Szerző |
Üzenet |
kuncsaku
arany tag
Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 13:04 Hozzászólások: 380
|
Köszönöm Jégkrém hozzászólását .
|
hétf. márc. 15, 2010 11:13 |
|
|
jégrém
ezüst tag
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 10:14 Hozzászólások: 16
|
Ezen a telcsin is két fájl kell a játék telepítéséhez, működéséhez. Egy .jar és egy .jad.
Kell hozzá egy "jad maker" szoftver. Aztán felmásolod az SD kártyára. Mobilban kitallózod a .jad-os fájlt, egy nyomás a középső gombra...és már kérdezi is, hogy "telepítsem?"
|
vas. márc. 14, 2010 19:45 |
|
|
Sebsoma
|
Nekem lenne egy kis gondom. mivel nem akarok új témát nyitni, ezért ide írom. Samsung c3050 em van és próbálok rá java játékokat rakni (már Bloototh-on és memóriakártyára is próbáltam) de sehogy sem akarnak működni! Mindig az egyéb fájlok közé rakja tudna valaki segíteni rajtam?
|
hétf. márc. 08, 2010 18:34 |
|
|
guni.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4173 Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
|
Bakker ez nem egy kép hogy csak átméretezed és kész! Egy játékba vagy beleírták, hogy támogasson más felbontásokat és akkor menni fog más felbontáson, vagy nem és akkor nem.
Guni
|
hétf. jan. 29, 2007 0:33 |
|
|
trek84
vas-tag
Csatlakozott: hétf. jan. 29, 2007 0:04 Hozzászólások: 1
|
Sziasztok!!
Nekem olyan problémám van hogy, nem tudok 128x160 as felbontású java játékot csinálni a nagyobb flbontásból.
Nem tud valaki egy progit vagy segíteni hogy, hogy kell!!!!!?????
Előre is köszi
|
hétf. jan. 29, 2007 0:08 |
|
|
bjoee
vas-tag
Csatlakozott: szomb. jan. 08, 2005 9:05 Hozzászólások: 5
|
DaniH te hogy teszed a telora a modositott JAD/JAR file-kat?
Mert az ingyenes file feltöltö csak egy jar tipusut enged amit probáltam és gondolom kellene a jad is neki.Infrán is probálkoztam de nem sok sikerel vagyis nem jött össze . Azzal a technikával amivel a d500-akra tesznek javat a kod beirogatosal,ha ismered?
|
szomb. dec. 24, 2005 17:03 |
|
|
qud
vas-tag
Csatlakozott: szomb. dec. 17, 2005 9:29 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Db.
|
Koszi DaniH! Milyen SE api-t tettel bele? Azt hol talalom?
|
szomb. dec. 24, 2005 12:43 |
|
|
DaniH
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Budapest / Moszkva
|
qud írta: Itt a bibi, hogy en csak biztosra mehetek... Tehat meg mindig nem tudom honnan szedjek ossze valami csoportositast telefon vagy java kompatibilitasa szempontjabol.
Ilyen adatbázist szerintem nem fogsz találni... Ha warezolsz, és előbb a számítógépre töltöd a gamékat, megpróbálhatod megkeresni az adott játékot valami fizetős szájton, és megnézni a kompatibilitási listát. Ez mondjuk vajmi keveset ér, hiszen egy gaméból több verzió is lehet.
Vagy azt csinálhatod amit én: megnézed a telefonod milyen MIDP-t, CLDC-t támogat, illetve mekkora a display felbontása, és keresel hasonló paraméterekkel rendelkező telefonokhoz készült játékokat. Én pl. még egy JAVA SDK-t is letöltöttem, van benne emulátor, azzal lehet tesztelni.
Ja, még egy példa: warez szervereken kb ilyen elnevezéssel találhatók a játékok:
Játékneve.Verzió.Milyentelefonra.Egyébinfo.Csapatneve
CALL.OF.DUTY.2.v0.4.5.K700.J2Mev2.RETAiL-NOKiApDA
GAMELOFT.KiNG.KONG.v1.0.4.K700.J2Mev2.RETAiL-NOKiApDA kb így
Csekkolva a telefonom paramétereit, megtudtam, hogy a felbontása 176x220, MIDP-je 2.0, CLDC-je 1.0.4. Aztán csekkoltam a K700 (Sony Ericsson) paramétereit: jé, tökéletesen egybeesik minden. Hozzáadtam a JAR-hoz a SE API-t, működött (anélkül nem, teszteltem).
