdobozokhoz, kinezem
magamnak hogy mi kell, aztan vissza
az eladohoz:
- Ha mondana hogy mit akar kerdezni akkor talan
tudnank valaszolni.
- Nem kerdezni akarok hanem venni 15 db 3x22-es
szemescsavart.
- Van nekunk olyan?
- Van, megneztem.
- Itt egy zacsko, szedje bele.
Beleszedtem, meg se nezte.
- Mennyibe kerul? - Kerdezi a boltos.
- 150 Ft. - Mondom, hiszen rajta volt a dobozon.
Adtam ketszazat mert nem volt nalam apro,
mondom is neki:
- Sajnos nincs otvenesem.
- Miert nincs?
Ez tenyleg igy volt, viszont vegig vigyorogtuk
az egeszet mert eleg regota "torzsvasarlo" vagyok
naluk. Ja es meg veletlenul se kerult mondjuk 16
csavar a zacsiba....
|
hétf. aug. 08, 2005 11:19 |
|
|
snapscan
platina tag
Csatlakozott: szomb. jan. 01, 2005 11:21 Hozzászólások: 857
|
annyit még hozzáteszek, hogy ez pont nem az önveszélyes, hanem a közveszélyes fajta, nem ártana felhomályosítani, hogy mások sem szeretnének saját családtagjuk temetésére menni, mert ő a villamos síneken vagánykodik, ahol köztudottan zebra is van... meg amúgy sem városba való a vagánykodás, potyo jól mondta, lehet durvulni, de olyan helyen, ahol nem veszélyeztetünk másokat. A saját életével meg mindenki nyugodtan játszhat.
|
vas. aug. 07, 2005 21:21 |
|
|
_optikus_
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 474
|
Van egy regiuj munkatarsam. Nemreg jott vissza a ceghez, aszongya, hogy megrendelt egy nagymotort. Evekkel ezelott levizsgazott nagymotorra de sosem vezetett. Most lett eleg penze megrendelt maganak egy boszme nemtomhanyszaz (vagy ezer) ccm-is hondat. Aszongya semmi rutinja nincs de majd milyen jo lesz mert a nagy forgalomban majd elore tud menni a villamos sineken... Meg majd elmegy egy tanfolyamra amiben megtatnitjak, hogy kell varosban manoverezni Raadasul plusz jo hogy a motorosokat nem buntetik meg a rendorok mert ertekelik a motorjat, es ugyis kidumalja magat
Hat mondtak is neki a tobbiek, hogy nem szeretnek temetesre jarni...
|
vas. aug. 07, 2005 18:36 |
|
|
potyo
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 3691 Tartózkodási hely: Ada
|
Én sem tudom megérteni az ilyeneket. Nem mondom, nekem is eszembe jut, néha, hogy lehetne vadulni egy kicsit, de csakis egyenes úton, lakott területen kívül, és olyan helyen, ahol látom, hogy se szemből, se oldalról nem jön senki(pl. szántóföld van oldalról). Beláthatatlan helyen, utcasarkokon, stb. bármikor az ember elé fordulhat egy marha, aki nem adja meg az elsőbbséget. Nem motorral, de velem is többször előfordult már, hogy kis híján úsztam meg az ütközést, amikor a mellékútról majdnem elém hajtottak, pedig nem mentem 30km/h-tól többel, és belátható a kereszteződés. Egyszerűen az emberek 80%-a átlagon felüli sofőrnek érzi magát.
|
vas. aug. 07, 2005 16:52 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|