Ez pl:
CALL.OF.DUTY.2.v0.4.5.S30.RETAiL-NOKiApDA (csak példának, ilyen nincs )
azt jelenti, hogy a nokia Series 30 telókhoz készült, tehát 128x128-as felbontású, MIDP 1.0 (ebben hirtelen nem vagyok biztos). Tehát nem kell.
Nokia Series 40 128x160 felbontású, Series 60 pedig 176x208.
|
pén. dec. 23, 2005 20:22 |
|
|
qud
vas-tag
Csatlakozott: szomb. dec. 17, 2005 9:29 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Db.
|
Itt a bibi, hogy en csak biztosra mehetek... Tehat meg mindig nem tudom honnan szedjek ossze valami csoportositast telefon vagy java kompatibilitasa szempontjabol.
|
pén. dec. 23, 2005 15:26 |
|
|
bjoee
vas-tag
Csatlakozott: szomb. jan. 08, 2005 9:05 Hozzászólások: 5
|
Köszi az infot DaniH.
|
pén. dec. 23, 2005 12:34 |
|
|
DaniH
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Budapest / Moszkva
|
bjoee írta: A Samsung E630 -ban Java MIDP 1.0.3 van,ez elég régi verzio nem??? Vajon adat kábelal fell lehet tölteni java alkalmazást vagy infrával???
Igen, a MIDP 1 elég régi, sajons...
Ami a feltöltést illeti, arra keress rá a fórumon, valószínűleg van ennek a modellnek is saját topikja! Lehet, hogy lehet
Nálam pl. nagy szívás van, ugyanis az E700-nál lehet, E730-nál lehet, viszont pont az E720-nál nem, ígyjárás esete
|
pén. dec. 23, 2005 12:17 |
|
|
DaniH
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Budapest / Moszkva
|
skynet írta: szerintem az API-kat a telefon tartalmazza, nem a JadGen nevû program, és csak annyit csinál, hogy a jad-ba beleteszi, hogy az adott programhoz szükséges az adott API, különben el se indul... de majd kijavít kisember, ha túl nagy baromságot írtam.
Most lehet hogy én is baromságot fogok írni , de én így képzelem el:
olyan mint a PC-knél. Van egy video-kártyád meg egy játékod. A kettő között van egy API, ami mondjuk D3D vagy OpenGL. E nélkül hiába van játékod és vidkarid, nem fogsz játszani... Kb így a telefonoknál. Van egy telód (hardver) és a JAVA (szoft). Kell egy interfész, ami a kettőt összeköti.
|
pén. dec. 23, 2005 12:14 |
|
|
bjoee
vas-tag
Csatlakozott: szomb. jan. 08, 2005 9:05 Hozzászólások: 5
|
A Samsung E630 -ban Java MIDP 1.0.3 van,ez elég régi verzio nem???
Vajon adat kábelal fell lehet tölteni java alkalmazást vagy infrával???
|
csüt. dec. 22, 2005 19:46 |
|
|
DaniH
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Budapest / Moszkva
|
bjoee írta: hello Ezeket az API- kat nem találtam sehol se,a nokiásat meg SE re valot esetleg linket adnátok?Samsung E630 telon is menne a nokiás game ?
Töltsd le a JadGenAdvanced progit, az tartalmazza az API-kat, csak ki kell pipálni, milyen API-t szeretnél a JAR-hoz rendelni.
Ami a telódat illeti: a Samsung hivatalos oldalán hirtelen nem láttam milyen MIDP-t támogat a telefonod, de a felbontása 128x160, azaz valószínűleg a Nokia Series40 mobilokra írtak menni fognak, próbáld ki.
|
csüt. dec. 22, 2005 13:12 |
|
|
bjoee
vas-tag
Csatlakozott: szomb. jan. 08, 2005 9:05 Hozzászólások: 5
|
hello
Ezeket az API- kat nem találtam sehol se,a nokiásat meg SE re valot esetleg linket adnátok?Samsung E630 telon is menne a nokiás game ?
|
szer. dec. 21, 2005 22:31 |
|
|
DaniH
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Budapest / Moszkva
|
qud írta: Az a baj, hogy nem csak a midp és a 3D api befolyásolja, hogy mely telefonon megy egy játék. Azt hogy érted,hogy úgyis fogom látni? Én nem tudtam kivenni szinte semmit egy játékból, max hogy milyen midp,cldc, és még talán a felbontást. Samsunghoz van egy olyan, hogy az s60as játékokat lehet hozzájuk "konvertálni", úgy, ahogy mondtad,de hát ez sem az igazi megoldás.
Nem mondtam, hogy igazi megoldás, inkább trükközés
Igen, kell nézni a MIDP-et és a CLDC-t! Ezekkel muszáj tisztában lenni, hogy mit támogat a telefonunk. Nekem MIDP 2.0-át és CLDC 1.0.4-et. Ez azt jelenti, hogy a 3D-s gamékon kívül (CLDC 1.1) elvileg mindennek működnie kell. És bizonyos fokig így is van! Hanggal vannak problémák csak (Nokiánál), de azt úgyis szinte mindig kikapcsolom. És persze: a felbontás.
Mint írtam, a módszer nem a szent grál, de ennek köszönhetően tudok Age of Empires II-zni a mobilomon, már megérte
|
szer. dec. 21, 2005 22:08 |
|
|
DaniH
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Budapest / Moszkva
|
Árpy írta: Nekem E600 van. Erre mit tudsz mondani/írni/küldeni?
Nem tudom, meg kéne nézni a MIDP és CLDC verziókat, de szerintem működne... próbáld ki!
|
szer. dec. 21, 2005 21:49 |
|
|
qud
vas-tag
Csatlakozott: szomb. dec. 17, 2005 9:29 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Db.
|
Az a baj, hogy nem csak a midp és a 3D api befolyásolja, hogy mely telefonon megy egy játék. Azt hogy érted,hogy úgyis fogom látni? Én nem tudtam kivenni szinte semmit egy játékból, max hogy milyen midp,cldc, és még talán a felbontást. Samsunghoz van egy olyan, hogy az s60as játékokat lehet hozzájuk "konvertálni", úgy, ahogy mondtad,de hát ez sem az igazi megoldás.
|
szer. dec. 21, 2005 20:54 |
|
|
Árpy
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. okt. 25, 2004 10:08 Hozzászólások: 7575
|
Nekem E600 van. Erre mit tudsz mondani/írni/küldeni?
|
szer. dec. 21, 2005 14:59 |
|
|
DaniH
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 18 Tartózkodási hely: Budapest / Moszkva
|
Helo!
Pontos kompatibilitási listát szerintem nem lehet megadni. De azért van néhány szempont amit figyelembe lehet venni.
Egy példa:
Nekem Samsung E-720-asom van, és bár nem vagyok nagy játékos, kicsit elszomorított, hogy alig van játék Samsungra. Volt néhány játék ami megtetszett és szerettem volna a telómra rakni (pl. Who Wants to be a Millionaire, Age of Empires II, Dakar 2005), de a játékok döntő hányada a Nokiát (ez dominál), SE-t, Siemens-t, elvétve Motorolát támogatott.
Mit lehetett tenni?
Amire figyelni kell, az a felbontás. Az én telómnál ez 176x220. Ha ennél kisebb felbontású játékot indítanék, "balfelső-sarkos" lenne (úgy tűnik a játékoknál fix a felbontás, de találkoztam már egy-két olyannal, amely rendesen "kisztreccselte" teljes képernyőre). Szóval kerestem az olyan játékokat, amelyek ilyen, vagy ehhez közeli felbontásúak (újabb SE telefonok: 176x220, Nokiák 176x208 felbontásúak - utóbbi esetben van egy 12 pixeles fehér csík az alján, nem zavaró). Ilyen játékokból már tengernyi van.
Ha ezeket az alkalmazásokat simán feltölteném a Samsungomra, nem menne (próbáltam). A trükk: "portoljuk"
Letölthető a netről a Nokia és a SE JAVA API-ja. Ez egy apró, max. 10 kbyte-os állomány. Ha ezt (a könyvtárszerkezet meghagyásával) belerakjuk a JAR fájlba (ami tulképp egy egyszerű ZIP állomány), majd a JAR-hoz tartozó JAD-ot megfelelően átírjuk, a játékok futtathatóak a Samsungon is. Letölthető a Samsung Java Library-ja is szabadon, ezzel még tovább lehet trükközni.
Eredmény: Nokia játékok futtathatók (bár nagy részük hang nélkül, ezt még megnézem, lehet-e valamit tenni - bár engem nem zavar), SE játékoknál a hang is tökéletes, nagyrészt.
Siemens gamékkal nincs jó tapasztalatom (talán mert nem találtam hozzá API-t), Motorolát meg nem nagyon teszteltem (összesen kettőt, mindkettő ment gányolás nélkül).
Remélem valamicskét segítettem.
|
szer. dec. 21, 2005 1:22 |
|
|
GazVezir
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1319 Tartózkodási hely: Éppen itt :)
|
MIDP1.0, MIDP2.0 és már számtalan telefon támogatja JSR 184(Java Specification Request)-t, ami egy 3D API. Azt hiszem, hogy a Splinter Cell Pandora Tomorrow-ot mutatták be elsőként SE-n. Javítson ki valaki, ha tévednék!
Ezenkívűl egy adott játéknál úgy is látni fogod, hogy mely készülékeket támogatja, illetve, hogy MIDP1.0-ás vagy 2.0-ás. Valamint általában a telefonok specifikációján is találkozhatsz ezekkel az adatokkal. A szolgáltatók oldalán általában csak annyit tüntetnek fel, hogy Java képes-e vagy nem. Ilyenkor érdemesebb utánnajárni fórumokon, weboldalakon...stb.
|
hétf. dec. 19, 2005 16:02 |
|
|
qud
vas-tag
Csatlakozott: szomb. dec. 17, 2005 9:29 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Db.
|
Jó kérdés,mi? Csak az a baj, hogy engem ezért a kérdésért gyilkolnak egy ideje!
|
hétf. dec. 19, 2005 15:48 |
|
|
qud
vas-tag
Csatlakozott: szomb. dec. 17, 2005 9:29 Hozzászólások: 7 Tartózkodási hely: Db.
|
Meg tudja valaki mondani,hogy hogyan lehet csoportosítani a java játékokat/telefonokat kompatibilitás szempontjából?
|
hétf. dec. 19, 2005 15:10 |
|
|
Árpy
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. okt. 25, 2004 10:08 Hozzászólások: 7575
|
Ok, megbeszélhetjük.
|
pén. dec. 31, 2004 2:15 |
|
|
Rian
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. máj. 27, 2004 4:34 Hozzászólások: 2329 Tartózkodási hely: Budapest XVIII.
|
Árpy írta: Nem, de ezek szerint ez a jó cim:) Köszi. Melóhelyen vagyok (még ilyenkor is) és itt korlátozva van a net.
De ha kell a játék csak szólj, és odaadom. A www.plutoniumsoftware.com -ról már kiszedték a játékinfót is, és a progi sem letölthető.
|
pén. dec. 31, 2004 1:51 |
|
|
Árpy
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. okt. 25, 2004 10:08 Hozzászólások: 7575
|
Na és a Samsung kérdés? Hogy töltsek rá?
|
pén. dec. 31, 2004 1:51 |
|
|
Árpy
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. okt. 25, 2004 10:08 Hozzászólások: 7575
|
Nem, de ezek szerint ez a jó cim:)
Köszi.
Melóhelyen vagyok (még ilyenkor is) és itt korlátozva van a net.
|
pén. dec. 31, 2004 1:49 |
|
|
Rian
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. máj. 27, 2004 4:34 Hozzászólások: 2329 Tartózkodási hely: Budapest XVIII.
|
Gondolom mire ezt a kérdést feltetted, addigra be is írtad a böngészőbe
|
pén. dec. 31, 2004 1:46 |
|
|
Árpy
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. okt. 25, 2004 10:08 Hozzászólások: 7575
|
plutoniumsoftware.com?
|
pén. dec. 31, 2004 1:14 |
|
|
Rian
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. máj. 27, 2004 4:34 Hozzászólások: 2329 Tartózkodási hely: Budapest XVIII.
|
A plutoniumspftware csinál platformfüggetlen játékokat. Tehát nem a telefonunk a primitív, és csak a rá írt alkalmazásokat tudja futtatni, hanem a programozók a hülyék. Ilyen pl. az Atomic Underground. Idáig minden színes kijelzős telcsin nekem elindult.
|
pén. dec. 31, 2004 1:05 |
|
|
Árpy
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. okt. 25, 2004 10:08 Hozzászólások: 7575
|
Van egy "emlegetett" C55 és egy Samsung E600.
Játékokat pedig szinte csak nokiákhoz találok.
Samsungra pedig abszolút semmi.
Csak wapon lehet leszedni samsunghoz?
|
pén. dec. 31, 2004 0:46 |
|
|
hapikapi
ezüst tag
Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2004 3:51 Hozzászólások: 16 Tartózkodási hely: Monitortol 30-cm-re
|
|
pén. ápr. 09, 2004 0:15 |
|
|
kisember
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 674 Tartózkodási hely: idegösszeomlás széle
|
A Java hordozhatóságáról:
A java alkalmazások (midletek) a CLDC/MIDP elõírásoknak megfelõ programok.
A CLDC az alsó réteg, ami a hardver szerint osztja fel a készülékeket. Ennek jelenleg két verziója létezik (CLDC 1.0 és CLDC 1.1). Nem nagyon van olyan program, ami 1.1-et használ, mert alig van a piacon ilyen készülék.
Felette helyezkedik el a MIDP réteg, ami már üzleti szegmens szerint kategorizálja az eszközöket (jelen esetben telefon). Ennek is két verziója van: MIDP 1.0 és MIDP 2.0. Az utóbbi hónapokban szinte már csak MIDP 2.0 készülékek kerültek forgalomba.
Ha telefont vásárolsz, akkor sem kell ilyen részletekre figyelni, mert gyakorlatilag minden készülékhez külön optimalizálják a játékokat.
A MIDP 1.0 nagyon alacsonyra rakta a határt, pl még hangtámogatás sincs benne, tehát egy szabványos "hordozható" játéknak nem lehetett hangja.
A képernyõ méretek különbözõsége miatt szintén nem lehet hordozható egy játék.
További buktató, hogy minden készüléknek megvannak a saját hibái, spec viselkedései, és egyéb paraméterei.
A CLDT/MIDP lehetõségéeit kiegészítendõ a legtöbb gyártó/szolgáltató saját kiterjesztéseket rakott a telefonjaiba, így lehetõvé téve pl. a teljes képernyõ kihasználását, vagy hang lejátszását. Természetesen egy Nokia extrákat használó progi nem fog futni Sharp-on.
Ezeken kívül léteznek szabványos kiterjesztések is, amiket egy gyártó beépíthet a telefonjába, pl.: média támogatás, üzenetküldés, helymeghatározás, így lehetõséget biztosítva arra, hogy "szabványos" programok futhassanak egy telefonon.
|
hétf. márc. 22, 2004 7:46 |
|
|
Andrei
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1448 Tartózkodási hely: Brüsszel, Belgium
|
Persze, ebben igazad van Sebaj, kedden lecserélem úgy
is... (egy 3530-ra)...
|
vas. márc. 21, 2004 21:22 |
|
|
guni.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4173 Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
|
Jó, azt se mondta senki soha egyetlen játék se fog menni más vason, mint amire készült de azért a többség sajna nem megy. A 7650-hez meg talán inkább az SX1 kijelzőjét hasonlítgassad.
Guni
|
vas. márc. 21, 2004 21:19 |
|
|
Andrei
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1448 Tartózkodási hely: Brüsszel, Belgium
|
Persze ebben van ráció, de én 7650-en már futtatam
Motorola meg Siemens játékokat Elég jól
balfelsősarkosak voltak, de jót röhögtem. A siemens
játékokból talán négy is kifért volna egy display-re
|
vas. márc. 21, 2004 20:45 |
|
|
mdozsa
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 148 Tartózkodási hely: Szeged
|
Nézd, mivel a HW teljesen más (gondolj csak a kijelzőre: hogy futhatna egy színes játék egy C55-ön?), égy nem lehet az SW ugyanaz.
|
vas. márc. 21, 2004 20:01 |
|
|
guni.
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 4173 Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
|
Igen, szal gyakorlatilag a java egy olyan platformfüggetlen nyelv, ami csak egyféle platformon fut rendesen.
De komolyra fordítva, gondolom meg lehetne csinálni normálisan is őket, hogy felismerje a platformot és arra optimalizálja magát de ez jelentős /és tk. felesleges/ méret növekedéshez vezetne.
Guni
|
vas. márc. 21, 2004 18:37 |
|
|
Hardside
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 588 Tartózkodási hely: New World Disorder
|
Sok helyen ki lett már ez tárgyalva. A "generic" (értsd: primitív) java játékok általában elfutnak bármin. De ha már jobb grafikát, hangot stb. akarsz, akkor az adott típusra megírt változatot kell megvenned. Az S55-öm az S55-re írt java proggikat szerette, a Samsungom a Samsungokra írtakon kívül nem nagyon emésztett meg semmit. És most a Nokiám is csak a Nokiára írtakat kedveli. Az elgondolásod valahol jogos, de nem ez a valóság, sajna.
|
vas. márc. 21, 2004 16:37 |
|
|
Slayerke
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 76
|
hello!
van különbség az egyes tlefonok által nyujtott java támogatás között?Mert web en nézelődve láttam hogy pl játék letöltése után az egyik java támogatású telefonnál működik a másiknál már nem.
Ennek van valóság alapja???Végülis a java egy prrogramnyelv,azt vagy támogatja a telefon vagy nem.Legalábbis én igy látnám jónak
Melyik készülék támogatja leginkább a mobil játékokat?
üdv és kösz : viktor
|
vas. márc. 21, 2004 15:35 |
|
|